* JOULUNTÄHDET 2006 *

mamaria
Kassusta tuore kuva minun profiilissa.. olen muutes ircgalleriassa tällä samalla nimimerkillä ja siellä paljon ihania kuvia meidän muksuista..

kamala kun pitää toisen pienen sairastaa siellä.. mie oisin varmaan ihan hermoraunio jos nyt ois lapsi kipeä.

mulla ei oo vieläkään palautunu hormoonit normaaleiksi. itken ja kärtyän tosi herkästi.. välissä käyny mielessä että oonkohan uudestaan raskaana kun meillä on ollu se surullisen kuuluisa ulosveto ehkäisynä. aattelin että se on parempi odottaa yhdet menkat ennen ku lunastan ehkäsyrengasreseptini.. kohta meillä on tietty pieni touhutippa.. oikeesti ois muka taas kamala vauvakuumeki mutta järki vähän toppuuttelee. ois aika rankkaa jos oisin nyt raskaana. niillehän tulis sitte vaan vuosi eroa.. :eek:

meillä on Kassu menny niin ihanan helpoksi että minusta meinaa tulla laiska. varsinki ku ukko on perjantaihin Saksassa opiskelemassa nostureita eikä oo täällä potkimassa minuun vauhtia. enpä ois uskonu että tulis sitä hienovarasta vit.tuiluaki ikävä.. :kieh:

Kasperi 3,5kk syö yhä vain tuttelia. meinasin jo harkita velliä kun kaikki tuputtaa neuvojaan mutta minusta se on kummiski parempi koittaa pärjätä maidolla mahdollisimman pitkään. ei se pienen vatsa mitä tahansa kestä.. ihan kiva se on ku syö parin tunnin välein ja nukkuu hyvin ja jaksaa leikkiä ja olla muutenki ihana :heart:

kookokselle toivotan onnea imetykseen. mie kans imetin esikkoa täysimetyksellä puol vuotiaaksi, vaikka silloin oli suosituksena alottaa kiinteuitä nelikuisena. imetin sit vielä muutenki 13 kuukauden ikään. ei tarttenu tutteleita ku sillon ku oli kylässä ilman minua... :D säälittää tämä kolmas senki takia. viitti nyt vielä enempää toisen mahaa järkyttää kun joutuu jo tuttelia sulatteleen tissin sijasta..

nyt tuli kyllä niin sekavat tekstit että eiköhän se ollu tässä :whistle:

hyvät päivän jatkoa!


maria ja kassu 3,5kk
 
Vauvakuumetta täälläkin pakkaa edelleen =) , onneksi järki pistää vielä pillereitä syömään. Siis järki ja järki, mutta ajatus kahdesta vauvasta tuntuu todella raskaalta, vaikkei tää esikko mikään itkuiita olekkaan. Miehen kanssa leikitellään ajatuksella perheen lisäyksestä ja kovasti on ikävä raskaaksi. Järki onneksi on mukana, sillä sektiosta on vasta se 3,5kk, ja vaikka lääkäri ei mitään estettä jälkitarkastuksessa uudelle raskaudelle vaikka heti sanonutkaan, niin antaisin mieluummin kohdun palautua vielä vähän aikaa (ehkä vuoden loppuun). Niin ja opiskelut pitäis saattaa loppuun.. Ja kaikkee sitä syitä keksii, kun oikeen hakee, mut voi, että on vauvakuume!! :heart: :heart: :heart:

Täällä ei oo kuukautiset alkaneet, mut täysimetyksellä mennäänkin. Mites muilla?

Tyttö sammu tänään aikaisin, jo puol ysiltä.. Laatuaikaa miehen kanssa on luvassa siis ainakin vähäsi aikaa, kun jaksaa vielä valvoa!

