*JOULULAHJAT heinäkuussa*

jännittää,hui..huomenna olis rakenneultra =) Liikeet tuntuu jo mahan läpikin vaik ylimäärästä vähän onkin siinä päällä :LOL: Isi tuntenu ne jo mahan läpi mut pian lopettaa liikkeet jos jonkun muun käsi mahalla kuin mun,hassua!
Alapää/liitoskivut helpottanu kun oon pitänyt tukivyötä. Olo aikas hyvä,mitä nyt turvotusta vähän mut muuten nautin kun tästä täysillä kun viimeseksi voi olla että jääpi...
tuun huomen ilmottelee miten meni ja jospa täti kertois sukupuolenki :D

sini ja asukki 20+2
 
Tuosta Diapamista kun oli juttua, tälläisen löysin ja en kyllä itse ottaisi, paljon käytetään rauhoittavana lääkkeenä. Diatsepaami läpäisee istukan. Suuriannoksisissa eläinkokeissa diatsepaami on aiheuttanut sikiövaurioita ja poikaskuolemia.

Diatsepaamia ei suositella käytettäväksi raskauden - etenkään ensimmäisen kolmanneksen - aikana, ellei hoitava lääkäri pidä sitä välttämättömänä. Jos hoito katsotaan välttämättömäksi, on käytettävä pienintä tehokasta annosta ja pyrittävä lääkkeettömään jaksoon juuri ennen laskettua aikaa. Loppuraskauden aikana otettu diatsepaami voi aiheuttaa vastasyntyneessä psyykkistä riippuvuutta ja mahdollisesti vieroitusoireita, ja lisätä vapaan bilirubiinin pitoisuutta. Diatsepaamin käyttö pakottavien lääketieteellisten syiden vuoksi raskauden loppuvaiheessa tai synnytyksen aikana voi aiheuttaa vastasyntyneelle hypotermiaa, hypotoniaa ja keskivaikeaa hengityslamaa (17).

Diatsepaami erittyy äidinmaitoon. Imetyksenaikaista käyttöä ei suositella.

Panacodia on minullekin määrätty äitipolilta issias särkyyn, toivottavasti ei tässä raskaudessa tule on meinaa sen verran pirullista kipua :( . No joo tälläistä täältä tällä kertaa.
 
Kituks Härkänainen,

ja sori jos jäi nyt turhaa mietityttää se mielialalääke. Rauhoittava on kuvaavampi. Jokainen joka sitä käyttää/on käyttäny tietää varmaan et kuin moneen sitä käytetään. Meinasin muuten heti poistaa koko lääkejutun ku aiheuttaa ehkä vaan turhaa rähinää...

Enkä minäkään tosiaan suosittele raskaana tai muutenkaan "turhaa" syömään lääkkeitä. Panacod on mulle vanha tuttu vuosien ajalta, eikä ole raskaanakaan vaikuttanut mitään sivuoireita, ainakaan sellaisia jotka tiedostaisin. Mutta ei se ole vaikuttanut kipuunkaan mitenkään, joten en ole ottanut ollenkaan ja nimenomaan vauvan takia. Aika vähillä tropeilla olen pyristellyt raskausajat menemään.

Enkä ole mitenkään ammattilainen nuitten termien kanssa, eli mulla menee rauhoittavat lääkkeet mielialalääkkeiden kategoriaan, en tiedä miten oikeasti menee. Eikä se mihin joku lääke on alunperin kehitetty tarkota mitään, mullaki on kokeiltu mielialalääkkeitä, joita yleisesti masennuslääkkeinä käytetään, nimenomaan kipulääkkeiksi.



Kyllä mä tarvisin tehokkaat lääkkeet ja on ollu puhetta vaan puheiksi ne jää kun nuo ikuiset panacodit/tramalit/pronaksenit ei pure. Toistaiseksi morfiinitipassa oon kokenu kivuttoman olotilan, huh! -Nauttikaa te joille se kivuttomuus on arkea :kieh:

Ja oon ollu kipupolilla yms vaikka ja missä hoidettavana, mutta en tiedä mikä mättää ettei apua löydy. Neuvolan lääkäri sanoi nyt, että ehkä sun täytyy vaan hyväksyä ettei lääketiede voi sua auttaa |O ........... nii´in, kuuhun kyllä osataan mennä.....

Ja ehkä täällä voi sen suoraan sanoa että aika loppu oon jo tähän olemiseen, kivut estää nukkumisen. Valvon useimmiten läpi yön. Väsyneempänä saatan aamuyöstä jonku tunnin nukkua. Kärsivällisyys alkaa olla nolla. Pikkusen oon pohdiskellu et oiskohan aihetta huoleen enempiki, kun vasen käsi menee ihan aina makuulla tunnottomaksi.Tunnottomuutta on ollu käsissä ja jaloissa jo vuosia, mutta vasen käsi yhdistettynä sydänoirehtimisiin pistää miettimään... Aikanaan useamman kk.n valvomisputken jälkeen kuvattiin sydän, jolloin oli laajentunut.

