Joululahjaplussia?

Tervehdys!

Kirjoitellaanpa kuulumisia välillä. Täällä ei mitään ihmeempiä oireita. Ällötystä ja jotkut hajut ottavat todella pahaa välillä. Pahempaa väsymystä ei ole, onneksi, päikkäreitä näiden kolmen ipanan kanssa ei pahemmin ehdi ottamaan. :D Neuvolaa ajattelin ensi viikolla tilailla. Eipä tässä mikään kiire ole, kun rv10 suurinpiirtein on eka käynti. Maha on ihan järjettömän turvoksissa, tiukkaa tekee tunkea housuja jalkaan. :eek: Toivottavasti tämä turvotus tasaantuisi piakkoin. Nyt on pari päivää ollut rauhallisempaa, ei ole "menkkakipuja" ollut, kyllä ne sieltä valitettavasti vielä palailevat.

Mielenkiinnolla odotan koska ensimmäiset kyselyt raskaudesta alkavat. ;) Anoppi jo katseli mahan seutua aattona kun kieltäydyin viinistä... :whistle: Oikeasti tämä turvotus on järkyttävää, tekisi mieli vaan pysyä piilossa vähän aikaa että maha "laskee" ennen kuin raskausvatsa pullahtaa. Tosin se ei tainnut enää viime raskaudessakaan vetäytyä ennenkuin pullahti :snotty: Pelastusrengas on tuossa säilynyt raskauksien välissä. Suht' tiiviiseen tahtiin noita pirpanoita on kuitenkin tullut. :LOL: Täällä siis ennestään -03,-05 ja -06 syntyneet lapsoset. Kuopus täyttää huomenna kaksi. :heart:

Mutta nyt taas päivätoimiin välillä! :wave:

Ja rv:t olis nyt 5+6

Heips! Jotenkin tuntuu niin uskaliaalta alkaa pinoutua tänne... pelottaa et samantien loppuu kehitys kohdussa. Phoinvointia ei ole ainakaan vielä näkynyt, mutta väsy ja vilu on kyllä päivittäin. Jomottelua tuntuu alavatsalla ja yskiessä tai aivastaessa vihlaisee välillä jommaltakummalta sivulta. Maha on minullakin ollut jotenkin turvoksissa, mutta toivon mukaan se nyt olis "laskeutumaan" päin. Olen päättänyt sinnitellä nykyisillä housuillani mahdollisimman pitkään...vaikkapa aiemmin masuni on kasvanu niin nopeasti ja alussa jo näkyväksi että epäilen tämän suunnitelman onnistumista kovin pitkälle.
Ja armas "pikkusisko" jos satut lukemaan tätä niin voisin ilomielin sitten niitä äityishousujasi lainata =) . Toivon mukaan pääsemme niin pitkälle tän kanssa.

Ajattelin varata heti tänään neuvolaan ajan, en malta odotella yhtään :D ...vaikkakin täällä taitaa eka käynti olla vasta siellä viikoilla 10-12??...en muista tarkkaan.
Minulla niin haluttaisi kertoa jo kaikille tulokkaasta!!!!!!! Vaan kun ei uskalla.. No yhdelle työkaverille sanoin, kun hän on samassa tilassa mut pidemmällä ja sit mieheni siskolle kerroin...oon aina kertonu ekana, siis miehen lisäksi.

Pitäisi nyt valmistautua töihin...hääpäivänä... :'( ei huvittaisi pätkän vertaa! Mutta eipä taida olla paljon vaihtoehtoja.

Ai niin, kun kerroin sille työkaverille niin hän sitten tuli vielä halaamaan kun olin töistä lähdossä pois ja onnitteli....siinä oli aika moni just näkemässä että voi olla että olen aikamoisen "syynin"alla...kiva katsoa että kuinka moni tänään alkaa kysellä...

