* JOULUNTÄHDET 2006 *

Työhön menosta oli puhetta. miulla ei ole kiirettä töihin kun ei ole moista odottamassa. Työttömänä olin ennen äitiyslomalle jääntiä ja suunnitelmissa ollisi sitten joskus kun kotoa malttaa pois lähteä lukea uuse ammatti itselleen (joku millä saisi töitäkin :whistle: ). Tosin meillä on suunnitelmissä että olen nyt ainakin jonkin aikaa hoitobapaalla, tulot ei siitä muutu paljoa suuntaan jos toiseenkaan. Ollaan niin pieni tuloisia (mies opintotuella paitsi kesäisin ja mie vanhempainvapaan päivärahalla) että saadaan varmasti se lisäosa hoitotukeen, joten tulot tippuu vajaan kympin hoitotuelle siirryttäessä. Tarkoitus olisi myös koettaa jossain vaiheessa Pyrylle sisaruksia yrittää saada aikaiseksi, niin ei senkään puolesta tekisi mieli lähteä vielä opiskelemaan kiun sitten parhaassa tapauksessa jäisi opinnot ihan kesken.

Meillä ollaan alettu kasvissoseen lisäksi iltapäivästä maistelemaan hedelmäsosetta. Ensi viikolla olisi tarkoitus alkaa maistelemaan riisipuuroa, jospa se vähän parantaisi meidän öitä. On äiti välillä päivisin kovilla kun saa nukkua niin huonosti. Kasviksista ollaan siis maisteltu nyt bataattia, kukkakaalia ja parsakaalia. Hedelmäsoseista banaania ja mangoa ja pari lusikallista luumua mahaa pehmentämään.

Jaahas, pitäisi mennä nukkumaan niin saisi muutoman tunnin enempi unta... ja maitotankkausta näköjään tarvitaan.


tinde ja Pyry
 
Heissan! Meillä on kanssa sylkky-vaihe menossa. Likka ei viihdy yksikseen juuri yhtään vaan aina pitäisi olla sylissä tai vieressä lattialla.

Meillä on Siljalle huone valmiina odottamassa, mutta ei olla sinne vielä siirtämässä vielä pitkään aikaan. Eikä siitä muutenkaan tulisi mitään kun heräilee öisin vielä monta kertaa. Silja nukkuu pinniksessä, aamulla kun herää jatkaa unta vielä viekussa pari tuntia.

Töihin ei olisi vielä kovaa kiirettä, tuskin ainakaan tämän vuoden puolella. Meidän kunta maksaa kuntalisää 200 euroa kuussa jos jää kotiin hoitamaan alle 2-vuotiasta lasta. Eihän se hirveästi ole, mutta kyllä ehdottomasti parempi kun ei mitään.

Tilasin patapum kantorepun netistä, pitäisi tulla kohta postista. Toivottavasti se vähän helpottaisi. Silja ei nimittäin viihdy hereillä ollessaan vaunuissa. Kantorepun pitäisi olla ergonomisempi kuin rintareppu ja menee käytössä kauemmin. Meidän rintareppu hajosi, onneksi Silja ei ollut silloin kyydissä toinen olkahihna vaan rätsähti poikki :eek: . Oli kyllä joku outo merkki ja saatu, mutta pitäisi niitten nyt vähän paremmin kestää.

Mutta nyt pitää lopetella..
t.tähtityttönen
 
Viivi oli eilen 5kk neuvolassa 6780g ja 64,6cm :heart:

Kehui kovasti kun nyt alkanut taas paino nousemaan hienosti. Meillä menee pottua ja päärynäsosetta + muita välillä makuannoksina. Haetaa kovasti omaa syömisrytmiä, puoli purkkia syö kerralla sosetta ja pottua menee sellainen pienehkö pottu kokonaa kerralla. Annan 3 kertaa päivässä kiinteetä. Korviketta ja tissiä menee molempia edelleen.