Mulla on muuten tuota että koivet sanoo yhteistyösopimuksen irti ilman raskauttaki, ja sillon ei oo kyllä mikää kipulääke tehonnu, joskus pitäny bulance tilata noukkimaan ku ei pääse enää liikkeelle ollenkaan. Selkä senverta rikki että väärä kiertoliike vie tunnon jaloista, mutta tuo mielettömän tuskan selkään ja lantioon.

Tuon vauvelin takia pitäis jaksaa lekuriin raahautua ajoissa. Kun elin yksin en jaksanu/viihtiny mennä vaatimaan apua, sitä vaatimista se aina oli, Ja usiamman kerran kävi sitte niin että ihan viime hetkillä menin, lekuri kerranki oikee nuhteli että tiiäkkö sinä että kuin lähellä kuolemaa olit, ihan rajalla kuule. Sanoin vaan herra tohtorille jotta päivystävä lääkäri kyllä koetti hätistellä mut kotiin...

No nyt tuli kunnon valitusrimpsu, vaan semmosta tämä eläminen joskus on.
 
Nyt voin sanoa olleeni ahkera!!

Eilen ja tänään oli heinäsavotta, kerättiin hepoille sellanen 500 paalia heinää. Ite tosin traktorin ohjaksissa, hangon kanssa heiluttelu aiheutti repäiseviä kipuja kylkiin. Sitten se ikävämpi oire vielä, kamala aivastelu ja silmien kutina mitä ei ole IKINÄ ilmennyt. Tiedättekö voiko heinäallergia puhjeta aivan tuollai yhtäkkiä?!

Lisäksi sitten poimittiin aamulla 35 kg mansikoita äidin kanssa... No, onneksi nyt, koska myöhemmin en olisi ehkä enää jaksanut. Sitten hepalle on kohtuu todennäköisesti tulossa kaveri ja koulua varten kerätty kasvisto on muutamaa kukkaa vaille kerätty.... Kerrankin tuntuu että asiat on reilassa, VIHDOINKIN!!
 
Ultrakuulumisia!
Eilen oli rakenneultra ja kaikki oikein hyvin! :) Pikkuinen köllötteli pää alaspäin ja oli oikein vilkkaalla päällä :) Kaikki rakenteet oli kunnossa, sydän toimi moitteettomasti ja 5 sormea näkyi ainakin toisessa kädessä! :D Ja 90% varmuudella on sitten tulossa tyttö!! IHANAA! :) Tyttöä nimittäin olen salaa vähän toivonutkin! :) Vaikka tietenkin pääasia että kaikki on kunnossa. Kyllä on hieno fiilis!!

Liikkeitä olen tuntenut nyt ihan päivittäin ja pitkin päivää :) Välillä ihan kunnon potkuja, niin että pistää oikein ähkäisemään. Useimmiten nukkumaan mennessä käy julmettu myllerrys masussa ja monesti töissä kun koneella istun :) Se on muuten jännä (kuten jotkut onkin jo todenneet täällä) että kun mies laittaa käden mahalle ja yrittää liikkeitä tuntea, niin vauva hiljenee heti! :D

Mutta nyt täytyy jatkaa töitä! Huoh... Tekis vaan mieli lähteä ostelemaan pikku neidille vaatteita ja muuta kivaa :) Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!

Sapis ja pikku myy rv 21 tasan :)
 
Saparo-81, ihania ultrakuulumisia sullakin :)! Onnea! Meille lääkäri sanoi kanssa, että "95% varmasti poika".. eli eiköhän tuohon voi luottaa :). Ja jos ei, niin on ainakin yllätystä kerrakseen, jos sieltä tyttö syntyy :D! Meilläkin vauva oli pää alaspäin kohdussa ja välillä se heilutti kättä, jossa näkyi niitä sormiluita. En ehtinyt niitä laskemaan, mutta mies kiusasi, että "oli ainakin 5, näytti että olis ollut 6" :D!
 
Annukka-84, allergia-aiheesta. Itsellä on ensimmäistä kertaa ikinä ollut tänä kesänä oikeastaan koko kesän allergiaoireita, tukkoinen nenä ja arat silmät. Lääkäri ei tuonut esille yhteyttä raskauteen, mutta itse haluaisin kuvitella, että voisi olla vain tämän kesän juttu ja pääsisin taas ensi kesän helpommalla. En kylläkään osaa vastata kysymykseesi, voiko allergia puhjeta yhtäkkiä, mutta tuntuu, että raskaana ei elimistö toimi ihan normitavalla...
 
OmituinenOtus Juu, ei mitään. Se vaan jäi hetkeksi mietityttämään ja täts it. Huumoria kehiin, ni kyl se siitä. Nuo lääkkeet raskausaikana on vähän sellanen jännä juttu, että ne nostaa aina verenpainetta aika monessa... minussa ei sinänsä, koska tiedän omasta kokemuksesta, ettei niitä huvikseen naamaan vejetä vaan ihan tarvittaessa. Yllättävän paljon muuten on lääkkeitä, joita voi käyttää raskausaikana, joskaan mitään ei oikeastaan suositella.. se on vähän semmonen, että "nyt kuule opettelet vauvan puolesta olemaan ilman kipulääkettä niin jospa et myöhemminkään tarttis", sinänsä ihan jees, mutta kun kaikilla ne kivut ei vaan ole niitä ohimeneviä juttuja. Tiedän kyllä mitä tarkoitat niillä säryillä, voin ainakin kuvitella.

