Joulupuu-keräys,mitä toivoisit lapsesi sieltä saavan?

• Viestiketjun aloittaja titu
  • Ensimmäinen viesti
titu
Kysympä näin,kun itse olen neljänä vuotena osallistunut. Nyt on alkanut mietityttää,mitäköhän ne lahjan saajat edes toivovat,kun täältäkin olen erinäisiä negatiivisia mielipiteitä lukenut...

kolmen lapsen äiti
kuutena vuonna osallistuneena olen joskus miettinyt samaa.
Ite olen kysynyt omilta lapsilta vinkkejä, Ja lisäksi sellainen periaate, että ko. lelulla voi oikeasti leikkiä. Esim. yhtenä vuonna ostimme nuken, ja siihen nuken kylpyammeen, pyyhkeen ym. Tänä vuonna joku 5 vuotias poika saa postilentokoneen.

vieras
meillä tuli sellanen kysely että mitä lapset toivovat ja siihen sai laittaa yhden toiveen lapsi.meillä ainakin toivotaan vaatteita,niitä tarttetaan aina.lapsetkin ovat aina innoissaan uusista vaatteista :)

kolmen lapsen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vai pitääkö olla leikki-ikäiselle?
Haet joulupuusta päivystäjältä kortin, jossa lukee esim. poika 5v. Sit ostat ja paketot lahjan 5 vuotiaalle pojalle ja viet jälleen joulupuu päivystäjälle.

titu
Mä olen aina valinnut lahjan saajan oman lapseni ikäisestä ja ostanut semmoista,mitä omatkin tyttöni haluaisivat. Ihanahan olisi ostaa vaikka mitä,mutta kolmen lapsen äitinä rahat eivät riitä ihan kaikkeen.Tänä vuonna ostin 5,5-vuotiaalle tytölle askartelutarvikkeita ja puuhakirjoja,kun ne ovat meillä niin suosiossa. Toivottavasti lahjan saaja pitää niistä myös. Olisikin hyvä,jos olisi enemmän lahjavinkkiä,esim.juuri vaatekoko. Viisivuotiaissakin on niin eroja,ettei uskalla summissa ostaa.

vieras
Ainakin täällä stockalla luki ohjeissa, että voit tuoda myös paketin itse (ilman että ottaa kuusesta lappua tms) tai tehdä itse ja tuoda. Siks just mietin noita vauvanvaatteita. Jää nimittäin osa käyttämättä, kun ei yksinkertaisesti ole järkee ottaa käyttöön, kun vaatteita tuli niiiin paljon.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja titu:
Mä olen aina valinnut lahjan saajan oman lapseni ikäisestä ja ostanut semmoista,mitä omatkin tyttöni haluaisivat. Ihanahan olisi ostaa vaikka mitä,mutta kolmen lapsen äitinä rahat eivät riitä ihan kaikkeen.Tänä vuonna ostin 5,5-vuotiaalle tytölle askartelutarvikkeita ja puuhakirjoja,kun ne ovat meillä niin suosiossa. Toivottavasti lahjan saaja pitää niistä myös. Olisikin hyvä,jos olisi enemmän lahjavinkkiä,esim.juuri vaatekoko. Viisivuotiaissakin on niin eroja,ettei uskalla summissa ostaa.
aika jännä jos niissä lapuissa ei lue muuta kuin lapsen ikä ja sukupuoli,kun kuitenkin tarkkaan kysyttiin lapsen toivetta ja vaate lahjoissa piti olla kokokin.

Annuska
Viime vuonna ostin 4v tytölle (koska omani ole viime vuonna sellainen). Ostin postista kivan muumilaatikon (sillekin voi olla jälkikäyttöä!), johon laitoin hameen ja siihen sopivan paidan tai kaksi, muovailuvahaa, tukkapinnejä ja -lenkkejä, jonkun puuhalehden vai olikohan se Prinsessa-lehti, ponin (sellaisen joka maksoi noin 11 e, eli ei sellaista monen kympin) ja muutaman jouluisen nätin suklaatikkarin.

Tänä vuonna sitten pitäisi keksiä 5 v tytölle. Varmaan taas joku vaatejuttu, jotain nättiä suklaaherkkua tai karkkia, varmaan se Prinsessa-lehti menisi taas, ehkä joku semmoinen pets pets (mikä se nyt olikaan) paketti (tosin omani 5 veisaa niistä)... katotaan ny.

tuta
Jaa-a. Ainakin keräyksen sivuilla luetellut lahjavinkit oli osaksi sellaisia, että multa repeäisi perse jos joku omalle lapselleni moisia leluja kiikuttaisi lahjaksi. Just esim. jotkut Littlest Pet Shopit mitä vinkattiin jo 2-vuotiaille tai jotain Turtleseita 5-vuotiaille. Suurin osa lapsista ja vanhemmista ei kuitenkaan ole niin tarkkoja leluista kuin meidän perhe, joten varmasti ne ovat useimmille lahjansaajille oikein ok ja jakajathan vielä paketin sisältöilmoituksen perusteella yrittää jakaa ne sellaisille lapsille, joiden uskoo juuri siitä paketista pitävän!