Töihin ei tällä mammalla oo kiirettä kun ammattia minulla ei ole ja ennen raskautta olin vain työpajalla töissä joten tarkoituksena tässä oliskin "tehdä" kaikki lapset yhtä kyytiä jos vaan onnistuu. Ikinä kun mikään ei ole selvää.. Hyvin viihdyn kyllä tytön kanssa kotosalla vaik töitähän tässä piisaa mut onpahan tekemistä :D

Omaan huoneeseen ei raskita siirtää tyttöö vielä. Suurimman osan yöstä nukkuu omassa sängys ja lopun yöstä meidän välissä. Kiva herätä siihen aamulla (mies silloin jo töissä) kun Viivi alkaa puristelee ja nipistelee naamasta äitiä ja repii tukasta, sitte ku avaa silmät nii toisella hymy korvissa ja alkaa porisee :heart:
 
Niin ja piti vielä kysyä et äriseekö teillä muilla vauvat? Viivi pitää älytöntä ärinää välillä ja sit vuorostaa saattaa kiikata korkeelta. Neukkatäti sanoikin et kuuluu tähän kehitysvaiheeseen kuten myös uteliaisuus mikä kuulemma saattaa pysyä pitkäänkin vauvoilla :whistle:
 
hei vaan kaikille taas tooooosiiii pitkästä aikaa.. olen kyllä käynyt lukemassa teitin kirjoituksia mutta en ole paljon kerenny itse kirjoittaa.. aika pula.. tuntuu että päivässä saisi olla ainakin 3 lisä tuntia. voi kun on joitakin pieniä kovasti kaikki sairaudet vaivannu ja joillekkin tuntuu tulevan kaikki mahdollinen ja mahdoton.. mutta hienosti olette pärjänneet.. meillä on ollu muutama rankemman puoleinen nuha yskä ja kuume (39.9) mutta niistä aletaan jokseenkin olla jo voitonpuolella..
vertin 5kk neuvola oli eilen ja mitoiksi tuli 7180g ja 65 cm piikistä tuli taas kamala rutina illalla.. ja hiukan oli myös kuumeinen. ekasta piikistä oli myös samat oireet. meillä syödään jo ihan kaikkea hedelmä soseet menee kaikki ja peruna maissi porkkana parsakaali ym maistuu myös. puurot aloitettiin tossa viimeviikolla. yönsä poika nukkuu (ainakin vielä) hyvin. laitan veken nukkumaan tossa 23 ja sitten hän heräilee 8-9 maissa aamulla. annan maitoa ja joskus nukahtaa vielä tunniksi pariksi.. ajattelin kohta puolin siirtää pojan omaan kammariin nukkumaan.. tai sitten odottelen sen ekan hampaan tuloa vielä. saa nähdä milläinen rutina siitä sitten tulee. töihin menosta on kanssa ollu puhetta.. perhana pakko mennä heti kun äippäloma loppuu elikkäs tossa 4.10 ja siihen vielä 4viikkoa armonaikaa eli kesäloma.. joten marraskuun alussa palaan taas ihanaan 4-vuorotyöhön. huimaa nyt jo pelkkä ajatuskin siitä ja miten selvitään. vuoden olisin voinu olla kotona mut näillä laina määrillä se ei millään keitoa ole mahdollista. harmittaa niin vietävästi. vertti ei ole kun 10kk kun menee hoitoon. no pitää yrittää ajatella että itse en ole ollu kun 4kk kun aloitin perhepäivähoidossa. no se olikin silloin vanhaaaan hyvään aikaan se. no nyt se pikku mies huutelee vaunuissa pitää siis mennä
:wave:
 
pauliina82:lle luin tuos aiemmin et sullekki oli ilmeisesti neidille tullut ihottumaa.. netallakin oli ja sillä todettiin atooppinen iho.. suosittelisin sulle et jättäisit sen mangonkin pois.. tai itselle niin sanottiin että nuo trooppiset hedelmät ja persikan lähellä olevat saattavat aiheuttaa myös ihottumaa...

meidän neiti on kova ärisemään, ku suuttuu.. niinkuin leijona ;)

Pia & Netta5kk

 
Pia87:Kiitos! kokeilenpa sitäkin!Tosin nyt kun on Johanna ollu perunalla ja mangolla,ei oo ihottuma ainakaan pahentanu. Tosin nyt sitä on sitten ruennu tulemaan selkään ja käsiin,on sellaisia kuivia punertavia läikkiä. Mitä soseita Netta sitten saa?vinkkiä vähän hakisin:)
Meillä on tuolla keskimmäisellä myös atooppinen iho ja suklaa/kaakao on pahasta,riisimurot kiellettyjen listalla. Ulkona ei voi kuivattaa pyykkejä kun iho alkaa heti kutiamaan, kevättalvella on iho pahimmassa kunnossa..

mulla oli tänään viimeinen käynti hammaslääkärissä tuon juurihoidon takia,ja isäntä oli lasten kanssa kotona. Johanna oli ollu huonolla tuulella ja ei ollu suostunu korviketta pullosta ottamaan ja oli menny ekoille päikkäreille jo kahdeksan jälkeen,oli kyllä herännykki kuuden maissa aamulla.

