Jouluntähtöset 2005 toukokuun pinoon!

Heippa hei!

Täällä taudista päästy jo, eikä se kovin pahana sitten ollutkaan :) Mitä nyt Rasmus jonkun verran yski ja maanantaina oli vähän kiukkunen, mut eipä muuta. Tänään olivat jo päiväkodissakin kumpikin =)

Rasmuksella sitten yllättäen kesti tänään nukahtaa 2h!! :eek: Touhus, pyöri, hyöri, piti silmiä auki, eikä vaan nukahtanut :kieh:

Samilla on tänään taas keikka Helsingissä, tai siis on levyjä soittamassa, tulee varmaan joskus 2 aikaan... Rauhallinen ilta mulla täällä siis, ei kuulu muita ääniä ku kellon tikitys ja näppiksen näpytys :LOL: Samilla on kerran kuussa noita soittamisia, nyt on parin viikon välein ollut, kun jäi silloin väliin, kun me oltiin reissussa.

Koivunkävylle oikein roppakaupalla jaksamisia ja pikaista paranemista :hug: :hug: Ja ihana, että pienen sydänäänet kuuluivat :heart:

Niin joo, mä sain äitienpäivänä pojilta kortit ja Joonatan oli tehnyt rasian, minkä kannessa oli sileitä kiviä, helmiä ja simpukoita :heart: Rasmus oli muovaillut jostain saventyyppisestä semmosia pieniä mönttejä ja maalannut niitä :whistle: :heart: Samilta sain lahjakortin kauneushoitolaan :)

Mites jellona voi?

Danjuska :hug: Joonatanille joku (varmaan Samin äiti) on kertonut, että mummon äiti on kuollut (siis tästä kuolemasta aikaa toistakymmentä vuotta) ja Joonatan pyörittelee sitä asiaa nyt ihan hirveesti päässään! Aivan yhtäkkiä se tulee mieleen ja saattaa vaan todeta, että mummon äiti Hilkka on kuollut. Tai sitten kysyä, että "kuka mummon äiti on?" ja miksi se on kuollut ja kaikenlaisia kysymyksiä. Nyt illallakin, kun oltiin menty sänkyihin jo niin totesi, että Hilkka on kuollut. Kai se on tämä ikä, kun alkaa noita asioita miettimään ja pohtimaan... Meillä ei lähipiirissä semmosta niin läheistä ole kuollut (serkun kuollessa Joonatan oli vasta täyttämässä vuoden), mutta jotenkin on tullut varmaan sitten mummon kanssa puheeksi tämän äiti ja mummo sitten kertonut, että hän on kuollut... Mitenhän tuon ikäinen sen asian käsittääkään... Ollaan siitä kyllä avoimesti puhuttu ja kysymyksiin vastailtu ja selitetty, että mummon äiti ei tule takaisin ja että hän oli sairas (kuoli kai syöpään) jne. Tuli vaan mieleen, kun kerroit noista hautajaisista :hug: Onko Tatu minkä verran niistä nyt sen jälkeen puhunut? Kyselikö/onko kysellyt paljon asiasta? Kovasti jaksamisia ja toivottavasti ensi yö menis paremmin :hug: :hug: Koitahan päivällä lepäillä/ota päiväunia, kun Tatu on hoidossa! En mäkään aamulla osaa jäädä nukkumaan, jos oon jo herännyt, mut silloin tällöin saatan puolenpäivän aikaan saada unenpäästä kiinni ja nukuttua pikku päikkärit (nytkin nukuin Rasmuksen vieressä päikkärit, kun pojat oli kotona :D ).

No joo, tulee taas juttua ihan hirveesti :ashamed: Hyvät yöt!

Päiviä!

peppi, täällä voidaan suht koht terveesti..yskää on viel jälellä ja räkäkin lentää mut ei enää niin pahasti. yön jäljiltä olin aika tukkeessa kun unohdin ottaa duactia illalla..no siitäkin selvittiin.
vaikket multa kysynytkään niin kerron kuitenkin..että Aksu ei paljoa kysellyt sen jälkeen kun oltiin käyty mun papan hautajaisissa sillo talvella. joko minä selitin riittävän tyhjentävästi tai sitten ei enempää kiinnostanut. :)

odottelen tässä että muussiperunat alkaisi kiehuu..no niin nyt ne kiehu jo yli.. :eek: sit verilettui niiden kaveriksi kohta paistelee. :p

käytiin äsken tutustuu Miikkan päiväkoti ryhmään ja tiloihin. pääsee kesäkuun alusta pk ja sit elokuussa aloittaa koko päiväisenä kunnolla. Aksu jatkaa samaisessa päiväkodissa eskariryhmässä. :) hyvin meni tutustuminen..ainoastaan ulkona tuottaa vaikeuksia kiipeilytelinne missä saa kiipeillä vasta 4vee ja vanhemmat. nyt jo tällä kerralla yritti monta kertaa mennä siihen. eu-direktiivit on siis tuon säädöksen takana. harmi juttu toisaalta, kun mikkis tykkää niin kovasti kiipeillä ja touhuta sellaisia juttuja.