Leenu ja Lumi
 
memmuliini
:hug: Lumiinalle paljon voimia!!
Ja Lenni pojulle pikaista paranemista :heart:

Me käytiin tänään painokontrollissa... Hyvin oli paino lähtenyt taas nousemaan. Viime viikolla neuvolassa huomasivat että paino oli noussut vain alle 100g viikossa. Mutta se johtu siitä kun ollaan oltu vähän kipeinä. Nyt oli sitten tullut viikossa jo 300g painoa lisää! Ensi viikolla pitäisi sitten mennä sinne lastenlääkärille, kun epäilevät sitä maitoallergiaa.
Onko kenenkään muun lapsella maitoallergiaa?!?
Oon kuullu et ne apteekin korvikkeet olis ihan järkyn hintasii...
Mut jos niillä toi maha ja iho rauhottuis!

Meillä edelleen nukutaan yöt tosi hyvin, mutta päivisin sitten valvotaankin pitkiä aikoja 4-5 tuntia putkeen, ja nukutaan lyhyitä päikkäreitä.

Mulla ei kyllä oikein vauvakuumetta oo vielä! Raskaus kuume pikemminkin :LOL:
Olis kiva et olis sellanen kiva masu, mutta en usko et tällä hetkellä jaksaisin kahden niin pienen kanssa, kun kuitenkin miehen töiden takia oon viikot yksin.

Mutta nyt taidan kömpiä sänkyyn...
 
Onnea hienoita nimistä ja paranemisia sairaille :flower:

Pitkästä aikaa jaksan kirjoittaa, lukemassa kyllä on käynyt mut kirjoitus on jäänyt. Olen tainnut lukea liikakin teidän juttja sillä yks yö näin unta..

Mieheni jutteli/"yritti iske" vieressäni olleen naisen. Puin Eeloa, enkä katsonut kuka oli. Hetkenpäästä Eelo oli tämän naisen sylissä ja minä yritin pukea loppuun. Ja tämä nainen oli... Tinde! :LOL: Ja antoi vielä puhelinnumeronsa miehelleni!! :kieh: :D Muistan kuinka mietin et käyn kyllä palstalla kertomassa kuinka antoi miehelleni numeronsa... :D :LOL:

Eelo en ole kovin paljoa pitänyt lattialla, vaan lähinnä sylissä tai sitterissä. Toisalta en malta laittaa, mut oikeasti meillä on 70-luvulla rakennettu talo eli betonin päällä on vain muovimatto! Lattiat siis ovat kylmät, lisäksi ovat täynnä kissankarvoja... :whistle: :ashamed:
Olen sitten kateellisena lukenut kuinka kaikkien vauvat kääntyy. Sisko sitten sunnuntaina laittoi Eelon mahalleen lattialle, niin eikös hän kääntynyt selälleen!! Teki tuon tempun ainakin kolme kertaa! Maanantaina sitten kääntyi toisen kyljen kautta uudelleen. Eli toinen osaa "vaikka" mitä, mutta äiti ei anna toiselle edes mahdollisuutta yrittää! :ashamed:

Minä vaihdan vaipan meidän sängyssä, ja siinä on oppinut menemään "eteenpäin" tai siis ylöspäin. Eli kun on selällään ja äiti on just saanut vaipan hyvin pyllyn alle, on kiva laittaa kanatapäät patjaan ja ponkaista selkäkaarelle eteenpäin, ja sitten vaippa onkin jo väärässä kohtaa :LOL: :D

Minä taidan olla ainut joka nukutta rinnalle? :ashamed:
Meillähän mennään vielä täysimetyksellä, vaikka koko ajan olen epäillyt/ pelännyt ettei maito riitä. Ja lähinnä tuon takia nukutan rinnalle, että varmasti saa kaiken mahdollisen ruuan... Välillä kyllä tuntuu et olen tuttina. Suurten ja roikkuvien rintojen takia joudun imettämään istuen, välillä poika on hiestä märkä kun mun kainalossa ja rinta vielä lämmittä. Muutamat unet on tullut nukuttua istuen... Yrityksistä huolimatta en ole löytänyt asentoa missä makuulta imettäminen onnistuisi. Toisalta se on hyvä, kun olen niin hyvä nukkumaan, nukkuisin varmasti ennen poikaa...