 
No nyt tulin niitä neuvolakuulumisia raapustelemaan, elikkä tuoreet mitat 9945g ja 69cm =) , ikää reilut 5kk, iso mötkäle poitsu on, nyt oli painonnousu alkanut tasaantumaan, pituus menee keskikäyrällä.
Rokotuksesta tietysti itkettiin ja illalla oli äkänen, yö oli melkoista itkua liekö johtui piikistä, toivottavasti ensi yönä saisi nukuttua, tänään on ollut ihan zombie olo :(
Meillä kanssa tuntuu, että persikka ei oikein sovi ja banaani kovettaa mahan. Perunaporkkana velli on suosikkia, tänään kokeillaan ruusunmarjariisi velliä..
Eipäs kummempia, iltalenkille lähdetään :wave:
 
Kunhan nostelen meitä:wave:

Meillä Lenni nukkuu vielä meidän kanssa samassa huoneessa ja aamuyön samassa sängyssäkin.
Alku yön nukkuu omassa pinniksessään ja sitten otan sen sieltä rinnalle jossain vaiheessa yötä...
Ei tulis mieleenkään laittaa Lenniä vielä omaan huoneeseen. Varsinkaan, kun meidän lasten huoneet sijaitsee yläkerrassa, niin ois turhan pitkä matka hakea Lenniä sieltä yöllä syömään... :whistle: :D

Pullataikina kutsuu :wave:
 
Lumi oppi ryömimään eteenpäin 4kk, taaksepäin 5kk ja sit alko liike olla koordinoidumpaa.. Nyt (5,5kk) Lumi tosiaan ryömii olkkarista keittiöön jne. Tosin ryömiminen on viime viikkona alkanu näyttää konttaus-ryömimiseltä--- neiti nousee aina konttausasentoon ja sit vetää käsillä polvia eteenpäin kunnes lyllähtää nenälleen tai mahalleen ja sit jatkaa matkaa hetken ryömien ja sit taas nousee ylös konttausasentoon.. Se on sellasta omituisen näköstä, mut eteenpäin pääsee ja nopeesti jo..

Sit noita ihmeasentoja lattialla, niin Lumi pysähtyy tutkailemaan lelua, niin on sillei jännästi puolikyljellään kädet irti maasta, välillä sit heiluttaa ylempää kättä ihan ku vilkuttais... Siitä asennosta tulee mieleen joku merenneito..

Hömppä täällä kuuluu lattialta -etenkin- ärinää ja kiljuntaa.. joskus kuuluu leikkiin, joskus tylsistymiseen tai väsyyn.. ota sit aina selvää..

Lumi on nukkunut ensimmäiset 6vk äitiyspakkauslaatikossa ja siitä sit siirty nukkumaan pinnikseen omaan huoneeseen. huone on ihan makkarin vieressä ja hyvin kuulun ku neiti alkaa aamuyöllä tuhista.. sit loppuyön neiti nukkuu vieressä.

Täällä on taas niin kesäiset säät, käytiin Lumin kanssa rattailla lenkillä jo puol ykstoista ja ihanaa linnun laulua vaan kuulu ja aurinko paisto. Nyt sit iltapäivällä alko tuulemaan ja tyttö nukahtikin sit sisälle (vihdoin, valvo melkein 4 tuntia). Mitenkä muuten puette ulos vauvanne näillä helteillä? Minä pistin Lumille tänään sisävaatteiden päälle pitkät ohuella toppauksella olevat housut ja ohuehkon pitkän paidan, sit päähän hattu ja aurinkolasit. Sit rattaisiin viltti jalkojen päälle... kauheen vähältä tuntuu, mut ilmakin on +17 ja aurinkoa.