mitähän Lillukan perheelle kuuluu? etkös ollut kk jossain vaiheessa töissäkin? :wave:

danjuska, kuinkas viime yö meni? toivottavasti saisit vaikka viikonloppuna levättyä. :hug:

käpyselle, kovasti jaksamisia. ja villelle kovasti paranemisia mahataudista. rajun kuuloista. :hug: :hug:

me käytiin maanantaina ostamassa uusi auto, skoda. tänään kirjoitetaan viralliset paperit ja saadaan auto itselle. on viime vuoden mallia, tosi vähän ajettu. :)

huomenna olis iltavuoro ja lauantaina viel aamu sit pari vapaata. sunnuntaina tuleekin puput pihalle. ihanaa kun ainakin vielä tässä vaiheessa luvannut aurinkoista ilmaa viikonlopuksi. tänään on ainakin täällä päin ihan hirveen kylmä..tuuleekin niin ettei maassa mikään pysy.

mut joo nyt ruuan laittoon kaikella ajatuksella.. :wave:

Terveiset meidän räkälästä!

Täällä sairastetaan taas/vieläkin. Ollaan kaikki käyty läpi vatsatauti ja influenssa. Otolla ja Ilonalla eilen 2. kerta lääkitys korvatulehdukseen. Siis aivan uskomatonta.... Mies on toista kertaa pääsiäisen jälkeen sairaslomalla. Ollaan vuoropäivin maattu sängynpohjalla keräämässä voimia.

Käytiin sitten Vappua viettämässä Suomessa. Otto oksensi alkuloman ja Ilona loppuloman. Emeline on vain yskinyt ja ollut tosi räkäinen, mutta niin iloinne itsensä.

Nyt pitää mennä. Jatkan myøhemmin.

Kiitos teille, jotka pidätte ketjua pystyssä.

Täällä oma olo on ihan hyvä jo,oksentaa ei enää ole pitkään aikaan tarvinnut onneksi.

Eilen meni koko ilta tuon 2v neidin kanssa päivystyksessä koska hän satutti päänsä patteriin niin pahasti että verta tuli ihan solkenaan ja pienen aivotärähdyksenkin sai.

Itselläni on rakenneultra taas syntymäpäivänäni joka on 6.7.

iltaa

Kattinkan sairastupaan kovasti paranemista ja voimia!! :hug: :hug:

Käpyselle ja Annalle myös pikaista parantumista! :hug:

Jellona ja Peppi: Viime yö meni onneksi ilman kissoja ja muita turhia heräämisiä =) ja olin ihme kyllä jo unessa kun mies tuli töistä!
pari kertaa heräsi nennukka syömään ja seiskan jälkeen ylös sitten.
Ja mikä ihaninta.. ollut tänään oma hyväntuulinen itsensä, jollei pientä iltanatinaa lasketa, mikä ihan normaalia :)

Haettiin Tatu pk:sta ja pihalla leikittiin jonkun aikaa. Sitten ruuanlaittoon ja tyttö viihtyi sitterissä koko sen ajan ja Tatun kans vuoroon käytiin jututtamassa. Sitten uudestaan pihalle ja puoli seiskalta sisään ja Tatu kylpyyn.
tatu tykkää etsiä ötököitä kivien alta jne.. vielä viime kesänä pelkäsi matoja mutta nyt etsii niitä tohkeissaan ja pitää kädellään.. tämän kesän kauhistus on kärpäset :whistle: :LOL: itse joka pelkään miltei kuollakseni hämähäkkejä, en voi ymmätää mitä pelättävää kärpäsessä on :whistle: mutta jokaisella joku kammotus ;)

Peppi: Kyllä Tatu on pari kertaa kysynyt että miksi Toini mummo on kuollut ja missä on. Varmaan vähän oudoksuu kun kuuli mummon olevan arkussa ja arkku laitettiin hautaan.. ja kuitenkin sanotaan että mummo meni taivaaseen enkelien luo.. Puhuu myös välillä Onni ukista joka on kuollut.. vaikka ei varmasti häntä muista koska Tatu oli silloin parin kk:n ikäinen kun hautajaiset oli.

Huomenna on Tatulla kerho ja sinne aiko mennä. Muutapa meillä ei ole suunnitelmia.. eikä kyllä viikonlopuksikaan.. hyvää ilmaa on luvannut ja jospa ei niin paljoa tuulisi mitä nyt!!

Huomenta.

Hyvää syntymäpäivää Hannelelle!! :flower: :hug:

Rasmus heräsi jo 5.30 :kieh: Kun nykyään ovat heränneet reilusti 6 jälkeen, 6.30-6.45 on aika tarkka aika ollut ;)

Meillä oli Samin kanssa perjantaina 5-vuotis(yhdessäolo)päivä :heart: Lähdettiin sitten extempore torstaina Turun Karibiaan (kylpylä ), Samilla on Diners Clubin kortti, sen pisteet käy mm. tonne paikkaan, niitä sitten käytettiin :) Oikein ihana ja onnistunut reissu oli :heart: Pojilla tuli sitten to ja pe vapaapäivät päiväkodista, Sami on sairaslomalla, sillä on polvi taas kipeenä, ja mulla ei sitten ollut töitä perjantaina (torstainakin vaan käväisin, "pomo" on sairaalassa...).

