Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Mutta hoitajat siitä kumminkin kärsii, ollaan töissä vaikka lapsia ei tuu, ja monella olis omia lapsiakin kotona. Mutta eipähän vanhempia voi velvoittaa hoitajia niin huomioimaan... pieni toive vaan
Minä oon kyllä niin itsekäs, että varaan lapsilleni hoidon esim. kesän ajaksi, ja otan vastaan mahdollisesti hyvinkin viime tingassa tarjotun kesätyön...mutta esim. viime kesänä ilmoitin kesäkuun lopussa että lapset eivät tulekaan hoitoon ennen elokuun viimeistä viikkoa vaikka hoito oli varattu, koska mun kesätyö loppui heinäkuun eka päivä. Kun aloitin työt, ei tiedetty kestääkö se koko kesän vaiko vähemmän aikaa, siksi en voinut ilmoittaa tarkkaa hoidossaoloaikaa.
Ei mulla oo varaa, millään tasolla, ilmoittaa päiväkotiin että lapset ovat kesän kotona, ja kieltäytyä sitten työstä jos sellaista ilmaantuukin koska en saa lapsiani hoitoon :/ . Eihän päiväkoti ota heitä, jos olen jo ilmoittanut että kesällä he ovat pois hoidosta.
Tätä se on meille opiskeleville äideille, jotka teemme sijaisuuksia ja pikku pätkiä loma-aikoina.