Joulumarkkinoita euroopassa?

  • Viestiketjun aloittaja "joulu"
  • Ensimmäinen viesti
Mun ehdoton on lemppari on Munchenin joulumarkkinat. Niissä on vaan jotenkin ihana tunnelma ja paljon kivaa tavaraa. Siellä on herkullisia crepsejä ja gluhweinia ja kinderpunschia. Olympiaparkissa on Tollwood, jossa on perinteisten joulumarkkinoiden lisäksi valtava teltta, jossa paljon kojuja jossa myydään ei-jouluaiheisia tavaraoita. Tollwoodiss on myös musiikki- ja teatteriesityksiä. Odeonsplatsilla on keskiaikaiset joulumarkkinat. Residensin pihalla on joulumarkkinat jossa on sellasia kojuja joissa on esim. talvimaisema ja liikkuva hevosnukke, lasten mieleen.
 
[QUOTE="vieras";25110246]Saksassa Essenissä ja Bochumissa.[/QUOTE]Saksassa varmaan kaikissa kaupungeissa, meikäläisittäin jo kohtuukokoisissa, on joulumarkkinat. Saksassa lopettavat heti joulun jälkeen, ennen uutta vuotta, Ranskan puolella jatkavat pitemmälle.
 
"joulu"
Kiitos vastauksista :) Saksaan mieleni halajaa, mutta olisi se ranskakin siinä naapurissa ihan kiva kokemus. Kieli ei vaan taivu sinne ranskaan, joten helpompi olisi lähteä saksaan.

Kiitos vielä erityisesti rteelle tarkasta kuvauksesta :) Munchen hyppäsi listan kärkeen :)
 
Saksassa varmaan kaikissa kaupungeissa, meikäläisittäin jo kohtuukokoisissa, on joulumarkkinat. Saksassa lopettavat heti joulun jälkeen, ennen uutta vuotta, Ranskan puolella jatkavat pitemmälle.
Jep, Saksassa niitä on joka paikassa, mutta mun kokemuksen mukaan Munchenissä on kaikkein monipuolisimmat. Ja Munchenissä Tollwood on pystyssä uuteen vuoteen asti.
 
[QUOTE="joulu";25110349]Kiitos vastauksista :) Saksaan mieleni halajaa, mutta olisi se ranskakin siinä naapurissa ihan kiva kokemus. Kieli ei vaan taivu sinne ranskaan, joten helpompi olisi lähteä saksaan.

Kiitos vielä erityisesti rteelle tarkasta kuvauksesta :) Munchen hyppäsi listan kärkeen :)[/QUOTE]
Me oltiin viime talvena just etelässä liikkeellä, Saksan puolella joulu siivottiin äkkiä pois. Olimme joulun ja uuden vuoden välillä kummassakin maassa, Ranskassa just Strassbourgissa pitivät joulutoria ihan täysillä vielä, loskasta huolimatta. Kielitaito ei tuota ongelmaa, en osaa ranskaa, mutta aina matkailen Ranskassa mielihyvin vaikka viikkokausia.
 
[QUOTE="joulu";25110349]Kiitos vastauksista :) Saksaan mieleni halajaa, mutta olisi se ranskakin siinä naapurissa ihan kiva kokemus. Kieli ei vaan taivu sinne ranskaan, joten helpompi olisi lähteä saksaan.

Kiitos vielä erityisesti rteelle tarkasta kuvauksesta :) Munchen hyppäsi listan kärkeen :)[/QUOTE]

Jos lähdette Muncheniin niin suosittelen vielä Rotkreuzplatzin markkinoita, ne ovat aika pienet mutta kivat. Samantyyliset mitä Marienplatzilla eli ihan keskustassa, mutta paljon vähemmän ihmisiä ja hieman halvempaa. Pääsee kätevästi metrolla juna-asemalta suoraan markkinoille. Sieltä saa myös Munchenin parhaita crepsejä siitä Kaufhofin etuoven kulmalla olevasta kojusta :D
 
Mä tulen tähän ketjuun kateellisena tylyttämään että järkevän hintaisia lentolippuja taida enää saada yhtään minnekään.

München on ihana kaupunki. Sieltä on suht lyhyt matka Salzburgiin, joten saat lyötyä pari kärpästä yhdellä iskulla. 29 € päivän Bayern-lippu max 5 henkilöä.
 
Mä tulen tähän ketjuun kateellisena tylyttämään että järkevän hintaisia lentolippuja taida enää saada yhtään minnekään.

München on ihana kaupunki. Sieltä on suht lyhyt matka Salzburgiin, joten saat lyötyä pari kärpästä yhdellä iskulla. 29 € päivän Bayern-lippu max 5 henkilöä.
Joulukuun alussa ainakin pääsee vielä alle 200 eurolla Muncheniin. Mikä nyt kellekin on järkevän hintainen. Munchenin lähellä on paljokin ihania paikkoja, esim Mittenwald on todella suloinen pikkukylä lyhyen junamatkan päässä. Joulun aikaan en tosin ole siellä käynyt.
 
Joulukuun alussa ainakin pääsee vielä alle 200 eurolla Muncheniin. Mikä nyt kellekin on järkevän hintainen. Munchenin lähellä on paljokin ihania paikkoja, esim Mittenwald on todella suloinen pikkukylä lyhyen junamatkan päässä. Joulun aikaan en tosin ole siellä käynyt.
Lufthansa lennättää halvimmillaan 99 € per naama, joten mulle järkevä hinta Müncheniin on max 150 €.
 
Me ollaan tulossa talvilomalla helmikuussa Dubliniin :) Mä haluaisin nähdä samalla reissulla Belfastin mutta se ei taida olla kovin järkevää?
No mikä jottei? Siis jos on vaan riittävästi aikaa. Matkaahan ei ole juur ollenkaan, että sikäli onnistuu ihan hyvin jos haluaa.

Saaren tutkimiseen voisi käyttää kuukausitolkulla aikaa, niin paljon olisi nähtävää :)
 

Yhteistyössä