Muo ei ole koskaan ennen häirinnyt joulun tarina, mutta jostain syystä tänävuona koulun voimakkaasti kristillistä uskoa tunnustava joulujuhla ärsytti. Vissiin johtuu osin siitä, että samat lapset, jotka esittivät jouluevankeliumin (siis 3. luokka, jolla minullakin lapsi) kuitenkin oli juuri ennen joulua saaneet kuulla perus faktat uskontotunnilla: Jeesus ei syntynyt jouluna, Jeesus ei luultavasti syntynyt edes Beetlehemissä ja voi olla, ettei koko jouluevankeliumissa ole mointaakaan historiallista faktaa.
Mä olen aina pitäny sitä vaan tunnelmallisena satuna, joka kuuluu keskitalven poimeimmän ajan juhlaan (mulle joulu siis on pakana juhla) mutta jostain syystä tänävuonna tuo syvä uskonnollisuus jota koulussa näyteltiin ärsytti. Tupla näytelmä; lapset jotka tietää ettei jouluevankeliumi ole totta esittää jouluevankeliumia ja kuitenkin juontaja ja rehtori puheissaan puhuu niinkuin kaikki uskoisivat koko näytelmän.
Mä olen aina pitäny sitä vaan tunnelmallisena satuna, joka kuuluu keskitalven poimeimmän ajan juhlaan (mulle joulu siis on pakana juhla) mutta jostain syystä tänävuonna tuo syvä uskonnollisuus jota koulussa näyteltiin ärsytti. Tupla näytelmä; lapset jotka tietää ettei jouluevankeliumi ole totta esittää jouluevankeliumia ja kuitenkin juontaja ja rehtori puheissaan puhuu niinkuin kaikki uskoisivat koko näytelmän.