Pojat nautti tietenkin ihan hirveesti, siellä oli tosi kiva, iso lastenallas pienellä vesiliukumäellä yms. leluilla sun muilla. Isompienkin vesiliukumäessäkin käytiin laskemassa, mä menin vaan kerran Rasmuksen kanssa, kun me mentiin jotenkin niiiiiin hirveen kovaa vauhtia, etten uskaltanut toista kertaa mennä :LOL:

Käytiin sitten meidän Viiviäkin katsomassa (se meidän koira, joka sai uuden kodin vuosi sitten), kun he asuvat nyt siellä päin. Ihana oli nähdä pitkästä aikaa :heart: :heart: Oma touhukas menevä itsensä se oli! :heart:

Meillä on siis ollut kaikinpuolin ihana viikonloppu :) Eilen käytiin mun mummun ja papan kanssa tädin miehen luona Porvoossa, on se nätti kaupunki =) Mitäs muuten Nevelle kuuluu??

Pojat maalaa tommosilla Ikean ihme maaliväreillä tossa keittiönpöydällä ja sen on näköinenkin, koko keittiö :whistle: :LOL: Joonatan sanoikin just, että mä haluan nyt sinne kylpyyn... ;)

Joonatan edelleen muuten puhuu siitä Hilkan kuolemasta. Se askarruttaa nyt mieltä tosi paljon. Me kyllä vastaillaan, mun mielestä hyvin ja tyhjentävästikin ja selvästi, joka kysymykseen, mut silti asioita käydään koko ajan uudestaan läpi. Eilen kysyi, että miksei ole Hilkkaa nähnyt ja miksi iskä on Hilkan nähnyt, mutta Joonatan ei? Ja että haluaa nähdä sitä Hilkkaa yms. No, täytyy jatkaa vaan vastailua.

jellona, noita eu-säädöksiä en ihan aina ymmärrä, vaikka kai ne ihan hyviäkin toki ovat, kun turvallisuudesta ei tingitä. Poikien päiväkodin pihasta otettiin aikoinaan pienten keinu pois, kun eu oli määrännyt, että "vauvojenkeinu" ja rengaskeinu eivät saa olla vierekkäin. Sitten siellä on niin iso liukumäki, että pienet ei saa siitä laskea (vaikka Rasmus-apina kyllä osaisikin), joten pihalla ei ole oikein mitään pienimmille :( Toki lelut ja hiekkalaatikko, mut siihen ne sitten jääkin :| Muutenkin se piha on niin pieni... Onneksi käyvät kävelyillä ja retkillä jonkun verran, enemmänkin saisivat... Onnea uudesta autosta :flower:

Kattinka paranemisia ja tosi kovasti jaksamisia sulle :hug: Tuuhan taas kirjoittelemaan!

Mites koivunkäpy lapsineen ja miehineen voi?? :hug: Jaksamista siihenkin suuntaan!! Ootko nyt muuten vielä saikulla vai miten?

taapero, hui tota teidän tapaturmaa :| :hug:

Danjuska, mites teillä on nyt päivät ja yöt menneet? Mikäs Jennan toiseksi nimeksi tuli/tulee? Koska teillä on ristiäiset vai joko ne oli :ashamed:

Huomenna olis taas maanantai :/ Lasken päiviä kesälomaan :ashamed:

Sunnuntaita!

täällä vapaapäivää taas viettelen. huomennakin on vapaa viel. kivaa. =) ollaan saatu kaikenlaista hyödyllistä aikaiseksi täällä kotona. sisävarasto siivottiin eilen kun töistä tulin. mies rakenti sinne sellaisen kenkähyllykön että saatiin kaikki monot sun muut mahtuu järkevämmin eivätkä pyöri lattialla pitkin poikin. viikolla jo aiemmin siivosin poikien vaatekaapit. ei tartte pojille ostaa yhtään mitään. :)

tänä aamuna herättiin miehen kanssa 6 aikaan jo. mies sit lähti käymään ajelulla ja kävi ostaa croissant tarpeet abclta, paisto sellaiset ja minä sain herkutella aamiaisella. :p ihana oli. :heart: pojat heräsi vasta 8-puol 9. nyt on pihalla koko porukka. mies ja Mikkis vaihtoi kolmosautoon renkaat. minä vaan imuroin.
meille tulee ne puput iltapäivällä. mukavaa ohjelmaa siis tiedossa. =)

peppi, ihanan kuuloinen reissu teillä. harmi kun rasmus on herännyt taas aikaisin. :ashamed: pirteetä päivää teille. :hug:

minäkin mietin yksi päivä danjuskan tytön ristiäis juttua, et onkohan menny multa ihan ohi vai miten?? :)

nyt meen tonne pihalle tekee jotain..sit kohta syömistä..jne.

huoh, hengissä ollaan, eilen oli viel hilkulla että joutuuko tippaan lähtemään kun ei meinannu tolpillaan kestää. painoa hävis 2,5kg, enkä kuitenkaan oksentanu ku 7-8h, mulle ei sentää tullu ripuli niinku lapsille. huomenna jos töihin jo menis ni ei ihan potkuja sais ;) Nytten se saamerin tauti taitaa ukkoon iskeä, tuola se peiton alla makaa ku on kylmä ja maha kummallisen tuntunen.. :headwall: no sairstu tai ei ni kersat saapi mennä hoitoon ens viikolla, jos on yhtä pahana tauti ku mulla ni ei se niitä kykene vahtimaan.