Mitäs vielä? Onko teillä muilla hiusten lähtöä? Multa lähtee AIVAN ÄLYTTÖMÄSTI!! Pelkään jo et oon kohta kalju! Aina kun vähän haroo hiuksia, sormissa on kauheasti hiuksia. Vaatteista saa koko ajan olla nyppimässä hiuksia :( :/ \|O

Mutta nut meen nukkumaan, öitä! :)
 
Täällä ollaan sairaana.. Viiville tuli eilen kuume ja nyt oli jo 39.5 eikä ehditty oottaa ees loppuun asti et ois mittari piipannu. Soitin yöllä päivystykseen ja sanoi et voi oottaa nyt aamuun et pääsee omalle lääkärille terveyskeskukseen. Puklii ehkä enemmän (ei ota selvää kun pulauttelee muutenki paljon) ja piereskelee "märkiä" pieruja muttei tuu ripulia. Ainakaa vielä.. Liekö jonkin asteinen mahatauti tai sitten korvissa jotain, ei ota selvää kun pääoire on "vain" korkee kuume ja välillä itku.

Nyt ootan et terveyskeskus aukee ja pitää varata se aika ja sitte katsotaa jatko, lieko osastolle joudutaan mut ihan mitä vaan kunhan pieni saatais kuntoon.. Mulla itselläkin on pientä lämpöö ja elttanaa oloo mut voi johtua vaan kun huolehtii pienestä niin kovasti.. Ilmoittelen lisää kunhan voin ja jos saadaan jäädä kotiin..

Minun äiti on nyt täällä kaverina kun mies meni töihin.. Jospas se tästä taas.
 
mamaria
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 00:57 tonttu06 kirjoitti:
Minä vaihdan vaipan meidän sängyssä, ja siinä on oppinut menemään "eteenpäin" tai siis ylöspäin. Eli kun on selällään ja äiti on just saanut vaipan hyvin pyllyn alle, on kiva laittaa kanatapäät patjaan ja ponkaista selkäkaarelle eteenpäin, ja sitten vaippa onkin jo väärässä kohtaa :LOL: :D

meillä kans karataan kans vaipan päältä :whistle: ja nauraa päälle! :LOL: Ihan mahoton vekara kun aina virnistelee ja naureskelee. eikä ole oikeastaan kskaan nauranu semmosta ihanaa vauva-naurua kun heti alusta alkaen ison pojan hekotusta :whistle: ihanaltahan seki kuulostaa mutta sitä jokellusmaista naurua on ikävä.. :whistle:

me vaihdetaan vaippa yleensä olkkarissa lattialla tv.n vieressä. jäbä tykkää kauheasti kattoa telkkaria, varsinki jos sieltä tulee musiikkiohjelmia. saattaa siinä tunninki maata tyytyväisenä kattelemassa telkkaa :whistle: :ashamed: toisaalta ihan hyvä kun pitää sitä noitten isompienki kans välissä värkätä mutta on kyllä huono omatunto jos toinen on siinä pitkään ilman seuraa.. tulee vielä joku sähköputkimies.. :whistle: ;)

Pojat eilen leikki ekaa kertaa yhdessä. :D oltiin siinä lattialla leikkimässä ja kutittelin Kassua nenällä mahasta. ei se mulle paljon sillä kertaa nauranu mutta ootas ku Santeri hieroa nenua sen rintaan niin alkoi ihan kauheasti hekottaa ja hymyillä Santerille. :LOL: yritin ottaa videokameralle mutta tietenki siitä loppu just sillon patterit..

Kasperi tykkää kauheasti kattella ja naureskella isoskolle ja -veikalle kun ne tulee viereen pelleilemään. ja ne tykkää siitä kamalasti takasin. harmittaa vain ku Rebekan ja Santerin välinen sisarussuhde on enimmäkseen riitelyä kun Santtu synty Rebekan pahimman uhmaiän aikaan.. koko ajan saa varoa ettei toinen saa enempi huomiota kun toinen on sitte vähintäänki hapannaama, jos ei ala kärtyämään ja haastamaan riitaa.. mutta nämä asiathan ei kuulu tänne..

nyt pyörähdän koululla..


