Joulupöydän kalat: mitä raskaana oleva saa syödä (virallinen suositus)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei saa syödä vakuumipakattuja kaloja, esim. kylmäsavulohta listeriavaaran takia...

Raskauden aikana tulisi välttää myös eräiden kalojen, kuten sisävesien suurten ja vanhojen petokalojen, hauen, ahvenen, kuhan ja mateen sekä itämerenalueelta pyydetyn yli kolmevuotiaan silakan ja rasvaisten kalojen kuten merilohen ja -taimenen runsasta ja yksipuolista syömistä niissä todettujen korkeiden ympäristösaastepitoisuuksien vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Yleisesti ottaen kotimaiset on ookoo. Mutta minäpä en tänään kysele mitä saan syyä, vaan vetelen kaikkea ja paljon, niin että voin tällä rv17 oksentaa ylisyönnin takia :xmas:

:D samat fiilikset täällä ja rv 31

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Yleisesti ottaen kotimaiset on ookoo. Mutta minäpä en tänään kysele mitä saan syyä, vaan vetelen kaikkea ja paljon, niin että voin tällä rv17 oksentaa ylisyönnin takia :xmas:

Joulu on raskaana olevien juhlaa :laugh: :whistle:

:D mä haistan jo lanttulaatikon

Joulu on raskaana olevien juhlaa :laugh: :whistle:

:D mä haistan jo lanttulaatikon

Mä oon haistanut sen jo 3 päivää :snotty: Poju ei malta odottaa joulupukkia ja minä oon täällä jo tärinässä, kun lasken minuutteja millon pääsen iskemään lanttulootaa lautaselle :ashamed: :D

Yhteistyössä