JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Täälläkin seurataan sairaalasarjoja ja joka kerta tulee parku :'( . Ja se pampers mainos on ihan ehdoton itkun aihe...

Närästystä täälläkin paljon. Tuttia annetaan jos on tarve, en ajatellu ottaa stressiä näistä mistään asioista, kun ekalla kerralla otin ja syyllistettiin kun ei maitoa tullut jne... Menen sillä periaatteella kunhan lapsi voi hyvin, tulee se ruoka sit pullosta tai tissistä. Piste, olen puhunut. :whistle:

OmituinenOtus toivottavasti pikaiseen saatte vaavin kotio ja harjoittelee sitä ihanaa arkea, voimia kuitenkin vielä :hug:

Täällä ärsyttää kun isukki lähti baariin, ei siinä mitään mut kun sunnuntaina halusin lähteä minä niin oltiin kokonaiset 2 tuntia ja herra halus kotiin. Normaalisti kun on yksin liikenteessä kyllä menee vähintään pilkkuun. :kieh: Eli hernettä nenässä täällä suunnalla.

Taidan mennä syömään ja kattoo csi:tä, öitä :wave:

 
Heippa!
Ekaks onnittelut itsenäisyysvauvoista ja muista pikkuisista! Odottelin kovasti babysevenin vauvauutisia... Onnea myös sinulle! Ihmeen kauan se "lapsivesipallo" siellä jalkovälissä jaksoi pysyä ehjänä. :LOL: Nojoo, sori, ei varmaan ollu mitenkään mukava tunne se. :ashamed:

Käytiin vauvan kanssa vasta eilen ekaa kertaa vaunuilemassa. Päästiin lähikaupalle asti, kun pikku sinappitehdas väänsi kunnon tortut vaippaan ja aloitti huutamisen. Ei sitten jäähtyvä kakka tuntunut kivalta pyllyä vasten... Yritetään huomenna uudestaan, josko päästäis pikkasen pidemmälle. :D
Tänään kävin pikasesti kampaajalla ja vaateostoksilla aikaisin aamulla. Pumppasin eilen maitoa oikein urakalla ja mies pärjäsi hyvin vauvan kanssa poissaollessani. Ekan kerran pulloruokinnan jälkeen n. viikko sitten vauva leikki nännillä, mut ei tee sitä enää, thank god! Ostin vauvalle pari pipoa ja Stockalta ulkoiluvarusteita (on muuten -20% alennuksessa nyt). Itelle ostin kolme imetystoppia ja yhdet -liivit. Ne NIIN helpottaa elämää! Mä en ainakaan tavallisten paitojen kanssa osaa imettää sotkematta.

Tutteja mäkin oon hommannu pari, mut ei oo tullu käytettyä. Oon tosi paljon kuullu tuteista kommentteja puolesta ja vastaan, että ite vaan täytyy tehdä se päätös, käyttääkö vai eikö käytä.

Neuvolassa punnittiin pikkuinen tänään ja painoa tullut 30 grammaa/päivä. Ei kuulemma riitä ja imetysvälejä täytyy lyhentää entisestään. Aaaargh! En kuulemma saa öisin pitää edes sitä yhtä 4 tunnin imetysväliä, vaan korkeintaan 3 tuntia... Taas kerran: Näillä mennään, kun muuta ei voida! Onneksi vauva on muuten vahva ja reipas ja kaikinpuolin terve.

Nyt pitää mennä vaippojen vaihtoon, kun tuli taas kämppään sellanen kakan käry, että huhhuh! On muuten tyytyväinen ilme vauvalla nyt! :kieh:

Aino & "Lumi" 2 vko 2 pvää
 
Heh.. tietysti tuo tuli läpi.. tunti sitten kirjotin maratoonin ja se katosi bittiavaruuteen. Kiitosta vaan kone..

iittala Onnea itsenäisestä prinssistä!!! :heart: :heart: :heart:

aurinkomamma, OmituinenOtus ja Mussupussu Kiitos kuulumisten kertomisesta!!! Kiva, kun jaksatte täällä käydä meidän murinoita lukemassa ja tuotte uskoo ja toivoo (ja erkkiä :LOL: ) meidän arkeen omilla kuulumisillanne.

