* JOULUNTÄHDET 2006 osa II *

** JOULUNTÄHDET 2006 **

22.9 Siiri77, Tyttö, 770 g
20.11 Vadelma71, Poika, 3835 g / 51cm
21.11 juusto-77, Poika, 2930 g / 49 cm, Eemeli Joonatan
22.11 pöhköfantti, Tyttö, 3000 g / 48 cm, Pori
25.11 tonttu06, Poika, 4030 g / 51 cm, Eelo
26.11 mulperi, Poika, 3785 g / 51 cm
27.11 äityli, Poika, 3970 g / 51 cm, Amin Eeli Matias
27.11 ensiodottaja, Poika, 4055 g / 51cm
28.11 Chicco, Tyttö, 3400 g / 50 cm
28.11 kookosta, Poika, 4070 g / 52 cm, Pyry Pekka Juhani, Tampere
28.11 Heli, Poika, 3780 g / 50 cm
28.11 helistin-, Poika, 3780 g / 50 cm, Nuutti
30.11 ronppu79, Tyttö, 3910 g / 49,5 cm, Iiris Anni Emilia
1.12 Pirpana, Tyttö, 2600 g / 48 cm
1.12 heini, Poika, 1190 g / 35,5 cm
2.12 plussapallo, Poika, 3625 g / 52 cm, Luukas Nico Kristian
2.12 pimmi84, Poika, 3470 g / 51 cm, Lassi Tapani, Oulu
2.12 Maria-84, Poika, 2490 g / 46 cm
2.12 EkaVakara, Tyttö, 3860 g / 52 cm, Eerika
3.12 Taituli, Poika, 2680 g / 48 cm
3.12 Francie, Tyttö, 3470 g / 49 cm
4.12 Viola, Poika, 3595 g / 51,5 cm
4.12 Niiskuneiti, Poika, Helsinki
4.12 pikkupupunen, Poika, 3380 g / 49 cm, Aleksi
5.12 Leenu, Tyttö, 3260 g / 48 cm, Lumi Anna Emilia
5.12 Aiduli, Tyttö, 4005 g / 50 cm
5.12 Mam-84, Poika
7.12 Ria La Vida Loca, Poika, 4120 g / 51 cm, Kasperi Leo Tapio
7.12 Aksun ja Veeran äiti, Tyttö, 3300 g / 48 cm, Veera Aino Anette
8.12 veeluska, Poika, 4000 g / 51 cm
8.12 Mereneito, Poika, 2675 g / 46,5 cm ja Tyttö, 2245 g / 45 cm
9.12 Anu, Poika, 3090 g / 48 cm
9.12 SUSSU74, Tyttö, 3300 g / 48 cm, Effi
9.12 Mai21, Tyttö, Liinu
10.12 miniksikö, Poika, 4835 g / 54 cm, Miko Cristian
11.12 pipsapossu, Poika, 3710 g / 53 cm
12.12 Elokuu19, Poika, 3750 g / 51 cm, Rasmus Mikael
13.12 Ride, Poika, 3890 g / 52 cm
14.12 Maiqu, Poika, 3500 g / 49 cm
14.12 LeenaK, Poika, 4050 g / 50 cm
15.12 Milli, Tyttö, 3205 g / 49 cm, Aada
16.12 Hedy, Tyttö, 3390 g / 52 cm, Micaela
16.12 Merry, Tyttö, 3770 g / 52 cm
17.12 Maarit, Tyttö, 3700 g / 51 cm, Julia Johanna
17.12 Sassu82, Poika, 4240 g / 52 cm
17.12 kukkanen74, Tyttö, 3570 g / 51 cm
20.12 Hömppä, Tyttö, 3475 g/ 48,5 cm, Viivi Kristiina
20.12 miikku -75-, Poika, 3510 g / 48 cm, Vertti Matias
20.12 mahailija, Tyttö, 3200 g
20.12 meikkis, Poika, 3775 g / 51 cm
21.12 MoMLoVeSoN, Tyttö, 3850 g / 50 cm, Sanni Jade Johanna
21.12 maamuli, Tyttö, 3825 g / 50 cm
23.12 Pia87, Tyttö, 2915 g / 48 cm, Netta Maritta
23.12 Marsku, Poika, 3590 g / 52 cm, Jarkko Aarne Sakari
26.12 Marjannah, Poika, 3320 g / 50 cm
26.12 rosteri, Poika
27.12 kultaköynnös, Tyttö, 3060 g / 46 cm
27.12 Äippä-86, Tyttö, 3210g/ 52,5cm, Nella Emilia, Riihimäki
28.12 äippäx2, Poika, 4145 g / 53 cm
29.12 nelly83, Poika, 3010 g / 49 cm, Miika Nuutti Olavi
29.12 Minttumaria68, Poika, 3970 g / 51,5 cm, Jere Kristian Aleksi
29.12 PeggySun, Tyttö, 4160g / 52cm, Venla, Tampere
31.12 Pauliina82, Tyttö, 4220 g / 51 cm, Johanna Maria
31.12 elviiratar, Poika, 3095 g / 50 cm, Jami Antero, Vantaa
31.12 tiami, Poika, 3780 g / 51 cm
31.12 mepsu, Tyttö, 3210 g / 49,5 cm
1.1 Tuulenviemää, Poika, 3400 g / 51 cm, Niko
1.1 Krissie, Poika, 3310 g / 51 cm, Petja Oliver
1.1 Vaala, Tyttö, 4145 g / 53 cm
2.1 Mahza, Tyttö, 3570 g / 51 cm, Ronya Aino Anniina
2.1 Kenguruliina, Tyttö, 3710 g / 51 cm
3.1 Miilukka, Poika, 3920 g / 52,5 cm, Lenni Hermanni
3.1 Lumiina, Poika, 3300 g / 50 cm, Lenni
5.1 maria-86, Tyttö, 3420 g / 50,5 cm, Ninni Reetta Maria, Haukipudas
5.1 tähtityttönen, Tyttö, 3230 g / 49 cm, Silja Emilia
15.1 memmu, Poika, 3560 g, 51 cm

