joululahjoista ja kummeista

  • Viestiketjun aloittaja miettivä
  • Ensimmäinen viesti
miettivä
no sehän on "normaalia" että kummilapsille ostetaan lahja, mutta kuinka moni ostaa kummeilleen, tai siis lapsen kummeille? minulla on ollut tapana ostaa jotain pientä aina lasten kummeille lasten puolesta... muta en ole kuullut kovin monen tekevän näin...
 
No meillä ostetaan. Tosin ne on meille niin läheisiä ihmisiä että ostettas niille joka tapauksessa lahjat. Siis koko perheeltä saavat yhteisen paketin.

MUOKS. Lisäänpä tähän että meillä on muksut vielä niin pieniä että mitään oma tekemiään juttuja ei voi antaa, mutta todennäköisesti tulevaisuudessa tehdään sitten omin käsin kummeille lahjoja ja piirrustuksia :heart:
 
kyllä on jotain annettu, mutta lapsen "tekemää". 1veenä painettiin jalankuva tyynyliinaan ja kirjoitin siihen "kauniita unia". 2veenä saivat lasipurkit täynnä yhdessä tehtyjä pipareita. 3veenä ½kuivakakun, omatekoisia pipareita+itse koristeli, ja koristellut tulitikkurasiat..sellofaanipaketissa. Nyt tänä vuonna saa maalata auton lumiharjat heille!
 
Myö ollaan kans kummituksille tehty pojun kanssa jotain pientä Joululahjoiksi. Tänä vuonna voitais vaikka leipoa pikkupurkilliset pipareita, jotka poju sit saa vielä koristella. Tai jotain muuta hyvää :p vaikkapa jääsuklaata
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Myö ollaan kans kummituksille tehty pojun kanssa jotain pientä Joululahjoiksi. Tänä vuonna voitais vaikka leipoa pikkupurkilliset pipareita, jotka poju sit saa vielä koristella. Tai jotain muuta hyvää :p vaikkapa jääsuklaata
mitäs toi jääsuklaa on :wave: ?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
No meillä ostetaan. Tosin ne on meille niin läheisiä ihmisiä että ostettas niille joka tapauksessa lahjat. Siis koko perheeltä saavat yhteisen paketin.

MUOKS. Lisäänpä tähän että meillä on muksut vielä niin pieniä että mitään oma tekemiään juttuja ei voi antaa, mutta todennäköisesti tulevaisuudessa tehdään sitten omin käsin kummeille lahjoja ja piirrustuksia :heart:
Säästit multa kirjoittamisen vaivan, eli näin meilläkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Myö ollaan kans kummituksille tehty pojun kanssa jotain pientä Joululahjoiksi. Tänä vuonna voitais vaikka leipoa pikkupurkilliset pipareita, jotka poju sit saa vielä koristella. Tai jotain muuta hyvää :p vaikkapa jääsuklaata
mitäs toi jääsuklaa on :wave: ?
Semmosta kookosrasvan kera tehtyä suklaata, joka laitetaan pikkusiin foliomuotteihin ja jääkaappiin, ni on semmosia herkkuja :D Joskus sain tuon ohjeen äitipuolelta ja kadotin, mut uuden ja täysin saman löysin vuosia sitten Tiimarin foliomuottipaketin takaata...oli vaan tryffeli-nimellä.
 
nyyti
meillä ostetaan/tehdään myös aina kummeille pienet joululahjat.Toissa vuonna painettiin lapsen käden kuvat posliiniseen kahvimukiin mukiin leivottiin pikkupipareita ja koko paketti kääräistiin sellofaaniin.Viime vuonna ostettiin Ikeasta valokuvakehykset,jotka lapset maalasivat vihreäksi ja viimesteltiin Tiimarin punaisilla puutontuilla,lapsen kuva niihin kehyksiin.Lisäksi tilattiin netistä tyynyliinat,joissa luki "hyvää yötä kummitäti".
 
Kuuden kummi
eipä kukaan kummilapsista mua muista..lapsistani puhumattakaan.
Itse laitan lapsieni kummeille JA heidän lapsilleen jotain.
On minusta vähän OUTOA ettei kummilapsilaumastani kukaan koskaan mitenkään mua muista, mutta minkäs teet !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuuden kummi:
eipä kukaan kummilapsista mua muista..lapsistani puhumattakaan.
Itse laitan lapsieni kummeille JA heidän lapsilleen jotain.
On minusta vähän OUTOA ettei kummilapsilaumastani kukaan koskaan mitenkään mua muista, mutta minkäs teet !
Näin se vaan joillakin on. Ei meitäkään muisteta. Aina ei edes tule kiitosta joulu- synttäri- tai nimipäivälahjoista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuuden kummi:
eipä kukaan kummilapsista mua muista..lapsistani puhumattakaan.
Itse laitan lapsieni kummeille JA heidän lapsilleen jotain.
On minusta vähän OUTOA ettei kummilapsilaumastani kukaan koskaan mitenkään mua muista, mutta minkäs teet !
Näin se vaan joillakin on. Ei meitäkään muisteta. Aina ei edes tule kiitosta joulu- synttäri- tai nimipäivälahjoista.
:( Lapsen piirtämä korttikin jo lämmittäisi kovasti mieltä. Jotenkin tuntuu siltä, että maailma on menossa itsekeskeisempään suuntaan ja pienikin muiden muistaminen on vaikeaa.

 

Yhteistyössä