Mä kävin tänään ostamassa omppupuita pari, oisin samalla halunnu myös mustaherukoita ja karhunvattuja, ne oli loppunu, pöh.

ja olihan siitä taudista jotain hyötyä, ollu nyt tupakassa tovin aikaa B)
Ja oli tosi huimat synttärijuhlat, yks kaveri kävi, ja pakotti mut juomaan lihalientä, se tosin autto!

Hannelelle onnittelut täältäkin!

heips

Jellona ja Peppi: ei ole vielä ristiäiset menneet ovat nyt tulevana lauantaina..
ja eilen juuri mietin että pitäis ne kirjaimet käydä teille antaa ;)
eli kaksi toista nimeä tulee tytölle.. E:llä alkava ja M:llä alkava.

Peppi kun öistä kyseli.. meillä yöt menee tosi hyvin. Viime yönä (tai siis aamuyöstä) nostin tytön omaan sänkyynsä kun äheltäminen ja tuhina alkoi.. tuhisi ja touhusi aikansa ja nukahti nätisti.. ja sain minäkin nukuttua kun en kytännyt koko ajan että mitä tyttö touhuaa.
Nyt on ollut pari päivää sellaisia että nukkuu vaan puolen tunnin pätkiä ja herää.. pitää aina uudetsaan nukuttaa. Kerkesi jo tottua että nukkuu sen 2,5-3,5 tuntia kerrallaan niin nyt tuntuu ettei saa mitään tehdyksi
:whistle: mutta eipä se mitään.. neiti kuitenkin hyvällä tuulella ja katselella killistelee ympärilleen hereillä ollessaan.

Tatu on ulkoillut aivan hirveesti. aamulla kävivät ongella, päivä touhuttu kotipihalla ja sitten kävivät vielä puistossa.
Minä kävin eilen poitsun kans pitkästä aikaa uimassa ja ihan kauheeta mikä vesipeto se on!! ei vielä pysy pinnalla ilman kellukkeita niin ui veden alla :LOL: paljon oppinut tässä ajassa kun itse en ole uimaan päässyt.

Nyt on molemmat nukkumassa. väsyjä oli kumpainenkin.

Käpysen oksentaminen kuulostaa (ja varmasti onkin!! ) rankalta, :hug:
Oliko sulla synttärit?? jos näin, niin roppakaupalla onnea!

Tuli muuten Peppi mieleen kun sanoit että Jontun mieltä kovin askarruttaa se kun Hilkka mumo kuollut ja asioita kysellään aina uudestaan.. tatulla sama homma.. ikään kuin tarkistaisi aina asian uudestaan..

Jotain vielä oli mitä piti mutta en muista enää... no joskus sitten :D

minusta muuten tuntuu että en osaa pukee jennaa tällä säällä :eek: Tatulla ei kesällä ollut kun joku shortsi asu sillon kun oli puoli vuotias... tuntuu että puen jennan koko ajan liian lämpimästi.. toisella hyvä ettei pää punaisena kun herää.. mutta sitten tuntuu että varmasti paleltuu jos otan liian vähäksi vaatteet :whistle:
ota tästäkin nyt sitten selvä :whistle: :LOL:

mut nyt :wave:

Moikka pitkästä aikaa :wave:

Viikot on vierineet huimaa vauhtia ja pian on meidän muutto! Huomenna meidän remonttireiska menee remontoimaan asuntoa ja perjantaina ajellaan itse paikan päälle katsomaan remontin edistymistä sekä Aleksi käy tutustumassa uuteen kouluun. Jännää :D

Keskiviikkona tulee muuttolaatikot ja sitten alkaakin pakkaaminen käynnistymään. Pienillä pojilla on keskiviikkona päiväkodin kanssa retki läheiseen kotielänpuistoon. Saa ottaa evästä linja-automatkalle (matkaa n. 30 km :D ) ja paikan päällä päiväkodin keittäjätäti tekee sitten ruoat nuotiolla. Julius odottaa retkeä jo kovasti, vissiin se eväsjuttu on siinä se mieluisin :D :D

Ensiviikolla pojat onkin päiväkodissa ma-ke, niin saan rauhassa pakata. Torstai-iltana olisi päiväkodin kevätjuhla(ulkojuhla), mutta meidän täytyy viedä pojat illasta mummolaan, kun seuraavana aamuna muuttoauto tulee jo klo 8. Pojat viettävät sitten läksijäisiä keskiviikkona, pitää tädeille muistaa ostaa jotakin kivaa kiitokseksi erittäin hyvästä hoidosta! Ja keittäjätäti (tai tyttöhän tuo minuun verratuna on, on -86 syntynyt) saa myös, Julle hänestä niin hirmuisesti tykkää :heart:

Danjuskan tyttösen kolmas nimi on varmasti Maria, mutta tuota toista nimeä vielä emmin... voisko olla Essi? Jenna Essi Maria. Edlaa olisin muuten veikannut, mutta se on niin vaikea lausua, että jätin sen sitten laskuista pois :D .

