**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

lilleriina: Kiitos. :hug: Kieltämättä alkaa huumori olla lopussa... :ashamed:

Toivottavasti Jajepoo pääsisit sinäkin pian jo synnyttämään. :heart:

Maukkis: Näin tosiaan toivotaan... Saas nähdä saako sitä isäntää enää houkuteltua kiusaamaan jos sais käynnistymään, kun eilen kiukuspäissäni sanoin et pitäs kai nakilla houkutella. :ashamed: Tosin sitten yritin paikkailla ettei sitä ruokaa kai kannata siihen tuhlata kun mieskin on, mut ei tainnu paikkailut sit enää mennä läpi... :D :snotty: No, tasoissa sit kai ollaan. :D

Mutta nyt... Valmistautumaan ulkoiluun. Sänkyjen petaaminen sai vähän tuntumaan jo pieniä kivuttomia supistuksia, mutta jospa kävely ja painovoima sitten sais jotain muutakin aikaan... Onneks(?) asutaan mäen päällä, niin tulee sitten mistä suunnasta vaan kotiin niin jonkin näköinen mäki on aina... :D Ja menkkajomotus on koventunut... Hm... Te joilla raskaus jo takana, niin onko teillä ollut menkkajomotusta joka ois enteillyt synnytystä? Mulla ei esikoisesta just mitään tuntemuksia ehtinyt olla ennen kuin oltiin jo sairaalassa... :whistle:

Varovasti jos sitä uskaltais toivoa et pääsis ennen maanantaita lähtemään kun jomottelee ja vuotaa (eikä ole edes laantumisen merkkejä...) jos vielä sais jonkinnäköisiä suppareita aikaan... :D

Shamandalie taas...
 
Huomenta!!!!!
Tää palsta on ainakin mun ns henkireikä, kun mies ei voi ymmärtää aina mun olotilaa ja kaverit ei muista enään millaista oli olla yliajalla kun ovat jo nyyttinsä syliin saaneet. Niin mun mielestä on hauska lukea muiden kokemuksia ja tuntemuksia jotka ovat samassa vaiheesa, kun te ymmärrette tosi hyvin. Eikä mua ole haitannut vastaatteko mulle vai ei kunhan oon jonnekkin saanut tuntojani kirjoitella ni parantaa mieltä kummasti.

Yöllä pisti/sattui oik kylkeen/mahaan kovin etten sängyssä liikkumaan päässyt. Olisiko ollut kivulias supistus???????????? En tiedä kun niitä ei vielä ole ollut. Meni nopeasti ohi odottelin yöllä kun uni ei tullut että tulisiko lähtö jo nyyttiä hakemaan, mutta ei tullut.

Täällä on moni suunnitellut vauvansa syntyvän itsenäisyyspäivänä. Mäkin olen ajatellut ihan samaa, paitsi en taida pystyä siihen vaikuttamaan. Mutta olisi historiallinen päivä kun suomi täyttää 90 vee ja liputettaisiin.

Ootteko miettineet et mitä jos lapsivesi menee kaupassa??????? Miettisin sitä juuri kun olemme kaverini kanssa menossa joulu ostoksille. se olisi vähän noloa. Tuleeko jotain oireita ennen kun vedet menee vai lorahtavatko ne ihan yks kaks????????

Peppi 40+2
 
Shamandalie: Mulla oli 2 päivää menkkajomotusta ennen ku tyttö syntyi. Supistuksia ei ollu ku sitte vasta ku ne oli jo niitä oikeita.. Jospa sullakin menis silleen.. :) Peukut pystys täällä. :wave:

Peppi: oon miettiny ihan samaa.. ois jotenki nolo tilanne. Miehen siskolla kun tuli edellisen synnytyksen alkaessa vetet niin kertoi että oli vaan ihan kesken kaiken "kuulunu" tai tuntunu sellanen poks ja sitte oli housut kastunu. Et ihan puun takaa tuli. Jotain jomotusta oli olluedellisestä päivästä asti mut sitä nyt on varmasti melki kaikilla =)
 
Huomenta!

