~~ Joululahjoista 2011 haaveilevat ~~

Sanmar82 > Normaalin luteaalivaiheen pituus on 12-16 vuorokautta, joten dpo13 on hyvän pituinen. :) Alle 10 vuorokauden luteaalia pidetään liian lyhyenä kiinnittymisen onnistumiselle ja ilmeisesti myös yli 16 pituiset alkavat olla huonoja. Plussatuulia!
 
Macy Gray, sun yleissivistys tällä saralla on häikäisevää. Kiitos kaikista vastauksista :) Olisiko sulla tai jollain muulla tietoa mahdollisesti liian pitkästä luteaalivaiheesta. Mulla kun LH-huipusta menee menkkojen alkuun 16-17 päivää. Olen yrittänyt hakea tietoa huonolla menestyksellä. Onkohan tuo liian pitkä ja jos on niin mitä se tarkoittaa käytännössä?
 
Viena, miun käsityksen mukaan tuosta 16-17 pvstä (jos kerta on laskettu LH huipusta) pitäisi vähentää 1-2 pv pois, eli laskea se siitä oviksesta, ei huipusta! Joten sillonhan siun luteaali on ihan normaali 14-16 pv! =) Korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä, mut näin mie olen käsittäny asian! Eli LH huippu dpo -1, ovispäivä dpo0 ja sitä seuraava päivä dpo1! Näinhän Barbamama taisi asian ilmaista? Ja näin olen itsekin sen aina laskenut!
 
Ansku 83, ai nii juu noinhan se menikin, että itse oviksesta lasketaan lueaalivaihe alkavaksi EIKÄ tuosta LH-piikistä. Alkaa taas hysteria nousta tulevan oviksen myötä että kehittelen ihan mistä tahansa jotain huolen juurta;) Huh, vois taas rauhottua. Vielä kun olen kipeenä jossain kurkkutulehduksessa niin on hyvää aikaa märehtiä ja murehtia esimerkiksi sitä että voiko edes kipeenä yrittää lasta :headwall:
 
Ansku 83 Vielä kun olen kipeenä jossain kurkkutulehduksessa niin on hyvää aikaa märehtiä ja murehtia esimerkiksi sitä että voiko edes kipeenä yrittää lasta :headwall:
Samaa me kanssa mietittiin. Ja kyllä touhuttiin flunssaisina. Tulee mitä tulee tai on tulematta, ens kuussa parannetaan sitten tahtia jos sinne joudutaan..
Vähän tosin mietityttää edelleen :|
Pikaista paranemista, täällä yli viikon flunssa edelleen mutta paranemaan päin jo..
 
plug-in-babylle paljon onnea!

Täällä taistellaan samojen oireiden kanssa kuin macy gra ja minnarumy. Ihan järkyttävä alaselkä aja -maha kipu! Hankala istua ja olla mitenkään! Housut tuntuu ikävälle, kun painavat -vaikka ei ne oikeasti ole edes kireät! Ajattelin jo mielessäni, että tämä varmaan kiinnittymisestä johtuu, mutta ehkä se tosiaan on jotain alkavaa flunssaa! Toivottavasti ei!!!! On meinaan meidän perheessä tämä talvi sairasteltu ihan reippaan laisesti! Kyllä todellakin jo riittäisi!

Mutta saa nyt sitten nähdä. Toista silmää pitää myös pyyhkiä vähän väliä, kun tuntuu, että siinä on rähmää tai jotain, eikä näe kunnolla.

No, viikko vielä, sitten saa testata!
 
Neljäskö parantumisterveisiä sinullekin! HItto että pännii, mutta joo on täälläkin tultu siihen lopputulokseen jotta ei se nyt tästä flunssasta voi kiinni olla, jos päättää tulla nyt niin tervetuloa vaan :)
 
viena > Ansku83 ehtikin antaa hyvän vastauksen. :) Mulla on ollut ennen Terolut-kuuria pitkä luteaalivaihe (16-18 vrk) ja silloin oli useampi kemiallinen. Taisi pisimmillään olla dpo20+ (en muista tarkkaa lukua) ennen kuin vuoto alkoi. Oireista tiesen, että kiinnittymisyritystä oli ollut ja raskaustestitkin antoivat epämääräisiä viivoja. Ei kuitenkaan selkeitä haamuja olleet, joten enemmän oireitten perusteella ja vuodon viipymisellä kemiallisiksi päättelin. Menkkakivutkin olivat poikkeuksellisen kovat ja erilaiset kuin tavallisesti. Oma kokemukseni onkin siksi se, että liian pitkä luteaalikin on huono. 10-16 vrk on siis ihan hyvä eli sen osalta sulla vaikuttaisi ihan lupaavalle. :)