Ja rv pitäisi olla nyt 4+6 että voi kun on vielä piiiitkästi matkaa... :heart:

Täällä tänään varattu aika neuvolaan, se ois 16.1.
Pahoinvointia esiintynyt nyt sitten parisen viikkoa, muutaman kerran oikeen oksennuskin tullu... hampaiden pesu ällöttää. Koko ajan tekee mieli suolakurkkuu, sipsei ja salmiakkia.
Mulla on kans toi halu ilmottaa jo kaikille, mutta kun ei oikeen vielä viittis, töissä kyl vaikee pitää pahaa oloa piilossa ja yks siellä jo arvaskin, ku yht'äkkii juoksin oksentaan.
Mulla myös ihan kauheet alavatsa kivut... ei kiva... :x ...ja kieltämättä vatsa aikast turvoksis, huomaan varsinki töis työhousuista, kivan näköstä änkeemistä, kjeh!!!!

Nyt ei voi muuta ku toivoo hampaat irvessä, et meijän pikkuiset vaavien alut pysyvät menossa mukana!!! :heart:

Huih, onpa täällä samankuuloista meininkiä kaikilla!! :hug:

Mullakin taitaa vatsaa turvottaa, kun kotihousujen kuminauha painaa ikävästi, vaikkei se sitä ennen ole tehnyt. Väsymys on aivan kamala ja nukun melkein joka päivä päiväunet, joskus kahdetkin. Eilen oli kamala horkka-aamu: yhtä aikaa hiki ja kylmiä väreitä ja oli tosi paha olo. Tänään ei tuota horkkaa ollut, mutta nyt sitten piti oksentaa ekan kerran... Voi apua, tästäkö se nyt alkaa?! |O Rinnat on aivan älyttömän kipeät. Alavatsalla menkkajuilintaa, joka ei onneksi kestä kovin kauan kerrallaan.

Neuvola-aikaa en vielä saanut, vaikka soittelinkin. Lohdutukseksi varasin yksityiseltä varhaisultran! :LOL: Sinnekin on matkaa jotain 2,5 vkoa.

Nyt rv 5+1. :heart:

joo minkäin varasin neuvola ajan jo viime viikolla :D
sain sen sitten 19.1....PItää tänään soitella neuvolaan 12.13 välillä kun sielä on puhelintunti,
et miten se ultra homma...Kun ei se täti muistanut sanoa minne soittaa.
Kun minusta täällä Kuopiossa on ollut semmonens ystemmi ja kaveritkin sanoivat.
Että silloinkun varaa ekan neuvola ajan, ne antaa numeron ultraan ja sieltä pitää varata aika ite.

Sain varattua eka neuvola-ajan. Se on 22.1. ja viikkoja pitäisi olla silloin 8. Huomasin et olin päivän etuajassa noiden viikkojen kanssa elikäs nyt olis 4+5. Eipä käy kateeksi niille jotka jo täs vaiheessa alkaa oksentamaan... On se varmasti aikasmoinen tunne kun koko ajan ällöttää :x ... toivon mukaan säästyn pahoinvoinnilta jälleen kerran =)

:wave: Hei!

Kiva kuulla että muillakin on menkkamaista juilintaa ja painon tunnetta vatsassa. Itse odotan esikoista joten ei ole kauheasti kokemusta raskausajasta.. :ashamed: Tänää olis sit niinkuin 5+1. Itse en ole neuvolaan vielä soittanut. En uskalla.. kokoajan pelkään, että ne menkat sieltä alkaa siis eihän ne ala. Paitsi hyvin huonolla tuurilla... :(

Täällä ollaan. Nyt menossa 5+3. Laskettu olis jonku laskurin mukaan 29.8. Neuvolaan sain ajan 15.1. Terkka menee 28 päivän kierrolla eli sen mukaan nyt ois 6+0 vissiin. Selitin puhelimessa omasta kierrosta, mutta hän sanoi että ultrassa tarkentuu sitte.

Niin, meille siis tulossa viides, ja sairaala on Keski-Pohjanmaan keskussairaala.

