* JOULUNTÄHDET 2006 osa II *

Paljon onnea Krissielle ihanista vauva uutisista!!Kesävauva tulossa sitten vuorostaan :heart:

Kyselisin koska olette synnytyksen jälkeen käyneet papa-kokeessa?Itse olen ajatellut että olisiko aika jo mennä..Tuntuu että valkovuotoa jatkuvasti,ettei vaan mitään tulehdusta olisi.. :ashamed:

Nyt iltapuuhiin!!! :wave:

Onnea paljon krissielle!!!!

Peggy kyseli papasta... Mulle annettiin lähete sinne jälkitarkastuksen yhteydessä ja sanottiin että käy syksyllä. Kävin siis syysuun alussa sielä kun äippä oli lomalla ja ehti katsoa poikaa sen aikaa.

Täällä käytiin influenssa rokot ottamassa pari päivää sitten. ihan hyvin poika otti koko piikkihomman, eikä edes paljoa itkenyt. miikalle on myös puhennut kolmas hammas ylös eteen ja näköjän siihen viereen on tulossa heti perään toinen. Meidän kundille tuntuu nuo hampaat puhkeavan pareittain :D
Meillä kanssa miika tuntuu tykkäävän tuosta piimästä ja aina ruuan yhteydessä olen sitä antanut nokkamukista.

joululahjoja en ole miettinyt vielä yhtään.
Kummeille vaan ilmotin, että vauvapulkka ja kävelykärry olis miikalla toivelistalla. Että varmaan ainakin toinen niistä tulee joulupukin säkistä..

Nyt ei taas tule enempää juttua mieleen, joten :wave:

Nelly ja Miika

Pitkästä aikaa eksyin minäkin tänne palstalle. Aika menny tosi nopeaa, tuntuu ihan oudolta että vuosi sitte täällä kirjoteltiin ja odoteltiin uusa tulokkaita! :)

Meille on tulossa perheenlisäystä, laskettu aika olis kesäkuussa. Pahoinvointia ei enää juuri ole, onneksi! Paljon vähemmällä pääsin kyllä kuin tän ekan kans, Leeviltä oksensin päivät pitkät :x

Meillä ukko ei vielä sanoja sano, tukea vasten kävelee ja iteksensä mahoton touhuaa. Yöt on alkanu olemaan katkonaisia, monta kertaa täytyy varmistaa et siihen viereen joku tulee ku pienen kutsuhuudon ilmoille kajauttaa. *huokaus*

Mut tässäpä nämä kuulumiset lyhyesti, pitää alkaa lähtemään ulos ja nauttimaan ensilumista.

Nyt kun poika ottaa unosiaan voisin hetkeksi istahtaa ja kertoa kuulumiset myös meiltä :)
Rokotuksen jälkeiset huonot päivät on ohi, pikkumies on taas reippaampi ja seurallisempi kuin alkuviikosta. Syökin hyvin jo ja oikeastaan ihan normaaliin ollaan palattu. Hyvä niin.

Epäilen suuresti, että yhdeksäs hammas olisi tulossa, mutta katsotaan nyt vielä. Kovasti "jyryyttää" erilaisia leluja ja "hinkkaa" sormella ikeniään. Edelliset neljä hammasta tulikin ihan yllärinä. Aleksi nauroi ja olin ihan silmät pyöreinä kun helmet näkyi. Ei minkäänlaista itkua, ei huonoa oloa ollut kuin aiemmissa. Nyt taas varmaan tehdään vaivalla hammas, kun kovin on suu arka.

Käveleminen onnistuu jo hyvin. Paljon mennään ilman että on hajuakaan mistä otetaan tukea ja enimmäkseen sitten vaan päästää irti ja lähtee. Tukea vasten ensin ja sitten mennään.
Nyt alkaa hahmottumaan jo, että myös voi juosta ja välistä on melkoisia äkkilähtöjä. Siitä esimerkki eilen laskin sylistä lattialle, että istuisi niin eipäs kun poika päätti lähteä juoksemaan. Kolme metriä ja poks! Keittiön pöydän jalkaan pahki, no siitä sitten istui lattialle ja nauroi makeasti. Menoa ja melskettä on siis täälläkin.