Täällä päivästä toiseen mennään, ei muutosta. Ukko alkaa näyttää piristymisen merkkejä.. onkohan se nyt sit hyvä vai huono? :LOL: Mä oon semmonen peruspositiivinen, että luotan tulevaisuuteen varmaan ihan sen takia, että kun en oo tähän mennessä kuollut ongelmiin ja kriiseihin ni mikäpä tässä nyt sit olis erilaista. Meille tää vitonen oli sellanen kunnon hitsauskysymys ja se jätti arvet minuun, kun ukko ei tätä alunalkaen halunnut.. siksi siis olen joulukuisissa enkä jo kesällä vauvautuneissa.. :ashamed: Yhtä rakas ja toivottu tämä on kuin muutkin, mutta ukolla oli aika pahat pelot alkuun sen takia, kun aiemmin oon ollu ystävieni takia ylikuormitettu ja jatkuvaan muita auttamassa eli siis vähän kotona.. Mutta aika tekee tehtävänsä.. minä vanhenen ja älykin alkaa pysyä mukana niin nyt on ihan erilainen ote tässä jutussa kuin ikinä aiemmin. Ymmärrän kyllä ukkoo, että ei se halua enää kiireistä vaimoo/äitiä vaan ihan tämmöisen kuin olen nyt. Ystävät on kiva lisä elämään, mutta en minä voi niitten elämää pelastaa yksin enkä kantaa niitten reppuja kokonaan. Auttaa voi, mutta kunhan ei unoha itteensä ja omaa elämää.. se oli muuten aika kova opetus aikanaan, kun sen viimein tajusin. :ashamed: Mutta siis Mussupussun sanoin: näillä mennään, kun muuta ei voida. :D

En tiiä tajusitteko, mutta kerron tarkemmin jos kiinnostaa tai jotakuta jäi vaivaamaan. :saint:

Mulla siis edelleen suppareita heti aamusta.. yöksi ne helpottaa eli loppuu kokonaan. Ilmeisesti yrittää neiti kertoo, että mamma ei sais nukkua.. :headwall: Ja minähän nukun kun nukuttaa ja piste. Jos neiti kerran viihtyy yksiössään ni olkootpa sitten siellä. Tää tais nyt mennä tahtojen taisteluksi.. eli sitkee sissi sieltä varmaan tulee äitin hermoja raastamaan, siis sit kun tulee.. :LOL:

Minun tuurilla, kun lapsenlikka (tuleva kummi) tänään lähtee niin tää sit syntyy kylppäriin kun oon pienten kanssa kotona yksin ja postikuski huutelee ovella. :LOL: Saa piru tulla sit sekin kääkkä kattomaan naisen värkkiä heti synnytyksen jälkeen.. ja taivastelemaan vauvaa... :kieh: No joo.. jospa ei kuitenkaan.

Noh.. tämä peruspositiivinen nainen kokeilee nyt, että onnistuuko tämä lähetys ja sit taidan jatkaa kävelyä ja puuhastelua. Taidan piparitaikinan ottaa sulamaan ja leipasta muutamat kakkarat pienten kanssa, jos siis löydän muotit.. Ja jos en löydä ni sit meille tulee mukilla tehtyjä pyöreitä pipareita, tuskin se makua haittaa, jos ei nyt ukkoja, akkoja, tähtiä ja possuja ole. :whistle:

:hug: Kaikille tarvitseville!!!! :wave:
 
Niin.. tuteista vielä sen verran (kun kerta tää kone suostuu nyt näitä viestejä lähettämään) että meillä on 4kpl tutteja valmiina eli 2 luonnonkumista ja 2 silikonista. Saa sit valita makkaran mieleisekseen, jos tarvitsee. Ja käytän kyllä surutta, se on vaan minun ongelma, kun niistä pitää sit vieroittaa. Vuoden päästä heti vieroitetaan, muutoin menee liian pitkälle ja hankaloituu, nimim. kokemusta on pitkästä ja lyhyestä käytöstä. :headwall:

Jee jee.. mulle tuli muuten uusi vaiva.. minun rakas peräpukama päätti tulehtua.. se on sitten ollut oireeton siitä lähtien kun sen esikon odotuksessa sain, mutta NYT se päätti rueta sekin ilmottamaan itestään. Prkle :headwall: Aika kipee on.. Mutta jospa se siitä sekin. Onneksi on vaan yksi!!! Mietin tässä sitäkin, että jos ois vaikka 10!!!! :eek:

Ja JEEEEEEE!!!!!!!! Tää neiti liikkuu!!!!!!!! Aloin jo vähän huolestua.. :ashamed:
 
Ja tuttipullosta.. Aivan varmasti otan sen kapineen käyttöön! Jos minusta sen takia tulee huono äiti ni voi voi.. Minä en sitä pientä rupee huudattamaan sen takia, että mamma haluaa käydä vaikka baarikierroksella taikka lenkillä taikka kaupassa taikka missä tahansa yksin ja neiti huutaa sen ajan nälkäänsä, kun ei kelpaa muu kuin tissi. Ja minä en yksin valvo öitä! Jos väsyn niin ukko ottakoot yötuurin pullon kanssa ja minä nukun. No joo.. minä oon aina epäonnistunut imetyksessä, joten ehkä se vaikuttaa asiaan, mutta näillä mennään edelleen.

Nii.. sitä piti sanomani kans.. että taitaa tosiaan omapäinen neiti täällä olla tulossa, kun ei suostu tajuamaan, että meillä ois suunnitteilla sen omat ristiäiset puolentoista viikon päähän eli 20. tai 21. joulukuuta ja olisihan se aika suotavaa, jos sankari itse olis paikalla ihan livenä.. tuskin se pappi haluaa vettä heittää minulle "sinne-minne-aurinko-ei-paista"!!!! :LOL:
 
Huomenta =) Piti tehdä oikein muistiinpanoja ennen kun alotan kirjottaan että muistan kaikki :LOL:

katherinelle kiitos tsempeistä :heart: Tosin se on Julin mies joka yöllä heräilee kyselemään, meillä mies nukkuu kuin pieni possu :D Sillä on uskomattomat unenlahjat, toivon että pienelle tulee samanlaiset! Meillä voi vaikka imuroida makkarissa niin mies ei herää :p
Tutteja on meilläkin kaks kappaletta valmiina ja meinaan antaa surutta jos siitä on toiselle lohtua.

Katherinelle piti jo eilen laittaa onnittelut :heart:
Iittalalle myös onnittelut :heart:

Grynnan kanssa samalla linjalla raskausajasta, mulla oli pahoinvointia ekat 20 viikkoa, ja pelkäsin keskenmenoa. Vieläkin on välillä huoli vauvasta. Mitään ei saa syödä tai juoda, mitään ei pysty tekemään (niin kun esim pukemaan sukkaa jalkaan...). Silti rakastan tätä masua, sitä poukkimista siellä :D Ja oon ihan varma että tätä tulee kaikesta huolimatta ikävä =)

Ihana kuulla OmituisenOtuksen ja Paten kuulumisia :heart:

MARTTANille halaus ärsytykseen :hug: Meillä mies ei edes suostunu lähtemään mun kanssa baariin kun vitsillä sille heitin :D

Härkkiksen kanssa samalla linajlla tuttipullojen kanssa! Just eilen keittelin ne valmiiksi. Alusta saakka on tarkoitus niitä(kin) käyttää, ja aion myös ottaa asian esille neuvolassa jo ennen syntymää. Mua on ihan turha moralisoida sen suhteen siellä sit ;)
Kiitos muuten siitä ponnitus-vinkistä!
Toivotaan että teillä kastejuhlan sankari älyää tulla pihalle pikkuhiljaa, voi olla papilla tosiaan mielipide tuohon veden heittämiseen :LOL:

Täällä on räkää räkää räkää... Ja pahoinvointia :eek: Eilen iski ihan käsittämättömän huono olo autossa, ja se tuntuu olevan vieläkin :x Paljon muuta ei sitten päässä nyt liikukaan.

Viivi ja Masi 38+1
 
Huomenta ja onnea ja iloa monta tuhatta kiloa (tai ainakin grammaa) kaikille onnellisille jakautuneille!

Nyt jo sellanen kutina, että suusta tulee taas valitusta vaan. HUoh. Tänään 38 tasan. Tiedän että en sais vielä olla NÄIN turhautunut, kun muut on paljon pidemmällä, mutta kun tuolta 31 viikolta asti Vauvan pää painanut tosi alhaalla, häpyliitokset ratkeilee ja supistelut vaivaa niin kyllä sais loppua ja mielellään vaikka HETI.

