JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Täällähän kuulostaa siltä, että suuri osa pääsee kohta synnyttämään - ja mä jään tänne yksin vatvomaan. Terhikki, mulla on vasta eka tulossa ja tuntuu, että on sellainen joko-joko-olo kun tulee niitä ei niin kivuliaita supistuksia lähes joka päivä. Ja vauvan liikkeiden aiheuttavan kipeät vihlaisut hämää lisää. Ilmeisesti mun vauva on ottanut tavakseen jokapäiväisen 4 tunnin ahkeran jumppailun putkeen, mutta eilen onneksi tosiaan jo klo 21-01 (eikä 12-04), niin sai taas nukuttua. Vois kyllä oikeesti tulla jo ulos jumppaileen!!!

Nasu 39+5
 
Onnea uusista vauvoista taas! :flower:
..lisäksi rutistuksia niitä tarvitseville! :hug:

Täällä ei tietoakaan mistään synnytyksen tapaisesta..nlassa käyty viime viikolla, tänään ja tällä viikolla vielä toinenkin kerta edessä. Yliaikakontrollin täällä saa vkolle 41+3 (viikon päästä tiistaina!)..mulla minuuttilaskuri pyörii jo sinne! Hermot on pinkeät kuin se kuuluisa viulunkieli ja olen muuttunut megaepäsosiaaliseksi! Kohta menee puhelinkin kiinni.

Jotain supistelun tapaista tuntuu silloin ja tällöin, mutta yhtään kipeää ne ei tee. Lapsi on ylhäällä vielä vatsassa, ei merkkiäkään kiinnittymisestä saatikka laskeutumisesta. Valkovuoto on valkovuotoa enkä mitään limaa tunnusta edes erittäväni. :LOL:

Toivottavasti joulun saa olla jo kuitenkin kotona. :eek:

Älkää-häiritkö-minua-kun-keskityn-olemaan-kiukkuinen
Ente 40+3
 
maarith
onnea taas kaikille jotka on oman pienen käärönsä saanu ulos masusta
Täällä on eilisestä asti tuuletettu,kun sain ajan huomiselle päivälle äitiyspolille,jotta kattovat taas vauvan kokoa,kun noita sokereita ei olla dieetistä huolimatta saatu kuntoon.Ja aion siellä nyt vinkua,vaatia,kärttää ja kinuta sitä suunniteltua käynnistystä,koska tässä nyt vauva vaan kasvaa reippaasti vaikka kuinka terveellisesti ruokaa söisin..eikä toi tehoamattomuus kyllä kannusta pysymään terveellisillä urilla vaan tekee mieli suklaata ja kaikkea muuta hyvää,mutta epäterveellistä. :D Onhan se hassua,ettei voitais käynnistää,kun kuitenkin vaikka mistä syistä käynnistetään joissain sairaaloissa helposti.Mulla kuitenkin ollu isoja lapsosia syntyessään ja painotkin heittäny 500g arviosta.Toivotaan,että nuo nyt ottaa tuolla tosissaan tuon.Ja olishan se ihanaa olla kotona jouluaattona,että näkee lasten riemun,kun ne avaa lahjoja,mutta onhan se kestettävä vaan,jos siellä sairaalassa ollaan.Silloin vaan toivoo lasten ja miehen tulevan sairaalaan mun seurax viettämään aikaa edes jonkun aikaa.
no odotellaan mitä nuo tuolla huomenna sanoo.Aamupäivä menee huomenna,kun tulisilla hiilillä aika,kun on vasta klo 13.Ja joudun ottamaan varmaan osan lapsista mukaan sinne..no siinä huomaavat ettei sielläkään varmaan haluta lapsia mukaan synnytykseen :D

:hug: kaikille,jotka kärvistelee oireiden kanssa,mutta joilla ei vielä synnytys oo käynnistyny..suosittelen seksiä ja asennot mahdollisimman epämiellyttävät joissa miekkonen pääsee syvälle niin kyllä se vauva sieltä ulos haluaa tulla :LOL: mulla lähti yks synnytys aamulla käyntiin,kun illalla vehtailtiin autossa erittäin epämukavassa asennossa :LOL:

38+3
 
Terve!