Siivousurakka pitää saada päätökseen, eli matot lattiaan takaisin ja voimme aloittaa viikonlopun vieton.

Ihanaa viikonloppua kaikille!
pikkupupunen & Aleksi

Kauas ollaan taas pudottu...

Maiqulle myös onnittelut tulevasta vauvasta! :heart: :flower:

Täällä arkipäivien yksinolo jatkuu kun mies on ainakin tämän kuun vielä reissussa... Onneksi käy sentään viikonloppuisin kotona kun tuntuu siltä ettei mulla riitä virta enää mitenkään kaikkeen mitä tuo poju keksii :/
Tänäänkin oli aivan mahdottomalla päällä ja sammuikin nyt aika aikaisin yöunille. Nyt voi huokaista ja kaatua sohvalle töllään leffaa :)
Ensiksi pitäis kyllä varmaan syödä jotain kun ei taida 2 ruokailua päivässä riittää niin minulle kuin vauvallekin :whistle:

Siis jääkaapille :)

Pimmi ja Lassi (+pienoinen rv 21)

Hiljaista on pinossa... :wave:

Maiqulle onnittelut myös perheenlisäyksestä!!

Meillä kans isäntä läks tänään kertausharjoituksiin ja tulee vasta lauantaina..Outoa olla Venlan kanssa kaksistaan niin pitkä aika..Venla on kyllä nykyään niin minun perään että huh huh..Hyvä kun vessassa saa rauhassa käydä kun jo huuto alkaa.. :|
En tiedä johtuuko siitä kun olen ollut muutaman kerran iltavuorossa ja neiti ollut silloin isänsä kanssa ja minut nähnyt vasta aamulla.Kuitenkin ollaan Venlan kanssa aika tiiviisti aina yhdessä!Ihanahan se on että tietää kuinka toinen on äitin perään,mutta olisi se kiva päästä rauhassa edes vessaan :)

Otettiin Venlasta joulukortti kuvat viime viikolla ja tänään posti jo toi ne!Oli niin söpönä neiti mekko päällä ja tonttulakki päässä:) Kyllä sitä jotenkin odottaa nytten joulua ihan eritavalla,vaikkei tuo neiti siitä vielä mitään ymmärräkään:)

Nyt lähden iltapalalle ja aikaisin yöunille,jotenkin taas viikonlopun jäljiltä univelkaa kertynyt.. :whistle:

Mukavaa viikkoa :wave:

Peggy ja Venla 10,5kk (1-vuotis synttärit senkun lähestyy.. )

Moikka!

Ja onnea plussanneille!

Krissie:Taisi selvitä syykin viime viikon vetämättömään oloon... ;)

Joku kyseli tuosta papasta ja kun oikein aloin miettimään niin muistaakseni kukaan(siis neuvolassa tms.) ei ole maininnut halaistua sanaa siitä synnytyksen jälkeen eli en ole käynyt, pitäisi varmaan mennä :ashamed:

Meillä poju on myös innostunut taaperokärrystä.Tosin seinät tulee aina liian pian vastaan :D Esikoinen aikoinaan on saanut sen 1-vuotislahjaksi ja ekana jouluna sai vauvapulkan.Vaikea onkin nyt keksiä mitä pojulle toivoisi lahjaksi, kun tytön jäljiltä on jo kaikenlaista, leluja ym.Ja kun poju ei ole edes pahemmin osoittanut kiinnostusta autoihin.Mitenkäs muut pojat, ovatko jo automiehiä?Varmaan vaatteita siis pyydetään.Kunnon topparukkasia toivottiin synttärilahjaksi, sellaisia rasavillin hanskoja.Kokeiltiin kaupassa ja vaikuttivat hyviltä ja kun ovat vähän kalliimmatkin niin toivottiin lahjaksi.Joku kysyi sellaisia aukeavia hanskoja niin lassie-merkillä oli ainakin välikausimallisia, saattaisi siis löytyä toppaversionakin.Meillä pidetään vielä töppösiä päiväunilla ja joskus muutenkin vaunuissa, mutta jos maassa möyritään niin sitten on kengät jalassa.Siskonsa vanhoilla talvikengillä saa poju talven tepastella.