maria ja Kassu 3,5kk
 
Nyt on lääkärissä käyty, selvää tulehdusta ei löytyny mistään, vatsa ei aristanut, keuhkoista hyvät äänet, ei korvatulehduksia yms. Tulehdusarvot koholla ja antibioottikuuri tuli varalta. Vielä pitäisi sellaiseen jännään vaippaan saada varalta pissanäyte josko ois siellä.. Joku sillä kipee on kun uikuttaa silleen valittavasti välillä.. Jos on viruspohjaista nii antibiootti ei auta ja jos bakteeriperäistä niin pitäisi auttaa. Minusta tuntuu et massu sil on pipi kun rupsutteleekin kovasti mut ei ainakaa vielä oo alkanu ripuloimaan.. Lieko sitten ois joku masutauti mut se rotarix tehoaa jo joten kuten?
 
Toivottavasti löytyy kuumeen syy ja Viivi paranee pian! Tympeetä ku niin pieni on kipeänä eikä ressukka osaa sanoa mihin sattuu :(

Lassi tekee tuota samaa vaipanvaihdon yhteydessä :) Tai no oikeestaan melkein koko ajan kun on selällään vähänkään kovemmalla alustalla, niin pistää kantapäät alas ja ponnistaa... Sylissäkin on hankala pitää kun ihan sama miten päin poju on niin ponnistelee jaloilla oikein lujasti. Vieraita pitääkin aina varotella, että pidä kunnolla kiinni ku se poika lähtee muuten lentoon :D

Mulla ainaki lähtee noita hiuksia niin paljon, että... Ei tarvi harjalla ku vähän sutasta niin sen saa jo tyhjentää ku on täynnä hiuksia. Mies on helisemässä ku vessassa on lavuaari ja viemäri koko ajan täynnä hiuksia ja sänky ja vaatteet on kuin vuorattuja hiuksilla... Kyselinkin eilen mieheltä, että pystyiskö se olemaan kaljun naisen kanssa ku näyttää siltä että semmonen musta tulee kohta B)

Meillä yöt jatkuu huonona...
Lassi ei kauheesti itkeskele kuin silloin kun haluaa ruokaa tai tutin, mutta heräilee nykyään myös "tohottaan" ja huutelemaan että eikö kukaan haluais jutella mun kansa :)
Purulelut on meillä nykyään "in" ja Lassi jäytää niitä onnessaan melkein koko ajan hereillä ollessaan. Toivon vaan ettei ihan vielä tulis niitä hampaita ku en haluasi muuttua itsekin puruleluksi :whistle:

Koitanpa tehdä tänään jotain hyödyllistäkin kun Lassi on päikkäreillä :)

Pimmi & Lassi
 
Käytiin tänään 3kk neuvolassa;
paino 6130g ( 2kk 5530g)
pituus 62,5cm (58cm)
ja hattu 42,5cm ( 41,5)
Joten ihan käyrillä hienosti mennään. Pelkällä "tisulla ja nyrkillä" toistaiseksi
menty hyvin... tuttia on ostettu jos jonkinlaista, mut ei suostu syömään, yökkii vaan. Poika on tosi nauravainen ja juttelevainen, mut ihana, ku osaa pahottaa mielensäkkin.. suu pielet menee alaspäin :( ja silmiin tulee vesi ja sit vasta ajan päästä itku.
Meillä ei vielä ole säännöllistä rytmiä, tai on, mutta 48h rytmi. Eli joka toinen yö nukutaan 22.30 - 05 ja joka toinen yö herätään 3tunnin välein. Päivällä valvoskellaan jo pitkiä aikoja ja seurataan tarkkaan kun isoveli leikkii. Isoveli ei vaan tykkää ku "Jeje" ei leiki vielä autoilla :LOL:
Jere on aivan erilainen kuin Joel pienenä, aivan ihana seurata niiden kehitystä. Joelhan jo ryömi ja kääntyili 2,5 kk iässä, mut naurua ei saanu millään irti. Jere taas nauraa ja jutustelee koko ajan, mut tykkää vaan maata mötköttää selällään... ja räpsytellä silmiä kamalasti ku Joel tulee lähelle, jos se vaikka taas pussaa :LOL:
Nuha rupes jo onneksi helpottaan ja rokotuskin voitiin siis ottaa aikataulun mukaan, pikkusen loukkaantu ku pistettiin.
Keväisiä jatkoja kaikille :)

Minttumaria, Jere 3kk ja Joel 1v 7kk
 
Moikka!

