Joululahjoja ystäville

vierailija
On, yleensä ne on kynttilä, lautasliinat, suklaa, käsityö, käsirasva -linjalla.

En ostaisi tuollaista mikä ap:n kuvassa, vihjailee jotain, ja näyttää karhealta harsolta.
 
vierailija
Kyllä nyt joulu on pelastettu kun tän Metalliluolasta bongasin- Joulupukki tulee ja tappaa! Anna ystävälle aineeton laululahja eikä halpatuotantokrääsää. Nerokasta.
Siis oikeesti nerokasta, kerrakin jotai tolkkuu joululaulun sanoissa
 
Saan itse todella paljon lahjoja yhteistyökumppaneilta.
En pidä niitä vaan jaan ne heille jotka oikeasti tarvitsevat.

Mun mielestä olisi hyvä idea jos porukassa yhteisellä päätöksellä annettaisi niille jotka tarvitsevat jotakin.😍
 
vierailija
Saan itse todella paljon lahjoja yhteistyökumppaneilta.
En pidä niitä vaan jaan ne heille jotka oikeasti tarvitsevat.

Mun mielestä olisi hyvä idea jos porukassa yhteisellä päätöksellä annettaisi niille jotka tarvitsevat jotakin.😍
On olemassa joulupataa ja hope-järjestöä yms. keräyksiä, joihin voi lahjoittaa kun siltä tuntuu. Krääsän tunkeminen tavan vuoksi tutuille ja puolitutuille on vastenmielinen tapa. Itse heitän suoraan roskiin kaiken mitä saan. N. 20 vuotta tappelin ja yritin "tehdä oikein" sen paskan kanssa, mutta sitten meni hermo ja nyt tosiaan menee suoraan roskiin. Joskus avaamaton paketti.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
On olemassa joulupataa ja hope-järjestöä yms. keräyksiä, joihin voi lahjoittaa kun siltä tuntuu. Krääsän tunkeminen tavan vuoksi tutuille ja puolitutuille on vastenmielinen tapa. Itse heitän suoraan roskiin kaiken mitä saan. N. 20 vuotta tappelin ja yritin "tehdä oikein" sen paskan kanssa, mutta sitten meni hermo ja nyt tosiaan menee suoraan roskiin. Joskus avaamaton paketti.
Minkä luet krääsäksi? Eikö heijastimet, seinäkalenterit, lippikset, yms. yrityslahjat kelpaa? Mulle kelpaa.
 
vierailija
Minkä luet krääsäksi? Eikö heijastimet, seinäkalenterit, lippikset, yms. yrityslahjat kelpaa? Mulle kelpaa.
No huh huh. Jos tuo ei ole krääsää, niin mikä sitten? Krääsää ei ole tarpeellinen, laadukas käyttötavara. Esim. jos vanhan kirveen varsi menee poikki ja tarvitsee uuden kirveen ja saa lahjaksi juuri oikeanlaisen kirveen, jonka olisi muutenkin ostanut, niin se ei ole krääsää. Suunnilleen kaikki muu on.
 
vierailija
No huh huh. Jos tuo ei ole krääsää, niin mikä sitten? Krääsää ei ole tarpeellinen, laadukas käyttötavara. Esim. jos vanhan kirveen varsi menee poikki ja tarvitsee uuden kirveen ja saa lahjaksi juuri oikeanlaisen kirveen, jonka olisi muutenkin ostanut, niin se ei ole krääsää. Suunnilleen kaikki muu on.
Etkö sää käytä mainittuja tavaroita? Mulla on seinäkalenteri kotona sekä työhuoneen seinällä, hallin seinällä, ja lapsikin ottaa yhden itselleen. Eli hyvä jos yritykset ainakin 4kpl niitä lahjoittaa. Jokainen lippis ja kynä tulee käytettyä. Heijastimia on kätevä olla takissa ja repussa, ja sitten kun ne takertuu johonkin ja menee poikki niin on hyvä että on uusia kaapissa👍

Mulle turhia lahjoja on suklaa, viini ja kynttilät, koska en käytä niitä, vaan heitän roskiin tai lahjoitan eteenpäin.
Ja etenkään vieraiden lasten itse koristelemia pipareita en syö, ihailen kyllä ja pidän koristeena, mutta voin kuvitella että sormia on siinä samalla nuoltu usein.

Itse ostin laadukkaita mutta pieniä kosmetiikkapakkauksia, joista voi käyttää muutaman kerran ja ne loppuu ennenkuin kyllästyy. Toivottavasti saajat ilahtuvat👍
 
Onko m1ehestäkin tullut halvan kiinakaman suurkuluttaja?😱

Aikaisemmin suosit aina kotimaista ja kestävää!
 
  • Haha
Reactions: m1es
Onko m1ehestäkin tullut halvan kiinakaman suurkuluttaja?

Aikaisemmin suosit aina kotimaista ja kestävää!
No en ole vielä itselleni tai muillekaan miehille nukkeja ostanut, mutta jos sellaisen haluaisin, taitaa kotimainen tarjonta olla kovin vähäistä. :confused: Sen sijaan kiinalaistuotanto on massiivista ja sieltä kyllä löytyisi ihan kivoja koristeita (t)yöpöydälle.

 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
No en ole vielä itselleni tai muillekaan miehille nukkeja ostanut, mutta jos sellaisen haluaisin, taitaa kotimainen tarjonta olla kovin vähäistä. Sen sijaan kiinalaistuotanto on massiivista ja sieltä kyllä löytyisi ihan kivoja koristeita (t)yöpöydälle.
En tiijjä valmistetaanko nämä japanialaisetkin Kiinassa.
Mutta juu, eipä näitä varmaan ainakaan Suomessa tehhä:

 
  • Tykkää
Reactions: m1es

Yhteistyössä