Meidänkin pitäisi ottaa joulukorttikuvat, ostin pojulle sellaisen tonttuasunkin H&M:stä.Aika turha kapistus, mutta hairahdin B) ja näyttäähän se pojun päällä aika hauskalta =)

Mulperi: Nuo meidän Lassien "kintaat" on aika ohkaiset, mutta laitan sinne aina ÄP:n tumput alle ja tosi hyvin (ainakin vielä) kädet on pysynyt lämpiminä. Joululahjaksi meilläkin on niitä Rasavillejä toivottu. Olivat tosi kalliit, mutta varmasti hyvälaatuiset ja lämpimät. :)
Kysyit vielä niistä poikien autoleikeistä, niin meillä ne on ainakin yksi hitti tällä hetkellä. Autolla ajellaan ja huulilla pöristellään kuin vanhat tekijät. Sitten kun ei onnistu auto lentää vauhdilla nurkkaan.

1v. synttäreitä kovasti mietiskelen täällä, kun näillä näkymin ainakin toisessa mummolassa on yhdet synttärit ja sitten mietin, että kannattaako täällä meillä enää pitää niitä. Oisihan se kun täälläkin on kavereita ja Aleksin leikkikavereita muutamien kymmenien kilometrien säteellä, jos pienet kahvit joisi. Jää nyt nähtäväksi mitä päätetään.
Tuo mummolasynttäriasia kuitenkin on niin että sinne tulee sitten naapurikylästä mumma ja paappakin, että olisi samalla kertaa ne juhlat. Kotona voisi pitää sitten meidän perhetutuille ja ystäville.
On se niin hankalaa. :)

Joskus ihan päätä huimaavaa menoa on täälläkin. Joka paikassa ollaan pahuuden teossa, mutta onneksi kuitenkin niitäkin alkaa olemaan harvoin. Todella huomionkipeä poika. Ja minun perään jää itkemään, jos menen esim kauppaan.

Joululahjat on pojalle jo ostettu. Yksi DVD on postissa ja vaatepaketitkin alkaa varmaan näillä viikoilla tulemaan. Pari lelua ostetaan vielä ja siinäpä se lahjakasa alkaa olemaan. :)
Pienimuotoinen joulu tulossa. Ihan oman perheen kesken.

Onko teille muille muuten syntynyt minkäänlaisia joulutraditioita?
Vietättekö perheen kesken joulun vai menettekö sukulaisiin?

Huomenia kaikille!!! Pitkästä aikaa ehdin tulla kertoilemaan kuulumisia!

Meillä töihin ja hoitoonlähtö on sujunut yllättävän hyvin. Tottakai eka viikko hoidossa oli Jarkolle pieni shokki, mutta jo toisella viikolla ukkeli tajusi että tänne sitä vaan tullaan. Ekalla viikolla Jarkko oli iltaisinkin kamalan itkuinen ja väsynyt ja meni nukkumaan vähän tavallista aikaisemmin. Toinen viikko meni helpommin ja nyt kolmas viikko alkoi eilen melko hyvin. Tänään kyllä ollaan kotona taas, joten huominen voipi olla vähän hankala.

Minä taas olin ihan pihalla koko työjutuista. Oli tullut niin paljon uutta, että menee ihan ensi vuoden puolelle ennen kun kaikki koulutukset on käyty. Oli kun olisi mennyt uuteen työpaikkaan tosin työkavereista suurin osa on kuitenkin niitä vanhoja tuttuja.

Meillä ei ole joulua ajateltu ollenkaan. Siinä samassa rytäkässähän tuo ukkeli täyttää vuoden. Kotona kuitenkin ollaan, mutta ei ole mitään tietoa tuleeko mahdollisesti isovanhempia meille vai ollaanko ihan omalla porukalla. Joululahjoja olen miettinyt, mutta kaupassa ovat vielä... Jarkolle meinasin ostaa semmoisen muovimopon (eläköön seinät :headwall: ) mutta onko se sitten joulu- vai synttärilahja, ei voi tietää vielä.