Neuvolasta kuulumisia, kaikki ok. Painoa tullut 700g/vko eli se edellinen 600gramman tippuminen tuli takasi + 100g lisää, mutta ei siis paha.

Varattiin varmuuden vuoksi mulle aika 22.12. klo.9.00 suoraan synnytyssaliin, silloin on menny 12 päivää yli lasketun. :eek: Siis järkkyä.. en kyllä ihan niin kauaa aatellu tätä kanniskella.. :headwall:

Mutta mutta.. seuraava neuvolakäynti viikon päästä keskiviikkona aamu ysiltä, jospa ei sinnekkään tarttis mennä.

Lapsenvahti tuli ihanasti tänään meille ja nyt siis vois surutta lähtee, mutta viimeöiset merkit on kadonnu. Kiva kiva.. No, onneksi nää joskus tulee kuitenkin ulos.

Kävin ystävääni kattomassa ja kyllähän se sinne osastolle on lähössä, oli aika karmeessa kunnossa. Vein valmista ruokaa sille ja vähän suklaata.. ehkä se hieman piristää ja helpottaa, mutta tuohon tilaan ei auta muu kuin kunnon "myrkyt" ja pakkolepo. Toivottavasti jaksais... No, minä nyt kuitenkin joudun keskittymään itteeni, että selviän voittajana tästä!!!

Nyt meen hörppäämään lapsenvahdin keittämät kahvit ja sit meen pötkölleen sohvalle. Siitä on helppo turista ja tarvittaessa siihen on helppo nukahtaa.

Kiitos taas teille kaikille!!! Ja VOIMIA KÄRVISTELIJÖILLE!!!!!!!!! :hug:
 
Ihanasti jaksaa Härkänainen tukea ystäväänsä!On sinulla kyllä sydän kohdillaan! :heart:
Täällä alkoi rv.40. Viime yönä vetelin unta n.11h! Myös vauva nukkuu tosi paljon. Aamulla piti herätellä, jotta sai tunnistettua tarvittavat liikkeet.
Olo on tosi hyvä ja toivon hartaasti, että olis tyyntä myrskyn edellä!
Mukavaa päivää ja tsemppiä kaikille!
-Joululahja rv 39+0-
 
Terve!

Neuvolasta kuulumisia, kaikki ok. Painoa tullut 700g/vko eli se edellinen 600gramman tippuminen tuli takasi + 100g lisää, mutta ei siis paha.

Varattiin varmuuden vuoksi mulle aika 22.12. klo.9.00 suoraan synnytyssaliin, silloin on menny 12 päivää yli lasketun. :eek: Siis järkkyä.. en kyllä ihan niin kauaa aatellu tätä kanniskella.. :headwall:

Mutta mutta.. seuraava neuvolakäynti viikon päästä keskiviikkona aamu ysiltä, jospa ei sinnekkään tarttis mennä.

Lapsenvahti tuli ihanasti tänään meille ja nyt siis vois surutta lähtee, mutta viimeöiset merkit on kadonnu. Kiva kiva.. No, onneksi nää joskus tulee kuitenkin ulos.

Kävin ystävääni kattomassa ja kyllähän se sinne osastolle on lähössä, oli aika karmeessa kunnossa. Vein valmista ruokaa sille ja vähän suklaata.. ehkä se hieman piristää ja helpottaa, mutta tuohon tilaan ei auta muu kuin kunnon "myrkyt" ja pakkolepo. Toivottavasti jaksais... No, minä nyt kuitenkin joudun keskittymään itteeni, että selviän voittajana tästä!!!

Nyt meen hörppäämään lapsenvahdin keittämät kahvit ja sit meen pötkölleen sohvalle. Siitä on helppo turista ja tarvittaessa siihen on helppo nukahtaa.

