Joululahjaplussia?

Hei Kaikille! Niinhän siin pääsi käymään eilen että minun pieni pää parkani on sitten ihan kokonaan jo hormoni taivaissa..... Se mies mitään millään tarkoittanu.... En vain itse ollut miettinyt yhtään sitä että hänelläkin voi laiskuttaa ja väsyttää.... No kaikki hyvin, eli voinpa vaan sanoa että tunnemylläkkä on alkanut :/ luoja auttakoon että kaikki tämän kestää :LOL:

Eilen illalla tuntemuksia oli koko ajan vatsalla ja jossain vaiheessa kohtu supisteli tai ainakin se oli ihan kova ja sellaisen painavan tuntuinen. Onneksi ei kuitenkaan mitään pahempaa ole nyt käynyt. Menin muuten illalla ja aloin jynssätä saunaa puhtaaksi.. ei ihme jos vähän tuntuu jossain. Oli kyllä aikas pa.....nen :x , varsinki lattiakaivot :eek: .

Kylmää pisaa nyt tosiaankin. Eihän sitä tarkene olla edes ulkona kunnolla kun ei ole tottunut moiseen. Viime talviki oli niin lauhaa. Ajattelin että jos vielä lämmitäisi tänään leivinuunia ja leipois sitten pullaa...olisi viimeinkin aika testeilla miten se leipominen uunilla onnistuu. Ja sitten pitäis käydä katsomassa Tellun pikkumiestä :heart: , siis sellainen 2,7kilon ja 48sentin huipputyyppi jolla on ikää huimat 6vrk!! :heart: :heart: .. Kyllä siinä tulee jo ikävä omaa pientä tuhisijaa :D .
Minkäs kokoisia teillä on olleet lapset?
Meillä esikoinen 3730g 51.5cm (poika)
keskimäinen 4390g 54cm (poika)
kuopus 3345g 50.5cm (tyttö)

Että jos tämä tulokas nyt syntyy ja hengissä säilyy niin luulenpa että siinä se 3,5 kilon tuntumassa varmaankin on. Tuo kuopus oli kyllä niin pienen tuntuinen jo odotusaikanakin että tiesi kyllä että isoa ei tule. Kätilä povasi lähemmäs neljää kiloa ja kysyi mitä itse veikkaan. Sanoikin sitten" ihan hyvin näkyy äitit aavistavan lstensa koot" :D kun sanoin et alle 3,5kilon lapsi tulee. Oli kyllä helppo synnyttääkin, ei kauheesti tarvinnu tuon nelikiloisen jälkeen ponnistella :LOL: :LOL: . Enkä nyt tarkoita sitä että pienen vauvan äidit pääsis helpommalla, mutta minulle se oli siinä tilanteessa helpoin.
Pitäisi mennä katsomaan kuinka tuo riisipuuro on tuolla kypsynyt (ts.kuinka pahasti palanut pohjaan :LOL: ). Mutta kirjoittelenpa varmaan taas pikapuoliin :wave:

26.8 Ritsanampuja, TYKS, Neljäs
28.8 äippyli81, SeKs, toinen(kolmas)
29.8 Sinderella, K-PKS, Viides
29.8 Uuusi Alku, satKS, Neljäs
30.8. härveli, KYS, toinen
31.8. Onneli82, JS, Esikoinen
31.8 esmeralda-, KYS, toinen (eka yhteinen miehen kanssa)
4.9. mama-84, SatKS, Toinen (eka yhteinen miehen kans)
4.9. Naksos, OYS, Neljäs
4.9. Hemppu81, OYS, Toinen
6.9. Ristiinkulkija, EKKS, Neljäs
10.9. Tige, Tyks, Esikoinen

IHANAA! Et meitä on näin monta jo!
Ja meillä sattu sama laskettu aika Onneli82 kanssa!hmmmm...
hassua..sillä minäkin olen syntynyt vuonna82 :LOL:
Kaikkea sitä sattuukin...

Heips!

Milloin teillä on varattuna neuvoloita?ja onko jollain jo tiedossa eka ultra aika?
Minulla on neuvola 19.1..ja sielä kuulemma varataan se eka ultra ajalle 11 tai 12 rv...
Näin täällä Kuopiossa...Kuis muilla?