 
Pistin nyt tähän uuden pinon meille, jospa toimisi vaikka pikkasen kivuttomammin =)

Reissusta palattu ja olipa inhottavaa kun kyläpaikassa heidän pinei poika tuli kipeäksi :( Oli sitten aikamoista huutokuoroa yöt läpeensä... ensin heidän nuori herra herää itkemään johon Pyry herää itkemään johon heidän poika herää itkemään johon Pyry herää itkemään... ja sitä rataa aamuun asti *huokaisu* Mukava olla kotona missä ei ole ylimääräisiä vauvoja meitä herättelemässä, jospa saataisi tankattua unirytmit taas kohdilleen.
Tosin ylihuomenna ampastaan taas reissun päälle, anoppilaan. On mennyt ukon syysloma kokonaan reissatessa =)

Pyryltä ei meinaa nuha sitten lähteä millään pois. Hetken oli taas pikuisen parempana, mutta taas on yskä tehnyt tuloaan ja rohissut pikkuisen tänään :( Eikä sen puoleen minä tai mieskään olla terveenä oltu, nuha se meissäkin istuu tiukassa.

Meillä on päätetty heittää minipillerit romukoppaan, mutta uusia ipanoita ei silti vielä ole aikomus hommata. Tiesin jos silloin jälkitarkastuksessa että olen mahottoman huono muistamaan kaiken tuollaisen kun pillerit-ajallaan ja nyt kun väsymystä on taas kertynyt olen "onnellisesti" unohtanut ottaa useampana päivänä niitä. Tuntuu pikkusen turhalle syödä koko lääkkeitä kun jokatapauksessa melkeen kokoajan pitää olla muukin ehkäisy käytössä.
Pikkuisen kyllä vauvakuumetta taas pukkaisi (kiitos niiden muutomien suht hyvin nukuttujen öiden... muka kerkeää unohtaa samointein väsymyksen :D ), mutta ei ehkä ihan vielä.....

PeggySun kyseli noista vauvan ruoista. Meillä Pyry saa nykyään ruokaisat soseet sormisuokana pelkästään. Vihannekset tikuiksi ja lihat/kalat tarpeeksi pieniksi paloiksi jotta saa pureskeltua nielemis kuntoon. Hyvin maistuu pojalle ruoka noin.
Varsinkin kesäkurpitsan ja porkkanan palat on herkkua.


tinde ja Pyry
 
PÖÖ!!

Juuh...ihan normikokoinenhan tuo Veeruska taitaa olla...ja jäppinenkin on aina mennyt alarajoilla ja ihmetelty luikuksi. Mutta hyvinvoivia ovat molemmat mukelot olleet,että eipä taida olla aihetta huoleen. Aksukin on ollut koko pienen elämänsä aikana vain kolme kertaa kuumeessa ja niistäkin on vain kerran tarvinut ihan tohtorille asti mennä. Jälkivaikutuksena kun jäi niin pirun sitkeä yskä ettei meinannut millään talttua. Veera ei ole pöhissyt kuin yhden ainoan nuhan. Me ollaan oltu tosi onnekkaita sairastelujen suhteen... :)

Meillä ei meinaa nuo karkeemmat ruoat mennä ollenkaan...pelkkiä vauvamössöjä kelpuuttaisi vain. Jäppisellä oli aikoinaan sama probleema. Heti kun ruoassa tulee pala suuhun niin puljauttaa sen pois... :eek:

Tuttipullo-asiaa kyselisin...
Aksu kun ei koskaan tuttipulloa edes käyttänyt niin en oikein tiiä,et miten vaavin pitäis "toimia"...
Eli kun tämä neiti ei tee elettäkään,että ottaisi pullosta itse edes kiinni!?! Kuinka kauan muksua syötetään vauvatyyliin pullosta...syökö ne edes itse siitä vai yritetäänkö siirtyä suoraan nokkamukiin?? Nokkamukista on kyllä tähän asti seurannut vain hirmu huuto kun olen yrittänyt sitä tarjota. Mutta voisin kyllä yrittää sitkeämmin... :ashamed:

 
Tuosta ruokahommasta. Meillä on sama ongelma ku PeggySunilla. Ninni ei kelpuuta mun tekemiä eväksiä, vaikka miten laittas. Ainoa mikä maistuu niin makaroni ja keitetty jauheliha. Meillä ei edelleenkään syödä puuroja. Nyt ollaan alettu maisteleen hapanmaito-tuotteita, vaikkei ikää ole vielä sitä 10 kk, neuvolassa sanottiin ku käytiin 9kk et voi alkaa jo maisteleen. No tänään ja eilen keitin mannapuuroa ja se nyt meni alas joten kuten. Toivotaan että edes yksi puuro maistus.
Meillä on ollu su-ti kuumetta, mut siitä onneksi päästiin eroon, ilman pahempia yskä- ja räkä-tauteja.
Aksun ja Veeran äiti kyseli tota tuttipullo hommaa. Niin meillä Ninniä pitää vielä juottaa ku vauvaa, jos juodaan maitoa tai velliä. Mut sitte ku istuu syöttötuolissa ja annan vettä tuttipullossa tai nokkamukissa niin juo ite.
Käytiin tiistaina rakenneultrassa ja näyttäs siltä että meille on tulossa toinen tyttö. Miestä harmitti ihan älyttömästi, ku se niin ootti poikaa. :D

Kiitos tindelle kun teit meille uuden pinon. :D

Maria ja Ninni 9kk
 
ihan ensiksi tindelle kiitos uudesta pinosta!On taas selkeämpi lukea:) Tuo sormiruoka kuulostaa hienolta!Taidetaan heti huomenna kans kokeilla joillakiin pehmeillä kasviksilla.. :)

Tuttipulloista..Meillä kans vauva tyylillä juodaan..Venla juo kylläkin ruoan yhteydessä aina nokkamukista,mutta päiväunille mennessä juo maitoa ja illalla yöunille mentäessä velliä pullosta!

Minäkin olen aloittanut antamaan Venlalle hapanmaitotuotteita raejuuston muodossa,eikä tykkää yhtään!!Irvistellen sylkee pois :LOL: Ei siinä mitään,ei nimittäin ole minunkaan herkkua tuo...

Maria-86 onnittelut tyttö uutisesta!!

Lyhyt kirjoitus tällä kertaa..Ensi kerralla taas enemmän!!
:wave: Peggy
 
Kuin te saatte vaavinne juomaan nokkamukista? Veera vaan alkaa joko huutaan tai sit vaan jäystää sitä nokkaa niin,että maidot valuu suupielistä ulos!
Tästä saatta olla kyl,et te ootte keskustellu aiemminkin ku olin piiitkän pätkän pois palstalta... :eek:

Onnea hirmusti uutta ihmisenalkua odottaville... :) :hug:
 
Meillä Pyry joi esin tuollaisesta nokka-pullosta missä on pehmeä nokka osa. Siitä oli kätevä "juoda" puremalla nokka osaa. Sitten kun otettiin käyttöön kunnon nokkamuki, niin oli ensin aika hämmästynyt mitä pitäisi tehdä kun puremalla ei enää mitään tulekaan. Nopeasti sitten oppi että siitä pitää imeä jos jotakin haluaa.
Niin ja meillä on tuollainen "taikamuki" missä on venttiili nokassa ettei sieltä tule nestettä ellei ime.

tinde ja Pyry
 
Hellurei! Löysinpäs tämän uudenkin pinon. Ollaankin vietetty hiljaiseloa palstalla, kun ollaan oltu kipeinä sit kaikki ihan kunnolla. Jarkolla oli kun olikin elämänsä ensimmäinen korvatulehdus ja poika sai viikon antibioottikuurin. No juomista meillä ei vieläkään mene, mut muuten ukkeli on täynnä virtaskaa. Jarkko on ruvennut seisomaan ilman tukea pitkiäkin aikoja ja tässä yhtenä päivänä meinas jo ottaa askeleenkin ilman tukea, mut keikahti nurin ja siihen loppui harjoitukset vähäks aikaa :D

Sit me lähdettiin viime sunnuntaina ihan ex tempore mun vanhempien luo kyläilemään, minä ja lapset. Tyttärellä on syysloma. Tultiin eilen illalla ja matka meni hyvin. Jarkko heräs mummolassa joka yö pari kolme kertaa... Tais olla ikävä omaa sänkyä ;) Muuten mummi ja ukki oli aivan hämmästyneitä miten vauhdilla tuo ipana kasvaa. Me käytiin siellä viimeks n. kk sitten.