Kiitos taas teille kaikille!!! Ja VOIMIA KÄRVISTELIJÖILLE!!!!!!!!! :hug:
 
maarith
Hei te jotka saatte omasta kunnasta kuntalisää kotihoidon tukeen.Lähtikö teiltäkin se pois nyt,kun saatte vanhempainpäivärahaa vai vieläkö pysyy? tuossa tutkin päätöstä,joka kylläkin tuli jo ajat sitten ja huomasin,että ottivat jostain syystä myös kuntalisän pois samalla,kun kotihoidontuki pieneni.Tuntuu omituiselta,koska tuo kuntalisähän ei ole tuloista kiinni vaan kuuluu kaikille joilla kotihoidossa alle 3v lapsonen. |O tai ainakin mä olen niin luullut.Koska sitähän ei edes erikseen haeta vaan se tulee automaattisesti tuohon summaan.
*huokaus* aina kelan kanssa on tollasta...ne maksaa mulle noiden kolmen muun kotona hoitamisesta 35e+rapiat/kk.Uskomatonta...
 
:flower: Onnea Katherinelle itsenäisyyspäivän vauvasta! :flower: Olisi kyllä kelvannut mullekin =)

Närästystä löytyy täälläkin.. Oon joutunut ottamaan Renniet ihan vakikäyttöön iltaisin..

Aamulla sain nautiskella parhaasta ässästä, mutta ei yhtään supistusta saanut aikaseks.. Blaah.. No mut jos vähän viiveellä.. Pliiiis.. B)

Täälläkin sataa lunta, mut ei kyllä huvita toi ulkoilu. Takki on niiin pinkeenä että ahistaa! Pitäisi kai kaivella miehen varastoja.

Hohhoijaa.. Tylsää.. Kyllästyttää.. Odottaminen ja kaikki.. |O
:hug: Kaikille sitä tarvitseville!

Findy :heart: 39+5
 
Onnea taas uusista vauvoista, kamalaa tai siis ihanaa miten täällä onkin alkanut tapahtua! :flower:

Härkikselle iso halaus ja paljon jaksamisia, ei oo helppo elämäntilanne :(

Omaa napaa... Vauva on ollut tänään jotenkin tosi hiljainen. Täytyy kohta syödä ja tunnustella, josko alkaisi liikkumaan. Huijui, ikävää. Yleensä kun käy hirmunen potkuttelu jatkuvasti.
 
Moikka moi kaikille tasapuolisesti!

Kaikille onnea uusista vauvoista :flower:, ei enää muista ketkä on saaneet kun tuntuu että kaikilla muilla on nyytti kainalossa paitsi itsellään :)

Härkänainen Aivan ihana lukea aina noita sun viestejä, piristää kummasti kun joku osaa pukea sanoiksi ajatukset noin hyvin ja ihana että jaksat olla ystävän apuna =)

Omaa napaa... Tää lapsi on periny isänsä luonteen, ei sitten ole minnekään kiire. Eilen heiluteltiin peittoa niin kokonaiset 2 supistusta tuli ja nekin tod lieviä. Tänään olen tehny lumitöitä, kävelly, siivoillu niin ei sitte yhtään mitään. Eikä mitään limatulppaa ole kuulunukkaan. Valkovuoto on vetistä ja tulee ihan kivasti, mut siinä kaikki.
|O

Varmaan jäis tonne mahaan jos ei olis se sektio ens viikon tiistaina. Se rupeaa kyllä jännittää toden teolla. Nyt olen jo kaiken yrittänyt miettiä valmiiksi mitä kaikkien muiden pitää tehdä sillä aikaa kun olen sairaalassa. Poika ukille, koira kaverille ja isukilla kauheat ohjeet ilmoituksineen ja lapsen vahtimisessa sillä aikaa kun olen heräämössä että varmasti unohtaa jomman kumman. Käskin vielä ottaa kuvia tai videoo koko sen ajan kun olen poissa. Saapi nähdä mikä menee päin pyllyä kun olen näin hyvin suunnitellu asiat ;)