Tuossa mietin, että ootko kokeillut jäsenkorjausta? Kuulostaa näin äkkiseltään nuo sun kivut ja oireet (puutuminen) siltä, että sulla on hermoja puristuksissa, luut vinksallaan siellä täällä ja sun muuta sellaista.. Jos ne laittaisi kuntoon niin uskoisimpa, että sinun kivut helpottaisi ainakin tiettyyn rajaan asti, jopa siedettäväksi.

Minulla laitettiin nilkat, polvet ja lonkat kuntoon jäsenkorjauksella ekalla kertaa ja sen jälkeen selkäranka napsittiin kohdilleen ja kaikki selän ja rintakehän luutkin, mulla oli nuita vanhoja ratsastusvammoja sun muita, joissa oli sit hieman ruennu luutkin vinksottamaan. Voin sanoa, että se toimempide ei todellakaan sattunut yhtään, mutta pari päivää sen jälkeen olo oli kuin pieksetyllä pari päivää, ja voi taivas miten sen jälkeen oli ihana olla, kun ei koskenut mihinkään eikä lonkatkaan ollut enää yliliikkuvat!!! Lihaksisto on nyt parempi kuin koskaan aiemmin ja tämä raskaus on edennyt oikeesti yllättävän kivuttomasti, mitä nyt niitä normaaleja pikku juttuja ja sit se isompi huoli seulahälytyksestä, mutta niillä ei ole sinänsä mitään tekemistä minkään kanssa. Uskompa muuten oikeesti, että saisit lääkkeettömästi helpotusta vointiisi enemmän kuin lääkkeillä, vaikka en ole minkään lääkkeettömyyden puolesta puhuja.

Itselläni muuten varpaita ja jalkapöydän luita joudutaan vieläkin fiksaamaan, koska ne on jo niin tottuneet olemaan väärillä paikoilla, että menee vielä aikaa ennenkuin ne suostuu pysymään siellä missä kuuluukin, mutta voi taivas miten se oikeesti vaikuttaa ristiselkäkipujen ja "issiaksen" kipujen poistumiseen. En uskonut ennenkuin koin sen ja voin suositella, mutta MUISTAKAA AMMATTILAISET, EI NIITÄ HUMPUUKIMAAKAREITA!!!!

Jees.. tytöt lähetään tänään hakemaan kotia ja päästään normaaliarkeen taas kiinni. Olen toipunut mahataudista nyt lopullisesti (ainakin haluan ajatella niin) ja nyt jaksaa taas vaikka mitä. Ukkokulta jää tän viikon jälkeen lomalle 2 viikoksi, joten jouten oloa perheen kesken tulee riittämään, IHANAA!!! Ajattelin ensitöikseni fiksata ukkokullan jalat ja selän ihan kunnon käsittelyllä (teen itse aloittelijana jäsenkorjausta), joten sekin vois päästä rentoon lomafiilikseen ilman turhaa kireyttä ja ressiä ja selkäsärkyjä. Muutoin en kummempia ole lomalle suunnitellut, ihan vaan ollaan ja saunotaan ja jännätään koulujen alkua. Tietysti se rakenneultra oottaa sit viikon päästä ke:na ja se hieman särkee rituaalit, mutta sehän on vain plussaa.

Aurinkoista päivää teille kaikille ja onnittelut ultrakuulumisista ja sukupuolitiedoista!!!
 
Katharinelle: mä ainakin ostin cocoa butter,body butter nimistä rasvaa body shopista.Niillä ei ollut sitä puikkoa ja myyjä sanoi et tää olis tarkotettu just niihin arpiin.

Oli ihanaa kylpylässä miehen kanssa.Rentouduttiin oikein kunnolla ja nautittiin.Sääkin oli aurinkoinen.Liikkeitä en oo vielä kunnolla tuntenut...neuvolaa odotellessa.
 
Härkänainen: Täällä ainakin jaksettiin lukea loppuun asti. =)

Hassua kuin eri tavalla tuon sukupuolen "varmuudenkin" voi lääkärit sanoa. Meille ultraaja ei sanonu mitään prosentteja asian varmuudesta, sanoi vain että kyllä tämä *piip*:ltä näyttää.

Potkut on alkaneet tuntua kunnolla täälläkin. Tai siis onhan ne tuntunut jo pitkään, mutta nyt ne tuntuu jo ulospäinkin. Tytöille vaavi potkii hieman aremmin kuin mulle, mutta potkii kuitenkin. Mulle vaavi potkii oikeastaan aina kun vain laitan käden masulle. :heart: Ja aina kun siirrän kättä, vaavikin potkii uuteen kohtaan.