Meillä on vasta ens viikolla 10kk neuvola, pitää tulla sit kertoilemaan mittoja. Mut nyt oikein hyvää viikonloppua kaikille =)
 
Heippa!!

Kiitos Tindelle uudesta pinosta!!! Toimii taas paljon paremmin.

Ihan pikasesti tulin vaan ottamaan kantaa tohon nokkamuki keskusteluun... eli mä vaihdoin pojan tutit juomanokkiin kertaheitolla kun Miika oli 6kk. Alkuun oli vähän hakemista sen juomatekniikan kanssa ja tämän vuoksi hetkellisesti maidon juonti väheni pojalla. aika äkkiä kuitenkin tajus juomanokkien idean ja sen jälkeen on juonut nokkapullosta kun vanha tekijä. Meillä miika juo maidon itse selällään lattialla maaten. ainoastaan jos pullo tipahtaa kädestä, niin pitää nostaa se uudestaan pojan käsiin. Miikahan lopetti sylissä maidon juonnin n.4kk iässä. Ei vaan yht äkkiä enää sustunut sylissä juomaan, kun alko kauhee venkoilu, niin en sitten sitä viitsinyt siihen pakottaakkaan. tuo poika ei oikeestaan ikinä oo tykännyt olla sylissä "vauva asennossa", ei edes sillon ihan pikkasena..

Nyt täytyy mennä kun kuuluu ähinää pinniksestä :wave:
 
Nokkamukista.Meillä on juotu nokasta 6kk asti, ja nyt tyttö on oppinu ite juomaan siitä mukista. Meillä on toinen nukin tuttipullon mallinen ja toinen ihan tavallinen nokkamuki,enempi tykkää siitä tuttipullon mallisesta. Kummassakin on kovat ne imuosat. Johanna ei ees pullosta oikein välitä, vielä saa kuitenki iltamaidot pullosta ja jos yöllä juo,ja toisinaan päikyille mennessä jos ei muuten rauhotu.

Meillä mahatauti jyllää,toivottavasti Johanna säästyis siltä,kun ainut keheen se ei oo vielä tullu.
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne sen mitä ehdin, ennenkuin jompikumpi lapsista antaa lisähommia :)

Meiän poitsu on ollut räkätaudissa nyt noin kuukauden, eikä loppua näy. Lääkärissäkin ollaan välillä käyty, mutta tauti ei oo onneksi mennyt vielä korviin, eikä toivottavasti meekään. Ainakaan toistaiseksi meillä ei oo ollut vielä yhtään korvatulehdusta.

Rytmeistä senverran, että meillä ollaan ehkä siirtymässä yksiin päiväuniin. Ainakin parina päivänä on onnistunut ja poika onkin nukkunut paljon paremmin ja pidemmät yöunet. Jännää vaan, kun vielä joku aika sitten nukkui kolmetkin päiväunet ja nyt näyttää tarvitsevan vaan yhdet. Tietty välillä kahdetkin. Mennään ihan päivä kerrallaan..
Kiinnostaisi kuulla teiän rytmejä ja syömisiä. Tässä meiän:

8 Herääminen ja aamupuuro 1 dl+maito 1 dl
11 Lihasosetta pieni purkki+vähän maitoa
12.30-15 (120 ml maitoa) Päikkärit
15.30 Hedelmäsosetta pieni purkki+maito 1 dl
17.30 Lihasosetta pieni purkki+maito 1 dl
20.30 Velliä 180 ml

Yöllä välillä herätään juomaan maitoa, useimmiten ei..

Kiinnostaa, onko jo muita samanikäisiä, jotka nukkuvat enää yhdet päikyt? Tuntuu vielä poika niin kovin pieneltä..

Meillä mennään edelleen tukia pitkin ja joka päivä pojalla tulee kuhmu jonnekin tai verta jostain. On aivan hullunrohkea touhuissaan...

Kohta ulos kirpeään syyssäähän! Heissan taas!

p.s mites meiän tiedot sais tonne listalle? Eli poika syntyi 11.12.06, pituus 53 cm, paino 3710 g

T:pipsapossu, poika 10 kk 1 vko ja tyttö 3,5 v.
 