Onneksi tälle on joku takaraja kumminkin, meillä jokaisella, helpottaa tieto edes vähän. Mut palataan astialle, nyt menen pelaan. :wave:

marttan + nakki 38+1
 
Omaa napaa nyt kirjaimellisesti: eli ä-polin kuulumiset:
Virtsa puhdas, mun verenpaineet ok, babyn sydämen syke 140, sf 37 jne eli kaikki hyvin.
Vaavin pää on alaspäin, mut ei oo kiinnittynyt. Selkä on mun masun vasemmalla puolella ja jalat sojottavat oikeelle.
Varattiin uus aika ens ti, sit on ens pe neuvola ja se on sit siinä. :eek:
Eli tasan 2 viikon päästä ti 23.12 menen sinne sairaalaan ja ne sit leikkaavat ke 24.12 aamulla. Eli tosiaankin on vaan nyt 2 viikkoo aikaa........ :xmas:

NP ja Tirri :xmas: 36+5
 
Isot onnittelut Katherinellelle! :flower:

Katherine: kiitos onnitteluista (mulla myös nimppari tänään :) ) ja takaisin myös! :flower: Ja tutteja mulla on jo pari hankittuna, tarpeen mukaan käytän tai en. Esikoisella ainakin ne olivat hyvin tarpeen. Mulle on sanottu neuvolassa, että jos vauvalla jo on hyvä imuote ja syö hyvin rintaa, niin ei sitä tutti enää tissistä vieroita. Mutta imetysfanaatikot voivat olla tästä kyllä varsin toista mieltä ;). Itse olen (varovaisen) myönteinen tutti-ihminen jo ihan siksi, että tutkimusten mukaan tutti vähentää kätkytkuoleman riskiä (Nim. Minäkö hysteerinen :D).

Gallupia kaikille jo vauviintuneille muuten aiheesta, eli onko teillä tutti käytössä? Aubrieta jo ehtikin kertoa :).

Härkiksellä on lupaavasti ollut suppareita ja limaa, jei! Jaksuja vaan ukon kanssa, on ne niin jästejä joskus... Ja kaverisi ikävään tilanteeseen jaksuja myös!

Mielenkiinnolla odotan, mitä meidän parisuhteellemme toinen lapsi tekee. Viime ajat kun on ollut suht auvoista, miehellä kesti aika kauan tajuta se miten paljon duunia yksikin vauva/pikkulapsi teettää, mutta rupesi sitten huomattuaan miten huonosti minä voin mm. välillä nukkumaan öitä poitsumme kanssa ym. (tästä siis jo aikaa, joskus keväällä alkoi) ja vähitellen hänellekin alkoi valjeta tämä pikkulapsielämä :LOL:. Meillä kun tuo esikoinen on aina ollut huono nukkumaan, ja muutenkin aika riiviö luonteeltaan, 7-kuisesta potenut jotain varhaisuhmaikää... Nyt tässä on kuitenkin päässyt vielä helpolla, kun meitä on 2 aikuista yhtä lasta vastaan :D, saa tosiaan nähdä mitä sitten joskus joulun jälkeen elämästä tulee!

Jive, NullPoints ja muutkin "kyrsiintyneet" ;): mun mielestä mikään aika raskaudessa ei taida olla kivaa. Alussa voi pahoin ja pelkää koko ajan keskenmenoa, lopussa ei jaksa eikä pysty mihinkään ja joka paikkaan sattuu. Tässä raskaudessa mulla ei edes ollut sitä paljon mainostettua energistä keskiraskautta, kaikki on ollut tasaisen harmaata sontaa koko ajan. Ja kaikki on kielletty, kaikkea pitää varoa ja välttää, blaa blaa.

Maarith: ihanaa, että pääset polille tutkimuksiin! Saa vähän selvyyttä kokoasiaan, ja josko ne sen käynnistyksenkin suostuisivat tekemään!