Väsymys on alkanut hiukan helpottaa, kun aloin ottaa vitamiineja. Mielenkiinnolla ootan kuitenkin neuvolaa, että saa tietää paljonko se hemppa oikein on.

Mama-Mii ja rv 21+4
 
ultrassa käyty ja kaikki hyvin masussa...Tyttöltä kuulemma näyttää :D hassua,olin jotenki ihan varma et olisi poika mut mitään tavaroita ei haarovälissä ollukkaa...mut enpä mä ala höösää ku voi olla aina ollakki poika, ehkä yhen mekon ostan ja muuten menee samat vauva ajan vaatteet ku Kaapollakin..
Kova meno oli masussa ja kätilö sanoi että sirommalta näyttää kuin mitä Kaapo oli...
onnellinen olo kun nyt jo näin pitkällä ja kaikki erittäin hyvin, verrattuna alun vuotoihin =)
ihanaa odotusta!

sini ja asukki-neiti 20+3
 
Terve vaan!
Täällä onkin monet jo saaneet sukupuolen selville ja lääkejutuista kans puhutaan.
Mekin käytiin jo viime viikolla rakenneultrassa, muttei se ultraaja tarjoutunu sanomaan mitään sukupuolesta eikä me kysytty. Kaikki näytti onneks olevan muutenkin kunnossa, mutta aika hätänen käynti se ole. Kyllä meille ensin esiteltiin sen osia, mutta tässä vaiheessa kun koko tyyppi ei enää mahdu ruudulle kerralla, ei semmoista yleiskuvaa enää saa niin helposti. Ja toisin ku eka ultrassa, nyt se ultraaja käänsi ruudun itteensä päin ja pitkään vaan mittaili niitä mittoja eikä puhunu mitään.
Äitiysrahasta, tietääkö kukaan? Nimittäin pitääkö olla 6 kk yhtämittainen työ, vai maksetaanko sitä kesätyön perusteellakin, jokta ole vain pari kk? Se on nimittäin enemmän kuin se viime verovuoden koko vuoden tulot? No, selvinnee seuraavalla neuvolakäynnillä toivottavasti.
Aubrieta, pian nähdäänkin koulussa. Oletko menossa meidän alkuperäisen kurssin kanssa, vai miten? Mullahan on lapset ja naiset tässä vielä. Saapas nähdä, olisko muitakin mahakkaita, kun koulu alkaa. Alkaako sullakin 11. päivä?
Terveisin Ineli 21+3
 
B-7
Alkuperäinen kirjoittaja Katherinelle:
Pikakysymys: mikä oli se rasva, jota suositeltiin raskausarpiin? Oliko se petite-te, joka kehui body shopin tuotetta? Lotion vai butter? Ja oliko se kaakao? Kävisköhän siihen joku muu tuoksu, koska en pidä kaakaosta (enkä suklaasta)?

Juu juuri kaakaovoipuikko on hyvä!!!!Tai ainakin mä olen joko sen tai geenien avulla säästynyt arvitta ja kuitenkin 7.s raskaus menossa :LOL:
Seabutter on myös hyvä kosteuttava tuote jos et pidä kaakaon tuoksusta.Ja body shopin kaikki pähkinä voit myös!!!

3 päivän tukholman shoppailureissulta palattu.Lasten kanssa oltiin ja täytyy sanoa että aika hulluja ollaan kun sitä laumaa raahaamme ympäriinsä :LOL:
No mukavaa oli kuitenkin vaikka rankkaa!!!

Petite-te ja bebe nro 7 melkeen rv 22
 
huomenta vaan... hyvin alkoi mullaki tää aamu.. piti olla 8.00 aika suuhygienistille.. puol kasi alkoi alkoi kamala nenänverenvuoto! sain sen sit lakkaan sillai et pääsin autoon ja siellä perillä alkoi sit uudestaan!!! ei saatu mitään tehtyä, uus aika vaan ja takas kotiin.. :snotty:
kotonakin vielä jatkui ja meinattiin jo lähteä lääkärille mut nyt lakkas.. huh! vielä jos jatkuu niin pakko kai lähteä näytille johonki.. mulla vuotaa usein kyllä mut ei tollai ole aikoihin noin paljoa!
mistäkähän se johtuu.. onko muilla?

muuten menee ihan mukavsti paitsi työt ei maistu!!!

millimenninkäinen ja murut 20+5
 
Härkänainen

Taitaa niillä jotka ei parasetamolin puolikasta kummempaa oo koskaan tarvinnu nousta ne verenpaineet eniten :whistle: , noo joo. vakava asia niinku sanottu mutta joskus on pakko aatella äitinki hengisä säilymistä, eikä aina nojat
a niihin ehkäjoskuintenkinmahdollisiiin haittavaikutuksiin.

Oon kokeillu lääkkeettömyyttä, luontaisvalmisteita, jäsenkorjausta, hermoratahierontaa, homeopatiaa jne. ja ammattilaisilla.

Homeopaatilla kävin puoli vuotta kerran kuussa ja siihen loppui vuosikausien sepsikset, joihin koululääketiede ei löytänyt syytä ei hoitoa. Hyvä niin.