Joku kyseli noista kengistä ja rukkasista. Jarkolla on kyllä kengät, mitä käytetään kun leikitään pihalla, mutta kun ukko otta päikkäreitä ulkona, sillä on äp:n toppatumput ja toppatossut. Rukkasetkin ostin semmoiset missä on peukun paikka (siis "oikeet") pihaleikkeihin. Pystyy paremmin tarttumaan esim. lapioon tai autoon. Meillä autoillaan koko ajan. Jarkolla on vaikka ja mitä autoja ja koko ajan käy semmoinen pärinä. Välillä ukko pärisee ja "ajaa" nallella pitkin lattiaa :D Meillä ei vielä kävellä vaikka muutaman kerran Jarkko onkin ottanut askeleen ilman tukea. Jos pitää käsistä, Jarkko kyllä kävelee.

Mutta loppettelen tän raapustuksen ja jatkan taas!!! Oikein mukavaa päivää kaikille!

Mulperi:siitä minullekin tuli se papa mieleen kun ei kukaan ole siitä mitään puhunut tai kehottanut käymään!Että en oo tullu aikasemmin ajatelleeks..
Ajattelinkin huomenna varata ajan..Se on vaan niin inhottava kokemus aina.. :|

Kohta kun typy herää,lähdetään äiti-lapsi kerhoon!!

Peggy

onnea odottajille :) kyl nuo lapset sitte nopiaa kasvaa.. ei tahdo perässä pysyä. pitäisi lauantaina käydä ottamassa influenssa rokotus neidille.täällä vähä seisoskellaan hetki ilman tukea ja tukien kävellään.. nyt sitä kävelyä odottaessa. itkeskeleekö teidän muiden lapset öisin vaik nukkuiskin koko yön? en tiedä näkeekö pahaa unta vai onko tää joku ikä vaihe?? lauantaina olis ristiäiset ja synttärit.. kaikenlaisia herkkuja.. ei voi olla syömättäkään.. enää muutes 2kg paino enne raskautta(7kg tippunu) :) painonvartijoiden avulla. olen jätte ylpeä

mun piti ainakin käydä ensin papassa ennen kuin sain reseptin ehkäisyä varten. jälkitarkastuksessa sanottiin. siel kyl kannattaa käydä 3 vuoden väleinkö se nyt oli.

pia& Netta 10,5kk

Kirjottelenpas vielä tänne puolelle :wave: Tuntuu niin hurjalle siirtyä jo tuonne taaperoihin, kun pikkunen on vielä "vauva"... :whistle: ;) :D
Ei vaan niinhän se aika menee nopeasti ja taaperovaihehan on myös aivan ihanaa aikaa!

Joku kyseli missä olen töissä kun voin pitää Lenniä mukana yövuoroissa.
Työskentelen yksityisellä hoitajana.
Meillä ollaan edelleen flunssassa ja alan jo olemaan huolissani, kun tuo Lenni ei syö oikein mitään muuta kuin rintaa :/ Yhden hedelmäsosepurkin saattaa syödä koko päivän aikana ja siinä se... muut ruuat ei maistu.
Huomenna käytän Lenniä kyllä lääkärissä. Luulenpa että Lennillä voisi olla vaikka korvatulehdus, kun tuota nuhaa on ollut jo niin kauan...

Sellasta tälläkertaa, ensikerralla sitten varmaan jo taapero pinoon...? :) :wave:

Oikein paljon onnea vauvaa odottaville! :flower: :hug: :heart:

Minäkin tänne vielä rustailen... Ei oikein osaa mennä tonne taapero puolelle. Tosin me käytiinkin eilen vasta 10kk neuvolassa et ehkä si sen takia vielä roikun tällä puolella...
Elikkäs painoo oli 9345g pituutta 73cm Influenssa rokote kans saatiin.

Kallella on nyt ensimmäinen korvatulehdus. Toista lääkekuuria syödään kun ei se ensimmäinen auttanut. Mutta tää toinen tuntuu nyt jo auttavan!
Kalle oppi kans käveleen. Vielä ei kovin pitkiä matkoja mennä, mutta päivä päivältä pidempiä!

Paljon onnea täältäkin vauvaa odotaville :heart:

Yhteistyössä