Mrae: jos vähänkään tuntuu, että vauva on poikittain, vaadi ehdottomasti tutkimusta! Niiden pitäisi ehdottomasti laittaa neuvolasta lähete, tunteehan nyt terkkakin käsikopelolla sen että pää on jossain kyljessä, mutta ellei, soita itse sinne sairaalaan. Poikittain olevaa ei tosiaan voi mitenkään alakautta punkea, joten se on sitten kiireellinen sektio edessä jos vasta synnytyssalissa huomataan - eli jos ei itsekseen tai kääntämällä suostu pää alaspäin, niin suunniteltu sektio on ehdottomasti parempi vaihtoehto. Tsemppiä!

Grynna 38+0
 
Onnee Iittala!!!!! Tuli toinen siis lippujen kanssa saapunut tähän pinoon!:heart:

Grynna Yhdyn tuohon "kaikki on kiellettyä" ja km juttuun....... MUTTA nostan käden nyt pystyyn ja sanon rehellisesti et oon nyt syöny suklaata ja muuta mukavaa! :ashamed: Siis dieetti on lipsunut ja en edes oo pahoillani. Jos nyt vaavi kasvaa pikkasen ton takia, niin kasvakoon. Mieluummin otan kotiin ison pamperon kuin pienen rääpäleen. Ja tuskin kasvaa saman kokoiseksi kuin isosiskonsa (4250g), joten en murehdi asiasta. :D
 
Täälläpä on hiljasta tohon marras-joulukuun vaihteeseen verrattuna!
Onkohan Kamomillallakin jo vaavi kainalossa, kun ei ole mitään kuulunut pitkään aikaan?!?

:flower: Onnea vielä iittala poikavauvasta! :flower:

Findy :heart: 39+5(edelleen)
 
Täällä vähän neuvola kuulumisia. Sf mitta oli laskenu 2cm ja vauvan syke laskenu huomattavasti 152-->138. Terveystäti sanoi että vauvan pää tuntuu ihan lähtökuopissa alhaalla. Pari päivää vauva on ollu ihan rauhassa, ihan muutamia venyttelyjä on mun mieliksi tehny että tiedän kaverin olevan elossa.
Meidän lastenhoitaja tuleekin vasta lauantaina kun piti tulla huomenna... Nyt hermoilen että vauva syntyy ennen kun hän ehtii meille(on siis miehen serkku, joka tulee meille asumaan koko joulun ajaksi). Hän siis päivystää yötä/päivää kun jotain tapahtuu niin jää sitten hoitamaan isompia lapsia. Eipä sillä, ei mulla muutenkaan olis vielä mikään kiire tätä vauvaa synnyttämään tällä viikolla, ens viikko on jo eriasia.
Katsotteko muuten vieläkin niitä sairaala-ohjelman synnytyksiä? Itse katson jos ehdin/muistan ja tänäänkin otti sydämestä ne ihanat pikkuset joita siinä kuvattiin. Alko itseä jännittään synnytys ihan sikana. Mutta toisaalta odotan sitä kipua ja sitä tunnetta että kohta näen lapseni. Synnytys on niin ristiriitainen juttu. Sanotaanko että kamalan ihana :heart:
sarabi rv 36
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower:
Täällä katsotaan noita synnytyksiä...Tulee vaan aina sellainen epätoivoinen olo, että mäki haluan nyt ulos tuon pienen tuolta :D :D ...ja toisaalta taas vähän pelottaakin, kun ei ole kokemusta (ensimmäistä odotan) :ashamed: ...
Se on ajateltava niin, että se menee omalla painollaan ja menee miten menee...

odottavan aika on pitkä....*huoh*

Huomena taas neuvolaan...Eihän tuosta ookkaa ku 5 päivää (pe) ku viimeksi kävin :LOL:

vauvis neiti 37+2
 
Hei kaikille ! Ajattelin tulla katsomaan kuinkas täällä menee ja onnittelut heti kaikille uusille vauvaantuneille :heart: :flower: :heart: Paljon on syntynyt ja paljon vielä syntyy =)