En olekkaan pitkään aikaan ehtinyt tänne kirjottelemaan.
On niin kamalasti kiirettä kahden pienen lapsen kanssa.

Julialla oli maanantaina 3kk neuvola.
Painoa oli 5700g ja pituutta 63cm. Painokäyrä menee vähän alaspäin, mutta niin se meni Rasmuksellakin kun se oli vauva.
Hieman Julialle tuli lämpöä ja oli itkuinen siitä rokotuksesta.
Laitoin sit supon sille ja hyvin nukkui yönsä.

Julia on kyllä todella hyvä nukkumaan yöllä. Joskus ei herää lainkaan syömään ja yleensä syö vain kerran yössä.
Mielestäni Julia syökin todella vähän. Otan siitä niin kamalasti stressiä kun tyttö syö niin huonosti. 80-100ml syö kerralla ja sen n. 3tunnin välein.
Onko muita joiden lapsi syö näin hunosti?

Tänään on ollut kyllä aivan kamala päivä.
Aamulla en saanut Juliaa syömään ja sit Rasmus kaatui semmosella muovisella leikkimopolla naamalleen. Verta tuli aivan älyttömästi ja sit huomasin että etuhammas on taittunut taaksepäin. Soitin hammaslääkäriin ja kaikki oli tietty koulutuksessa. Jouduttiin mennä toiselle paikkakunnalle hammaslääkäriin.
Oli kamala katsoa kun pojalle laitettiin puudutuspiikki suuhun ja lääkäri painoi hampaan paikalleen. Toinen on kuitenkin vasta niin pieni (2v. kohta). Varmaan vieläkin täräjän.

Nyt Julia heräsi joten täytyy lopetella.


 
Tänä aamuna se sit tapahtu Lumi käänty ilkosillaan ilmakylvyssä ollessaan mahalleen ja kohta uudelleen. Tässä päivällä sit meni leikkimaton päällä mahalleen ja kohta takas selälleen... Mahotonta pyörimistä. Ja nyt isi näki kerranki pyöräykset, ku molemmat oltiin Lumin kanssa seurustelemassa, ja sit neiti vaan pyörähti ja ihan ite sai kätensäkin mahan alta.

Joo, täällä on kuukauden ikäisestä pyöritty selällään joka suuntaan minne jalat on potkineet, sitä kuuluisaa ympyrää ja sit pinniksessä poikittain. Ja parin kuun ikäisenä Lumi keksi ton "Jalat maahan ja maha korkeelle ilmaan" Siis jonkin näköstä siltaa harrastaa, ja hups, se vaippa on todellakin sit väärässä kohti.

Hymyt on ihanii, mut kyllä on sulonen, ku on loukkaantunu ja alahuuli kaksinkerroin, tippa tulossa ja huuto alkamassa.. Joskus tässä vaiheessa äidin naurulla on sit toi loukkantumisasento päätynytkin hymyyn, eikä itkuun. :whistle:

Mut pitää laittaa ruokaa pöytään, et isäntä jaksaa tienata mulle ruokaa, jotta sit Lumillekin tisseistä sitä ruokaa virtais (isin oma keksintö, sille miks ruokaa ois sille ehdottomasti oltava).

Leenu ja Lumi
 
Meillä nukahdetaan yöunille tissin kautta. Joinain iltoina tosin ilman tissiä jos maito ei maistu ja alkaa Pyryä vaan kiukuttamaan kun ei saa imeä ilman että ruokaa puskee suuhun.
Ja minä kyllä onnellisesti yösyötöillä nukahda jossain vaiheesa kun Pyry syö. Sitten sitä herää tunnin parin päästä tissit levällää ja sa alkaa pakkaamaan niitä tissiliiveihin ettei koko sänky lainehdi maidosta.