Jäsenkorjaajat on jättäneet selän käsittelemättä yms. kartelleet tiettyjä paikkoja, kun ovat eka tutustuneet papereihin. Mulla on luut vinksallaan joka puolella ja hermot menee mikä missäki välissä ja pinteessa, mutta ne on synnynnäisiä rakenneanomalioita, eikä niitä VOI niksautella paikoilleen. Esim. radius ja ulna kädessä yhdessä, ja hermotus menee sieltä sisältä. selässä blokkeja, ts. nikamia ilman välilevyjä, siellä hermot pinteessä. Hermojuurikanava-ahtautta yms.

Esim. hermoratahieroja hieroi muutaman kerran ja sanoi ettei hänen kannata mua kiusata enempää. Hermot on pinteissä ja pysyy, ehkä hyvä kirurgi vois auttaa, ehkä...

Eli yrittäny oon kaikkea mahollista ja mahotonta, enkä edelleenkää jätä kokeilematta jos jostaki vois ehkä olla apua. Mutta siihen ymmärrykseen olen jääny ettei jäsenkorjaus tms. auta, joutusivat muovaan koko muorin uudelleen :LOL: .. Millon lie löytyy vara-osia, hiukset vois tästä vanhasta ruhosta säästää, kaikissa muissa onki joku valamistusvihre taikka valuvika :eek:

No joo, nyt tämä eukko alkaa laputtaa neuvolan tätin tykö, ja koittaa taas kestää ne; -sun täytyy nyt ottaa ja nukkua! -kannustukset.

Aurinkoista elämistä kaikille tasapuolisesti!

Omituinen ja Äppi 20 ja 5
 
Heipat =)

Taas niin monenlaisia kuulumisia kaikilla... Kiva että ultrakuulumiset taitavat olla kaikkien osalta olleet hyviä.

Ineli En varmaan kuitenkaan mee enää ihan kunnolla kouluun. Yritän saada ne syvärit pois roikkumasta, ja teen pois muutaman rästin mitä mulla on vielä keväältä. Pari seminaaria, pari ryhmätyötä ja päivystystä. Ja muutama tutkimaton potilas.. Tai "muutama".. Hurraa. Mutta varmasti nähdään pikapuoliin =) Olisko ideaa käydä vaikka kahvilla joskus siinä koulun alkuvaiheessa jossain, vois juoruilla vauvajuttuja rauhassa =) Ja juu, 11. päivän tietämissä aion joka tapauksessa minäkin aloittaa.

Äitiysrahasta ymmärtäisin niin, että viimeiset 6kk (jos sulla esim ne kesätyöt sisältyy siihen...) menee ilman muuta läpi. Tietääkös kukaan sitä, että kun 2006 verotus on se viimeisin vahvistettu, niin onko MITENKÄÄN mahdollista saada hyväksiluettua 2007 tuloja äitiysrahassa? Mulla on meinaan viime vuoden tulot tosi hyvät, kun olin syksyn töissä enkä opiskellut, samoin 2007 kesällä olin paljon töissä. Tänä vuonna on kohtuulliset, mutta paljon pienemmät kuin viime vuonna.. 2006 oli ihan onnettomat. Oivoi.. Onko siellä joku pykälä että voi käyttää myöhempiä kuin edellisiä vahvistettuja tuloja jos ne esim on oleellisesti muuttuneet? Tosin kun mulla on myös maatalouden tuloja, niin siellä taitaa olla sellainen ikävä porsaanreikä että saan vain ja ainoastaan niiden perusteella äitiysrahaa. Tai Niistämaksettujen eläkemaksujen.. En tiedä, mutta ärsyttävää on. Inhottavaa byrokratiaa.

Petite-te saako sitä Body Shopin kaakaovoipuikkoa enää? Mä käytin joskus 12v sitten sitä, mutta jossain vaiheessa kun katselin hyllyjä niin näytti siltä ettei sitä ollut? Se on kivan tuntuista ja hyväntuoksuista. Meillä on tytöllä sellainen joku sitruksentuoksuinen vartalovoi, mutta haisee kyllä niin jämäkälle etten tykkää itseeni laittaa..

Mitäs varusterintamalle kuuluu? Mä olen surffaillut vaunusivuilla =) Ja todennut että toista tonnia saa vauvankamoihin helposti hukkumaan jos liikaa innostuu :eek: Kauhistus sentään. Mutta vaunut on pakko hankkia joka tapauksessa, ja luulenpa että "joudun" hankkimaan uudet =) Vaatteitakin on nyt tullut jotain tarttuneeksi hihaan, kun sukupuolen tietää :heart: Aiemmin ei niin innostanut, kun jotain on olemassakin joten niin suurta TARVETTA sinänsä ei ole.
Mitenkäs aiotte toppahaalarin kanssa toimia? Äitiyspakkauksessahan on ihan hyvä, mutta valtavan kokoinen. Meillä on kakkosen haalari olemassa, aivan ihana 62cm, mutta on vähän lurpsahtanut ja ohuen tuntuiseksi käynyt kun on ollut poitsun jälkeen useammalla ystävän lapsella. Jos tulee lämmin talvi kuten nyt on ollut, niin eihän siinä mitään, mutta jos pakkaset paukkuu kovin kireinä, niin pitäisihän kauppareissuille kunnon vaatteet olla. Jotenkin vaan haaskuun tuntuista ostaa pikkuhaalaria, joka jää sitten HETI pieneksi. Ja niin, meillä lapset olleet kaikki isoja ja kasvaneet kamalaa vauhtia. Muttei nekään nyt sentään ekan 4kk aikana äitiyspakkauksen haalaria tavoita..