Täällä meillä elellään rauhaista joulunodotusta. Pikku neiti nukkuu ja syö. Nukkuu noin 4 tunnin pätkiä ja herää sitten syömään ja taas nukkuu. Parin syötön jälkeen katselee jonkin aikaa maailmaa ennenkuin nukahtaa taas, muuten nukahtaa suoraan syötön jälkeen. Täällä kyseltiin tutista. Meillä oli ostettuna tutti valmiiksi, mutta se jäi sitten kotiin ja sairaalasta antoivat, muttei sitäkään sitten halunnut kauhiasti imeskellä. Eikä kyllä oikeastaan ole tarvettakaan, itkua ei tarvitse sillä yrittää hiljentää kun on niin rauhallinen ja huvitutteina ei pidä mun rintojakaan. Joskus hamuaa vielä syötön jälkeen suullaan niin kun antaa tutin sylkee sen pois tai imaiseen hetken, nukahtaa ja sylkee sitten pois. Eikä ole vaikuttanut tuohon imettämiseen ollenkaan tuo tutin pienikään käyttö.
Tänään kävimme neuvolassa ja tätikin kehui, kuinka rauhallinen tyttö vaikka punnittiin ja käänneltiin, vähän ähisi ja puhisi, muttei alkanut itkemään. Syntymäpaino oli ylitetty, nyt 3430 g, pituutta ei mitattu. Itse sain ajan jälkitarkastukseen joka olisi vasta tammikuun 19. päivä. Vähän tuolla alapäässä on vielä sellaista epänormaalia tunnetta, muttei kirvelyä tai muuta kipeää tekevää ole ollut sitten synnytyksen jälkeisen päivän jälkeen. Tälläkertaa kun ei tullut repeämiä eikä mitään tikattavaa niin on tosi nopiasti palautunutkin. Jälkisupparit on olleet ihan kohtuullisia, ei mitään kauheita, eikä ole tarvinnut lääkitä niiden takia.
Mustasukkaisuutta ei ainakaan vielä ole isoveljien osalta ilmennyt. Suurta hoitohalukkuutta kylläkin, välillä saa ihan toppuutella, kun ovat niin yliauttavaisia, mutta niin ihania :heart:

Tsemppiä kaikille odotukseen, ei enää kauan tarvitse odotella :)
 
Onnea poksahtaneille ja zempit teille jotka ootte vielä yhtenä kappaleena!

:hug: Härkänainen, kovasti kovasti voimia ja jaksamisia sulle! -Ite jaksat aina zempata muita, jaksatha itteäski.

Meille kuuluu edelleen samaa, ite kotona ja vauva osastolla. Ikää poikasella on jo kaks viikkoa ja kaks päivää. Nyt ipana on kokonaan irti koneista ja kotiutumispäiväki häämöttää jo jossain. Tänää eka kerran lääkäri asiasta mainitti. Jatkokontrolleja tulee olemaan vakavan alun takia, mutta nyt kaikki hyvin, eikä mitää vaurioita näkyvissä. Ootellaa vaan että saadaan pentu omaan pesään :heart:

-Omituinen ja Pate
 
kiva kuulla aurinkomamma että hyvin menee ja pikku apurit on innoissaan auttamassa =) =)
Eihän tässä tarvis hyvällä lykyllä oottaa välttämättä päivääkään, mutta huonolla tuurilla joutuu sen 4-5 viikkoa jos sattuu yli menemään :eek: :D

Kannatan kyllä tuota ensimmäistä vaihtoehtoa :wave: :p
 
Iittala onnittelut vauvasta :flower:

Sarabi:Mä kanssa seuraan niitä sarjoja.Mä jo kerkesin aatella että oon ihan yksin tuntemusteni kanssa, synnytys todellakin hermostuttaa ja jännittää ja pelottaa yms.
Mä en muista sitä kipua edes edelliskerralta joten en edes tiedä milloin se on sitä oikeaa, sekin hieman hermostuttaa. :hug: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
Grynna Yhdyn tuohon "kaikki on kiellettyä" ja km juttuun....... MUTTA nostan käden nyt pystyyn ja sanon rehellisesti et oon nyt syöny suklaata ja muuta mukavaa! :ashamed: Siis dieetti on lipsunut ja en edes oo pahoillani. Jos nyt vaavi kasvaa pikkasen ton takia, niin kasvakoon. Mieluummin otan kotiin ison pamperon kuin pienen rääpäleen. Ja tuskin kasvaa saman kokoiseksi kuin isosiskonsa (4250g), joten en murehdi asiasta. :D
Mä siis niin myös kamppailen tuon makeanhimon kanssa, ja ruuanhimon myös... Senkin takia notkun aina koneella kunhan esikko on saatu nukkumaan, että pysyisivät ajatukset pois ruuasta... Tämä jatkuva nälkä on niin kiduttavaa, ja nyt siihen on vielä lisääntynyt aivan infernaalinen makeanhimo, paljon pahempi kuin koko raskausaikana aikaisemmin.