Nyt taidan hetkeksi mennä katsomaan autot-leffaa Jullen viekkuseen. Werneri-papupata on päikkäreillä.

Palailemisiin, viimostaan muuton jälkeen!

Moikka!

Vitsit, me ollaan 2 päivää siivottu ku hullut täällä :whistle: :LOL: Pienen inspiksen sain, kun äiti oli viikonlopun aikana siivonnut isäpuolen kanssa paljon, laittanu parveketta jne. Nyt on meiltäkin ikkunat pesty, kaapit pyyhitty (osa siistitty/järjestelty sisältäkin), tahrat, jäljet ja möhnät putsattu (ja niitä riitti! :D ). Uffille on viety 3 tai 4 pussillista vaatteita, monen monta pussillista roskia (semmosia kenkiä sun muuta tavaraa, mitä ei muualle ole voinut "kierrättää", miten sitäKIN oli kertynyt noihin kaappeihin niin paljon :eek: ). Oon nostellut ja siirrellyt huonekaluja ja imuroinut ja pessyt niidenkin alta lattiat.

Parvekettakin ollaan taas siivottu kesäkuntoon :LOL: Vein sieltä pari pikkutuolia (rikkinäisiä ) roskiin ja sinne oli jäänyt rikkinäinen kuivaustelinekin lojumaan :ashamed: Sekin on viety pois! Vielä sitä pitää vähän laittaa ja järkätä. Ostin eilen Ikeasta sinne kukankin, joku ruukku auringonkukka :flower:

Ei ole vielä valmista tullut, mutta hiljaa hyvä tulee ;)

Mites koivunkävyn perheessä voidaan, joko on mieskin parantunu? Tai tuliko se sille sit kunnolla?

Danjuska: Olisko Jenna Ella Maria? Emma Matilda, Elli Maaria, Emmi... Osuiko mikään? :whistle: Tuu kertomaan!! :attn:

Gerbera, koska se muutto nyt sitten on? :) Ihanan kuuloinen kotieläinpuisto-retki teidän pojilla huomenna :heart:

jellona, mä tahon nähä kuvia niistä teijän pupuista!! :attn: :heart:

Nyt lopettelen! Oon jo pitkän aikaa puhunu tässä puhelimessa mummuni kanssa...

Laitan vielä yhen kuvan kylpyläreissulta:

Tuolla meidän 3v5kk ikäsellä neidillä on nyt kyllä tosi kova uhmakausi päällä joka asiassa pitää laittaa hanttiin,no onneksi menee ajan kanssa ohitte.

Meidän täytyy nyt kotona tehä maitoaltistus tuolle pojalle,saas nähä millaseksi toi iho taas sitte menee kun annetaan tota maitoo mitä ollaa nyt vältetty.Pahoin pelkään että siitä seuraa kauheat huudot kun rupee kutiamaan yms..

Mä taisin eilen tuntee vauvelin ekat hennot liikkeet kun samanlaista tuntemusta on tänääkin tuntunut :heart:

Heippa vaan kaikille , laiska taustailija ryhdistäytyy :wave:

Meillä illat on mennytkin taas tuolla pihahommissa ja maalauspuuhissa joten koneella en ole hirveesti ehtinyt olla. Lukemassa kyllä aina käyn. Eipä meille ihmeimpiä kuulu. Kovasti jo odotan kesälomaa joka on heinäkuussa. Varasin juuri lomamatkan meille eli risteilyn ja kaksi yötä hotellissa Tukholmassa. Tanskaan haluaisin myös mennä . mutta katsotaan nyt kuinka rahat riittää.

Haaveilen Ragdoll kissanpennusta ja se maksaa sitten ainakin 700? joten täytyy siihenkin sitten varata rahaa. Varmaa ei vielä ole että otetaanko kissa , kovasti kyllä haluaisin.

Meillä Vera on ollut flunssassa nyt kolme kertaa ilman että on mennyt korviin jee! Taitaa nyt sitten putkitukset jäädä. Vera kun on aina saanut korvatulehduksen joka flunssassa :kieh: Toivon kyllä todella että korvatulehdukset nyt jo jäisivät vähemmälle.

Meikäläinenkin on onnistunut ihan kivasti pudottamaan painoa. Olen nyt uudella kymmenluvulla ,jolla olin viimeksi varmaankin 7 vuotta sitten :ashamed: Nyt meneekin sitten rahaa uusiin kesävaatteisiin , mutta menköön. Haluan vielä laihtua ainakin muutaman kilon.