Tasan viikon päästä mulla on testipäivä mikäli täti ei ennen sitä saavu. On sellainen ilta tulossa, että täytyy varmistaa voinko ottaa alkoa. Päästään miehen kanssa pitkästä aikaa kaksin "ulos" tai muuten iltaa viettämään. :) Laitetaan varmaan pihvit ja sen kanssa punaviiniä, illemmalla ehkä poiketaan baarissa. En pistä ollenkaan pahakseni, jos jos saan aloittaa 9kk:n alkottomuuden ja nauttia illasta kivennäisvettä ja muita alkoholittomia siemaillen. :rolleyes:
 


Nimimerkki...................Kiertop............Ikä....Toive.....Yritys

Sannah......................52/33..............21.....1..........6
Minnarun....................29/29-31........30......3...........8
Sanmar82...................27/27-29........29.....1...........3
macy gray..................25/30-34.........30......2..........16
Lilianne......................24/28-32..........34.....4...........13
Emmuska10...............24/28................28.....2............1
neljäskö.....................22/30-35...........29.....4..........1
miida.........................20/29.........................2..........3
äiti x4........................17/24...............32.....6...........4
Jenny82.....................15/25-29...........28......1..........3
Barbamama35............14/25-28...........35......3(4).....7
Safira85.....................13/28-60...........26......1.........1
Viena.........................13/31................33......1...........3
kissendaal..................12/35................25.....2...........1
nefertar.......................9/29-38...........22......1..........13
Ando...........................9/26...............28.......2..........4
Ansku83......................7/32-37..........27.......1...........4
Mango86.....................5/?.................24.....2...........2
Sunflower11................4/26-31...................3...........4
nepari80......................3/28-29..........31.....2...........3
Sinderella...................2/25-30.............38......6...........4
mymosa



Ovis ohi ja piinailu alkoi:


Minnarun dpo13
Sanmar82 dpo12
Lilianne dpo7
macy gray dpo6
neljäskö dpo5/6
Barbamama35 dpo2

Haamuilijat:



Plussanneet:


plug-in-baby




Tammikuun vauvaa haaveilemaan lähteneet:


 
Viimeksi muokattu:
Ei uutta auringon alla... mie oon viime yönä heränny about kolme kertaa silleen että hätkähdän ja ainut ajatus on oon raskaana... hieman outoa... taitaa olla toiveet korkealla....no muutama päivä vielä ja piinailu olisi sitten ohi =) ihanaa lauantaita kaikille, miulla on kolme lasta hoidossa täällä ni herätys oli jo 5.30 joten päivästä tulee pitkä, vauhtia ja vaarallisia tilanteita 5 alle kouluikäistä ja tuo nuorin hieman vajaa vuotunen =)
 
Minnarunille hurjasti peukkuja viikonloppua varten!! :)

Mut voi jo pikkuhiljaa siirtää tohon plussanneisiin. Viiva on jo ihan viiva. Nyt vaan odottelemaan, että joulukuisten odotuspino alkaisi täyttymään. Toivottavasti mahdollisimman paljon meitä pääsisi sinne mukaan. :heart:
 
No ni, nyt on ensimmäinen virallinen plussa listalla :)

Edelleen peukkuja viikonloppuna testaaville. Koittakaahan vähintään haamuilla.

Meidän kakkonen täyttää tänään 8 vuotta :heart: On nyt kahdeksan vuotta, neljä tuntia ja kuusi minuuttia vanha :)
 
plug-in-baby onnea pinon ekasta plussasta :heart:

Kiitos kaikille tuota cb:n ovistestiä ja sen viivojen vahvuutta kommentoineille! Ja kiitos sunflower havainnollisesta kuvasta :) Mulla on aika saman vahvuinen ollut se plussaviiva aina, kun sullakin tuossa kuvassa. MG on kyllä todellinen tietopankki, niinkuin joku jo taisi mainitakin :)

Tänään en jaksanut edes testata. Ei ole yhtään raskautunut olo ja kun ne edellisetkin testit negaa, niin oottelen lähinnä sitä huomista ja tädin oletettua vierailua. Laskeskelin jo tossa, että jos ensi kierrosta tärppää, niin uusi LA olisi 31.12. olettaen, että täti tulee huomenna ja kierron pituus olisi taas 27. Eli ehkä voin silti pysyä vielä joulutontun haaveilijoissa :p
 
mg: Peukutuksia, että saat viettää miehesi kanssa alkoholitonta iltaa ja seuraavan vuoden samalla linjalla ;) b=)d

Minnarun: Kovasti peukutuksia! b=)d Testaatko huomenna?

plug-in-baby: Onnea :flower: ja pienelle paljon tarrasukkia matkaan!