tinde ja Pyry
 

Meillä myös nukahdetaan edelleen tissille, eikä varmaan ihan pian päästä siitä tavasta eroon. Jos yritän siirtää Petjan pinnasänkyyn tissille nukahtamisen jälkeen, niin hän herää melkein heti ja alkaa kauhea huuto. Perhepedissä siis nukutaan, koska ainoastaan se tuntuu pojalle sopivan enkä halua vielä tässä vaiheessa häntä alkaa "väkisin" omaan sänkyynsä pakottaa. On nimittäin kokeiltu kaikkea muuta paitsi huudattamista, eikä ole onnistunut. Huudattamista en edes halua kokeilla. Toinen on niin pienikin vielä ja taitaa tuntea olonsa turvallisimmaksi tissien välittömässä läheisyydessä ;)

Päiväunille Petja nukahtaa vain liikkuviin vaunuihin, syliin ja rintareppuun. Jos sylistä tai rintarepusta siirtää nukahtamisen jälkeen sohvalle tai pinnasänkyyn, poika herää heti tai max. 20 min päästä. Pikkusen rasittavaa välillä. Olen koittanut päivällä välttää tissille nukuttamista, ettei siitä tulisi ihan pinttynyt tapa. Tosin joskus tuosta lipsun, kun olen itsekin väsynyt ja päiväunien tarpeessa :whistle:

Krissie
 
Miilukka harmaana
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
siis mä en kestä tätä.....

meillä on se rs-virus jyllänny jos muistatte aikasemmista kirjotuksista ja lennikin oli osastolla kun sillä tuli siitä keuhkoputkentulehdus.

MUT NYT olen minä kipeenä,särkee joka paikkaa niin maan per*eleesti ja kuumetta 38, räkä lentää nokasta ja limaa röhisee keuhkoputkissa. :snotty:
eilen jo alkoi ja tosi kiva nyt täällä hoitaa lapsii ku pitäs tosiaan maata sängyn pohjassa parantelemassa. ei jaksa tosiaan tehä oikein mitään...
on se miehillä kun jos ne on kipeenä niin ne saa saikkuu töistä ja äiti hoitaa lapset mut kun näin päin niin ett saa saikkuu ja tosiaan itse hoidat kipeänäkin lapset....

ja tää meijän 2vuotias oli eilen kans yli 39 asteen kuumeessa vaikka hälläkin aloitettiin antibiootti kuuri jo 5 päivää sitten. pari kuumeetonta päivää oli välissä ja nyt siis ollu periaatteessa kuumeessa 2 viikkoa....

lekurissa käytettiin ja siellä vaan sanoivat että seurataan tilannetta!!!!!!

itsellänikin on antibioottikuuri ja joku mikrobilääke kun viisaudenhammas poistettiin maanantaina ja silti kuumetta pukkaa...

alkaa oikeesti riittämään kun on nyt 3 viikkoa sairastettu meillä putkeen ja mä oon kipeiden lasten kans ollu sisällä koko tän ajan :(
mitä nyt muutamat kauppareissut tehty ja pari kertaa olen yhen kaverin kans käyny kahvilla reiska tunnin jossain.... mökkihöperöksihän tässä tulee....

tuli kyllä valitusvirsi tästäkin mutta helpotti kun sai kirjottaa :flower:
 
Miilukalle perheineen jaksamista :flower: Kyllä äitien sairaslomailut tahtoo olla just sitä normaalia arkea, ei saa levätä, eikä parantua rauhassa. Toivottavasti miehesi pystyy auttamaan mahdollisimman paljon. Ei muuta, kun paranemisia!

Leenu ja Lumi
 
heipat
Voi miilukan perhe parkaa :( .jaksamista.
täällä mennään vähillä päivänukkumisilla ja yöt sitte komiasti 7-8 nukkumaan ja 7-8 ylös aamulla.
Effi kans ponkuttelee lattialla ympyrää ja veivaa kyljeltä toiselle mut ei käänny vieläkään.onneks,
kuola lentää ja on alkanut puklailemaan enemmän,kun sormet kurkussa kokoajan,

pitäis saada itestä sen verran irti ,et alkais siivoilemaan pihaa kevät/kesä kuntoon ,mut tuntuu et tää arki syö miestä .et illalla kaatuu sänkyyn lopen uupuneena.

mulla on huomenna vapaa ilta vauvanhoidosta.mies lupautunut hoitelemaan kun oli itse juhlimassa viime viikonloppuna.
katsotaan nyt et jaksaako tää äiree muuta .kun nukkua... :whistle:

terv.sussu74 ja effi
 
Toivottavasti Miilukan perhe pian paranisi!!

