Joulun odotus jää tänä vuonna ihan liian lyhyeksi ja olen surullinen siitä.

Mulle joulu on tosi tärkeä ja yleensä fiilistelen sitä jo marraskuun puolivälistä. Nyt pääsin omaan kotiin joulukoristeiden ja -musiikin luokse vasta viikko sitten. Pian pitäisi taas jättää koti ja lähteä sairaalaan. Kotiin pääsen (toivottavasti) aaton aaton iltana.

Joulun odotuksesta tulee liian lyhyt. Se on sitä parhainta aikaa. En voi laittaa aitoa joulukuusta. Poikani joutuu olemaan hoidossa monta päivää. Tiedän, että tämä on pieni murhe, mutta kun murheita on ollut paljon, pienikin voi tuntua isolta.

Lisäksi mua tietenkin jännittää, sairaalassa ei ole koskaan tapahtunut mitään kivaa


Miten tärkeää jouluun valmistautuminen on teille muille?
 
ähis
Kyllä mä laitan joulua aina jotenkin. Mulle ei riitä yks pallo killumassa viherkasvissa lainkaan. Muutettiin puoli toista vuotta sitten tähänasuntoon. Viime jouluna en löytänyt koristeille paikkaa, mutta tänä vuonna olen saanut laitettua kivasti hieman koristeita esille (laitan vain sen verran kuin teidän jaksavani kerätä pois ).
 
Mulla on jäänyt kaikki joulun valmistelut minimiin tänä vuonna, kiitos koulun ja kiireiden. Tosin tänään alkoi loma ja lapset oli viimestä päivää hoidossa ja nyt voin alkaa suunnittelemaan pikkuhiljaa mitähän me nyt jouluna tehdään ja kaivella tontut ikkunoihin, alkaa hamstraamaan joulusapuskoita ja miettiä millon ottaa kinkku sulamaan.
Harmittaa, että kun olin kotonalasten kanssa oli aika ja energiaa touhuta kaikkea. Tein itse joulukalenterin, hamstrasin sinne kaikkia pikkusia ylläreitä jne, leivottiin monesti pipareita ja torttuja jo ennen joulua, koristeltiin kotia jnejne ja varsinkin tänä vuonna kaikki valmistelut yms jää ihan viime tinkaan. Mutta onneksi tämä kiireinen aika jolulun alla kestää enää 2 vuotta, toivonmukaan sitten työelämään päästyä juuri joulun alle ei keräänny kauheaa työtaakkaa (kuten nyt, viikon sisällä 7 tenttiä).
 
joulu jouluna
Meillä joulua vietetään jouluna. Eli tontut, jouluvalot, koristeet, liinat ym laitan vasta aatonaattoyönä ja lapset aattoaamuna heräävät jouluiseen kotiin. Puhutaan aina joulutaijasta joka yönaikana käy. Ei hypi meillä tontut ikkunoissa vasta kun aattona.
 
Meidän tämän joulun pohjanoteeraus: Ostettiin kaupasta valmiita pipareita ja koristeltiin ne :ashamed: Joo, mä olen ollut sairaslomalla pitkään ja voimat ovat todella vähissä, eniten muuton takia, mutta silti.

Joulun alla pitäisi myös olla aikaa istahtaa alas, juoda glögiä ja lukea joku hyvä jouluaiheinen kirja. Nyt saan viedä sen kirjan sairaalaan ja nauttia siellä suolattomasta ruuasta :x
 
Samaa ajattelen täällä muuttolaatikoiden ja sekasorron keskellä....
Ensi viikolla koitan saada järjestettyä joulua (tai en koita järjestää, vaan järjestän vaikka järki menisi väsymyksestä ja loppuraskauden kivuista) uuteen kotiin mutta meillä jää myös se joulun vietto lyhyeksi joulun jälkeisinäkin päivinä, sillä meille varattiin tänään sektioaika 27.12. ja se tulee aivan liian pian.

Jaksamista sinulle ja pojallesi :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;25243678:
Samaa ajattelen täällä muuttolaatikoiden ja sekasorron keskellä....
Ensi viikolla koitan saada järjestettyä joulua (tai en koita järjestää, vaan järjestän vaikka järki menisi väsymyksestä ja loppuraskauden kivuista) uuteen kotiin mutta meillä jää myös se joulun vietto lyhyeksi joulun jälkeisinäkin päivinä, sillä meille varattiin tänään sektioaika 27.12. ja se tulee aivan liian pian.

Jaksamista sinulle ja pojallesi :hug:
Voi, kohtalontoveri :hug: Paljon voimia sinullekin ja onnea tulevasta vauvasta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tapiontytär
Sisar ei niin hento valkoinen
Ensi viikko aika tiiviisti töissä, kotoilen aaton perheen kanssa ja joulupäivän ja tapaninpäivän pakerran töitä. Ehkäpä hoidan juuri tämän ketjun osallisia. Toivon kovasti että vaivanne helpottuvat ja maailmaan syntyy uusia terveitä veronmaksajia. Joulu on aina joulu, tänä vuonna ehkä vähän erilainen mutta silti joulu!
 
Meidän tämän joulun pohjanoteeraus: Ostettiin kaupasta valmiita pipareita ja koristeltiin ne :ashamed: Joo, mä olen ollut sairaslomalla pitkään ja voimat ovat todella vähissä, eniten muuton takia, mutta silti.

Joulun alla pitäisi myös olla aikaa istahtaa alas, juoda glögiä ja lukea joku hyvä jouluaiheinen kirja. Nyt saan viedä sen kirjan sairaalaan ja nauttia siellä suolattomasta ruuasta :x
älä ole liian ankara itsellesi :hug: sitäpaitsi jos piparin tuoksua jää kaipaamaan voi kastetun piparin laittaa vaikka mikroon, tulee tuoksuja :D
 
tytönjapoikienmamma
Halusin tulla toivottamaan oikein ihanaa ja rauhaisaa joulunaikaa sinulle ja lapsellesi. Muista sinut siitä toisesta ketjusta, kun kerroit sairastumisestasi, jäit jotenkin mieleen. Olkoon uusi vuosi sinulle edellistä parempi:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25243770:
Kinkkua ja porkkanalaatikko parina päivänä. Sitten se on ohi koko tysyys.
Mun on niin vaikeaa uskoa, ettei me tunneta. Sä puhut välillä (niin kuin nyt, eikä tämä ole mitenkään poikkeuksellinen kerta) samoin sanoin kun yksi mun ystävä. Hämmentävää välillä.
 
Ap:lle :hug: :hug: :hug:.

Ymmärrän hyvin tunteesi, joulussa parasta on sen odottaminen ja valmistautuminen. Nopeasti se on ohi sitten. Varmasti haluaisit valmistella ja laittaa, mutta muista, että lapsellesi ainakin on varmasti ihan se ja sama, koristeletteko kaupan pipareita ja onko kuusi aito vai muovinen vai onko sitö ollenkaan. Tärkeintä on kuitenkin yhdessäolo.

Alla linkki blogitekstiini, jossa pohdiskelin aihetta marraskuun alussa.

Sivusilmäilyä: Joulu tulee, oletko valmis?
 
"Sirkkeli"
Koko joulun vois poistaa kalenterista. Ja kaikki muutkin juhlapyhät. Mua ahistaa kun on kaikki lafkat kiinni ja on hiljaista joka paikassa. Tulee semmoinen happi loppuu-fiilis, suljetunpaikankammo kun on :D
 

Yhteistyössä