Meillä ainakin tutti oli esikoisen kanssa tosi hyvä. Otettiin muistaakseni joskus parin viikon ikäsenä käyttöön, eikä koskaan haitannut imemistä. Niin ja pulloakin annettiin silloin tällöin, jos äitillä menoa ja sekin tuotti vain positiivista tulosta (=virkeämpi äiti). Myöskään vierotus tutista ei tuottanut ongelmia, vaan joskus puolentoista vuoden ikäsenä heitettiin tutit takapihalle "kissoille" ja aamulla olivat hävinneet. Sen koommin ei olla tuttia kaivattu, joten varmaan olis voinu ottaa pois aiemminkin. Oli vaan nukutusten kanssa paljon helpompaa, kun tutilla rauhottu.

Mulla on kaikki oireet (limatulppaa lukuunottamatta) synnytyksen käynnistymisestä ollut jo niin moneen kertaan, että en tosiaan osaa enää ennakoida mitään. Plääh. Olis vaan ollut niin kiva vähän tottua vauva-arkeen ja nelihenkiseen perheeseen ennen joulua. Miehenkin pitää mennä töihin takas loppiaisen jälkeen, vaikka vauva oiskin vasta syntynyt, kun alottaa uudessa työpaikassa. Nyt olis voinu olla lähes kaikki päivät kotona sinne asti, kun vaan suostuis kaveri saapumaan.

Odotusta ja kärsivällisyyttä täältä lähetellään kaikille (jos vaikka vahingossa tarttuis itseenikin)

O.
 
Niinjuu ja sitä vielä piti valittamani, että tuo perhanallinen flunssa jatkuu edelleen... siis mitä, yli kaks viikkoa jo. Oon yleensä kaikkien mahdollisten troppien ystävä, joten tekee nyt tosi tiukkaa yrittää "luonnon" menetelmin selvitä kaameesta nuhasta. Räkä vielä muuttunut semmoseksi oikein sitkeäksi (yrittääköhän limatulppa nenän kautta ulos, no HYI :LOL: ) ja oikeeta korvaakin vihloo. Mä jotenkin ajattelen että synnytys on ainoo jäljellä oleva ratkaisu oli ongelma mikä tahansa.

O.
 
Täällä mennyt loppu yö valvoessa.Tuo mies ihanainen,kun yski koko yön.Vauvakin innostui sit möyryämään.Todella laimeita suppareita oli eilen et ei taida lähtö olla lähellä.
Työkaveria meen tapaamaan tänään.Saan jotakin muuta ajateltavaa.

Iittalalle Onnea! :flower: ja kaikille mammoille jaksuja! :hug:
 
Huh huh, että osaakin olla selkä jumissa yön jäljiltä! Tuntuu, että joka aamu käy vaivalloisemmaksi nousta! Ei kyllä ole mikään asento hyvä nukkua.. :(

Mussupussu aika jännä miten noi ruokinta suositukset eroaa neuvoloissa, vaikka sä asut Espoo/Helsinki (??) ja mä Vantaalla. Meillä ei nimittäin ollut mitään kellonaikoja syöttöväleiksi, vaan sanottiin, että vauva kyllä pyytää ruokaa kun sillä on nälkä! Ja jos kakkaa vähintään joka toinen päivä, niin tarkoittaa, että saa tarpeeksi ruokaa, kun sitä riiittää vaippaan asti! Ajattelin siis vaan, kun teillä ilmeisesti kakitaan =) joten vauva saa varmaan tarpeeksi ruokaa, niin kannattaako lyhentää syöttöväliä väkisin? SIIS jos äiti on sen jälkeen väsyneempi! Mutta tietysti jos itse jaksat heräillä, niin hyvä juttu =) Mä tässä vaan ääneen ihmettelen noita suosituksia..

Kohta voisi lähteä esikoisen kanssa kirjastoon.. Jos jollain saisi tän päivän kulumaan vähän nopeempaa!