Jätän eiliset jutut sattuneesta syystä lähes kokonaan kommentoimatta, vaikka ne kyllä luinkin. En myöskään ala nyt erikseen tässä yksitellen kiittelemään niitä, jotka eniten ovat mieltäni lämmittäneet. Tyydyn vaan lyhykäisesti kommentoimaan, että eikös se ylipäätään ole elämässä kaikissa foorumeissa (töissä, harrastuksissa, vapaa-ajalla...) niin, että joidenkin kanssa on enemmän yhteistä kuin toisten. Ja tottakai sitä kommentoidaan niitä juttuja joihin on jotain sanottavaa.
Tämäkin sama keskustelu on käyty täällä palstalla aika monta kertaa jo, kun aina jostakusta tuntuu siltä, ettei saa mitään vastakaikua omiin kirjoituksiinsa. Eikö sen asian vaan voisi antaa olla niin, että ne kirjoittavat, jotka kirjoittavat ja jos jotakuta ei enää kiinnosta, niin eihän täällä pakko ole notkua :headwall: :headwall: :headwall: . Vaikka omista jutuistanikin varmaan 90% jää vaille vastakaikua, niin saanpahan purkaa mieltäni. Tulee halvemmaksikin kuin soitella ystävilleni. 10 kaveriani on saanut viimeisen puolen vuoden aikana vauvan, että voisi sitä toki heillekin avautua, mutta tässä kun on tämän porukan kanssa samaa tahtia kohti joulua jo 8 kk mennyt, niin miksipä viime hetkelläkään muuttaisi tutuksi tulleita toimintatapoja.
Sori jos joku nyt tuostakin loukkaantuu.

Ja sitten asiaan. Kaikille tänään tositoimiin pääseville hurjasti tsemppiä :flower: !

ON: Täällä on nukuttu 11 h ja th:n mielestä olen todella reipas ja hyvävointinen, joten todennäköisesti tässä mennään reilusti yliajalle |O . Ei edelleenkään ensimmäistäkään supistusta :/ . Ja kun vauva liikkuu niin paljon, niin kuulemma sen on tuolla masussa todella hyvä olla. Hienoa :heart: - mutta voisin kyllä vakuuttaa hänelle, että täälläkin olisi todella hyvä olla :heart: .
Jostain kumman syystä edes kyljen kääntäminen ei viime yönä sattunut. Jalka nousi kuin voimistelijalla konsanaan :headwall: .
Harvoinpa sitä on aiemmin itselleen huonoa oloa toivonut :D ...

Peppi:
Ootteko miettineet et mitä jos lapsivesi menee kaupassa??????? Miettisin sitä juuri kun olemme kaverini kanssa menossa joulu ostoksille. se olisi vähän noloa. Tuleeko jotain oireita ennen kun vedet menee vai lorahtavatko ne ihan yks kaks????????
Samaa pelkään minäkin. Oon nyt aika monta kertaa kaupungilla joululahjaostoksilla ravannut ja aika usein tulee sellainen kauhea paineentunne tuonne jalkoväliin varmaan kävelystä tai jostain. Arvaa olenko pelännyt, että litrakaupalla vettä on kohta Stockmannin lattialla :ashamed: ...Tai bussin penkille... Ja viime viikonloppuna elokuvissa olin melkein varma, että penkki kastuu, kun vauva ei oikein tykännyt todella kovista äänitehosteista siellä ja meinasi puskea väkisin ihosta läpi :whistle: ...

Olkaa nyt kaikki varovaisia tuolla liukkailla! Joku (sori en muista kuka :ashamed: ) oli kaatunutkin, mutta onneksi ei käynyt pahemmin :hug: .

*muoks* Itsenäisyyspäivänä synnyttäminen taitaa jäädä haaveeksi mun osalta. Ellei sitten ihmeitä tapahdu. Sibeliuksen päivälle 8.12. kaavaillaan myös liputusta, joten pitäisköhän mun suosiolla tähdätä siihen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mauahtavaa:
Sätseen: Just meinasin sua huudella, olin jo melkein varma että oot menny poikimaan.. =)
Näkis vaan :headwall: ... Veikkaan, että jos 27.12. en ole tässä koneella heti aamutuimaan, niin voit alkaa huutelemaan - sillon olis 42 viikkoa täynnä :ashamed: .
Mutta kiitos ajatuksesta :heart: !
 
Pippa: Tsemppiä... :heart:

Tuitsu: On se semmoista valkkarimaista/vihertävää/Kirkasta töhnää ja sitä tulee nyt aika runsaasti, mutta edelleen ilman niitä viiruja... :LOL: Enpä ole koskaan tutkinut limavuotojani yhtä ahkerasti kuin nyt parin päivän aikana. Eli jotain positiivista! ;)

Jajepoo: Luulenpa, että teikätyttö on kohta lähdössä synnyttämään... :D On kyllä niin vahvat merkit...

Minun yö meni taas vallan mainiosti... =) Nukuin taas todella hyvin. yhden supistuksen havaitsin vessassa käynnin jälkeen, mutta se siitä. Noi limat tulee mun uniini.... Näin unta, ett olin menossa tyksiin synnyttämään ja kukaan ei halunnut ottaa mua hoitaakseen. Menin sitten vessaan ja valuin limaa, jossa oli veriviiruja... :LOL: Huh,huh limatulpat valtaa mielen... Ikäväkseni täytyy todeta, ett mun täytyy hakea sitä pukamavoidetta apteekista... Täällä 1 kipeä pukama... Tulipa kiva mieli, kun mies oli ihan innoissaan, ett hän haluaa nähdä miltä se näyttää... :eek: Mä olin, että häh? Tuskin rupeen kankkuani sulle levittelemään, ett saisit tehdä takapuolen tutkimuksen... Hän lohdutti mua sanomalla, ett se on ihan normaalia... =) Hänellä onkin monta kokemusta raskaana olevista naisista ja heidän pukamistaan... :LOL:

Mun mies avautui eilen saunassa, ett hänen työpaikan sihteerirouvat alkaa käymään hermoille, kun ne on nyt viimeiset viikot kysellyt, ett mitäs sä tänne vielä tulit, ett eikö se vauva synny jo!!! :eek: Mua otti miehen puolesta päähän... Onpa kivaa, kun häneltäkin jo aletaan kyselemään päivittäin, ett joko? :kieh: Tää syntyy, kun haluaa, eikä me voida siihen näköjään vaikuttaa millään taikurikonsteilla...

Ulkona on iiiiihana ilma!!!! Täytyy nauttia tästä lumesta vielä, kun huomiseksi on luvattu +6 astetta lämpöä tänne Turkuun....

Aika moni näköjään päättänyt huomenissa synnyttää... Mä kyllä olisin valmis siihen jo tänään, mutta huominenkin käy, kun se olis se kuukautisista laskettuna oleva virallinen laskeutumispäivä... =)

Riikkuli 39+3
 
Moro!
Luittekste tän:

Äitiyspakkausten jakelu keskeytettiin liiallisen formaldehydin takia
5.12.2007 08:33
Kela on päättänyt keskeyttää äitiyspakkausten jakelun, koska pakkauksessa olevasta ruokalapusta on löytynyt formaldehydiä yli sallitun määrän.

Ruokalappu on äitiyspakkauksissa, jotka on lähetetty perheille 14.5.2007 jälkeen. Raja-arvot ylittävä formaldehydi häviää ruokalapusta pesussa.

- Useiden asiantuntijoiden mukaan riski, että ruokalapuista aiheutuu ärsytysoireita, on hyvin pieni, mutta Kela suhtautuu asiaan vakavasti. Siksi äitiyspakkausten jakelu on toistaiseksi keskeytetty, kertoo Kelan hankintapäällikkö Tomi Ståhl.

Kela on jo äitiyspakkausta koskevissa tarjouspyynnöissä edellyttänyt, että tuotteet eivät saa sisältää käyttäjälle haitallisten aineiden jäämiä.

Erityisesti tarjouspyynnössä on mainittu formaldehydin enimmäismäärä. Äitiyspakkausten tuotteet ovat samanlaisen tuotevalvonnan alaisia kuin kaupoissa myytävät tuotteet.

Kela haluaa nyt varmistaa, että äitiyspakkausten tuotteissa ei ole haitallista määrää formaldehydiä, testataan pistokokeella muutkin äitiyspakkauksen tuotteet. Tähän kulunee muutama viikko.

Ruokalaput on valmistettu Suomessa. Niiden valmistaja Finlayson Oy havaitsi omassa laadunvalvonnassaan, että pesemättömien ruokalappujen formaldehydipitoisuus ylittää alle 2-vuotiaiden tekstiilituotteille sallitun määrän eli 0,003%.

Ruokalapusta mitatut pitoisuudet ovat olleet 0,006%. Yli 2-vuotiaille ja aikuisille sallittu raja on 0,010%. Alin pitoisuus, jolla ihokosketus voi aiheuttaa herkistymistä, on 0,2 %. Nyt mitatut arvot ovat 1/30 tästä.

Finlayson suosittelee ensisijaisesti, että ruokalappu pestään ennen ensimmäistä käyttökertaa.

Finlayson tiedotti asiasta ilmoituksessa Helsingin Sanomissa ja Hufvudstadsbladetissa 5.12. Lisäksi asiasta lähetetään Finlaysonin kirje kaikille äitiyspakkauksen 14.5. jälkeen saaneille perheille.

Shamandalie mun mies olis saattanut loukkaantua jos olisin sanonut nakki. koko ei vastaa kuvitelmia :LOL:

Sätseeni nukuin viime yönä 10h ja pärjäsin yhdellä vessakäynnillä :whistle: ja ei supistuksen supistusta. taidan olla tammimami...
 
Huomenta vaan kaikille.

Niin sen vaan näyttää siltä että tämänki mamman pitää jo lähteä lähemmäs sairaalaa. Viime yö meni heräillessä kun selkää juilii vähän väliä, mitään tunnistettavia suppareita ei kyllä mun mielestä ole ollut. Jonkun verran kramppaillut mahaa mutten ole siitä huolestunut. Nyt sitten edellisyöstä mulla myös tullut tuollaista enemmän limamaista vuotoa, kirkasta kuitenkin.