Nyt meillä alkaakin jo iltapuuhat.
Tsemppiä Gerberalle muuttoon ja tervetuloa tänne etelään. Minuakin kiinnostaisi tapaaminen kaikkien täällä lähistöllä asuvien kanssa. Helsinkiin ei ole pitkä matka meiltäkään. Tuli mielee että kuinkas Jonnalla perheineen menee? No nyt on lopeteltava :wave:

pikaiset ja väsyt moit!

meillä ei oikein tyttö viime yönä nukkunut |O vasta vaille 1 sain nukkumaan.. mies kotiutu samalla aikaa :whistle: mutta eipä siinä.. olikin eka yö mitä on jouduttu tytön kans valvomaan.. eikä onneksi kiljunut kurkku suorana nytkään.. ähisi ja puhisi ja sätki ja tutia piti vähän väliä antaa..

sitä tulin vaan oikeastaan sanomaan että kyllä ehdotuksista oikeat nimet löytyy ;) mutta en vielä paljasta jos joku tuttu sattuu lukemaan :D

ihanaa viikonloppua jokaiselle! palailen paremmalla ajalla. nyt tyttö uinuu niin suihkuun.. Mies tuo Tatun kohta nukkumaan kun herra otti päikkärit pitkästä aikaa :)

Mites Käpy voi?

Entäs Kattinkan sakki??

Myös Kuusikonäidistä olisi mukava kuulla!
kuin myös muista harvemmin kirjoittelevista.

mutta nyt menoks.

Danjuska minä vahvasti veikkaan sitä Jenna Elina Matilda nimeä se tuli heti mieleen annettuasi kirjaimet =) Pianhan se jännitys loppuu :heart:

Miun viimeviikkoinen Pärnun reissu meni tosi hyvin, en ole aikoihin nauranut ja valvonut niin paljoa. Mukava porukka sattui ja säätkin helli =)

Eilinen vapaapäivä teki kyllä hyvää, mukava välillä katkaista kiire. Tytöt saavat tänäänkin olla isin kanssa kotona, esikolla tosin koulupäivä.

Täällä on tosi paksu ja tiivis sumu, oli hauskaa ajaa pyörällä kun ei kovin pitkälle eteenpäin nähnyt :)

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

vaihteeks sairastetaan, poijalle nous toissayönä kuume, eilen piti jo lääkäriin männä ku kuume nous 41 ja jätkä oli ihan tiltissä.. no toki se sai sit jonku virtapiikin ku lastenlääkärille mentiin, se oli sitä mieltä ettei siinä oo mitään vikaa :headwall: no juu, 20min aikasemmin se ei jaksanu edes seisoo ominjaloin, eihän siinä toki mitään vikaa sillon ole. Jospa se siitä.

Itellä on selkä jumissa kun jonotettiin lääkäriin ni poika mahas pää mun sylissä ni kökötin sen parituntia vallan kummallisessa asennossa..

Danjuska, kerrot sit heti mikä tuli nimeks! Meillä ei ukko viel tahdo miettiä nimiä kun ei tiedä mitä sieltä tulee.. :kieh:

Moikka!

Perjantai-iltaa ihanaista kaikille. vietän siis ihan kotosalla, vaik näin myöhään kirjoittelen..harvoin oikeesti kukun tänne asti muualla kuin töissä tai sit ehkä viihteellä, mut nyt oon kolunnu nettiä läpi. mies lähti mun töistä tultuani viihteelle niin saan ihan omaa aikaa vietellä rauhassa. :D

meille kuuluu ihan hyvää. eilen oli kylläkin aika tunteen myllerrys päivä, kun isäni soitti mulle ja sanoi olevansa sairaalassa. sydän oli ollut todella huonossa jamassa ke iltana, jos ei olisi tajunnut lähteä ajoissa sairaalaan niin ei olis rakas isi enää täällä. nyt on kuitenkin kaikki hyvin. sairaalassa viel, mut ehkä jo maanantaina pääsee pois. tietty uusiutumis vaara on olemassa. :ashamed: :'( :)

Mies on ollut melkeistään koko viikon sairaslomalla. ja pojat myöskin vaan yhtenä päivänä hoidossa. ei oliskaan kuin enää ensi viikko ja sitten pojat pitävätkin yhden viikon kesäslomaa siis aksu käy jalkapallokoulussa sitten molemmat pojat ovatkin päiväkodissa. :)

Paljon ollaan oltu pihalla. pupuja on käyny kattoo erinäinen määrä ihmisiä. ne on vaan niiiiin suloisia. Peppi, laitan kuvia kyllä. ehkä tän viikonlopun aikana saan aikaiseksi. on jo sentään kamerassa. =)

käpyselle, ihan hirmusesti jaksuja. :hug: :hug:

mulla on vapaa viikonloppu, huomenna mies lähtee remppa hommiin kaverilleen koko päiväksi. mie yritän tässä kehittää jotain tekemistä poikien kanssa. ehkä päädyn siihen siivoukseen...en taas muista millo viimeeksi olisi lakanat vaihdettu jne...
vaik olis kyllä hirveesti tehny mieli ajella etelään ikeaan ja moikkaa erästä 2+ kaveria espooseen ;) :D mut kait mie sen nyt kuitenkin jätän väliin. mennään sitten kun mieskin tulee mukaan. huomen illalla meen minä sit kaverin kanssa syömään. kivaa.

danjuskalle paljon :hug: :hug: minä veikkaisin nimeksi. Jenna Matilda Emilia tai Jenna Emilia Marika?? toivottavasti teillä taas nukuttaisiin hyvin. mukavia ristiäisiä teille. :D

ensi viikolla valvonkin taas pitkästä aikaa joten kirjoittelen sit enempi sitäsun tätä. :D
kauniita unia teille kaikille. :hug:

Lauantaita!

