Joulunviettomme alkaa jo toukokuussa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sika

Vieras
Joulunviettomme alkaa jo toukokuussa
Porsailla silloin on herkut suussa, se lihoo
se kasvaa se vahvistuu.
Ja sitten kun koittaa marraskuu
niin lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton

Sika, se kuulan kalloon saa
Sika, sen setä teurastaa
Sika, ja setä verta juo
Sika, se joulumielen tuo

Minä läävässä lojuvaa karjua katsoin
Kärsivin ilmein, vellovin vatsoin
Jouluna sikaa mä muista en
Vain kinkkua vahtaan himoiten
Ja lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton

Sika, kun sitä suolataan
Sika, yhdessä kuolataan
Sika, ja isi mielellään
Sika, on vesi kielellään

Jouluruuhkassa ihminen sokkona ryntää
Kadulla adventti sohjoa kyntää
Joku ihmistä katsoo, kääntää pään
Kun ihminen rypee läävässään
Ja lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton

Sika, se kohta paistetaan
Sika, sen perää maistetaan
Sika, on sähköuunissa
Sika, on mutsi duunissa

Kato äiti on laittanut kystäkyllä
Sinappi huntu on sialla yllä
Isoveli veistänsä terottaa
Ja luistansa porsaan erottaa
Lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton

Sika, lopulta tappoi sen
Sika, ympäristö vatsanhappoisen
Sika, voi kuinka isi syö
Sika, isiltä loppuu vyö

Joulu täynnä on kinkkua ,kylkeä, potkaa,
läskiä, niskaa ja tietenkin votkaa
Kun loppuu aatto ja alkaa yö
Ihminen on sitä mitä hän syö

Sika, lalllaallaaa-aa
Sika, trallallaa-aa
Sika, trallallaa-aa
Sika, trallaallaaalla-aa
 
Pakollinen joulu

No niin terve. Täältä lähtee kuule mie laulan.
Emmie ymmärrä joulun vietost mittää. Haii!

Onks pakko syödä puuroo vaikkei taho (taho)?
Onks pakko pittää rosollist vaikkei taho (taho)?
Onko pakko rumat villasukat kääriä pakettiin?
Onko pakko laulaa tiptap vaikkei taho?
Mie en ainakaan laula. Mie en taho.

Onks pakko hakkee kuusi vaikkei taho? Minen taho!
Onks pakko siivota vaikkei taho? Minen taho!
Onks aivan pakko matkustaa kauas mummolaan?
Onks pakko päästää itku vaikkei taho?
Mie en ainakaan ruppee tursaamaan. Onkohan bingokaan auki?

Onko pakko ostaa kynttilä vaikkei taho? Kunnei taho!
Onko pakko kehua kinkkua vaikkei taho? Kunnei taho!
Onko pakko työntää viimiset pennit joululahjoihin?
Onko pakko koettaa laulaa jos ei taho?
Mie en ainakaan laula pätkääkään. Mie oon rehellinen ittellein.

Onks pakko niellä turskaa vaikkei taho? Minen taho.
Onks uskottava pukkiin vaikkei taho? Minen taho.
Mitä, onks tapaninpäivänä aivan pakko mennä tanssimaan?
Onks pakko olla niin kuin Esko Aho vaikkei taho?
Mie en ainakaa oo. Onkohan mikkää huoltsikkakaa auki?

Onko pakko soittaa tiukua vaikkei taho? Vaikkei taho.
Onks miun pakko hyppiä ku tonttu vaikken taho? Vaikkei taho.
Onko punalakki aivan pakko päähän singuttaa?
Onko pakko olla kiltti vaikkei taho?
Mie en ainakaa oo. Tai oonhan mie ny kiltti. Puoleksi en.

Onko pakko kestää kaikki vaikkei taho? Minen taho!
Onko pakko pakko pakko vaikkei taho? Minen taho!
Onko ihmislasta joulunakin pakko pakottaa?
Eihän ole pakko jossei taho. Kuule..
Mie lähen ajelee, lähtee kyytiin kuka lähtee.
Terve!
 

Yhteistyössä