Pipsapossu: Tuota esittelypinoa pystyy muokkaamaan sen tehnyt eli tässä uudessa pinossa se on kookosta (alias tinde) :) Että eiköhän tinde laita teidänkin tiedot pinoon kunhan ennättää :)

Meilläkin on tuota nokkamukia käytetty aina silloin tällöin jo parin kuukauden ajan, mutta useimmiten juodaan vielä tuttipullosta kun se on vähemmän sotkuisempaa :D Lassi juo itse tuttipullosta joskus sängyssä maatessaan, mutta syöttötuolissa täytyy juottaa kun alkaa vaan heiluttaan pulloa jos sen antaa käteen.

Marialle onnittelut tyttöuutisista :) Ja tuosta teidän puurohommasta, että ootko kokeillu ihan kaikkia eri puuroja? Kaurapuuroa, neljänviljanpuuroa, mikrossa ja kattilassa tehtynä...? Lassillakin tökki puuro silloin alussa, mutta se auttoi jos sekaan pisti maitoa tai esim jotain marjasosetta. Auttaisko nuo?

Mun pitäis mennä tekemään sämpylöitä, mutta en mä näköjään pääse tästä koneelta mihinkään :D

 
Meillä myös Veera nukkuu enää yhdet päikkärit...ja jäppinen 3vee ei nuku päikkäreitä enää ollenkaan... |O :wave:

Mä en saa Veeraa millään ystävystymään nokkamukin kanssa... :(
Taas kokeilin niin meni koko päivä ettei juonut maitoa sitten ollenkaan...
Onni ja autuus oli eilen illalla sitten kun otin tuttipullon taas esiin. :eek:

Äiti,Aksu 3v & Veera 10kk 2vk
 
Huomenta ja hauskaa viikon alkua!!! Minä tajusin tänään, että meillä on Jarkon kanssa enää tämä viikko yhteistä aikaa ja sitten ens maanantaina tämä mamma palaa töihin. :| Vuosi sitten jäin kotiin (sairaslomalle ja siitä mammalomalle). Silloin tuntui, että vuosi on pitkä aika. Se on suhteellista! Tämä viikko meneekin sitten siihen että painutaan pitkin ja poikin. On neuvolaa, mun hammaslääkäriä ja päiväkotiin tutustumista...

Mutta nyt odottaa pyykit viikkaajaa. Palataan! :wave:
 
minä yritin monta kertaa aiemmin kirjautua siihen edelliseen pinoon mutta ei kun ei. Eemeli siis tosiaan täytti viikonloppuna 11 kk ja sen kunniaksi pökkäs lävite edellisenä päivänä ENSIMMÄISEN HAMPAAN! Piti ihan koko perheen voimin kilistellä sitä =) . Eemeli on kävellyt jo useita kuukausia tukea myöten ja muutaman "vahinkoaskeleenkin" ottanut. Eli osaisi kävellä jos haluaisi mutta ei kun ei. Eilen seisoi tovin itsekseen pitämättä kiinni mistään. Kovasti hän myös purkaa ja tonkii ja penkoo paikkoja. Vessa on sellainen paikka että kiinnostaa ja nuo kukkaparat alkaa olla aika riisuttuja versioita...! Vaatteissa on käytössä 74-80 cm. Housut menee vielä 74 cm.
Meillä nesteet menee pullosta ja poika itse juo ne. Nyt olen myös ajatellut että pikkuhiljaa siirrytään tavalliseen ruokaan ja maitoon jotta ei tartte kaupasta alati kantaa pilttipurkkeja.
Minulla on nyt vapaapäivä ja huomenna työt taas kutsuvat. TÖissä käynnistä olen tykännyt ja vauvaakin kerkiän mielestäni hyvin vielä hoitelemaan. Mutta nyt pyykkitupa kutsuu kaikkine lisineen :whistle:

Mukavaa ja raitista syksyä kaikille!

Terveisin juusto ja Eemeli 11kk
 
Iltapäivää!!
Nokkamuki keskustelua ollut..Venla on juonut pari kuukautta juomat mukista paitsi vellin illalla pullosta.Hyvin oppi heti mukista juomaan:) Itse jos juo, juomaa on joka puolella,yleensä ruoka-aikaan siis minä juotan:)

pipsapossu :kyseli rytmistä..Meidän päivät suunnilleen tällaisia:
n.8.00 heräillään,tehdään aamutoimet ja syödään puuro
n.9.30-10 ulkoillaan ja maanantaisin on muskari
n.11.30 lounas
n.12-12.30 päiväunet
n.14-14.30 heräilyn jälkeen välipala joka yleensä hedelmäsosetta/marjasosesetta/jogurttia ja maissinaksuja juomana vettä
15-16aikaan ulkoillaan toistamiseen(ei joka pvä,jos jotain menoa.. )
n.17aikaan päivällinen
n.19.30iltapala jonka jälkeen pesut ja pikkuhiljaa nukkumaan jolloin saa vielä pullosta vellin

Meillä siis pärjätään myös yksillä päiväunilla ja yötkin nukutaan ihan kokonaan syömättä n.20-8!Venla nukkunut yhdet päikkärit varmaan jo kuukauden ajan..Itsekin kauhistelin että voiko näin pieni pärjätä mutta jos nukkui kahdet niin yöt sitten rikkonaisia!Ja jokaisen unentarve on myös erilainen!