Tänään ois ollu neuvola ihan kohta mutta aamulla käväsin kysymässä josko pääsis aikasemmin ja pääsinhän minä. Vauva tuntuu melko alhaalla ja terkankin mielestä oli maha jo laskeutunut. Verenpaine koholla, pissassa proteiinia +/- ja verta saman verran, saattaa enteillä sitä limatulpan irtoamista. Turvotusta on ja painoa tullu taas melkein kaksi kiloa. Sf 38cm ja sykkeitä ei terkka saanut kun oli väärä vehje :) Lääkäriin pääsin sitten hetken odottelun jälkeen ja tutkimus osoitti että kohdunkaulaa jäljellä ehkä n. 0,5cm ja sisäsuu nippanappa kiinni. Ultralla vielä katto ja sano että alhaalla on mutta vielä ei ihan kiinnittynyt, siellä se pyöritteli pieni päätään :) Hyvä syke näkyi ja se kun toinen harjotteli hengittämistä, kylkiluut vaan heilui.

Nyt sitten vaan itelle kamat kassiin ja kunhan mies tulee kotiin niin aletaan miettiä että mites tästä nyt siirtyis tuonne etelämmäs odottelemaan että alkaa tapahtua.

Perästä kuuluu!
 
Huomenta!

Hyvin nukuttu yö takana.
Eilen oli neuvola ja valkuaista oli ++. Sit terkka kuunteli sykettä, niin siit navan kohdalta kun paineli, niin huusin tuskasta. Ihmetteli, että kuinka voi olla noin kipeä. Verenpainekin oli hieman koholla, joten sanoi, että menet nyt suoraan ä-polille.Ehkä yliinnokas lähettään mua sinne...No menin. Valkuaista ei siellä yhtään pissassa ja toi napa kipu lääkärin mukaan normaalia. Ei mitään vakavaa, napa vaan leviää tai joku pussi siellä, niin se saattaa ärsyyntyä. Mut lapsivettä niukasti ja koska verenpaine on kohonnut ja turvotusta jonkin verran, niin varas mulle sinne ajan 11.12. Ja käynnistys kysymysmerkillä. Sit se lääkäri sanoi, kun olin lähdössä, että toivottavasti ymmärtää tulla ennen sitä. Mut mitään supistuksia ei ole...

Mua jäi vähän vaivaan toi käynnistys eli onko se jotenkin luonnotonta siis onko synnytys rankempaa niin kuin jos lähtis luonnollisesti käyntiin?

Lapsiveden menosta oli puhetta. Mä en kuvittele sitä mitenkään noloksi tilanteeksi, jos se menis jossain julkisella paikalla. Sillä raskaana olessa niin voi käydä, sillain elokuvatyyliin...Mut jos se oikeesti tapahtuis niin voishan se tuntua nololta...

Mukavaa päivänjatkoa!
 
Tänään ei malta pysyä ollenkaa poissa...

Sätseen: Eilen just tuumasin yhelle tutulle joka teki jokojokojoko kyselyn että jos ei kahden viikon kuluessa oo tullu vauvauutisia niin kyseleppäs sitte uusista. :D Saa nähdä malttaako tuo olla utelematta kun häntä kuulemma niiiiin jännittää.. Jaa.

Porsche varmaan kotiutuu pian.. voi että odotan jo mimmonen baabuska sinne on tullu :)

Joulumamilla alkaa olla hyvällä mallilla systeemit, ei muuta ku tsemppiä ja älkäähän viivytelkö turhia :wave:

Mulla ois elloksen paketti oottamas postissa, veronpalautukset menee siihen. Eipä noita palautuksia paljoo tullu mut parempi seki ku ei mitää.. Tilasin sieltä tonttupuvun jormalle, 62cm kokoisen ku maksoi enää jonku muutaman euron ja tytölle sellasen joulupiparimekon :heart: Sit ois matto tulossa, ja vähä jotain lahjatavaraa. Niin ja playmobilen joulukalenteri, hiukan myöhässä mutta tuskin laittaa poika pahaksi että "joutuu" avaamaan 5 luukkua kerralla.. :D

Joo ja taas jos viidex minuutiksi katois.. :wave:
 
:wave:

Neuvolassa taas käyty ja tällä kertaa verenpaineet olivat hieman laskeneet :) Pissakin oli puhdas, että lähetettä ei äippäpolille tullut vaan edelleen jatketaan odottelua :). Terveydenhoitajakin jutteli Hepulle, että voisit tulla jo ulos :D. Katsellaan täytyykö minun vielä ensi maanantaina vyöryä neuvolaan.