Ultra-asiaan... Ite varasin neuvolan heti kun sain tietää, on meinaan epilepsia ja kuulun ns. riskiryhmään(?)... Jännä vaan, ettei mitään lääkäriä tai neuroa saanut aikaisemmin... 29.1 on neuvola, ja sieltä varmaan ohjataan neurologille tms? Ihmetyttää vaan... Mutta onneksi on kohtaukset olleet vuosia poissa ja tämänhetken lääkityskin todella turvallinen raskausaikana. Onneksi. Ultran se neuvolantäti lupas varaa tammikuun aikana ja tarkan ajan saan tietää sit ekalla käynnillä neuvolassa...

Tällä hetkellä 4+6 menossa.
Kamalaa yökötystä, alaselkäkipuja, JA viimeiset 3 päivää myös etupuolelta lonkat, tai lantioluut... mitkä siinä on? Kamala jomotus!!! Kellään muulla vastaavaa? Ihmeellistä...

Niin, ja listaan oma lisäys 7.9 ja TAYS... eka enkeli tuloillaan :saint: :heart:

4.9. Naksos, OYS, Neljäs
7.9 Roona82, TAYS, esikoinen

heippa!

Moi Roona82, kiva saada muita samanikäisiä remmiin mukaan :D

Mulla on ollut miltein heti hedelmöittymisen jälkeen alaselkä ja alavatsa kipuja.Ja ihan kauheita kipuja ollutkin, joutunut banadolia ottamaan harva se ilta....Yleensä kivut alkaneet kun on alkanut lepäämään esim. sohvalle telkkua kattomaan. Mut ovat olleet kivut poissa jos on päivän hommaillut kaikkea.
Nyt on kivut alkaneet hellittämään.

esmeralda- rv 5+6

juu no mitä olen lukenut niin nuo selkäkivut on ihan normaalia... ja alavatsassa tuntuvat "menkkakrampit" mitä tulee vähän väliä... ne nyt ei onneksi oo kipeitä, mutta niiden aiheuttama paha olo on jotain ihan käsittämätöntä...
Mutta lähinnä ihmettelen tuota kun lonkat on ihan törkeen kipeet... Aivan kamalaa :(
En ole uskaltanut Buranaa ottaa... mielummin olen ilman. Mut pakko kai se on taipua jos tää pahenee tai jatkuu, varsinkin kun ens viikkoa miettii että töissä pitäs jaksaa.
Oltiin miehen kanssa kylpylässä 3 päivää... sanompahan vaan, että voi jeesus kun olis varaa hommaa poreallas kotiin, kyllä teki hyvää ja selkäkivut katos mielestä joka kerta kun siellä sai lillua... Suosittelen :p

Pitäiskö meidän vaihtaa tuota otsikkoa vaikka SYYSMUSSUKOIKSI? Houkuttelin tuosta toisesta pinosta (muita syysbeibien odottajia?)tähän samaan pinoon. Toivottavasti populaa ilmaantuu lisää =) . On se niin ihana jakaa näitä tuntemuksia muiden samassa tilassa olevien kanssa.

Olisi kyllä kiva jos olisi syyskuun jännääjille oma letka, kun tuolla on näköjään joka kuulle omat :) On kyllä jännittävää ja ihana jännätä kun on muitakin samassa tilanteessa samaan aikaan... Heh. Ylläri tämä oli, mutta ihan täysillä vauvahuumassa jo :heart:

Hei Roona82 ja esmeralda! On joo kiva saada samanikäisiä mukaan ja hassua että esmeraldan kanssa sama laskettu aika. Tosin tuo on vasta oma arvioni. Luulen että neuvolan täti aikaistaa laskettua aikaani ja siten ultran mukaan LA olisikin myöhemmin. Kuukautiset ovat epäsäännölliset, joten tosi vaikee sanoo missä vaiheessa mennään. Itseäni vähän pelottaa ku ei oo oikeestaan mitään oireita, joten vaikee uskoo että masussa on joku.

Huomenna soitan neuvolaan ja koitan saada ajan mahdollisimman pian. Soitin jo aikaisemmin mutta neuvolatätini lomailee. Ja omelle gynelle varaan kans ajan varhaisultraan niin selviäs vähäsen että mis vaihees mennään.

On tää niin jännää aikaa ja oon niiiin ikionnellinen. Tekis mieli jo kertoo kaikille, mutta enköhän viel vähä aikaa jaksa odottaa. Parempi eka itse saada varmuus että masussa on kaikki hyvin.

Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille syysmussukoiden odottajille! =)

Roona82 älä ota sitä buranaa. Sitä ei saa raskaana ollessa ottaa ollenkaan. Banadolia saa ottaa raskaana ollessa kipuihin. Neuvolan täti sanoikin minulle puhelimessa, kun varasin ekaa aikaa, että ota banadolia aina kun siltä tuntuu.

MInulle se pinon nimen vaihto kyllä käy...Mut mietin, et kun noissa Jellonan pennuissa onko yli 100 tyyppiä pinossa, niin jos nimi on tuommonen kuin Syysmussukat, niin tuleeko tännekkin ihan sikana sakkia, kun se on niin laaja se aika alue...Sit tulee sitä tekstiä vain niin sikana päivän aikana, että ei kerkeä lukemaan kaikkea..mikä on harmi

Joo, no parempi jättää buranat väliin... harmittaa kun pitää epilepsialääkkeitäkin syödä, mutta parempi lääkkeet kun kohtaukset :/
Heh, tuli vanha sanonta "kuin sieniä sateella" mieleen tuosta... Syyskuun sadesienet? LOL :LOL:

Minäkin sitten liityn tänne. :) Tosin plussasin vasta 31.12. Tein varalta testin, kun varattiin matkalla risteily ja ajateltiin tyhjennellä pulloa. Meille ei pitänyt olla mahdollista helposti raskautua, terokuurin resepti odotti hyllyllä ja välivuotojakin ehti olla ennen testin tekoa. Tein silti ja ette usko millainen yllätys plussa oli. :) Erittäin iloinen yllätys.

Tein vielä toisenkin testin ja viiva oli vahvempi, teen kyllä vielä yhden :ashamed: , että voisin uskoa tätä.

Oireet ovat vähissä. Muutamana päivänä ollut etovaa oloa, maha on turvoksissa ja housut painavat. Rintoja aristaa erittäin vähän välillä, mitään muutosta ei kyllä ole ja muutkin tuntemukset todella vähäisiä. Oireiden puuttuminen vähän huolestuttaa kyllä, mutta toisaalta en ole oireita kärsinyt toisessakaan raskaudessa. Ensimmäisessä rintojen kivusta vain oikeastaan. Väsymykset jne tulivat myöhemmin.

Kolmatta lasta siis odottelen, uusioperheemme neljäs, meidän ensimmäinen yhteinen.
Kovasti toivotaan, että meille elävä ja terve nyytiäinen suodaan. Arvioitu saapumisaika on 10.9.09.

4.9. Naksos, OYS, Neljäs
10.9 Hiljaisuus, Oys, kolmas (eka yhteinen)

Kaipa minunkin täytyy jo uskaltautua kirjoittaa tänne kun olen alusta asti seuraillut =)
Eli tein testin tapaninpäivänä ja plussahan sieltä tuli =)
Olen hirmu varovainen nytten kun kaksi keskenmenoa lähiaikana takana (06/08 ja 10/08)

Laskettuaika olisi myöskin 4.9.09 :heart: huomasin että samana päivänä onkin monia ehkä synnyttäjiä :LOL:

Meille tämä olisi toinen vauveli, esikkoneiti on syntynyt -05 :heart:

Tääläkin noita oloja on hieman, eli nippailuja ja tissit on aivan järkky kipeet ja turvonneet :attn:
Sitten hieman etovaa oloa mutta se voi johtua näistä yövuoroista mitä nytten yritän tehdä kovan väsymyksen kanssa taistellen..

Onko kellään ollut edellisissä raskauksissa toi veren vastaaine ongelma?

Itselläni aikasemmassa keskenmenossa huomattiin että minun veri hylkii sikiön verta eli vastaaineet.. nyt sitten tietenkin stressailen niitä ja kun ensimmäisen kanssa ei ollut mitään probleemaa..

TiiuHti + asukki 5+3

Alkuperäinen kirjoittaja Hiljaisuus:

4.9. Naksos, OYS, Neljäs
4.9. TiiuHti, LS, Toinen
10.9 Hiljaisuus, Oys, kolmas (eka yhteinen)

Heippa kaikille!

Mä olen ollut vähän taka-alalla, kun vointi on ollut aika huono eikä ole juuri koneella tullut sen takia roikuttua.