Kyselisin vielä sellaista että onko jollakin kokemusta yksityisestä perhepäivähoidosta? Venlalla kun on paikka sellaisesta mutta kiinnostaisi tietää että onko kalliimpi kuin normaali perhepäivähoito?Ei siis päiväkoti.Hoitopaikka ollut tiedossa jonkun aikaa jo mutta tänään vasta kuulin että onkin yksityinen,kun kävin päiväkodista hoitohakemuksen pois ottamassa..Nyt vaan mietityttää että tulikohan liian äkkiä otettua paikka jos onkin kovin kallis..Netistä luin että mahdollisuus hakea kelalta tukea yksityiseen perhepäivähoitoon ja siitä mieleeni tulikin että onkohan kovinkin paljon kalliimpi..?
Kiitokset jo jos joku osaa valaista!!! :flower:

Mukavaa viikkoa kaikille!!

Peggy ja Venla (viikon päästä 10kk.. )
 
Heissan! Tässäpä meidän 10kk neuvolakuulumisia. Jarkolla on pituutta 73,5cm ja painoa 10,23kg. Pituuskasvu oli vähän hidastunu, mut sit vastaavasti ukko liikkuu ihan älyttömästi. Siksipä meillä heräillään taas semmoset 3-4 kertaa yössä... |O Joo-o, ihanaa olla pikkuipanan äiti!!! Just kun unikoulun avulla sain taas väsymyksen pois, nyt taas valvotaan. Välillä meinaa kyllä usko loppua kesken. :headwall:

Peggylle sen verran tuosta yksityisestä hoidosta, että jokainen yksityinen hoitaja hinnoittelee itsensä. Kun mä olin aikoinaan yksityinen phh, meillä oli semmoinen suuntaa antava taksa, mutta harvalla oli se käytössä. Kyllä jokainen määritteli hoitomaksun itse. Hoito voi olla kalliimpaa. Otapa yhteyttä hoitajaan ja kysele hintaa, sit mene kelaan ja pyydä lappu yksityisen hoidon tukea varten. Jotkut kunnat antaa myös tukea yksityiseen hoitoon vielä kelan tuen lisäksi ja joko kelasta tai kunnalta saat siitäkin tietoa.

Mut nyt painun vähäks aikaa päikkäreille kun Jarkkokin nukkuu!
 
Moi! Kiitokset tindelle uudesta pinosta. Tulin koneelle pitkästä aikaa kun Silja nukkuu kerrankin päikkyjä sisällä. Hereillä olo aika on semmosta että kokoajan pitää perässä mennä niinkuin varmaan teillä muillakin.

Me oltiin jo 10kk neuvolassa, vaikka Silja ei oo vielä sitä 10kk. Uudet mitat oli 74cm ja 8200g. Hb oli 125 ja samalla reissulla pistettiin vielä eka influensssarokotekin, voi reppanaa. Rokotteesta ei tullut ainakaan meillä erikoisempia sivuvaikutuksia.

Silja ottaa kovasti askelia tukea vasten ja välillä sisoo hetkisen ilman tukea. Kävelemään ei sentään oo lähdetty, eikä sen puoleen kiirekkään. Taaperokärrykin hommattiin, mutta jostain syystä siitä ei oikein tykkää. korkeintaan kiipeää koriin istumaan tai työntää sitä istuallaan.

Nokkamukeista oli puhetta, Meillä ainoa josta Silja osaa juoda on nuby-merkkinen. Hyvä siinämielessä, että on pehmeä nokka ja puremallakin tulee jotain. Kovin kestävä ei kyllä ole, meillä jo toinen käytössä ja taitaa olla
jo vähän rikki.

Ootteko olleet jo leikkipuistossa vauvojen kanssa? Me ollaan vähän käyty keinumassa ja seisoskelemassa penkkiä vasten ja vähän maassa möyrimässä. Keinumisesta Silja kovasti tykkääkin.