Mukavia kesäpäiviä kaikille! Minä ajattelin tänään lähteä lasten kanssa Farmari-messuille, kun tuossa ihan vieressä ovat.

Terv Aubrieta + Siiri rvk 22+1
 
Aubrieta: Täällä ei body shopissa ei ainakaan ollut tuota puikkoa.Myyjä suositteli cocoa butter voidetta.On kuulemma samaa tavaraa.Sitä oon nyt käyttänyt n.kuukauden ajan.

Huomenna neuvolaan.Mieskin pääsee tällä kertaa mukaan,kun lomalla vielä ollaan.

Juli+nuppu 18+5
 
Moi vaan!

Tytöt on nyt kotona ja arki alkoi. "Äiti sitä, äiti tätä, haluan, en halua..." sitä tavallista ja ihanaa arkea!!!Tietää oikeesti elävänsä. Ukkokin jää lomalle huomisen jälkeen.. loistavaa!!!

OmituinenOtus Voi sinua! Kaikkesi olet tehnyt ja kokeillut, en voi kuin ihailla sitkeyttäsi! Kivunhoito lääkkeille lienee siis ainut keino, kunhan olisi niitä sopivia lääkkeitä saatavilla. Piru, että ne lääkärit on joskus niin ärsyttävän varovaisia.. nainenhan kestää mitä vaan!! Synnytyskivutkin on helppo kestää, kun tietää, että ne loppuu sen jälkeen, mutta entäs ne muut, ne jotka ei koskaan lopu?! Kuolemako ne sitten kuittaa ja täts it?! :eek:

millimenninkäinen Hui! Pelottavan paljon sulla sit tuleekin tuota verta.. liekö limakalvot hieman kuivat ja arat ja sitten vielä hyytymisongelma veressä.. Toivottavasti loppuu kokonaan! Peukkuja!

Aubrieta Varusterintamalta sen verran, että hain pinnasängyn sisälle, vankkurit kysäsin kaverilta ja toinen kaveri antaa sitten vaatetta, peittoo jne. siskolta saan sit hetken käytetyn kaukalon. Toppapuku on hankittava. Haluan tällä kertaa oikeesti sopivan, vaikka sit olisikin lyhyt käyttöikä, en tunge enää ikinä vauvoja niihin hehtaarihaalareihin, ne ON inhottavia. :headwall: Ja kun meillä on lyhyitä ja pienoisia vauvoja ollut kaikki niin kyllähän se suotavaa on hankkia sopiva ja tietysti vaaleanpunainen tai muuten tyttömäinen. :whistle: Niin, meidän muksut on olleet 47-49cm pitkiä ja painaneet 3060-3760g syntyessään, joten kyllä mä oikeesti etin sen max.56cm puvun. Kehystän sen vaikka, jos en muuta keksi. :LOL: Muutoin varusterintamalle ei uutta ja en ota pakkausta vaikka se kovasti nyt on ruennu kiehtomaan..

Kelan rahoja minäkin mietin, kun kerkeen olla just sen puolivuotta liiton rahalla ennenkuin jään mammalomalle, joten oletan ja toivon todellakin, että laskeevat äitiysrahan siitä tulosta, koska muuten tipahan minimille jälleen. Katsellaan ja sitten aloitetaan neuvottelut Kelassa jos ei mee helpolla läpi. Istun siellä piru vaikka niin pitkään, että MENEE läpi. :kieh:

petite-te Ihanko pääsitte noin vaan koko katraan kanssa laivaan? Meille tuli ongelmia ja mutkia matkaan jo tällä jengillä, kun ois pitäny ottaa 2 hyttiä.. tai sit lisää aikuisia.. Ja ottaen huomioon, että me oltiin lastenristeilyllä Lastenparhaatkirjakerhon kautta.. oli se vaan kumma, että eka järkätään niitä ja sit ns. suurperheet ei pääsis mukaan. Tein kyllä selväksi, että kuulette minusta vielä, mikäli homma ei onnistu ja kas kummaa.. se onnistui!!! :LOL: Ihan aattelin sulta udella, että minkä ikäisiä sulla nyt on ne lapsukaiset tai ainakin vanhin ja toistaiseksi nuorin. Kiinnostaisi kovasti tietää, utelias kun olen. :whistle:

Nyt voimia arkeen kaikille ja koulun alkua odottaville ja ihan kaikille tasapuolisesti muutenkin! Kesä jatkuu ja odotus etenee mallikkaasti, meillä kaikilla.