Pitäiskö meidän ihan listautua? Iloinen, voitko sää väsätä tuohon heti alkuun laskettujen listan?

Sinderella, mä en halua vielä ruveta mitään listaa tekemään, kun tuntuu niin epäuskoiselta... Mutta jos joku haluaa listan tehdä, niin saa mun puolestani tehdä! Mä en ehkä vain halua olla vielä millään listalla... :ashamed:

Totta tuo että olo tuntuu tosiaanki epäuskoiselta...

Mää voisin muuten listaa väsätä mutta en välttämättä kerkiä koneelle joka päivä. Paitsi että ei kai sitä joka päivä tarvis päivitellä samanlai ku haaveilupuolella. Ainoastaan ku jotain tapahtuu, tulee uusia tms.

No nyt on tullut luettua.. Eilen kävin kirjastossa
ja lainasin tän vuoden Vauva lehtiaä ja Kaksplus lehtiä...
sekä raskaus ajasta kertovia kirjoja...omphana illoiksi tekemistä...
Eilenkään ei maltanaut nukkumaan mennä ;D

Juu kyllä valettiin... paljon oli rahaa, ja sit miehen kans molemmat saatiin ihan samannäköset haikaran (tai jokin lintu... pakko sen on olla haikara) näköset sellaset pienet jutut, joka oli irralleen siit isost kunnon tinamöykyst!

...olipas sekavasti kirjotettu... kjeh!!!

Moikkelis!
Täällä palellaan ja haukotellaan |O ...ei vois olla enempää väsy. Töissäkin koko ajan olin "monttu auki |O ". Meillä ei valettu tinoja, mies vietti lasten kanssa uutta vuotta ja minä olin töissä ja sit taas aamullä lähdin töihin aikaisin. Onneksi sai edes vähän nukuttua noilta raketeilta. Oli sen verran kova myrsky täällä ettei kovin uskaltaneet hirveästi poksutella.

Mä onneksi pystyn juomaan kahvia, tulisin hulluksi jos pitäis ola ilman..tai ainakin hirveä päänsärky tulis viikoksi. Tissit on kyllä olleet nyt arat, ei taida uskaltaa kyljellään nukkua. Tuo maha on kyllä uskomaton tapaus...en tiiä onko turvotusta vieläkin vai mitä mutta ihme on jos ei viikon päästä joku jo kysele että mikäs se noin kovasti lihottaa :D ... tympeä vaan ku toisaalta haluaisi päästä riskirajan yli ennenkun isommin tietoa levittelee, mutta taitaa näkyä ilman kertomattakin.
Mutta lähdenpä tästä kyselemään illan suunnitelmia ja herkuttelemaan jotain hyvää!

Oikein ihanaa vuotta 2009 jokaiselle :wave:

Naksos rv 5+0

Hyvää Uutta Vuotta kaikille! Ja onnea vielä uusille plussaajille.

Mullekki tuli tinaan lintu, joka lasketuu pesään. Siippa tulkkas sen ilman muuta haikaraksi =)

Katotaan, jos kerkeän jossain vaiheessa listata meikäläiset. Tai joku muu kerkeää.

Sinderella 5+6

Heippa!
Täällä testailtiin vasta muutama päivä sitten, 30.12. Eka luomukierto ja heti nappasi. Kyllä on ihmettelemistä ollutkin. rv on vasta 4+4... tällä viikolla ollut jatkuvasti pahaa oloa ja rinnat kipeenä. Pitkä on taival edessä, mutta ei se paha olo haittaa kun tietää mikä sen aiheuttaa :)

Mahtuuko mukaan? :)

Täällä joulupäivänä testattu viivanpaikka, joka muutaman päivän päästä vahvistui kunnon viivaksi. Toinen ois nyt sitten tuloillaan, esikoinen 1v7kk. Laskurien mukaan tämän pitäs tulla 4.9, jos se on elinkelpoinen. :) Nyt 5+0.

Yhteistyössä