Mä en vain uskalla syödä mitään, tai jotain pientä joskus ja siitäkin tulee hirveä kauhu että mitäs nyt. Sokerit mulla on nyt olleet erittäin ok, mutta silti mietin, että päästääkö se istukka sokerin kuitenkin läpi, eli jos herkuttelen, kasvaako vauva vaikka mulla omat sokeriarvot ok?

Ja kun mulla tämä on arvioitu rv 40 sellaiseksi 3,7 kg tai 4 kg (lääkäristä riippuen), eli ei mikään pieni... Jos vielä menee sinne 43. viikolle syntymä kuten esikoiseltakin, niin sittenhän se on jo ties miten iso. Niin ja nuo arviot siis sen mukaan, että pidän tätä kitudieettiä loppuun asti - varmaan ainakin oletus on, että jos söisin enemmän, kasvaisi vielä tuota enemmän?

Olen kyllä niin kiukkuinen, vielä kun kaikki kaupat pursuavat jouluherkkuja ja niitä tunkee muutenkin joka tuutista, telkkarit ja lehdet väärällään mainoksia ja reseptejä ym. Mulla ei muuten ole pienintäkään kiirettä masusta eroon, eli kuten olen ennenkin sanonut minä toivonkin tammivauvaa mieluummin kuin että joulunpyhinä syntyisi, mutta tän syömisasian takia olisin kyllä valmis "luovuttamaan" ja synnyttämään vaikka huomenna.

Ja pahinta on, kun epäilen, että vauva on iso ns. joka tapauksessa eikä sokereiden takia. Mullahan on arvot olleet koko ajan loistavat siitä asti kun dieetille rupesin, eikä vauva silti ole mitenkään pieni. JA, esikoisen odotuksessa sokerirasitus täysin ok, ja silti jätkä oli 4,4-kiloinen, eli mulle näköjään vaan tulee isoja vauvoja.

Anteeksi valitus, oli pakko purkaa...

PS. Lopuksi, tosi kiva kuulla Aurinkomamman ja Otuksenkin kuulumisia - ihanaa, että te vauvan jo saaneet muistatte meitä ja kerrotte miten menee!
 
Grynna Mun mielestä jos veren sokru arvot ovat ok, niin ei se vaavi saa liikaa (tai ollenkaan) sokrua. Jos sokrut ovat korkeet, niin sit se näkyy pissassa ja varmasti vaavi saa osansa. Eli jos sul on ollut ok arvot, niin pieni herkuttelu tuskin vaikuttaa asiaan. Muutenkin luulen et huolimattomuus koko raskauden ajan aiheuttaa sokruvauvan. Jos oot ollu hyvä ja nyt lopussa herkuttelet vähän tuskin se haittaa. Ja jos pelottaa, niin ota vaan sitä guaremia varmuuden vuoksi. Toivottavasti voit relata vähän ja nauttia jouluherkuistakin. Ei elämä muutamaan torttuun saa kaatua.
Luulen muutenkin et täällä on kans taipumus isoihin vauvoihin. Tuo mies on ollut iso syntyessään ja mun istukat taas taitavat olla liiankin mehukkaita...... :ashamed:
Tietty katselen asiaa pikkaisen eri kantilta kans kun on se sektio buukattu nyt. Mua ei siis huolestuta vaavin koko, kun sitä en tosiaankaan joudu pihalle pinnistämään. :ashamed:
 

Yhteistyössä