Joulusiivousketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meille sekopäille :D Ei tarvitse tulla sanomaan että turha siivota kaappeja jos ette siellä vietä joulua. En minäkään tule kevätsiivoojille niin sanomaan. :P

Ja sitten asiaan. Millä mallilla teillä siivoukset ja mitä aiotte tehdä vielä ja missä vaiheessa? Itse menen ihan rennolla otteella, tämä siivousinspis iskee aina syksyllä ja lähempänä joulua, keväällä en siivoa. Ikkunat olen pessyt sisäpuolelta. Pienet vaatteet ja ylimääräiset tavarat on aikaa sitten laitettu kiertoon. Tänään putsasin lakanahyllyt. Vaatehuone on otettu. Vielä olisi osa keittiön kaapeista ja alusvaatehyllyt kaapeista. Äsken siirsin tv-tasoa ja kylläpäs löytyikin pölyä. Lattian hinkkausta kontalleen vielä jatkan ja käyn olohuoneen nurkat läpi :D

Siivotaan pari päivää ennen aattoa kunnolla, kaapit ym. saa olla samassa kaaoksessa niin jouluna, kuin juhannuksenakin. Ne siivoan aina silloin, kun sattuu innostumaan.
Mutta meillä ei siivota joulua varten mitenkään ihmeemmin =)

Joulusiivouksessa olen kyllä usein siivonnut perusteellisemmin ja niin teen tänäkin vuonna. Eli järjestelen kaappeja, pyyhin pölyjä, putsaan uunin, luuttuan ja kaikkea muutakin sitten mitä tulee tehtyä normalistikin.

Se joulu on mulle vähän niinkuin hyvä "tekosyy" ja detlain sille siivoamiselle, mitä ei tulisi muuten tehtyä. :)

Meillä on ihan minä tahansa vuodenaikana tai juhlana kaapit ym järjestyksessä, kun ei niitä koskaan päästetä edes sotkeutumaan. Ei huvita vartavasten sotkea et pääsiks jouluna siivoomaan kaapit jne. Joten meillä riittää ihan normi ylläpitosiivous.

Ensiviikonloppuna pärähtää, olen ulkoistanut kaikki muksut viikonlopuksi mummilleen, mies todennäköisesti työreissulla viikonlopun.
Paljon kivempi tehdä, kun ei tarvitse huolehtia kuin itsestään ja homma on kerralla kunnossa.

Kaappeja en siivoile sen kummemmin, mutta lattiat nuohoan ja laitan vahat, ikkunat putsaan sisäpuolelta ja jos ihan likainen, niin sitten myös ulkopinnan.
Kannan siis kaikki matot pihalle. Sohviin vaihdan päälliset.
Kaikki turha krääsä pois notkumasta.
Ja viimoiseksi kaikki joulukoristeet paikoilleen ja pöytäliinat paikoilleen.
Muutaman maton myös saatan vaihtaa, tai sitten vaan vaihdan mattojen paikkoja.

Enpä oo vielä aloittanut. Tänä vuonna kyllä mulle riittää jos sais saunan pestyä ja muualta siivottua sen verran että on puhdasta. Kaapit ja muut hipistelyt jätän kyllä väliin, normaalisti oon kyllä jouluks siivonnu ainakin keittiön kaapit jos ei muuta. Mulla on laskettu aika jouluna joten pitää vähän oikoa sieltä mistä pystyy.

Eilen tein perusteellisen kylppärin siivouksen. Se siis tarkoittaa tavanomaisen pesun lisäksi niiden kymmenien hajuvesipullojen ja muiden purnukoiden pesun tiskiaineella ;)

Tänä viikonloppuna pesen ikkunat ja laitan joulukyntteliköt.

Muuten perusteellisempi siivous vasta sitten joulun lähellä.

[QUOTE="vieras";25101963]Meillä on ihan minä tahansa vuodenaikana tai juhlana kaapit ym järjestyksessä, kun ei niitä koskaan päästetä edes sotkeutumaan. Ei huvita vartavasten sotkea et pääsiks jouluna siivoomaan kaapit jne. Joten meillä riittää ihan normi ylläpitosiivous.[/QUOTE]

Hmm, miten tuo on mahdollista? Meillä on aina hyvä järjestys ja kaappeja siivoillaan aika ajoin jne mutta nytkin kun kävin kaappeja läpi niin kyllä siellä pieni pölykerros oli vaikka vasta syksyllä pesin talon kaikki vaatteet.

Meillä tehdään sen verran että sauna pestään kuten myös jääkaappi ja pakastin että niihin mahtuu jotain..Uuni pitäisi myös pestä. Muuten riittää ihan imurointi..:)