Täälläkin Peppi yksi, joka on miettinyt tuota lapsiveden menoa yleisellä paikalla :whistle:

Nyt lähden imuroimaan kodin ja sen jälkeen lämmitän glögiä, kaivan piparit esille, käperryn vilttiin ja laitan jonkun hömpäleffan pyörimään :). Viime yö meni taas valvoessa, joten en jaksa tänään liikoja rehkiä :D

Tsemppiä kaikille odottajille :hug:

Veeruska & Heppu Huoleton 40+2
 
Kiiuska: Eihän meillä ainakaan tekemisen puutetta ole, kun tuolla iltasanomissa notkutaan :whistle: ... :D

Hyvä Maukkis kun muistutit joulukalenterista =) - mullahan on päivän Dumle syömättä :p . Ja sun onnellisen 2 viikkoa on sentään ennen joulua... Tahtoo graavia kalaa, punaviiniä, terästettyä glögiä, pipareita ja homejuustoa :p :p :p ...

Porsche saisi pian tulla kertomaan pikkuprinsessastaan =) . Toivottavasti he kotiutuvat huomiseksi, niinkuin hän toivoi.

Eilen oli muuten hemppa laskenut jo 112. Lähti 160:stä...Sikäli voin kai ottaa aika rennosti. Kummasti alkoi eilen heti sen diagnoosin jälkeen nukuttamaan :/ .
Eilen tuli vihdoin se kaksplussakin, minkä sai kun täytti sen etusivun kyselyn. Täytyykin varmaan mennä hetkeks takaisin sänkyyn ja lueskella sitä. Vau-kirjankin paketti tuli eilen.
 
Tuitsu Täällä vielä ollaan, mutta ihanaa että muistit mut. Ei tosiaan mitään oireita, muita kuin vatsan nipistelyä eilen. Aina ruokailun jälkeen, joten taitaa sekin johtua tilanpuutteesta. Polkaakin kyselit, olen ihan varma että hänellä on jo nyytti kainalossa. Ei ole moneen päivään kirjoittanut. Niin, siksi muistan niin tarkkaan, kun meillä on Polkan kanssa sama laskettu aika.

Samaa mieltä kuin moni muu, että Shamandalie on ollut läpi raskauden käsittämättömän positiivinen ihminen. Että vaikka jutut olisivat ikäviä (kuten koulun ja kelan kanssa tappeleminen, ja ettet päässytkään suorittamaan sitä työharjoittelua), niin sellainen positiivinen taustasävy on kulkenut koko ajan mukana. Oikea palstan ilopilleri =)

Mitäs muuta. Asrai on varmaan joko parhaillaan polilla tai jo tullut pois. Toivotaan nyt, että saisi jo jäädä synnyttämään, on sitä jo odotettu. Menninkäiselle ja Jajeepolle tsemppiä, teillä taitaa olla lähdöt lähellä.

Onkos Vanessasta kuulunut pariin päivään mitään, vai onko vaan mennyt ohi? Onkohan jo päässyt tositoimiin?

Niin, sen verran minäkin tähän eiliseen kirjoitteluun kommentoin, että itse tulin mukaan vasta joskus elokuussa (kai), mutta silti minun kysymyksiini on kiitettävästi kommentoitu. Ja nytkin Tuitsu muisti :hug: minua erikseen. Ja uskon, että toisten jutut jää mieleen osittain sen takia että kirjoittavat niin usein, ja ehkä myös henkilökohtaisia asioita, että tuntuu kuin alkaisi oikeasti tuntemaan kyseisen henkilön. Ja toisaalta siksi, että joidenkin kirjoitustyyli on tosi omaleimainen, ja siksi ne jutut tunnistaa, vaikka ei katsoisikaan kuka sen tekstin on kirjoittanut. Esimerkkinä hulivilin voimakas murre.

No, omaa napaa, tuli nukuttua oikein urakalla. Yhdentoista maissa sänkyyn, mihin nukahdin reilun tunnin päästä, sitten nukuinkin kellon soittoon 5.45, nousin miehen seuraksi, ja takaisin sähkyyn kun hän lähti. Nukuin sitten vielä ehkä kahdeksasta kymmeneen. Nyt on ihanan virkeä olo. Eilinen meni ihan ohi väsymyskoomassa. Jospa tänään saisi vielä jotain tehtyäkin.

Tänään olisi neuvola. En kyllä aikaisemmin uskonut, että tässä vaiheessa vielä joutuisin neuvolassa käymään, mutta niin ne tilanteet muuttuvat. Olen alkanut pelkäämään että tämäkin syntyy vasta joulunalusviikolla. :eek:

Nykyisin mulle sisko ja äiti soittaa päivittäin, ja kysyvät lupaani tehdä asioita. Tyyliin, voidaanko ottaa viiniä, vai oletko lähdössä synnyttämään (ovat mulla varamiehinä synnytyksen tukihenkilöiksi, jos oma mies ei tule / kestä olla paikalla, sairaalakammoinen kun on, sekä varakyytinä jos mies on töissä). Sitten saan aina selittää, ettei tarvitse mun mukaan elämäänsä järjestää, ja ei, edelleenkään ei ole mitään tuntemuksia. No, hermot ei ole vielä menneet tuohon, mutta eiköhän sekin aika tule. Nyt on mun mielestä lähinnä vaan herttaista :heart:

Mun piti varmaan vielä jotain muuta kommentoida, mutta tuli taas jo niin kamalasti tekstiä, että jätetään väliin.