Findy :heart: 39+6
 
Olivia, mun täytyy yhtyä tuohon tulppa-asiaan - täälläkin se on tavattu vaan nenästä :LOL: . Kuuluukohan tääkin oikeasti jotenkin asiaan, että on ihan tukossa kokoajan? :snotty:

iittalalle onnea Itsenäisyysvaavista =) :flower: :heart:

Härkiksellä
alkaa tosiaan olla kiirus, olis se aika siistiä pitää niitä 'ristiäistensuunnittelu-keskusteluja' kun toinen vielä möyrii mahassa, saati katsoa papin ja juhlavieraiden ilmeitä :LOL:

( . )... eilen lumitouhuissa ja lenkillä tyttöjen kanssa + illalla shoppaamassa koko perheen kesken - voi jösses että olin poikki! :eek: . Jalat oli ihan tulessa noiden jälkeen, ei vielä kertaakaan ole noin koville ottanut :ashamed: . No saatiin kaukalo (Brion Primo) vihdoin matkaan ja samalla 'kohta keskimmäiselle' turvavyöistuin (Brio Caro). Samalla sitten pari Jouluista juttua - alkaa olla hyvällä mallilla.

Illalla sitten supistelikin, ja ihan kipuisastikin. Ei toki hirveän montaa, mutta aina supistaessa sattui tuonne alakertaan ihan kuin se nyt oikeasti oisi ollut tunkemassa jo ulos :eek: . Eipä oo aiemmissa suppareissa moista ollut, jos nuo ei avanneet paikkoja niin ei mikään :kieh: .

Nukkumaanmennessä vielä muutamia kertoja kipuili, mutta siihen ne jäi. Mies kun tuli nukkumaan niin kyseli vointia, oli ihan pettynyt kun sanon ettei enää satu :saint: .

Suunnitelmia ei oikein osaa olla tekemättä, jotenkin tuntuu hassulta kaikesta nyt kieltäytyä vain siksi että 'saatan olla synnärillä'. Kuopus olisi menossa mummille ensi viikonlopuksi ja on luvattu esikoisen kanssa tehdä jotain kivaa - toivottavasti jaksan jos yhdessä koossa olen :ashamed: . Samoin lauantaina olisi vieraita tulossa kahveelle ja paketinvaihtoon...

Kun ei Itsenäisyyspäivä napsahtanut niin seuraavaksi kuulemma suunnitelmissa tuo 12.12., on sitten synttärit helpompi muistaa :D . Silloin on tosin isännän pikkujoulut, on kyllä niissä odotuksissa ettei mene jos yhtään lupaavaa merkkiä lähdöstä tulisi...

- Terhikki ja PieniIII rv 39+2 -

ps. tänään neuvola, ei jaksaisi sinnekään mennä kun tuntuu niiiiiin turhalta... :ashamed:
 
Nyt vituttaa!!!! |O |O |O |O ...se perkeleen th laitto mut uudestaa siihen sokerirasitukseen!!!! Tullu painoa nyt kahtena kertana niin paljon!!!!...Pikkasen alko kyrpimään...
Lukenu täälläki muiden neukkakuulumisia, ja vaikka loppuajasta painoo tullu, nii ei oo ketää mihinkää rasitukseen laitettu toistamiseen!!!!!...Nousi kyllä vitutuskäyrä taas aika korkeelle :kieh: :kieh:

Ja mulla on pissa ollu aina puhdas!!Kai se nyt siinäki sokeri nousis plussalle jos jotaki häikkää olis....

Mä en muutenkaa hirveesti tykkää tosta omasta th:sta...on nii niuhottaja jotenki!!!...Olis vaan ollu noita sijaisia loppuun asti...

vauvis neiti jolla kasvaa *piip* otsassa 37+3 :headwall:
 
Kiitos härkänaiselle, alkoi aamu paljon paremmin kun tipahdin tolle kastesuunnitelmalle :LOL: :flower:

Sairaalasarjat on ihan kauheita mulle tälle hetkellä kun aina sitten alkaa itkettää kun joku syntyy ja varsinkin tää nelosen kun on kotimaisesta synnytyksestä kysymys vielä.Olikos meillä listoilla paljon Tayssissa synnyttäviä?Päästäänköhän me sitten tulevaisuudessa seuraamaan ehkä jonkun joulukuisen syntymää =)

