Joulun suursiivot

Tiedän mitä onni on

Aktiivinen jäsen
15.08.2008
1 815
0
36
On nyt kutakuinkin tehty! :xmas: =) Kylppäriä ja saunaa täytyy vielä siivota, mutta siitä ei ole kauaakaan kun oon viimeksi lauteet pessyt. Mulla on ollut aina tapana tehdä jouluksi suursiivot ja niistä sit repiä hirveää stressiä... Ja tänä vuonna meille syntyy jouluksi vauva ja haluan että on siistiä kun kotiudutaan laitokselta. Tänä vuonna siivojen teko on masennuksen takia tuntunut ylivoimaiselta, ja suuri mahakin vaikeuttaa hommia, mutta nyt ne on tosiaan miehen kanssa yhdessä tehty, ihanaa =) Suurin osa kaapeista on kyllä siivoamatta, mutta yritän ajatella niin että ei me kaapissa joulua olla, enkä mene kaappiin vauvaani hoitamaan. Perfektionisti mussa vaan yrittää vahvasti nostaa rumaa päätään.

Alkuperäinen kirjoittaja catlady:
Minulla on juuri KAAPPIEN siivous meneillään ja tässä kökin vaan... :/
Kohta syödään ja sitten jatkan SIIVOUSTA oikeesti, juu juu... B)

Mun olis kans mentävä siivoo kaappeja, ei joulun takia vaan sen takii etten löydä niistä mitään... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Iituliina:

Mun olis kans mentävä siivoo kaappeja, ei joulun takia vaan sen takii etten löydä niistä mitään... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Voin kertoa, että niistä kaapeista löytyykin sitten ihan mitä vaan... :xmas:
Meillä on osa kaapeista tyhjennettynä lattioille ja nyt järkkäilen tälläin pikkuhiljaa...
Meillä on ollut monta juhlaa, jonka takia tavaraa on vaan sekasin kasattu lähimpään kaappiin... :|

Jeh, tämä syy mullakin, ainakin osaksi. Ja kun haaveilen isommasta kämpästä, olisi helpompi muuttaakin kun olisi ylimääräiset sälät kaapeista jo setvitty.

Voin kertoa, että niistä kaapeista löytyykin sitten ihan mitä vaan... :xmas:
Meillä on osa kaapeista tyhjennettynä lattioille ja nyt järkkäilen tälläin pikkuhiljaa...
Meillä on ollut monta juhlaa, jonka takia tavaraa on vaan sekasin kasattu lähimpään kaappiin... :|

Tää kuulostaa niin kliseeltä, mutta on totta meillä liian vähän kaappitilaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Tonttu:
Onneks meillä ei olla koskaan stressattu jouluna suursiivojen kanssa. Joulu tulla jolkottaa hissukseen, ilman paineita, jess!

Mä ajattelen että suursiivot pitää tehdä edes kerran vuodessa, ja ne on hyvä tehdä juuri jouluksi. Toivoisin kyllä etten niin kovasti stressaisi mutta tämä on niin "pakkomielteistä" etten sille mitään voi, äidiltäni lapsuudenkodista opittua puuhaa. Vaan on se jouluna sitten kiva olla kun on puhdasta :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Matamimimmi68:
Mie en suursiivoo jouluks teen sen muulloin...koti kelpaa normaali siivouksella ja jää aikaa muuhun jouluhömpän valmisteluun ;) !!

Näin meilläkin...normaali viikkosiivous vain. Tai hetkinen, saunan ja kylppärin olen joskus pessyt joulun "takia" =)

Joo ja tuota kaappitilaa on meilläkin oikeasti aivan liian vähän, siksikin haluaisin muuttaa.

Niin ja muoks. Tietysti tässä sit vähän ennen joulua täytyy tehdä vielä pikkusiivot, kuten imuroida yms, mutta riemuitsen siitä että suurimmat hommat on tehty. Mitä nyt ne kaapit jotka kummittelee takaraivossa.

Meillä käy siivoojat joka toinen viikko, ja tällä kertaa siivouspäivä osuu maanantaille ennen jouluaattoa. Jouluksi kyllä lähdetään sukulaisiin, mutta onpahan sitten edelleen puhdas koti, kun palataan uudeksi vuodeksi.

Yhteistyössä