Landir 40+3
 
Ja ihan kuulkaa raskautuneena edelleen! :D

No, mulla on ihan oikeasti hyvä fiilis. Vauvalla kaikki ok, vähän joutui herättelemään sydänäänikäyrälle mehukeiton avulla, mutta sitten tulikin vipinää kaveriin. Ja uä:ssä ja käsikopelolla painoarvio nyt n. 3,5-4 kg, lapsivettä hyvin ja kaikki muutenkin kunnossa. Ja ihanin juttu: pää on aivan lähtöasemissaan (tuntuu kuulemma tosi hyvin alakautta tunnustellessa sormille), kohdunkaula auki kahdelle sormelle ja kanavaa reunoiltaan jäljellä n. sentin verran! Että jotain ne on nää kivuttomatkin/lievästi kivuliaat supparit saaneet aikaiseksi! Toivotaan nyt, että ronski sisätutkimus käynnistäis synnytyksen, kun parempihan ja luonnollisempaahan se sillai olis. Ylihuomenna uusi käynti, jos ei sitä ennen ala itekseen syntyä. Ja silloin varmaan käynnistellään.

Sori kun tuli niin omanapainen viesti, mulla on vaan ihan tosi hyvä mieli nyt, vaikkei vielä tositoimiin päästykään. Ei mene enää kauan kuitenkaan!

- Asrai ja Tiitiäinen rv41+5 -
 
landir mua alko ihan hävettään että miten mää kirjotan kun ite en huomaa murretta ollenkaan ja tosi moni on mulle siittä elämän varrella huomauttanu :ashamed: en ota sitä huonona asiana mutta jännä etten ite sitä huomaa :ashamed:
empä jaksa itekkää kauheena eilisiä tekstejä kommentoija.itellä ainaki nykyään ollu että kun tekstiä tullee kaikilla niin kuin mullaki :snotty: niin kauheena ja sanotaan että aivot kutistuu loppuraskaudessa(tai sen piikkiin oon sen ainaki laittanu ;) ) ni en muista kelle piti ja mitä kommentoija...kauheena ois "asiaa" kun lukkee tekstejä mutta sitten kun alkaa kirjottaa vettää pää sutia eikä muistakkaa mittää :eek:
onnea matkaan kellä tositoimet alkaneet/alkamassa!!!! :hug:
mulla lurahti eilen housuihin myös tuota paljon puhuttua limmaa :x semmonen klöntti tuli :$ (jos jotaki kiinnostaa :D :ashamed: ) :LOL: mutta nyt ollu rauha maassa...
itellä vaikuttaa ainaki oma olotila kauheena teksteihin.jos oon nukkunu yön hyvin jaksaa aatella positiivisesti ja jos yö ollu hankala olen kuin persuuksiin ammuttu karhu :ashamed: kyllä mulla ainaki ollu nyt yhtä vuoristorataa mielialat.välillä itken onnesta välillä itken tuskasta/kivusta ja just siittä mitä joku muuki sanonu että kun ei pysty enää normaalisti leikkiin ja antaan lapsille aikaa kun ite ni kipiänä...en onneksi nykyste koko ajan mutta paljon pittää levätä ettei alapää oo illalla tulessa ja pakaroita puuduta ja häntäluu p.askana...yx päivä meillä esikoinen sanoki että äiti miksi sää koko ajan mua juoksutat :ashamed: wn kylläkään ollu kuin muutaman pakollisen asian sille antanu...eskarilainen taas on luonteeltaan erilainen että tykkääki mua auttaa.
kyllä ne ilot silti on pieniä ainaki meillä kun arki ei ole ollut sitä "normaalia" lapsiperheen arkee kun mulla ja kahdella lapsella vaikeat astmat ja allerkioita ollut paljon mutta nykyään arvostamme terveitä päiviä ja normaalia arkee kun annamme aikaa lapsille ja toisille.
ite kirjotin joskus paljon päiväkirjaa,mutta nyt lasten myötä pikku hiljaa hiipunu,niin tuntuu että nykyään tosi vaikee esim.tännekki pukia ajatukset oikein sanoiksi että ne tulis oikein ymmärrettyä...en tiiä ymmärtääkö kukkaa mitä yritän sepostaa :snotty:
mutta itelle tää on myös ollu henkireikä.ihana lukea kuinka muillakin asiat etenee ja normaalit vaivat lisääntyyy/tulee mitä tää ootuksen ihanuus ja "kurjuus" tuo tullessaan...
ite en oo nyt kauheena liikkunu tuon alapään/selän kipeyen vuoksi, mutta kyllä itellä kans monesti julkisilla paikoilla käy mielessä että mitä jos yhtäkkiä lurahtas....mun siskolla oli menny häissä,mutta kait onneksi vessa lähellä. :whistle: voi ne veet mennä ihan yhtäkkiä.se on jännä se ääni.niin ku aukasis limpparipullon,kun se poksaus kuuluu. :D olin toista synnyttämässä kun veet meni sängyllä.niin kiljasin vaa miehelle että kuulitko tuon poksauksen mulla meni veet :ashamed: :D mutta ei sitä tosiaan kuule ku ite vaan :LOL:
itellä jänskättää eniten tässä se että kuinka nopia on tuleva synnytys kun ollu nyt jo niin kauan supistuksia.sillä oon ollu nyt ni "hätähousunen" synnytyksen alun suhteen kun en halua nopiaa synnytystä kun mulla aina ne ollu ni rankkoja. :/ mutta joka päivä olen aatellu että jokainen päivä etteenpäin on lapsen keuhkoille hyväksi :heart: ja uusimpana on tuo paino homma kun nyt 1.ootus että sokerit heitelleet.eikä oo ultrattu nyt lopussa ollenkaan että tuleeko sieltä jumbo. tännään pitäs vaavilla syntyä jos on poika =) tai 2 aijempaa on ainaki syntyny.ja jos tyttö niin 15.12.mut se voiski ollu hyvä ku on la ni sais amman varmaan nopiaa ;)
tuosta vielä PAKKO sanua kun esim.meillä on "jo" 5. lapsi tulossa niin kyllä ne JOKKAINEN lapsi on meille LAHJA ollu ja SUURI kiitoksen aihe!ei olla KOSKAAN pidetty lapsia itsestäänselvyytenä vaikka olenkin "helposti" raskautunu.ei sitä voi sanoin kuvata tätä onnea mikä on suotu kun on saanut lapsia itelle.helppoahan se ei aina ole kuten ei tälläkään hetkellä kun meillä jokaiselle lapselle joku hoito nytkin menossa mutta nautimme pienistä iloista!
mutta nyt poistun ennen kun tässä alan tippalinssissä olla ihanasta/vaihtelevasta lapsiperheen arjesta :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulivili-80:
tuosta vielä PAKKO sanua kun esim.meillä on "jo" 5. lapsi tulossa niin kyllä ne JOKKAINEN lapsi on meille LAHJA ollu ja SUURI kiitoksen aihe!ei olla KOSKAAN pidetty lapsia itsestäänselvyytenä vaikka olenkin "helposti" raskautunu.ei sitä voi sanoin kuvata tätä onnea mikä on suotu kun on saanut lapsia itelle.helppoahan se ei aina ole kuten ei tälläkään hetkellä kun meillä jokaiselle lapselle joku hoito nytkin menossa mutta nautimme pienistä iloista!
mutta nyt poistun ennen kun tässä alan tippalinssissä olla ihanasta/vaihtelevasta lapsiperheen arjesta :heart:
Ymmärrän tunteesi, vaikka itse vasta ensimmäistä odotankin :heart: . Uusimmassa kaksplussassa oli juttu 6 lapsisesta perheestä ja muiden ihmisten ennakkoluuloista heitä kohtaan. Että ihmiset luulee lasten olleen vahinkoja tai perhettä lestadiolaisiksi.