nyt on mentävä.. neiti herää taas 30min. päikkäreiltään :(
 
Jaahas, ollaankohan meillä muuttamassa unirytmiä. Taas.
Meinaan on ollut viimepäivinä yhtä takkuilua saada poika aamupäikkäreille sisälle, nukkuu minuutin pari (jos nukkuu) ja sitten leikitään iltapäivälle ulkopäikkäreille jossa nukkuu pidempään.
Paitsi tänään. Tänään ollaan tähän mennessä oltu hereillä aamu kahdeksasta asti ja nukuttu yhdet ruhtinaaliset puolen tunnin unet :whistle: Miten tuolla ukkelilla virta riittää? Saa nähdä nukahtaako ulos edes pikkuisille unille...


tinde ja Pyry
 
memmuliini
Moikka taas pitkästä aikaa :wave:

Neuvola kuulumisia (4kk)
7720g 64.5cm ja pipo oli 44.5cm
Aika lailla on poitsu taas kasvanu...
Kauhee kasa saatiin rasvareseptejä toi Kallen iho on aikas pahassa kunnossa :(
Aatooppinen iho sillä taitaa olla, niin kun mullakin!!

Meillä on nyt ruvettu heräileen aamulla kuuden aikaan ja illalla mennään nukkuun ysin aikoihin, yöllä ei enää herätä syömään...
Vellin annan illalla ennen, kun laitan nukkuun.

Mä oo oikein innostunu tekeen itte noita kasvis soseita... jossain kohtaa aattelin etten viitti tehä, kun on niin vaikeeta, mut jotenki oon alkanu tykkään niitten tekemisestä!! (eikä kyl oo ollenka vaikeeta)

Poitsu nukkuu meijän kanssa samassa huoneessa. En osais toiseen huoneeseen laittaa! Ja taitaa olla aika mahdotonta kun meillä on kaksio ;)
Omassa sängssään tosin nukkuu, kun jotenkin en osaa nukkua sen vieressä... Pelkään et jyrään sen. Ja toisaalta Kalle pyörii unissaan niin paljon et tuskin sen kanssa nukkumisesta tulis mitään... Aamulla yleensä kun herään niin se on kääntynyt väärin päin sängyssä, et pään paikalla onki varpaat :D

Jep, mutta nyt taitaa kutsu kuulua makkarista...

Memmu & poitsu
 
Meillä on Viivillä ollut nyt parina aurinkoisena (aika lämpimät oli noi päivät) nii ihan pitkähihainen body ja potkuhousut + sukat ja kesälakki ja aluksi tumput käsissä ja vaunuissa. Pikkasen ohutta peittoo päällä ja ollu ihan hyvä. Ehkä vähän hieman lämmin vielä kun yllättävän kuuma vaunuissa kun arska paistaa ja lämmittää. Kunhan tässä kunnon lämmin tulee nii saa olla vaikka pelkästää vaippasiltee helteillä sitte. Meidän vaavi ei muutenkaa tykkää yhtää liian kuumasta.
 
Onpas Lumi liikkuvaista sorttia! :D Varmaan suloinen näky, kun sellainen pikkuinen liikkuu olohuoneen ja keittiön väliä :heart:

Meilläkin kiljutaan, äristään, päristään ja vaikka mitä! Kivoja ääniä :D

Aikamoisia koko eroja meidän vauvoilla, vaikka mitat ois samanikäisinä otettu... osalla alkaa jo 10 kilon raja häämöttää :) Hitsi, miten hurjaa kyytiä tää aika menee!

Minä olen pitänyt lämpösillä ilmoilla Lennillä päällä bodya, gollege housuja/ paksuja lappuhaalareita, sukat, villatakki ja kesähattua. Vähän viileämmillä ilmoilla olen vetänyt sisävaatteiden päälle fleecepuvun ja lapaset käsiin.
Vaunuissa olen sitten pitänyt pientä peittoa vielä päällä.

Meillä on huomeaamuna se Lennin haavan tarkistus lastenkirralla, joten kai sitä pitäis taas nukkumaan suunnistaa... :wave:
 
Nyt se sitten tapahtu, asia jota vannoin et ei meillä kyllä sit ikinä pääse tapahtumaan.. Nimittäin Lumi tippu aamulla meidän sängystä lattialle. :'( itte oon tässä asiaa pillittäny jo tunnin ja pahaolo ei tunnu millään kaikkoavan.