T. Härkä & Neiti 21+1
 
B-7
Niin sitä cacao puikkoaeivät ole saaneet tuotua vähään aikaan mutta purkista tosiaan löytyy sama tuote.Puikko vaan olis niin paljon mielyttävämpi levittää!Itselläni on nyt se purkki ollut taas käytössä.Jokunen vuosi sitten kun ootin viitosta oli sama tilanne etteivät saaneet maahan puikkoa ja käytin silloinkin samaa voidetta...

Härkänainen ainakin siljalta saa perhehyttejä,eli kaks hyttiä väliovella.8 hengelle makuupaikat.Minimi henkilömäärä 5 hlöä.Meillä oli tälläinen.Ei ole tavallista hyttiä kalliimpi,mutta niitä rajoitetusti,eli ajoissa täytyy matka varata.Niikuin kaikessa täytyy ison perheen olla ajoissa,jos mielii jotain perhehuoneita tai muuten isoja huoneistoja saada.
Ollaan paljon kyllä matkustettu lasten kanssa,ihan ympäri eurooppaa.Seuraavaksi ollaan haukkaamassa isompaa palaa ja helmikuussa lennämme miamiin :eek: :whistle:

Mun lapset on :ensin "isot"tytöt 11v,10v8v,sitten pojat 6v ja just pian 4v ja hännänhuippuna toistaiseksi tyttö 1v4kk :heart: 1v8 kk pitäis tulla ikäeroa sitten tähän tulokkaaseen :heart:
 
Mä kävin taas palkkapäivän alkajaisiksi shoppailemassa, multa löytyy kohta koko H&M:n MAMA-mallisto vaatekaapistani :LOL: - tosin miestä ei huvita yhtään :whistle: . Ja vauvanvaateosastolla piti taas piipahtaa. Mä huomaan kattelevani aina vaan bodyja ostomielessä, tänään oikein pakotin itseni ostamaan parit puolipotkarit ja potkuhaalarin. 56-senttisiä olen nyt päättänyt ostella, sellaista arkivaatetta mitä veikkaan ettei vauvatuliaisina tule kovasti saamaan. Siskoni ilmoitti että hänellä on tuota pikaa sellainen muovikassillinen jo vaatetta tälle "tätin kullalle", mm. vanuhaalari, sellainen karhunpentuasu. Toppahaalaria en välten taida hankkiakaan, se äitiyspakkauksen haalari on kuitenkin sen kokoinen että siihen voi turvautua jos paukkupakkasilla tarvii ulos mennä.

Tänään oli myös neuvola aamulla, ja tässäpä näitä mittaustuloksia:
RV 22+3
paino 84,9kg eli +311g/vko - lisäystä edellisestä punnituksesta 1,6kg
RR 110/68 - mulle normaali
pissassa ei proteiineja eikä sokeria
Hb 120 (laskenut 127:stä)
syke 150 ja liikkeet ++ - ei tykännyt sydänäänien kuuntelusta yhtään, potki ja nyrkkeili anturia koko ajan!
kohdunpohjan korkeus 19cm, asettui täysin siihen keskikäyrälle.

Eli nyt sitten viimenään menin ylittämään tuon painon mikä mulla oli ekalla neuvolakerralla (84kg), mutta plussauspainosta olen edelleen yli kilon miinuksella. Tosi upeaa! Niin toivon että kokonaispainonnousu jäisi alle 10kg:n kun muutenkin olen ylipainoinen. Mä kyllä mainostan aina tässä kohtaa, että mähän pudotin painoani yli kymmenen kiloa ennen plussaamista, että tilanne voisi olla lohduttomampikin. Mulle toi painoasia on sellainen tahtojen taisto, tarkotan että mulle tää raskaudesta johtuva painonnousu - niin luonnollista ja järkeenkäypää kun se onkin - on aina vaan kammotus ja ahdistuksen aihe. Nyt jotenkin on kuitenkin alkanut pipo höllentyä sen suhteen, kun jossain vaiheessa mieskin torui mua siitä kuinka en elä ollenkaan niin terveellisesti kuin odottajan kuuluisi. Miten sitä voikin ylipainoisessa kropassa asua näin anorektinen mieli :eek: ?!

Ilmoitin myös, että me kuitenkin haluttaisiin osallistua siihen synnytys- ja perhevalmennukseen, vaikka olinkin ensimmäisellä neuvolakerralla ilmoittanut ettei meitä kiinnosta. Vaikka mie tietäisinkin paljon synnytyksestä ja kivunlievitysmahdollisuuksista, niin eihän mun mies tiedä mitään!
Kelan lappusia sitten pitäisi alkaa laitella eteenpäin. Hitto kun nekin asiat tuntuvat niin hankalilta ja vaikeilta!
 
Ihan ensiksi onnittelut ultrakuulumisista, monella on tosiaan jo sukupuolikin selvillä! Mekin oltais haluttu tietää, mutta sitä ei näkynyt...

millimenninkäinen, mulla oli myös yllättävä runsas nenäverenvuoto eka kolmanneksen aikana, en nyt muista tarkempaa aikaa. Limakalvot on raskausaikana "verevämmät", joten vuotoa saattaa tulla helpommin kuin muulloin. Mulla kesti muistaakseni 20-30 min, mutta loppui viimein kylmän avulla. Älä säikähdä, ei pitäis olla vaarallista, vaikka mullakin tuli verta kuin hanasta vuotamalla.