Itsekin tunnen joka päivä suurta onnea ja kiitollisuutta siitä, että tulin helposti raskaaksi ja että maailman ihanimman miehen kanssa olen yhdessä saanut nauttia näistä 38+5 viikosta :heart: . On tää kaikkine pari kuukautta jatkuneine oksetuksineenkin ollut ihanaa aikaa :heart: :heart: . Ja voin vaan kuvitella, kuinka suurta rakkauta tunnen sitä pientä ihmistä kohtaan kun se syntyy :heart: :xmas: :heart: . Ja vaikka se elämä varmasti muuttuu radikaalisti, niin me ollaan miehen kanssa monesti puhuttu, että me ollaan tähän ikään ehditty niin paljon tekemään ja näkemään, että ajoitus vauvan tulolle (kuten miljoona kertaa olen maininnut) oli täydellinen :saint: . Yhteistä, kahdenkeskeistä aikaa on ehkä vähemmän, mutta sehän on järjestelykysymys. Kaveripariskunnilla on paljon viime aikoina syntyny lapsia, joten ei me aiota matkusteluakaan lopettaa, vaan matkustellaan kavereiden kanssa ja sitten naiset ja miehet vuorottelee lastenhoidossa =) . Eikä illanistujaisiakaan, kun lapsillekin on sitten toisistaan seuraa.
Kyllä tää on suuri unelmien täyttymys :heart: .
Täytyy vielä toivoa, että lapsi olisi terve...
 