Tuteista:4 ostanut ja keittänyt ja pakkaan mukaan jo synnärille, viimeksikin korvaamattomia.Tuttipulloja muutaman ja ostin pari purkkia korviketta tänne, ihan varmuudeksi, kun viimeksi ei mennyt ihan putkeen se imetys.Ensin imetetään ja sitten neuvolantäti ilmoittaa ettei painoa tule tarpeeksi ja käskee antaa korviketta ja sitten parin viikon päästä käskee taas imettää ja siinä vaiheessa sitä maitoa ei enää kauheasti tullut. :ashamed:
Tuntui pahalta siinä hormonimyllerryksessä koko touhu joten nyt yritän relata asian suhteen enkä aio tuntea huonoa äitiyttä siitä vaikka jossain vaiheessa pullolle siirryttäisiinkin.
Mä tiedän jo valmiiksi kun mulle ei maitoa ole tullut tippaakaan vielä että synnytyksen jälkeen vasta 3 päivänä se maito alkaa nousta mulla ja toisekseen mulla liian matalat rinnapäät joten otan rintakumit mukaan.Eli takkuilua siihen alkuun on jo odotettavissa. :/

Punahattu 37+4 :heart:
 
Onnea vauvan saaneille!
Nyt ei supistuksia ole kuulunu,tänää sellanen olo et menkat alkaisi ja mulla aina ollu kaameet menkkakivut selässä...Lähinnä mieitin nyt et perjantaina neuvola ja mulla toi alapää ihan tosi tosi kipee, istuminenki sattuu jos ei ole pehmustetta alla ja kävely yhtä hel****** :/ kuinkakohan sinne asti siis pääsen raahautumaan ja vielä esikoinen mukana?!kai se pitää puskea vaa ulos tää ennen neuvolaa...

Mä oon helsingistä ja en todellakaa ymmärrä noita uusia tutti ja ruoka sääntöjä :eek: meillä esikoisella oli niin kaamee imutarve et oli pakko ottaa tutti jo synnärillä käyttöö ja ne suositteli sitä, ihan ite toi sen ennen 3kk ikää hylkäsi ja sit ei tuttia ole enää ollu!
sanokoon mitä sanoo, nää lapset on meidän ja pääasia että niillä on hyvä olla ja saa ruokaa tarpeeksi kasvamiseen!
nyt meen laittaa pyykit ja sit syömää, jospa päikkäreille pääsis pojan kanssa tänää!

sini ja elsa 39+3
 
Huomenta! Ensiksikin Vauvahaaveita, sokeritestiin ei tarvitse suostua muuta kuin valvotussa sairaalaolosuhteissa. Sun ei ole mikään pakko mennä sinne jos et halua. Mun mielestä yksi testi riittää per raskaus ja kun oot vielä noin loppusuoralla muutenkin on testi aika hurja kokemus. Titeysti teet niinku parhaaksi näet mutta itse jättäisin suosiolla väliin.
Täällä on ollu todella takkuinen aamu. Kun heräsin laitoin lapsille videon ja menin takasin nukkumaan oli sen verran ryytynyt olo. Nyt yritän paikata lapsille tätä aamua ja lähdetään ulos omaan pihaan kun on satanut vähän luntakin. Kaupassa pitää käydä ja käytän tätä maahanmuuttajien patenttia eli tuon sateenvarjo rattailla kauppakassit kotiin, en silti meinaa mennä bussiin niiden rattaiden kanssa :D . Onneksi S-market on tuossa kulman takana niin päivittäinen kaupassa käynti hoituu helposti.
Täällä on pongattu limatulppaa myöskin ainoastaan nenästä :LOL: Olen ollu nyt kohta viikon flunsassa, pikku hiljaa alkaa hellittään. Tyhjennystä on myös havaittavissa, eli periaatteessa kaikki elementit on kohdallaan ;)
 
Hei, pieni kikka teille joilla kirjoitetut tekstit tuppaa katoamaan. Ennen "vastaa" painikkeen painamista maalatkaa kirjoitettu teksti ja kopioikaa "ctrl+C" se. Ei tarvitse edes tallettaa mihinkään, vaan painaa vaan "ctrl+V" niin saa saman tekstin uudestaan kirjoitusikkunaan :)
 