Sinderella: Käsittämätöntä miten nopeasti vuodet menee... Mulla on kanssa 8-vuotias kuopus =) Hauskaa synttäripäivää sekä lapselle, että äidille! :heart:
 
Sinderella Laitetaanhan tähän oikeaan ketjuunkin vielä! Tosiaan heitin hanskat tiskiin hiukan hätäisesti ja tämän alkaneen kierron mukaan jos vielä tärppää niin la on vielä joulukuun puolella eli 29.12 :xmas: Alkuun kun oli vielä miehen kanssa puhetta et jos nyt ei tärppää niin siirretään pari kuukautta ainakin yritystä eteenpäin mutta aletaan kyllä kallistua sen puoleen ettei me mitään siirretä, tärppää jos tärppää =) Eli kaipa mut voi palauttaa sinne listalle ja laittaa kp3/28-29
 
Barbbis: ei oo testejä joten menee väkisin maanantai-iltaan tai tiistai aamuun... se on ihan hyvä se :heart: lähin avoin apteekki taitaa olla 50 km päässä joten ei ihan viitsi lähteä hakemaan ja kun ei yhtään voi olettaa että plussa testiin tulis... yhäkään ei oireita puolesta eikä vastaan... hieman epäilen tädin huomenna tulevan sillä piti äsken vähän vollottaa... surullinen asia oli mut ei mitenkään ajankohtainen...höpsö minä
 


Sunnuntai 27.3.

Nimimerkki...................Kiertop............Ikä....Toive.....Yritys

Sannah......................55/33..............21.....1..........6
Minnarun....................30/29-31........30......3...........8
macy gray..................26/30-34.........30......2..........16
Lilianne......................25/28-32..........34.....4...........13
Emmuska10...............25/28................28.....2............1
neljäskö.....................23/30-35...........29.....4..........1
miida.........................21/29.........................2..........3
äiti x4........................18/24...............32.....6...........4
Jenny82.....................16/25-29...........28......1..........3
Barbamama35............15/25-28...........35......3(4).....7
Safira85.....................14/28-60...........26......1.........1
Viena.........................14/31................33......1...........3
kissendaal..................13/35................25.....2...........1
nefertar......................10/29-38...........22......1..........13
Ando..........................10/26...............32.......2..........4
Ansku83......................8/32-37..........27.......1...........4
Mango86.....................6/?.................24.....2...........2
Sunflower11................5/26-31...................3...........4
nepari80......................4/28-29..........31.....2...........3
Sinderella...................3/25-30.............38......6...........4
Sanmar82...................1/27-29.........29.....1...........4
mymosa



Ovis ohi ja piinailu alkoi:


Minnarun dpo14
Lilianne dpo8
macy gray dpo7(?)
neljäskö dpo6/7
Barbamama35 dpo3

Haamuilijat:



Plussanneet:


plug-in-baby




Tammikuun vauvaa haaveilemaan lähteneet:


 
Viimeksi muokattu:
Kiittää kannustuksesta, tää on aika kauheaa... prkl jos keho on vaan tehny temput ja kierto onkin yht äkkiä pitkä varsinkin kun viime kierto oli vain sen 27 päivää... nyt on semmoinen olo et testin hankintaan en mene ennen keskiviikkoa koitan rauhassa vain odotella. Limakalvot tuntuu ihan kamalan kuivilta ei minkäänlaista vuotoa/eritettä
 
Hyvää huomenta!

On se niin väärin, että työ häiritsee niin kovasti vapaa-aikaa, että ei ehdi kuin pikaisesti lukemaan...:kieh:

Onnea isoooosti plug-in- baby :flower:!!!! Toivotaan, että saat pian lisää seuralaisia.

ON: Mä ajattelin tämän kierron yrittää huom..:attn: yrittää olla taasen testaamatta ovulaatiota. Saa nähdä virittelenkö taas vessalabran, mutta nyt ainakin näin. Periaatteessa mä tunnistan oviksen kyllä, mutta tietty tuntemukset ja todellinen hetki ei aina välttämättä mene yksiin. Greippimehua ja kaiken maailman hivenaineita vetelen nyt antaumuksella. Punaviiniä unohtamatta :p
Ainiin Siderella kiitos, että jaksat päivitellä listaa!! Huomasin, että mun ikä on hivenen alakanttiin, ja se ilahdutti kovasti :whistle:! Mut todellisuudessa kolmekymppiä on rikki ja tarkka mittari näyttää 32 : /:eek:.

Minnarum tsemppiä!!!!

Mukavaa sunnuntaita ja plussatuulia kaikille!
 
Sinderella > Laittaisitko mulle kysymysmerkin tuonne dpo:n perään (dpo7?) ? :) On sen verran ihme, jos olen ovuloinut, että en ihan rohkenisi pelkällä luvulla piinailla.

Au! :kieh: Alavatsalla kipuilee. Rinnat kipuilee ja ovat muutenkin ihan kummallisen tuntuiset, kun kaikki kangas tuntuu pahalta. Vähän ovat arat painaessa, mutta ihan halimiskunnossa vielä. Decolte on ollut kuin euroopan tiekartta taas jonkin aikaa. En tajua miksi nuo suonet kuultaa myös käsissä melkein aina. Kamalan näköistä. Onneksi saa pitää vielä paljolti vaatetta päällä, niin ei ihan kaikille paista moiset yökötykset. Menisipä viikko silti nopeasti.
 

Yhteistyössä