joululahjoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olen vähävarainen itsekin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olen vähävarainen itsekin

Vieras
olen nyt mennyt meidän lasten leluja ja vaatteita tässä läpi, ja mulla olis esim lasten hienoja hameita, muita vaatteita, ja leluja pienelle ja taaperolle hurjan paljon.

Olen itse 4 lapsen äiti ja kht ja jos joku on mulle halunnut lahjoittaa käytökelpoista tavaraa/vaatetta (siis lapsille) niin olen ilhatunut tosi paljon, nyt haluisin myös lahjoittaa esim todella vähävaraisille perheille näitä tavaroita, mihinköhän se kannattais tehdä et menis oikeasti oikeeseen osoitteeseen?

Mä en tiedä muuta keinoa kuin ite etsiä sellaiset ihmiset ja antaa suoraan itse. Meidän kaupungissa yhdet tuttavat on diakoniatyössä vapaaehtoisina ja keräävät lasten vaatteita ja leluja lahjoittaakseen niitä eteenpäin tarvitseville. ovat meillekki tyrkyttäneet useaan otteeseen ihan puoliväkisin vaatetta ja tavaraa, vaikka meillä ei todellakaa oo tarvetta. Kuukausitulot 5 tonnia ja lapsille vaatteita kaapit täynnä, samoin leluja. Oon kieltäytynyt ottamasta vastaan joka kerta ja käskenyt antaa sellaisille joilla on OIKEA tarve. Että vähän epäilyttää meneekö mitään kautta apu pelkästään niille jotka oikeesti tarvii. Muutoin kuin niin, että ku ite tietää tai tuntee vähävaraisen perheen nii ite käy henk koht viemässä. VÄlistä vetäjiä tuntuu olevan joka suunnalla ja todella ku meillekki väkisin tyrkytetään. Ei siinä etteikö kelpais käytettykin, mutta kun me ei tarvita. Haluan et ne tavarat menee niille jotka oikeesti tarvii.

no minäkin olen joutunut esim kirpputorilta hakemaan vaatteita, leluja jotka olen pakannut pukunkonttiin. Luulis et jollekin kelpais vähänkäytetytvaatteet ja esim meidän leluilla ei ole juurikaan ees leikitty vaikka on esim fisher & pricen leluja, uusia, viime vuonna saatuja..??

no minäkin olen joutunut esim kirpputorilta hakemaan vaatteita, leluja jotka olen pakannut pukunkonttiin. Luulis et jollekin kelpais vähänkäytetytvaatteet ja esim meidän leluilla ei ole juurikaan ees leikitty vaikka on esim fisher & pricen leluja, uusia, viime vuonna saatuja..??

Varmaan ne monelle perheelle kelpaakin, mutta eikö joulupukinkonttiin voisi sentään lahjoittaa uutta ja nämä vähänkäytetyt hyväkuntoiset muuten vaan? Taapero ei tietenkään niistä erota ovatko uusia vai käytettyjä, mutta noin ihan kuin ajatuksena vain...

Yhteistyössä