Eipä tälläkertaa muuta kun mukavaa syksyn jatkoa.
t.tähtityttönen+silja
 
Meillä myös Pyry tykkää keinumisesta ja onkin mukavaa kun vihdoin tähän omaan pihaan tuli keinut niin ei tartte kauhean kauas lähteä ulkoilemaan. Meillä ollaan kesästä asti ulkoiltu myös epäsäännöllisen-sännöllisesti, eli sillon kun keretään ja jaksetaan ulos lähteä. Nykyään on kyllä ihan kiva ulkona käydäkin kun Pyry jo tekee muutakin kun yrittää syödä kaiken mahdollisen mitä löytää, eli mielenkiintoisempaa on seikkailla aarteet kädessä ympäri pihaa =)
Eilen satuttiin törmäämään naapuriinkin joka oli oman lapsensa kanssa pihassa ja siinähän nämä sankarit (naapurilla on muutoman kk vanhempi lapsi) kiersivät ympyrää perätysten :D :D

Eilen sitten sattui ensimmäinen vähän vakavampi onnettomuus meillä :( Mies antoi pojan kävellä sohvalla (minkä minä olen kieltänyt ja mieskin sen tietää ettei noin saisi tehdä) ja siitähän Pyry sitten horjahti suu päin puista käsinojaa. Verta tuli aika mahotomasti, mutta onneksi vaan pieni haava oli ylähuulen ja ikenen välimaastossa. Soiteltiin sitten tuollaiseen numeroon mistä täälä meilä päin voi kysellä hoidontarvetta, kotihoito ohjeita sun muuta ja tuumasivat että jos verenvuoto tyrehtyy nopiaa niin ei tartte lähteä päivystykseen. Pitää vaan kattella muutoma päivä ettei tulehdu.
Eipä tuo suutaan ole tänään kyllä yhtään aristellut vaikka vähän turvoksissa näyttäs tuo huuli olevan.
Kyllä sitä meinas heittää ihan hysteeriseksi kun huomasin että Pyrystä tulee verta :ashamed: Ja sitä jo suunnitteli minkä soittaa meitä hakemaan lääkäriin kun omaa autoa ei ole.
Jospa se miekin nyt sitten vaan ymmärtäisi kieltää Pyryltä moiset hommat ettei ihan heti uudestaan kävisi mitään.


tinde ja Pyry
 
En ehtinyt lukea viestejä, mut on pakko kertoa et Eelo söi sit ekaa kertaa karkkia! :eek: :whistle: :headwall:
Istuin sohvalla kun nappas keittiönpöydältä mun karkkipussin!! Karkit (pehmeitä hedelmäkarkkia) levis pitkin lattiaa. Ja kerkes syödä yhden ennen kuin ehdin keräämään kaikki pois! Hyvin näytti maistuvan... :D :whistle:
Mut jos ajattelee positiivesti on poika tainnut kasvaa pituutta, kun ylettyy jo noin hyvin pöydälle!

Mut yritän pääsät myöhemmin lukemaan teidän viestit. :wave:
 
taas tännekkin jotain rustaan... :wave:
KIva, kun Tinde on pistänyt uuden pinon pystyyn! :flower: Marialle onnitteluja tyttöuutisesta :hug:

Meillä kävellään edelleen tukia pitkin. Muutaman kerran Lenni on tehnyt niin, että hän on napannut pöydältä esikoisen lelun ja ottanut sen käteensä ja seisonut turtles ukon tukemana ( turtles hemmo ei siis ole ollut missään kiinni )... :D Lenni on vasta nyt n. viikon verran kontannut ihan oikein. Tähän asti liikkuminen on ollut nopeaa ryömimistä.
Jokos teidän lapset vilittää? Meillä ei vielä, mutta tajusinkin yhtenä päivänä että me itse vilitetään toosi harvoin jotta edes sitä taitoa voisi oppia. Nytpä siis ollaan alettu vilittelemään enempi :)
Jokos monen lapselta tulee sanoja?
Meillä ei ole vielä tullut niitäkään, vaikka muuten poika on kyllä jatkuvasti äänessä eriäänillä :D Äitini kyllä on sitä mieltä että Lenni selvästi sanoo välillä ätti, joka niinku tarkottas äitiä... :whistle: :D

Minä olen sitten aloittanut jo työt. Teen vaan osa-aikasta, joten Lenniä ei ole tarvinu vielä viedä kuin muutaman kerran mummille hoitoon. Lennihän on minun mukana yövuoroissa. Etupäässä teenkin vain kaksi yötä viikossa. Yövuoron jälkeiset päivät joskus meinaavat olla raskaita, kun en saa silloin nukuttua kuin about 1h verran. Eli Lennin päikkäreiden ajan.
Mieskin aloitti työt monen sadan kilsan päässä ja on siellä viikot ja joskus useammankin viikon putkeen, joten minun vastuulla on tämä arjen pyörittäminen täällä. Enpä siis enempää töitä itselleni kaipaakkaan. :D

Lenni on alkanut nyt matkimaan esim. yskimistä. Hauskan kuuloista kun yskii, niin Lenni tekee teko yskää perässä :D
6 hammasta on myös kovassa käytössä... Mun olkapäät on hampaan jälkiä täynnä, kun pikku termiitti niitä siihen teroittaa. Lennillä kyllä alkaa heti alahuuli väpättämään, jos häntä puremisesta toruu, joten jospa hän pikkuhiljaa alkaisi oppimaan mitä ei tarkoittaa.