Meillä Pyry yrittää kovasti alkaa puhumaan. Se vauvamainen kiljuminen ja örinä on yhtäkkiä vaihtunut tuollaiseen selkeään jokelteluun. Tulee "plöö plöö"-juttuja ja muita äänteitä ja kuola lentää valtoimenaan ympäri lattioita. ja mukava uusi leikki on pyristellä suulla ja sillon se kuola vasta lentääkin. Meillä ollaankin kuorrutettu lattiat vauvan syljellä tehokkaasti :D
ja tuo ukon höpinä on melko lakkaamatonta. Tuntuu että Pyry joko itkeä kitisee tai höpisee juttujaan. Hiljaisia hetkiä ei kamalasti meinaa olla.
Kääntyminen ei edelleenkään sen yhden vahoingon jälkeen ole kiinnostanut pätkääkään ja tuo varmaan yrittää oppia puhumaan mielummin jotta voi orjuttaa sitten kunnolla tehokkaasti äitiä ja isää :LOL:

Istuminen ja seisominen ovat myös kovia juttuja. Koko ajan jos Pyry on vähänkään pystymmässä kun vaakataso yrittää vängätä väkipakolla itseään istumaan. Ja se on ihanaa jos joku viitsii roikottaa kainaloista seisoma asennossa ja vielä jos pomputetaan niin johan on onnellinen ukkeli =)

ja mitä tulee vielä tuohon kuolaamiseen... Pyry oikeen sylkee lattioille :x Kiva kun ei tuolle voi sanoakaan että "lopetas nyt tollanen sikailu" ja kuolaa on todellakin ihan kaikkialla (kivoja sylki täpliä matot ja lattiat täynnä) :D


tinde ja pyry
 
Hei!

Tällä mammalla lähtee ihan älyttömästi hiuksia,ja se on ollu sama homma jokaisen imetyksen aikana. Harjan saan puhdistaa hiuksista päivittäin,ja tahtoo lavuaarit, ja kaikki mahdolliset paikat olla hiuksissa,ja sitten kun mulla on vielä pitkät hiukset..

Johanna on alkanu ihan mahdottomasti kuolaamaan.. ja tunkee noita nyrkkejään koko ajan suuhun. Tutti ei ees aina kelpaa kun menee nukkumaan vaan nyrkki tai sormi sen olla pitää. Saa muuten bodia vaihtaa muutaman kerran päivässä kun niin paljon valuu sylkeä tai sitten puklailee.

Maanantaina on sitten Johannan 3kk neuvola.

Jaksamisia miilukan perheelle!
 
Pikaisesti tulin kertomaan, että jouduttiin eilen ambulanssilla (en tiiä oisko ollu pakko mut varalta mentiin) Viivin kanssa lasten päivystykseen kun olo alkoi sen aamullisen terveyskeskusreissun jälkeen huononemaan ja alkoi oksentelemaan kouristelevasti ja kuume vaan pysyi korkeella supoista huolimatta ja näytti ehkä yrittävän kuumekouristeluakin tai sen tapaista. Sinne sitten Viivi jäi ja me tultiin miehen kanssa kotiin (hoitajatkin suosittelivat kun ei oikein toiselle voida siellä apuna olla) ja tänään oltiin taas päivä siellä.