Äitiysrahasta: en ole vielä lappua täyttänyt, mutta täyttöohjeissa oli muistaakseni maininta, että jos tulot ovat olennaisesti nousseet vuodesta 2006 (20%), niin laskennassa voidaan käyttää viimeisen 12 kk tuloja. Palkka- tms. muu todistus/selvitys liitteeksi. Täytyy itsekin laskeskella, kun hakemuksen täyttää, että kumpaa kannattaa käyttää, kun tulot vähän vaihtelee eri vuosien välillä.

Vaunut ja turvakaukalo on nyt valittu, mutta ei vielä ostettu. Vaatehankinnat jää syksyyn, jos vaikka se sukupuoli selviäis jossain vaiheessa, niin voi ostaa "oikean" värisiä vaatteita...

pulla ja sintti
 
DoB
Kamomilla-81 mullakin oli neuvola aamulla :) Tässä omia tuloksia:

RV 22+0
Paino 61,4 kg/ yhteensä tullut lisää alkupainoon 3,4kg
RR 104/62
HB 117 laskusuunnassa mennään, suosittelivat lisärautaa
Pissa puhdas
Syke 140-150
Liikkeet ++
Kohdunpohjan korkeus 19 cm

Mä pelkäsin noita Kelan lappusia mutta ei niiden täyttäminen ollutkaan ylivoimaista. Laittelen ne vaan palkkikseen, josta laittavat sitten Kelaan. Kiva kun työpaikka maksaa 3kk täyttä palkkaa :)

Täällä on kaikki hyvin, olo on mitä parhain ja nautin pikkuisen melskaamisesta ja masun kasvusta :heart:
 
Voi vihtori tuota terkkaa |O

Reuhastan täällä ku en minä sille viittiny, minkä se ymmärtämättömyyelleen mahtaa.

En valittanu mitää ylemäärästä, oikee periaatteestaki vain raskauteen liittyvät jutut sielä. No tätönen tarkastelee sitä sairaalasta tullutta lappusta ku kävin sielä gynellä supistusten takia. Tuumailee ja miettii, kysyy tavanomaiset, onko lapsenhoitoapua, mies päivätöissä, ei vuorotöissä tai reissutöissä?? (samat kysymykset joka kerta)

Sitte alkaa änkyttää että oliko suunniteltu, oliko tämä nyt suunniteltu, siis oliko tämä raskaus nyt suunniteltu? Juhuu, ajankohtaista kysellä! Pikkusen toivoisin kunnioitusta valintojamme kohtaan... Lääkäri muovaili saman tyyppisen kysymyksen muotoon; tämän jälkeen on kyllä paikallaan laittaa oma terveys edelle jne. plaa plaa.

Vaikia kai niille on selittää että mutta ku sori, mää koetan yleensä elää niin normia elämää ku ikinä, vähän niinku kaksoiselämää että toisella puolella on reuhka minä ja toisella se tavallinen elämä. Joskus se reuhka on vallalla mutta pyritään kuitenki siihen tavalliseen. Ja että sielä neuvolassa ne tekee vaan työtään, eikä kuuluis arvioida/arvostella henkilökohtasia ratkasuja...

Harrmittaa että meijän niiiiiiin mukava ja asiallinen terkka jäi virkavapaalle ja tämä sijainen nyt koettaa täyttää sen paikan.

Osaa se mitata verenpaineen, punnita ja ottaa hemoglobiinin sekä höpötellä työn puolesta jotenkin teennäisen oloisia kysymyksiä, mutta esim. sydänääniä ei ole saanut kertaakaan kuuluviin. Jos oisin heikkohermosempi saattas jo huolettaa, mutta meen kohta sinne äippäpolille kontrolliin nii siellä ultrataan sitte, ja näkee mite sielä poikanen jaksaa. Istukka on edessä ja kovin alhaalla niin siksi ei kuulu helposti mutta kuitenki ;)


Jurputi jurputi :ashamed:

äitiysrahasta Aubrieta

Nykyään kai voi äitiysrahan laskettaa vaikka kuukauden tulojen perusteella. Itselläni kävi niin että olin juuri ennen äitiysloman alkua puoli vuotta töissä ja edellisen verotuksen tulot olis ollu opiskelijana noin nolla, niin äippäraha laskettiin sen puolen vuoden perusteella.

Siitä en ole varma että voitko ihan valita että tuossa kuussa ois parhaat tulot, lasketaan sen perusteella. Mutta ainaki jos myöhemmät kuin viimeinen vahvistettu verotus ovat olennaisesti muuttuneet, niin ä-raha voidaan laskea muuttuneiden tulojen perusteella. Ne pitää vaan erikseen ilmoittaa kelaan, palkkakuittien yms lippulappusten kera!

 

Yhteistyössä