Joululahjat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masuilija.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

masuilija.

Aktiivinen jäsen
18.02.2011
2 388
0
36
Oletteko muut jo ostelleet joululahjoja? Itse ostin viimeviikolla ekat ja nyt sitten mietinkin, että mitä tuolle pojalle ostais, jouluna ikää hänellä on 8kk. Leluja ja vaatteita meiltä löytyy yllinkyllin. Mutta mitä tuon ikäinen silloin tarviis? Olisko kellään ideoita?

meillä alle vuoden ikäinen sai nuppipalapelejä ja palikota..kylpylelut on ollut mieluisia:) ja kaikki ääntäpitävät laitteet,mieluiten sellaiset mistä kuuluu puhetta ja musiikkia..

ja minä kanssa sanon että pulkka:) meillä se on ollut todella kovassa käytössä.kävelyvaunu on kanssa tosi kätevä.Meillä myös lakanat,tyynyliinat yms vuodevaatteet tuli tarpeeseeb.

Vauvapulkka tai sellainen lelukärry jonka avulla voi opetella kävelemään. Tai jotain astioita, kuten ruokalautanen, muki, nokkamuki, lusikka jne. Kirjasta varmasti on myös iloa pitkäksi aikaa, jos ostat jonkun tavallisen satukirjan eikä esim. pehmokirjaa.

Meillä ostetaan joululahjat vasta joulukuussa.. :)

Ja mitä oman muksun lahjoihin tulee niin tuskin ostetaan mitään, ei ostettu viime joulunakaa, silloin hällä ikää 6kk, nyt sitten on se 1v6kk ikää enkä tosiaan meinaa ostaa mitää, ei hän kuitenkaan niin hyvin niiden lahjojen päälle ymmärrä..

Mut jos jotain pitäs ostaa tuon ikäiselle niin varmaan jotain kävelytukea tms. :) Vauvapulkka on kans ihan kiva.

Mitä mieltä olette muuten siitä kuinka paljon noin pieni lapsi tai lapsi yleensäkkin tarvitsee lahjoja, kun mulla tapana ostaa kaapit ja nurkat täyteen lahjoja, mutta kattooko sukulaiset mua sitten kieroon, kun ostan ihan liikaa tuolle :( ?

No mä aloitin kerrankin lahjojen hankinnan ajoissa. Ostin jo n. 2kk sitten ekat kun alesta löysin. Ja tässä sitten pikku hiljaa olen varastoa täydentänyt. Mutta on vielä monelle hankittava. :)

Kummipoikani tykkäsi tuossa n. vuoden iässä sellaisita leluista jotka liikkuu lattialla ja ne pitää ääntä. Ja sellaisista leluista, kun jostain itse painaa niin alkaa kuulua ääntä. =) Ja tosiaan tuo pulkka on tosi hyvä idea. ;)

Niin ja: Itsehän sinä sen päätät paljonko haluat omalle lapsellesi lahjoja hankkia! :) Älä sukulaisista välitä...

Viimeksi muokattu:
Kiitos grill taidanpa tosiaan miettiä vaan sitä että paljonko itse hänelle haluan lahjoja ostaa :) Joka varmasti monen mielestä on paljon, mutta niin ostan kaikille muillekkin aian paljon, kun tällänen jouluihminen olen.

Minä ostin ekat joululahjat jo syyskuun loppupuolella, kun alkoi Suomalaisen ale. Siskon tytöt saavat nyt aiiiivan ihquja paketteja. Vielä kun malttaisi odottaa sinne jouluun, että pääsee antamaan ne!!! :D :D Muutoinkin suunnitelmia on pää puolillaan, mitä kenellekin ostaisi / tekisi. Esim. tyttäreni isovanhemmille ja isomummolle meinasin teetättää sellaiset valokuvakirjat likan ekasta vuodesta (vaikka huhtikuisella se vuosi tavallaan jääkin vähän vajaaksi jouluun mennessä).

Minulla on tapana pitkin vuotta mietiskellä ja kuulostella, mitä kukakin toivoo / tarvitsee. Jos jotain sopivaa sattuu kohdalle vaikka juhannusalesta, niin sitten se lahjojen ostelu aloitetaan jo silloin. Mutta en tietoisesti siis lähde heti juhannuksen jälkeen joululahjaostoksille! ;)

Minä en halua hukuttaa lasta tavarapaljouteen tai opettaa sitäkään, että joulu on pelkkiä lahjoja vaan. Joten kohtuudella, kohtuudella. Tietysti sitä voi olla vaikea malttaa mielensä oman lapsen lahjonnassa, kun on ensimmäisestä kyse ja noin, mutta yritetään. Olen myös noiden siskon tyttöjen kohdalla ollut vähän sellainen tylsä täti, joka ostaa järkeviä lahjoja, tai vähintäänkin jollain tavalla kehittäviä, sillä he saavat kyllä mummeiltaan ja kummeiltaan sitten sitä kaikenkarvaista trendikästä krääsää - jota kohtaa mielenkiinto kestää ehkä sen muutaman kuukauden verran.

Ostin ekat lahjat jo tammikuussa..Yleensä jää viime tippaan,joten edistystä on tapahtunut :D Tänään viimeksi ostin pari lahjaa...Jokunen pitää vielä ostaa.Onneksi tiedän mitän ostan,niin ei tarvii miettiä.

No tulipa sitten ongelmaksi toi miehen lahja ! En koskaan osaa ostaa oikeen mitään sille. Tuo on tollanen äijä eli ei mitään käsihoitoja parturilahjakortteja vaatteita tai muuta sellasta. Viimeks toi innostu kun sen veli toi sille kaljatölkkejä jossa oli pääkalloja, ne oli siitä tosi hienoja :D