Musta on tylsää, kun ulkona on märkää, pilvistä ja sataakin :/ Tosin, just tällä hetkellä ei taida kyllä sataa.

Meillä oli pojat ke-to yön mun äitillä yökylässä, me käytiin Samin kanssa leffassa, Gran Torinoa kattomassa ja mä kyllä tykkäsin siitä!

Perjantaina olis ollut päiväkotia, mut Samin äiti pystyi ottaa pojat hoitoon, joten ei onneksi tarvinnut viedä (Jontun ryhmässä olis ollu vaan se yks vakituinen, josta en oikein välitä ja sijaisia, niin tuntu tylsälle jos olis sinne pitänyt viedä, kun sen olis taas tietänyt, ettei kukaan olis aamulla ottanut vastaan ja huudon kanssa, pahimmassa tapauksessa YKSIN olis sinne jäänyt :ashamed: ).

Lähtivät sitten jonnekin mummon tutun luo kyläilemään ja jäivät loppujen lopuksi mummon luo yöksi, kun meni vähän myöhäiseksi.

Me vuokrattiin leffa, ei oikein muuta sit tehty, vaikka pojat oli koko päivän hoidossa :whistle: Tylsiäkö? No ei, tommosesta mä kyllä nautin, musta ei ole "bilettämään", kun väsyn niin kauheesti, enkä muutenkaan semmosesta oikeen tykkää. Toki, jos on oikeesti jotain juhlaa tms. niin sit kyl :)

Gerbera, mun kaverit muuttaa täältä Espoosta Lohjalle kans tona päivänä, ostivat sieltä omakotitalon, jota ovat nyt aika paljon rempanneet ja laittaneet =) Onks teillä paljon laitettavaa uudessa kodissa, puhuitko jossain vaiheessa, et olisitte lattiat uusineet?

Kiva, kun Nevekin kävi kirjoittelemassa :wave:

Danjuskalle jaksamisia :hug: Ootteko nyt nukkunu paremmin? Olikos ne huomenna ne ristiäiset?? :)

Uneton, sä oot kyllä reipas, kun aamulla aikaiseen pyöräilet... Minkäslainen matka sinne sun töihin on??

koivunkävyn Villelle pikaista paranemista! Joko voi paremmin??

jellona, voi vitsi, tosi ikävää, mut onneksi sun isä voi jo paremmin :hug: Olisitte vaan tullu tänne päin :whistle: :D

Pitäis saada toi Rasmus nukkumaan... En tiiä, miten lie onnistuu, kun Joonatan ei kuitenkaan suostu päiväunia ottaa. Väsyneiltä tosin kumpikin vaikuttavat... Ja aika kiukkuisiakin ovat, tai lyhytpinnaisia :whistle: Ovat olleet ulkona eilen koko päivän ja muutenkin touhua riittänyt, sekä ilta tosiaan venyi, että vasta kympin aikaan olivat menneet nukkumaan!

No joo, meen tästä turhia höpöttämästä!

Moro :wave:

Peppi, meidän remppamies (vaimokkeensa kanssa) on uudella kodilla ollut keskiviikosta asti hommissa ja nyt on seinät maalattu ja lattiaa ovat laittamassa. Kaikki seinät piti maalata sen takia, kun edellinen omistaja oli tykännyt keltaisesta... ja me ei... ja tosiaan lattia vaihdettiin myös, kun edellinen lattia oli kirsikansävyinen ja me ei siitä sävystä tykätä ja ei se olisi sopinut meidän huonekaluihin lainkaan. Eli nyt on uusi koti meidän näköinen. Alakerran kylppäri ja yläkerran kylppäri rempataan parin vuoden kuluttua, nyt ei niitä raski alkaa laittamaan, kun laatat ja kaikki on hyvässä kunnossa, värit ei vaan miellytä. Mutta kestän sen kyllä :D

Kovasti olen jo pakannut sellaisia tavaroita pois, mitä ei varmasti nyt viikon aikana tarvita. Tänään vielä pakkailen ja huominen pyhitetään mummolakierrokselle :D

Pojat on päiväkodissa ma-ke, joten silloin kerkeän pakata hyvin myös. Torstai-aamuna viedään kaikki pojat mummolaan ja näillä näkymin haetaan heidät uuteen kotiin sunnuntaina. Nyt on jo kamala ikävä, kun tietää, että niiiiiin monta yötä erossa ollaan, mutta toisaalta uskon, että meillä on aika tavalla hommaa, että voi olla, ettei juuri keretä ikävöimään.

Jellona, onneksi isäsi sai pian hoitoa! Jaksuja sinne!! :hug:

Nyt lähdetään poikasten kanssa ulos, Werneri ei halunnut päikkäreille (mies kyllä yritti, mutta Werneri oli vaan tyrkyttänyt varpaitaan miehen suulle, oli niitä pitänyt sitten pusutella :D ). Keskustaan tekisi mieleni shoppailemaan, mutta ei viititä koko perhe sinne raahautua ja yksin ei huvita lähteä.

Mukavaa päivää kaikille!