Mulla pitäisi nyt siis olla menossa rv 6+0 ja pahoinvointi alkoi tasan viikko sitten rv 5+0. Sen jälkeen se on ollut menoa ja oon vain ollut kiitollinen, että on ollut joululoma... Lähes kaiken aikaa etoo ja kuvottaa ja siihen en ole keksinyt mitään helpotusta. Viikko sitten oksensin ekan kerran, sen jälkeen taukoilin oksentelusta (ihan vain sinnittelemällä, vaikka mieli olisi tehnyt oksentaa monta kertaa päivässä ) ja eilen taas palasin niin, että kahdesti piti oksentaa. Aamulla tyhjästä vatsasta, missä ei ole mitään järkeä, ja illalla sitten täystyhjennys. Tämä aamu alkoi samalla tavalla.

Öisin en saa kauhean hyvin nukuttua, kun heräilen silloinkin kuvotukseen ja tissejä kolottaa. Päivisin oon tosi väsynyt ja saatan ihan hyvin nukkua kahdetkin päiväunet.

Rinnat on tosiaan siinä pisteessä ihan kuin ois joku rintaleikkaus tehty! Tosin eipä ole sellaisesta kokemusta, mutta voin kuvitella, että se tuntuisi suunnilleen tältä. Tosi tuskaista on siis!

Tänään tarttis taas soittaa neuvolaan, kun viime viikon soitosta ei ollut mitään apua. Varhaisultra yksityiselle on varattuna rv 7+4 eli sitä odotellessa!!

Ihan varovasti tulen kurkkaileen tänne...koska vasta haamun saanut, huomenna sit teen uudestaan testin ja astun kuvioihin jos se plussa on selkee....

Tätä pinoo ei varmaan moni huomaa syysvauvojen odottajista, joten oiskohan se nimen vaihto johkin toiseen ok? =)

Syksyn suloisuudet

Syysmussukat

Syys aurinkoiset

kauhea minä ku tulen tänne ehdotteleen =) suonette anteeksi. =)

ja onnellista odotusta kaikille tänne!

Oi, ElämänIlo3, onpa kyllä yhteistä.

Minulla esikko on nyt 6v ja tosikko 4,5v.

Uh, kauhea turvotus. Odottelen kovasti, että jonkinlaista oiretta tulisi, jonka avulla olisi helpompi uskoa, että kaikki menee hyvin. Tosin koitan samalla itselleni vakuutella, että eihän minulla ollut oireita toisenkaan kohdalla ja tuossahan tuo on, iso tyttö.

Neuvolaan en ole soittanut. Varhaisultraa mietin yksityisellä, mutta en tiedä. Oulussa varmaan tarjotaan vain np-ultra. Eli rakenneultrakin pitäisi käydä yksityisellä, tahtoisin 3 tai 4d:n.

mulkaa ei kummempia oireita mitä ny nenäntukkoisuus aamusel ja hengästyminen vähästäkin hommasta. Sit noi lämmöt ku yhä 37 yläpuolel, välil palelee välil hiki (mut kaikkihan voi johtua jostain muustakin) =) Yhtäkkiä iski kauhee paniikki että jos vain sain haamun ja jos onkin oikeasti nega....vaikka en oo kyl kunnolla edes luottanu tohon haamuun, mutta....silti nii toivon että vahvistuu.

Mul 5 ja 3 vuotiaat. =)

Just tos kauhistelin että ehtii isoks jo nuorempi lapsista jos nytki vaiks ois raskaana sit.

Onko sul tietoo noista, min hintasii yksityisil on noi ultrat?

esmeralda-, jos et pahastu, niin mä pysyttelisin mielelläni vielä listan ulkopuolella tässä vaiheessa...

Mulla tuli mieleen, että mitä jos joku innokas perustaisi oikein ajatuksen kanssa uuden ketjun ja tekisi siihen ekaan viestiin jonkun hienon listan?

liitytäänpäs nyt sitten tänne puolelle... eli tein äsken uuden testin ja positiivistahan tuo näytti..paksumpi viiva ainaki kun toissapäivänä...nyt sitten pelon ja onnen seaisin tuntein odotellaaan... ettei ainakaan toista keskenmenoa tulisi... :( lämpöä kanssa siinä 37 ja vähä yli ja välillä kylmä vaikka kuinka olisi vaatetta päällä ja sitten taas toisinaan hiki=) ja LA vissiinki jossain 10-13.9 välillä...vau:n mukaan...

Yhteistyössä