Lumilla oli tosi katkonainen yö ja niin siis minullakin, neiti nukku melkein koko yön minun vieressä. Aamulla sit heräs puol seitsemän maita ja itte ummistin silmiä hetkeks, niin aukastessani silmät huomasin vaan Lumin jalat ja humps neiti tippu. Siihen huudot päälle ja minä hätääntyneenä sit soitin ukolle ja tässä myöhemmin omalle äitille... Lumi tuntuu olevan oma itsensä, mut nenän päällä kulkee punainen viiva. Ja olo on mulla todella p.a.s.k.a!!! En oikeen käsitä mix silmiä vielä ummistin, kun huomasin et Lumi heräs ja et on siinä vieressä pyörimässä. :'(

Joo, liikkuvainen on neiti, tänä iltana siirretään sit meidän sänky seinään kiinni (ois pitäny tehä jo aikoja sitten!).
 
Johanna intoutunu repimään lelukaaresta irti leluja.meillä on tinytoesin leikkikaari ja matto.. ja mahallaankin tykkää olla kovasti leikkimaton päällä ja tutkii käsillään niitä kuvia ja rapisevia juttuja siinä! Ryömimistä ei ees kauheesti yritä ja kääntyykin mahalleen vain jos jotain oikeen mielenkiintoista on näköpiirissä! Mutta eipä tuota kiirettä ookkaan!

Osaako jonkun vauva jo istua itse? Aattelin vaan kun osallahan vauvat jo 6kk täyttäneet. Meillä tulee vasta viimeinen päivä se 5kk täyteen.

Leenulle: Seuraile Lumia..jos vetää uneliaaksi. kannattaa käyttää lääkärissä,jos on sitten saanu aivotärähdyksen. Mutta ei muuten pitäs huolta olla.

Mä en enää ota Johannaa viereen niin että ois sängynlaidalla,meillä on sänky huoneessa keskellä lattiaa,ja jos yöllä pitää ottaa viereen,otan mun ja miehen väliin.normaalisti imetän Johannan öisin istualtaan,kun sitten Johanna nukahtaa siihen meidän sänkyyn ja ite ja mies nukutaan tosi huonosti.
 
Heissan! Tulin vielä kuulumisia laittelemaan kunnes hiljennytään hetkeksi! Huomenna meillä on tuo muutto ja sitten meidän netti katkeaa ja uuden avautumisesta ei ole mitään tietoa, mutta kyllä tulen takas palstailee kunhan pääsen.

Tässä meidän neuvolakuulumisia. Keskiviikkona mittailtiin ja pituutta oli 64,5cm ja painoa 7,695kg. Paino oli noussu n. kilon ja pituus 1,5cm. Kyllä sen tuntee kun Jarkkoa nostaa että äijä painaa... Saatiin neuvo kokeilla puuroa iltaisin ja ihan hyvin tuo on mennyt. Tosin vielä ei ole vaikuttanut yönukkumisiin, edelleenkin heräillään monesti ja sitten aamulla aikaisin \|O . Uudessa kodissa Jarkko saa oman huoneen, joten jospa sitten nukuttais.

Meillä poika on koko ajan liikkeelle lähdössä, mutta varsinaisesti ei vielä ryömi. Kuitenkin pyöriskelee lattialla ja saa silleen ittensä jotenkin eteen ja taakse päin. Hassuja ääniä meilläkin päästellään ja välillä nauretaan koko porukka kun tuo on niin huvittava "pakkaus".

Mutta nyt on pakko mennä pakkaamaan. Palataan taas!!! Ja oikein hauskoja kesän alun päiviä äideille ja melkein puolivuosikkaille!!!

:wave:
 
nyt on sitte rokotukset saatu :D Ukko paino karvan yli 10kg B)
Meillä on yöt rauhottunu todella paljon tällä viikolla, voi että on ollu nautinto nukkua hyvin.

Puklaillaanko teillä vielä paljon? Meillä napero puklailee, varsinkin jos on masuilteen, kauhia pyykkimäärä tulee päivässä :/

syöttötuoli on haettu, nyt vain odotellaan et tuo 6kk raja tulee lähemmäs ni sitte aletaan sitä käyttämään. Voih,mie en malta odottaa et vähenee tää lattialla oleskelu! Ei enää meinaa osata sohvalla istuukkaan.