Kahta antibioottia menee ja kipulääkettä, kuume hellitti vähän tänää mut uudelleen nousi ja tosiaan antibiootit menee välillä ja nestetippa koko ajan. Selvyyttä ei oo vielä saatu mikä on. Keuhkokuvia otettu ja selkäydinnestenäyte tai joku semmoinen eli pistettiin selkään :/ Toistaiseksi vissiin suljettu pois keuhkokuume ja aivokalvontulehdus. Selkeitä tulehduksia ei missään vaikka tulehdusarvot oli tänä aamuna 169 (vaikka hoitajat sanoi ettei noihin kannata liikaa tuijotella kun ne tulee n. 10 tunnin viiveellä). Tultiin taas yöksi kotiin miehen kanssa, toinen on käsittelyarka eli ei voi kovin sylissäkään pitää kun sattuu ja tissillä oli tänää kuitenki 3 kertaa, jaksaa imeä mut puklii pois. Pullostakin saanu jonkin verran ja ravinnon saa kuitenkin tipasta pääasiassa tällä hetkellä.

Toisella on tippajutut päässä :'( Ei voitu miehen kanssa eilen katsoa kun laittoivat sen ja vielä mahan läpi ottivat pistämällä piikillä sen pissatulehdusjutun ja ei pitäis olla sitäkään. Yks mitä he ehkä epäilevät on et joku bakteeri ois päässy yleisesti verenkiertoon tai jokin ärhäkkä virus (yleensä virus ei kovin nosta tulehdusarvoja mut jokin oikein ärhkäkkä voi kuulemma nostaa) tai sitten voi olla sekä viruksen ja bakteerin yhteisvaikutusta. Aamulla mennään viimeistään miehen kanssa Viivin luo kun tulee lääkärikin kertomaan taas enemmän.

Sydäntäsärkevää nähdä toinen siinä kunnossa, mutta hyviä merkkejä on et kuume ainakin kävi alhaalla (tuntuis ainaki hyvältä merkiltä) ja, että jaksaa tissi kiinnostaa ja leluja katsella joita on sängyn reunalla roikkumassa :heart:

Ja toivotaan niin kovasti ettei menis huonommaksi.. Muuten joutuisi lastenteholle eikä olis enää yhtään kivaa kun ei oo nytkään.

Käyn huomenillalla ilmoittelemassa jos tulen taas kotiin ja jos Viivi menee parempaan, että pystyy imettämään kunnolla eikä tartte nestetippaa jään sinne mut nyt mennään päivä kerrallaan.

Ja voimia myös miilukan perheelle paljon :hug:
 
Voi, Viiville paranemisia ja Hömpälle ja miehelle (ja lopulle perheelle, en muista onko Viivi ainokaisenne vai onko teillä useampiakin lapsia) paljon jaksamisia :hug:

Kamalaa miten nyt noita pieniä on ollut huonossa kunnossa :(
 
Viivin perheelle jaksamisia ja toivottavasti menee pian ohi tuollaiset taudit!

Nyt on poju sitten kehittänyt itselleen ongelman tuon kääntymisen myötä :whistle: Aina kun laitetaan poju lattialle selälleen niin kääntyy tietenkin heti vatsalleen ja jaksaa siinä olla jonkin aikaa muttei kamalan kauaa.No käännän sen sitten takaisin selälleen niin eikös punkea heti taas vatsalleen ja sitten alkaa kiljumaan kun ei jaksakaan olla siinä :LOL:
 
Jaksamista Hömpälle ja Miilukalle! :hug: Pienten ihmisten sairastelut on ihan kamalaa.

Meillä Jarkko syö aivan mielettömästi sekä tissiä että pulloa. Ottaa vissiin sitä kasvamista kiinni... ei poika mikään pullero ole, ihan tavallinen pikkuvaavi. Illalla syö pulloa ja tissiä vuoronperään ja sit nukahtaa tissille ysin aikoihin, yöllä herää 3-4 tunnin päästä ja taas tankkaa pulloa ja tissiä ja sit alkaa tunnin välein heräily ihan tuonne kuuteen asti, jonka jälkeen ei nukuta enää. Syötöllä menee puolesta tunnista tuntiin, joten mun yöunet jää yleensä maksimissaan viiteen tuntiin ja nekin pätkinä. Olen niin väsy etten kohta tiedä omaa nimeänikään! \|O

Ens viikon tiistaina on neuvola ja tulen sitten kertomaan miten pojun painolle/pituudelle on käynyt.
 

Yhteistyössä