Oli siellä paljon hyviäkin vinkkejä, esim. palapelit ja askarteluvälineet mitkä olisivat meillekin tervetulleita. Se vain vähän ihmetytti, että esim. 5-7 -vuotiaille tytöille suositeltiin puuhakirjoja, mutta samanikäisille pojille ei... Tai 2-4 -vuotiaille pojille junarataa, mutta tytöille ei.

Puhun siis tästä sivusta http://www.jci.fi/fi/projektimme/joulupuu/lahjavinkkeja/

Ja lisättäköön vielä, että meidän perheemme ei ole eikä varmasti koskaan tule olemaankaan keräyksessä saavana osapuolena mukana.

oho
wau mitä olette laittaneet! kiva, jospa sitä itsellään olisi joskus varaa.. en taas kuitenkaan tunne itseäni niin köyhäksi että uskaltaisin tuollaista hakea!

minä jolla ei ole vara ostaa oikeastaa mitään leluja lapsille, haluaisin sellaisia leluja jotka kestää useamman leikit ja ovat "ajattomia" esim duplot/legot. lautapeli/palapeli. piirrustusvehkeet ja paperia. metallisia pikkuautoja. muovieläimiä/jotain sarjaa kuten litlest pet shop jos kyseessä vanhempi kuin taapero.

tavarat joita en haluaisi, ne 2e hyllystä otetut prinsessavehkeet jotka hajoaa yhden leikin aikana. halpis autot, jotka ei kulje tai renkaat vääntyy heti. siis laatua, mutta toki kunkin kukkaron ja antamisen halun mukaan. monesti tulee itse sorruttua noihin halpis versioihin(kun ei todella ole vara leluun laittaa 15 euroa) ja todeta että olis pitäny säästää nekin rahat ja ostaa seuraavassa kk sitten se aito ja kestävä lelu.

kiitos kaunis
Juuri tänään vein täytetyn lapun joten kiitos kaunis teille jotka siihen osallistuu.lapset täällä toivoo leluja ja mm.paidat. rakenneltavat jutut ja prinsessajutut(6v ja 4v) olisi kivoja.
itselläni on varaa ostaa molemmille 2 lahjaa koska ruoka on mielestäni tärkeämpää.tuntuu pahalta.(netti kuuluu vuokraan ja koneen sain lahjoituksena ettei joku rupea ihmettelemään)itse koitan elää nyt jouluun asti puurolla ja makaroonilla että olisi rahaa myös uutena vuotena tähtisädetikkuihin.

Mä meinasin viedä sinne n.1veelle tytölle tai pojalle sen fisher pricen-vedettävän puhelimen(?) 5vuotiaalle, meikkipään(en tiedä onko sitten kestävä...hinta oli 14,95) ja n.7v pojalle bionicle-setin(ovh 28e, nyt alessa 10e)

Eli siis omien lasten iän mukaan keksin myös täällä viemistä. Pienestä tulee hyvä mieli ja toivon, että menee todella tarvitseville!

Annuska
Tää on hyvä ketju. Lisää vinkkejä niiltä, jotka toivoisivat saavansa paketin!
Mä ainakin teen sitä pakettia ihan tosissani toivoen, että olisi hyvä ja ainakin jostain kohtaa ihanakin.

Minä osallistuin viime vuonna. Vein teinipojalle ja -tytölle sellaiset paketit, joissa oli shampoo, suihkusaippua ja pyyhe. Sitten vein ainakin pari pakettia, joissa oli kirjepaperisetit ja penaali ja jotain kyniä. Ja sitten vein parille pojalle paketit, joissa oli paita ja "muotipipo". Vein paketit niin, että ostin ensin ja sitten siellä pisteessä neuvottelin, että minkä ikäisen lapun mihinkin pakettiin laitoin. Vaatelahjoihin laitettiin muistaakseni se koko lappuun, että menisi sitten oikean kokoiselle pojalle.

Tänä vuonna ei riitä rahkeet osallistua :/

werw
Minä ostin 80cm mekon & housut tytölle, laitan mukaan vielä lastenlaulu-cd:n :). Sitten on murkkuikäiselle pojalle t-paitoja ja leffoja (mm. Simpsonit). Ai niin ja prinsessa-ikäiselle tytölle Barbie-dvd-paketti! En tiedä ovatko mieluisia mutta toivotaan :D.

...
Taidanpa osallistua, ei tuo meidän taloutta kaada ja olisi aattona oikeasti hyvä mieli jonkun toisen pienen puolesta. Ajattelin tyttöä 1,5v, niin kuin omanikin. Pakettiin voisi laittaa vaikka dubloja, kovakantisen kirjan ja jonkin vaatteen tai pehmolelun. Miltäs lahja kuulostaa?

...
Alkuperäinen kirjoittaja werw:
Minä ostin 80cm mekon & housut tytölle, laitan mukaan vielä lastenlaulu-cd:n :). Sitten on murkkuikäiselle pojalle t-paitoja ja leffoja (mm. Simpsonit). Ai niin ja prinsessa-ikäiselle tytölle Barbie-dvd-paketti! En tiedä ovatko mieluisia mutta toivotaan :D.
mitä jos vastaanottajalla ei oo dvd:tä. :eek:

Yhteistyössä