Mut me palataan taas, on niin hieno päivä et pakko yrittää käydä ulkona
 
Meillä ollaan osattu istua jo kuukauden päivät. Tai siis ei Pyry vielä osaa itseään punnata istumaan kun makaa lattialla, mutta puoli istuvasta asennosta kiskoo itsensä jo pystyyn ja osaa istua pitkiä aikoja lattialla niin ettei tarvitse kiinni pidellä. Pikkusen on tohtinut ukon jo jättää yksinkin istuskelemaan kun osaa kellahtaa yleensä aika pehmeäst lattialle että ei pää kopsahtele kamalasti lattiaan.
Ja meillä ollaan alettu jo istumaan syöttötuolissakin sen aikaan kun soseita syödään.

Minä ummistelen silmiäni myös aamuisin vaikka poika alkaa touhottamaan vieressä. Tosin meillä sänky on kiinni seinässä ja miun puolellani on vielä pojan pinnasänky edessä että ei kamalan helpolla pääse tipahtamaan. Mutta toisaalta, meillä ei kyllä vielä osata kun peruttaa jotenkuten, että ei sen puoleen ole niin suuri vaara että poika pääsisi tipahtamaan.


tinde ja Pyry
 
heippa!

Taidettiin tosiaan aamusta selvitä säikähdyksellä.. Lumi on koko päivän ollu normaali touhukas itsensä, nenän päällä vain on se punainen viiva jälkenä tapaturmasta.. Huh... Pahaolo asian tiimoilta on ja todellakin minun olisi pitänyt olla varovaisempi.

Lumi nukkuu meidän välissä, mut isäntä lähtee klo 6 aamunavetalle ja me torkutaan sit kahdestaan vielä hetki... Nyt se kostautu sit, kun ei sänky ollu seinässä kiinni toiselta puolen.

Joo, tänään on muutenki ollu huono päivä, aamupäivällä kävin kummisetäni hautajaisissa, ja olo on siis ollu koko päivän toosi huono. Jospa huomenna ois paremmin.
 
Pimmi

Leenulle :hug: ja toivottavasti olo paranee... Onneksi Lumille ei käyny pahemmin.

Lassi tykkää kyllä olla jo aika istuvassa asennossa ja on istuskellu jo useampaan otteeseen syöttötuolissa, mutta ei osaa vielä istua lattialla ihan omin voimin eikä tosiaankaan osaa nousta itse istumaan. 6 kuukautta ei oo meillä vielä täynnä, mutta ollaan jo tosiaan istutettu kun tuo pikku-ukko saa hepulit jos kehdataan pitää "vauva-asennossa" :)

Lassi karjuu ja huutaa nykyään LUJAA :whistle: Vaikkei (ainakaan mun tietääkseni) oo mitään hätänä niin silti pitää karjua lattialla, sängyssä ja joka paikassa. Tänäänkin kun oltiin liikenteessä niin oli kaukalossa ja puhalsi tutin pois, pisti silmät kiinni ja karju kunnon huudot naama punaisena. Sitten aukas silmät ja tsekkas että auttoiko mitään ja jatko puuhia niin ku ei ois mitään tapahtunu... Joskus nuo karjumiset saa aikaan kakat vaippaan, mutta useimmiten mä en oo keksiny niille mitään syytä :)

Toinen mitä Lassi harrastaa nykyään on pyrläys ja puhaltelu. Sylki ja ruoka lentää kunnon pärinän säestyksellä ja tutti lentelee kunnon kaaria ku poju oikein pullistaa posket ja plopsauttaa sen menemään :D Tuttipulloonkin puhalsi tänään ku mies yritti juottaa siitä vettä :) Hassu ipana... Ei tuosta muuten ois haittaa, mutta kun tuntuu siltä että soseista on suurin osa pitkin omia vaatteita ja lattiaa :/

Joku tais kysellä että puklaillaanko muilla... Lassi puklaa edelleen ja PALJON! Pyykkikone pyörii joka päivä ainakin pari kertaa ku pitää olla pesemässä harsoja, Lassin vaatteita ja meidänkin vaatteita kun ovat puklussa. Ennen se ei haitannu niin paljon, mutta kun nykyään harsot ja vaatteet on ihan laikukkaita ku niissä on mustikkaa, luumua, porkkanaa ja kaikkea mitä ei tunnu saavan edes tahranpoistajalla katoamaan. No nuo porkkanatahrat hävittää aurinko, mutta on tää aika ärsyttävää ku poju on syöny kiinteitä jo 2 kuukautta eikä tuo puklailu näytä lieventyvän ollenkaan. Neuvolassa sanoivat ensimmäiset 4 kuukautta että kyllä se häviää ku alotatte kiinteät ja nyt sanovat että eihän siitä oo mitään haittaa ku Lassilla kuitenkin paino nousee :eek: On tuo nyt aika kummallista ku yhellä ei pysy mikään sisällä vaikka kuinka röyhtäyttää eikä vaikuta onko selällään, mahallaan, kyljellään, pystyssä........ No, jospa joku kaunis päivä me voidaan lähtä kyläilemään ilman että hoitolaukku on täynnä harsoja ja Lassin voi antaa vieraan syliin ilman että pitää vahtia milloin ovat molemmat porkkanassa :)

