Joululomalla tuli taas sellainen olo, että haluankin olla lapsen kanssa kotona...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistus

Vieras
Aloitin opiskelut syksyllä ja lapsi meni päivähoitoon. Hoitoon vieminen oli kova paikka, ja vaikka olin saanut jo opiskelupaikan, pohdin paikan vastaanottamista vielä muutamaa päivää ennen koulun alkua. Lähdin kuitenkin opiskelemaan. Ja opiskeleminen tuntui mukavalta ja ala omalta :) Lapsi sopeutui hoitoon hyvin ensimmäisten viikkojen alkuikävän jälkeen.

Nyt on edessä paluu kouluun yli kolmen viikon joululoman jälkeen ja lapsella paluu hoitoon -ja vieläpä eri paikkaan joutuu! Mietityttää ihan kauheasti taas hotioon vieminen, miten sopeutuu jne.. Ja itsestäkin alkoi lomalla tuntua, että olisi sittenkin mukavaa olla lapsen kanssa kotona...

Kannattaako jättää koulua kesken..? Meneekö tämä tunne ohi? Mikä olisi lapselle parasta? Lapsi on nyt 1,5v. Mielessä kauheasti kysymyksiä ja ajayuksia, ja suoraan sanottuna välillä ahidistaa paljonkin... :(

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
En osaa neuvoa, mutta muista, että lapsi on tuon ikäinen vain kerran elämässään. Haluatko, että lapsi viettää sen hoidossa.

tätä juuri ajattelenkin!

Koulu on lähtenyt hyvin käyntiin ja tykkään opiskelusta. Minulla ei ole ammattia, joten olisi järkevää käydä nyt tämä koulu.

Mutta loman aikana oli niin ihanaa viettää aikaa lapsen kanssa yhdessä. Tuntuu ihan, että itkettää, kun en taas voikaan olla hänen kanssaan yhtä paljon... :(

Mulla nuorin samanikäinen...Ja ymmärrän kyllä ponttis.
Vaikee juttu.Ote opiskelin kun esikoinen oli vähän alle 2 vee mutta se tuntui olevan sopiva ikä meille molemmille.
Mun äiti hoiti poikaa kotona eli ei ollut tuota hoito-ongelmaa.

Mut toisaalta järkevää on se ammatti lukea...Et siirtämään pystyisi opiskeluja?Esim vuoden päästä on aivan eri asia...
Mutta jokainen tekee kuin itelle paras.

Niin nuo 1,5 veet on aivan ihania,niin suloisia ja kekselijäitä.
:heart:

Kannattaa miettiä, että eihän tämä nyt osittain liittyisi siihen, ettei sinua huvita mennä takaisin kouluun. Ei minuakaan huvita palata yliopistolle näin neljän viikon loman jälkeen yhtään, mutta pakkohan sitä on.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Kannattaa miettiä, että eihän tämä nyt osittain liittyisi siihen, ettei sinua huvita mennä takaisin kouluun. Ei minuakaan huvita palata yliopistolle näin neljän viikon loman jälkeen yhtään, mutta pakkohan sitä on.

kyllä tiedostan, että tämä on osaksi myös sitä, että on ihana itsekin nukkua vähän pidempään ja olla rennommin, ilman kiirettä. Mutta kyllä minä enempi ajattelen tätä juttua nyt lapsen kannalta...

Niin, ja tuo koulu kestäisi enää vain noin vuoden (aikuiskoulutus)... eli ei ois enää pitkästä ajasta kysymys. Ja kun ajattelin, että haluaisin opiskelujen jälkeen lisää lapsia.... niin jos nyt jätän koulun, niin takaisin paluu voi venyä, venyä ja venyä... ja lopulta jäädä kokonaan.

Mutta mietis, voi siinä käydä niinkin että pojan mielestä on kivaa mennä taas päiväkotiin :). Paljon ulkoilua, leikkiä, askartelua, kavereita, seuraa, kivat hoitotädit.

Kannattaa miettiä tarkkaan päätöstä! Mieli voi muuttua vielä monesti :) jos tykkäät opiskelupaikasta, ja lapsi on aiemminkin pärjännyt hyvin hoidossa, niin älä suotta pode huonoa omaatuntoa. Parin viikon alkukangertelu kuuluu monesti asiaan, ihan päivärytmin ja uusien ihmistenkin osalta.

Yhteistyössä