vauvahaaveita sano vaan sille th:lle suorat sanat! Tuo on nyt typerintä mitä mä oon kuullu aikoihin! :eek:
Siis jos RD tulee, niin se tulee ihan aikaisin tai viimeistään viikoilla 27-30. Lopussa sokrut yleensä vaan tasoittuu, eikä huonone!
Painoo tulee lopussa kaikille ja saa tullakin. Ei se ole minkään RDn oire, muuten KAIKKI joutuis niihin testeihin sit. Niin ja jos nyt jonkun kumman syystä sulle olisi tullutkin RD (epäilen), niin ei lopussa tuhoo saa aikaan. Se on pitempi aikainen sokrujen sekaisin oleminen mikä voi sokruvauvan saada aikaan.
En ole ammattilainen asian kans, mut tää on toinen raskaus missä oon joutunut sen kans kiinni.
Turhalta tuo testi tässä vaiheessa vaikuttaa, saa se th siirtyy muita kyttäilee. Sun raskaus on melkein paketissa.:hug:
 
Pää taitaa olla ihan pimeä, lupasin just mennä pikkujouluihin (firman) lauantai-iltana :eek:

...no toki lupasin vielä vahvistaa / perua lähempänä... Enhän mä mahdu mihinkään vaatteisiinkaan |O :headwall:

Nyt siis ois paree olla synnärillä silloin :D :saint:
 
Tässä lueskelin teidän juttuja ja vauvahaaveita sulle pitää sanoa, että soita sille th:lle ja sanot että et mene siihen testiin. Mulla ollut kahdessa raskaudessa RD ja viimeisin sokeritesti on mulle tehty rv 32. Toisessa raskaudessa rv 35 eteenpäin sokerit ei pysyny hyvinä ruokavaliosta huolimatta, mutta eipä lääkäritkään sille enää mitään alkaneet tekemään. Että aika turhalta tuntuu tuo sun testaus näillä viikolilla ja jos siinä olisikin jotain niin äitipolille jo ajan saanti voi kestää sen verta,että sullahan on vauva jo hyvinkin kainalossa. =) Eikö se sulle sit muuta kiusaa keksinyt kuin sokeritestin :D

Mutta sinuna jättäsin koko testin väliin ja keskittyisin vaan tähän odotukseen ja tulevaan koitokseen
:hug:

eema rv 34+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
vauvahaaveita sano vaan sille th:lle suorat sanat! Tuo on nyt typerintä mitä mä oon kuullu aikoihin! :eek:
Siis jos RD tulee, niin se tulee ihan aikaisin tai viimeistään viikoilla 27-30. Lopussa sokrut yleensä vaan tasoittuu, eikä huonone!
Painoo tulee lopussa kaikille ja saa tullakin. Ei se ole minkään RDn oire, muuten KAIKKI joutuis niihin testeihin sit. Niin ja jos nyt jonkun kumman syystä sulle olisi tullutkin RD (epäilen), niin ei lopussa tuhoo saa aikaan. Se on pitempi aikainen sokrujen sekaisin oleminen mikä voi sokruvauvan saada aikaan.
En ole ammattilainen asian kans, mut tää on toinen raskaus missä oon joutunut sen kans kiinni.
Turhalta tuo testi tässä vaiheessa vaikuttaa, saa se th siirtyy muita kyttäilee. Sun raskaus on melkein paketissa.:hug:
:hug: :hug: sanoppa muuta...Tuntuu itsestäki aika turhalta enää tässä vaiheessa, ja se toista kertaa jo! |O Se yrittää varmaan tosissaa saada mua noista sokereista kiinni! :headwall: ...No, saapahan se akka pyyhkiä perseen niillä tuloksilla sitte ens viikolla...(toivottavasti :LOL: )
 
eema keksi se mulle yhen vielä...verenpaineenmittauksen kotona...koska on ollu vähän koholla,ei huolestuttavasti...mutta onpa kumma jos paineet nousee ku tuo akka pistää mut noihin testeihin yms...Ja mulla ei oo mitää myrkytysoireita, pissa ollu aina puhdas jne..ja silti jankuttaa noista v***n sokereista ja myrkytyksistä! |O
 
niin ja vielä tohon sokerijuttuun, että viimesellä lääkärikäynnillä(synnytystapa) lääkäri sano että ihan normaalikokonen lapsonen tulossa...Ja nyt muka saattais olla RD ja pelko että lapsi kasvais isoksi!!! painoarvio vauvalla rv 35+5 oli 2664g..Ja lääkäri ei puhunu mitään että joku olis huolestuttavaa yms...
 

Yhteistyössä