Nyt lopetan tämän valitusvirren ja alan kattomaan elokuvaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pimmi ja Lassi
 
Taijanpa minäki sitte pikkuhiljaa varovasti kokeilla syöttötuolia, tuntuu vain et neuvolassa ovat niin tarkkoja kaikista nuista ikä suosituksista. mut täälä uudella paikkakunnalla on kyllä mukava neuvolatäti :D
Niin ja joo, tosiaan muutettiin Ouluun (tai no, on tästä semmonen 15 kilsaa keskustaan) , et jos täälä on täältä päin porukkaa ja innostusta ni vois vaikka joskus treffata, josko sitä sais lenkkikaveria tms. :D
 
Leenulle :hug: Älä syytä ittees liikaa, tuollaista voi sattua kelle vaan. Ei vahingoilta voi välttyä. =)

Meillä Viivi ryömii sitten kans (en muista oonko täällä laittanu sitä vielä), menee jo melko pitkiäkin matkoja eteenpäin, hauskan näköistä kun toinen oikein keskittyy, voimat ei ihan taho riittää mut koko ajan pidempiä matkoja :heart: Hurjaa ja toisaalta haikeaakin nähdä miten toinen kehittyy niin koko ajan.

Meilläkin yöt alkanut rauhoittumaan, meillähän oli jo ennen sitä sairaalareissua silloin hyvällä mallilla mut sen jälkeen ollut vähän ongelmia (siel sairaalassa nukku hyvin) mut nyt onneks täällä kotonakin alkanut selkeytymään rytmit SUURINPIIRTEIN :D

Hyvää alkavaa lauantaipäivää teille!!
 
Moikka!!
Pakko tulla hehkuttaan!! Meillä käännyttiin eilen masulleen ja siittä pois :D
Nyt on sitten poitsu jatkuvasti mahallaan... eikä ymmärrä aina ite kääntyä siittä pois!!
Tää on sit varmaan tällä hetkellä sen pysyvä rytmi, et kuudelta ylös :headwall:
Noh, kaippa se joskus muuttuu!!
Hauskaa viikonloppua kaikille mammoille!

Memmu & poitsu
 
Hiljaista on ku huopatossutehtaalkla näin sunnuntaiaamuna =) nimittäin ainakin täällä palstalla.

Eemelin kanssa elo taas tasaantunut ja voitu jatkaa puuron syöttämistä. Korvat ei ainakaan vielä ole alkanut uudelleen vaivaamaan. Ulkosalla oltiin eilen koko päivä ja tänään meinataan kans lähteä.

Joku oli kysyny puklailusta. Meillä on puklattu alusta saakka ja puklataan edelleen ja ihan sama homma on että body vaihtuu monta kertaa päivässä ja rätit, matot ja sängynpeitot on ihan länttisiä nykyisin.

Leenu elä sure turhaan moista tipahtamista. Vaikka morkkis alussa onkin niin lopulta aika tavallista että tuon ikäiset muksahtaa ja putoilee. Meillä ainakin varmaan kaikki 7 puonnut jostakin alle vuosikkaana. Pientä se vielä se muksahtelu on. Meillä ainakin vuoden ikäisenä kaikki ollu sellaisia tuuliviirejä ettei ehi millään kahtoa joka kerta mihin ne kiipee ja mihin kaikkialla ehtii. Muutaman kerran on jouduttu käymään lääkärissäkin, ku pää eellä tulleet syöttötuolista alas. Lääkäri totes edellisen poitsun kohallakin vaan nauraen että: "Tuli astetta kovempi kohta siitäki kohasta mikä ekana kopsahti lattiaan!"

Nyt alkaa talon järjestely vaihteeksi että pääsee sisään kompastumatta ekana eteisessä oleviin ryysyihin :whistle:

Terveisin juusto ja eemeli 6kk1vk
 

Yhteistyössä