Heipsan taas!

kiitos peppi ja gerbera. :)

peppi, olis tosiaan pitäny toteuttaa ideani ja tulla. olis ollut joskus jotain muutakin tekemistä kuin ainainen siivoominen. aarggghhh. :headwall: kyllä mie vielä toteutan sen kun noin hyvällä suunnitteluasteella jo oli. mukava kun ootte saaneet kahdenkeskeistä aikaa ilman lapsia. :heart: meillä oli suunnitteilla että ensi lauantaina olis pojat menny yhdeksi yöksi mun porukoille, mut täytyy nyt kattoo onnistuuko..riippuu tuosta iskän voinnista. olis käyty syömässä ja terassilla hiukan, jos hyvä ilma. on meidän 7vee päivä siinä kuun vaihteessa.

gerberalle, kovasti jaksuja muuttopuuhiin. :hug: =)

Sain sit siivottuu tänään ja pyykkiä tullu pestyy jo kolme koneellista. nyt jännään ehtiikö pihalla olevat kuivuu vai alkaako sataa. :whistle: Aleksi leikkii kaverinsa kanssa pihalla. Miikkaa en saanu nukkuu, vaikka niin kovasti olisin halunnu ettö tunnin tirsat olis ottanut, niin olis illalla jaksanut olla hiukan paremmalla tuulella. ja itekin saanu levätä. no ei voi mitään. :)

mukavaa viikonloppua kaikille. :D

heipat!

tässä äkkiä naputtelen kun jenna viihtyy vielä siskon sylissä ja tatu ukin kanssa taimia istuttamassa =)

elikkä nimeksi tuli jenna essi maia :)
Gerbera osui aivan nappiin :D Teillä vaan muutto lähenee.. onko minkälaiset fiilikset maiseman vaihdon suhteen??

Mites Käpyn poitsu voi??

Minä kans odotan jellonan pupuista kuvia :) meillä oli kans lapsena 2 pupua.

Meillä on kaksi edellistä yötä nukuttu erinomaisesti! toissayönä jenna nukkui 21-4 ja viime yönä kans nukkui 4-5 tunnin pätkiä ja sitten aina söi. Tatu on kans vetänyt unta nassuun ihan urakalla vaikka ke-to välinen yö oli ihan kauhee :headwall: |O

ristiäiset meni todella hyvin ja rento tunnelma =) laittelen kuvia jahka kotiin mennään. olen nyt siis lapsien kanssa minun porukoilla ja mies mökkiä kunnostamassa. tulee tänne varmaan huomenna.
mutta nyt syöttö puuhiin..

Heips!
Laiskaakin laiskempi kirjoittelija ilmottautuu!

Olen usein ajatellut, etät ensi yönä töissä sitten kirjoitan, mutta ikinä en ole ehtinyt. Teidän kuulumiset olen kyllä lukenut.

Tsempiä Gerbera muuttopuuhiin! Meilläkin on se syksymmällä edessä, jos kosteusmitteuksessa ei mitään tosi yllättävää löydy. Ostettiin viime viikolla -89 valmistunut omakotitalo tästä lähistöltä. Tähän asti kun on asuttu kerrostalossa vuokralla, niin tuntuu jo tosi kivalta päästä omaan taloon!

Ihana nimi Jennalla! Onnea myös kaikille raskautuneille!!!! :heart:

Vein pojat päiväkotiin kymmeneksi ja mies nukkuu yövuoron jälkeen. Itse on suunnattava 10 minuutin päästä töihin ja aamulla sitten vielä seitsemäksi eli en näe poikia vuorokauteen! Toki jos Aleksi pitää ensi yönä samanlaisen konsertin -kiljui 3.30-4.30;syytä tiedä en- niin ainakin nuorempaa saan nähdä ja kuulla yölläkin!

Meidän elämään ei siis taloa suurempaa... Kerroin Laurille, että isä ja äiti ovat ostaneet meille oman kodin. Ensin Lauri totesi, että jaa. Muutaman tunnin päästä Lauri kysyi, että miten se isä jaksoi sen oman kodin kantaa pois sieltä kaupasta! :).

En muista onko tästä ollut puhetta, mutta osaavatko muiden 3 v:t sanoa jo R:n. Meillä ei Lauri osaa ja jotenkin luulen, että joudutaan turvautumaan johonkin puheopetukseen tuon R:n suhteen. Lauri nimittäin jättää sen kokonaan sanomatta! Esim. dinosaurus on dinosau-us. Milloinkahan asiaan kinnitetään neuvolassa huomiota? 5 vee?

Joulutähtöset olette kovasti mielessä ja yritän aina joskus meidänkin kuulumisia kertoa! nyt täytyy rientää!

teksti hävis |O
Poika voi hyvin, kiitos kysellelille! just soitan pissatuloksia, jos vaikkavastaisivat tuohon puhelimeen :kieh:
Mä en voi niinkään hyvin taitaa lähteä jo nyt paikat aukeamaan, supistaasupistaa.. :| kakka.

Danjuskan neito sai ihanan nimen!

Epelikselle onnea talokaupoista!
Meillä viljami sanoo ranskalaisen ärrän tai ihan miniminin siitä ärrän alusta, se o hassun kuulonen.

Jee, edelleen tupakoimattomana oon pysyny!

Yhteistyössä