Edelleen meillä syödään vain soseruokaa... Mikään karkeampi ei kelpaa, kuin vahingossa.
Puuroista meillä eniten syödään riisipuuroa veteen keitettynä sekä kaurapuuroa. Muita puurojahan Lennille ei oikein voi antaa kun on se lehmänmaitoallergia ja sitten on joillekkin viljoille yliherkyyttä.
Noiden puurojen sekaan laitan aina kaupan hedelmäsosetta. meillä kyllä ne tekee hyvin kauppansa!
Vettä olen muutamia kertoja nokkamukista yrittänyt juottaa, mutta ei se oikein ole onnistunut. Imetän edelleen, joten vielä ei olla edes soijamaitoa kokeiltu.

Sellaista tällä kertaa :wave: :wave:
Lumiina ja Lenni n.9kk2vko
 
Hei!!

Meillä myös Veera tekee tuota tekoyskää...se saa mukavasti esim. vieraat hämilleen!! :p
Ja niin suloista kun toinen heiluttaa kun joku on ulkoovella lähdössä... :heart:
6 hammasta neidillä jo suussa ja kävelyharjoituksia tekee innolla...tänäänkin semmoset 12 askelta meni upeasti!!
Sitten kun kieltää jotakin esim. menemästä johonkin laatikolle niin neiti alkaa naureskeleen ja pyöritteleen päätään ei:n merkiksi... ;)

Mutta nokkamuki asia meillä ei ota onnistuakseen...
En tiedä missä on vika tai mitä teen väärin mutta neiti ei siitä suostu juomaan...on mielummin sitten vaikka juomatta koko päivän jos ei muuten.
Hetkellisesti nyt sitten luovutin ja otin taas tuttipullon käyttöön. :whistle:
Kokeilen sitten vaikka joskus myöhemmin uudestaan...

Heippati Hei vaan taas tällä kertaa... :wave:
 
Heippa!
Kaksi edellistä yötä on tuo tyttö nyt itkeny. Vaisu oli eilen koko päivän samoin nyt aamulla, yleensä on kova meno päällä, mutta nyt ei haluaisi kun levätä sylissä koko ajan. Mahakin piti tänä aamuna ääntä ja olipas sitten ihan vettä mitä vaipassa olikin. Tyttö tuntuu todella kuumalta, mutta kuumemittari näytti 36. Meillä ei asuntokaan mikään lämmin ole. Hampaita tyttö tekee ilmeisesti myös lisää.
On kovin avuton olo kun en tiedä kuinka tyttöä auttaisin. Soitin neuvolaan ja sanoi että kannattaa käyttää terveyskeskuksessa.. Että sinneppä meillä sitten matkataan kunhan tuo mies tulee töistä kahden aikaan.
Että näin meillä.. :|
 
kookosta: Onneksi Pyrylle ei tuon pahemmin sattunut!Kyllä ne kaikki säikäyttää,varsinkin jos verta tulee!! :eek:

tonttu06: Eelo aloittaa sitten ajoissa tuon herkuttelun;) Meilläkin Venla on aina tikkana vieressä jos joku jotain syö..Haluaisi aina maistaa kans..

äippä86: tuuhan kertoo tytön kuulumiset jos sairastuu tai selviää mikä pikkuista vaivaa!! :hug:

Meillä ulkoillaan ihan säännöllisesti joka päivä!!Jos ei vettä ihan kaatamalla sada...Puistossa ollaan aamupäivästä ja koitetaan myös illasta päästä toisen kerran..Unikin maistuu kaikille paremmin:) Venla kun kävelee jo itse niin on mukavaa kun ei tarvi kanniskella pitkin pihoja!Siellä se touhuttaa toisten kanssa ja välillä jopa vähän hiekkakakkuja koittaa tehdä!Keinumisesta myös meillä tykätään! :)

Venlakin on oppinut ymmärtämään vilkutus sanan(heiluttanut on kyllä osannut jo jonkin aikaa kun itse ensin näytän mallia ).Meillä on sellainen puppe kirja jonka viimeisellä sivulla lukee tyyliin näin:Ja nyt on aika Pupen lähteä kotiin,hän vilkuttaa lampaille."Silloin venlakin vilkuttaa:) On se kyllä niin hienoa kun aina opitaan jotain uutta!! :heart:

Nyt lämpösiä voileipiä syömään!! :p

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!!

Peggy
 

Yhteistyössä