Eilisiin kiukkua aiheuttaneisiin keskusteluihin haluan vielä lisätä, että missään vaiheessa en sanonut, etteikö nämä vauvat olisi rakkaita, haluttuja ja odotettuja, vaan että ehkä tämä raskaanaoloaika ei ole kaikille niin erityinen (henkisesti, tunnepuolella tms. miten sen nyt voisi ilmaista) ja siksi siitä joutaisi jo luopua (ja siis sitä itse vauva-arkea moni on tuntunut odottavan paljon enemmän, kuin itse raskaanaoloa ). Mulle henkilökohtaisesti taas raskaanaoloaika on ollut ehkä elämäni onnellisinta aikaa, enkä tiedä mitä elämä on sen jälkeen, joten siksi yritän nauttia tästä vielä, vaikka välillä olotila jo ketuttaakin. Mutta en jatka aiheesta enää enempää, ehkä joku tajusi mun ajatusten pointin.

Ja sitten neuvolakuulumisiin. Ei mitään uutta, paino laskenut alle 10 kilon ja kaikki muukin niinkuin ennenkin. Edelleen neuvolan täti käski odotella laskettua aikaa, eli ensi viikko pitäisi ainakin mennä ihan normaalisti.

Tekisi mieli lähteä vielä piipahtamaan 400 kilsan päässä kotipaikkakunnalla, mutta en tiedä, uskallanko kuitenkaan enää. Hyvä ja iso sairaala se on sielläkin, mutta jostain joskus kuulin, ettei siellä aina ole anestesialääkäriä paikalla epiduraalia antamassa. Sen mä kuitenkin olen aikonut saada.

Miten muuten nuo kivunlievitykset, millaisia te synnyttäneet olette saaneet ja millaisia kokemuksia niistä teillä on? Terkkari sanoi, että aquarakkuloitakin kannattaa kokeilla, jos kätilö sellaista ehdottaa. Mua hiukan epäilyttää ne rakkulat ja niistä olin ajatellut kieltäytyä.

Kiva Asrai, että on parempi fiilis :hug: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja tivoli:
Terkkari sanoi, että aquarakkuloitakin kannattaa kokeilla, jos kätilö sellaista ehdottaa. Mua hiukan epäilyttää ne rakkulat ja niistä olin ajatellut kieltäytyä.
Tuu katsomaan TAYS:n valmennusvideo ja sen jälkeen et haluais niitä, vaikka ne olis ainoa kivunlievitysmenetelmä :headwall: . Siltä musta ainakin tuntui :whistle: ... Niin siis sen videon perusteella.
 
No niin oon taas täällä. Eilen iski taas migreeni ja loppupäivänä en jaksanut tehdä mitään. Makasin vaan sohvalla ja tihrustin kivuissani itkua. On muuten harvinaisen paskamainen tauti.

Kiitos mukavista kommenteista koskien tota mun kiukku-kätilöä. Siis kannustuksista, välillä kun ei tiedä onko vaan ite liian herkkis. Tänne on kyllä ihana kirjoittaa, kun te ymmärrätte näitä mun outoja mielenliikkeitä. Mulla kummasti nää raskaudet on fyysisesti helppoja, mutta pää käy ihan ylikierroksilla. Murehdin niin paljon, että pää ihan savuaa.

Mä en vielä toivo tätä pikkuista ulos, tulee kun on valmis. Ja oon tässä miljoona kertaa kuullut, joko joko- kyselyiden jälkeen, että ei sinne kukaan vielä oo jäänyt. Että eikö? Hyvä tietää! Mulla ei mitään fyysistä ookaan juurikaan, no onhan tää kumpu tiellä ja ahdistaa, mutta ei mitään suuria vaivoja. Mua vaan pääkoppa tekee nyt niin suurta työtä, on anoppi-juttu, imetysongelmat, miten aika riittää esikoiselle, joulu yms. Että toisaalta toivon, että menee lähemmäs vuoden vaihdetta, asia erikseen sitten annetaanko sen olla sisällä niin kauan. Sokerit nääs.

Maukkis, lilleriina ja muut vuotajat. Mulla kans tulee edelleen tuota räkää alapäästä. Siis ihan oikeasti räkää, varmaan nenästä joku suora yhteys muodostunut raskauden aikana tonne alas.

Peppi mulla lapsivesi meni yöllä, eikä mitään ennakkovaroitusta. No joo eihän se varmaan uniin tuukaan, mutta siis en kuvitellutkaan edellisenä iltana lähteväni synnyttämään. Ei tuntunut missään. Ei mua koskaan supistellut edes kipeästi. Vielä vessaan juostessa luulin meneväni pissille, mutta kaikki rojahti vessan lattialle.

Ja sitten vielä kaikille onnea matkaan, joilla käynnistys edessä/synnyttämään lähtö ja toivotaan että nämä kauan odottaneet jo vihdoin pääsee tositoimiin! (Nimiä en nyt laita, kun ei kaikkia kuitenkaan muista.)







 

Yhteistyössä