Joululahjakyselyä, mitä kummeille joululahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Joka vuosi kummit ovat saaneet jotain pientä pojalta lahjaksi, ekana vuotena pienet suklaarasiat ja viime vuonna muumimukit, mitä sitä tänä vuonna keksisi. Mitään lapsen kuvasta tehtyä ei kiitos, lapsi on menossa vielä tässä valokuvaukseen ja sellaiset kuvat kummit tulevat saamaan, mutta joululahjaksi jotain muuta.

Toisen lapsen kummitäti ( ei ole koskaan ollutkaan suhteessa kummisetään) saa pääkallopiparimuotin, pirupiparimuotin ja käsityömessuilta löytämäni pääkallojuustohöylän.

Se on vähän 'semmoinen' se sen tyyli :D

Kummisedän kanssa olemme sopineet että lapsille jotain, ei aikuisille. (sukua ovat myös)

Toisen lapsen kummeille on kaikki vielä miettimättä....

Mä olen ostanut kanssa aina jotain pientä. Viime vuonna taisin yhdelle ostaa ruuvimeisselin, kun erosivat miehensä kanssa, mukana pussukassa oli jouluteetä. Jouluteetä serveteillä ja kynttilöillä höystettynä. Yhtenä vuonna ostin joulusukat (sellaset mitkä amerikassa laitetaan takan reunalle roikkuman) ja sinne sisälle suklaata. Kerraan kummisedät saivat soivat kravaatit joulupukin kuvilla. Pentikin kynttilälyhdyt olen myös antanut. Olkipossut. Milloin siis mitäkin kaupasta mukaan tarttuu ja olen yleensä pyrkinyt ostamaan kaikille joko samaa tai samanarvoista, enkä käytä mielellään yli 10€ per kummi/perhe.

Minä olen ostanut jotain Iittalan Kivi-tuikkuja tai marimekon käsipyyhkeitä. Viime vuonna taisin ostaa ne lasiset muumipallot tuikuille. Jotain noin 10e arvoista. Noi kivituikut ja käsipyyhkeet olen siis ostanut siwasta kerätyillä kuponkitarjouksilla eli on ollut edullista.

- Lapsen tekemän joulukortin
- Keittiö luutu johon painettu joko joku kuva tai teksti
- Minkä ikäinen lapsi? osta valkoinen t-paita ja anna lapselle kangastussit ja lapsi piirtää paitaan kumminsa kuvan tai perheen. (kangastusseilla voi piirtää myös patalapun, harson jne)

[QUOTE="nyyti";22193228]http://www.enkelinevaspussi.fi/ tuolta löytyy kaikkea ihanaa :)[/QUOTE]

Täältä olen juuri sitä jouluteetä/ kahvia ostanut sekä sen hauskan mimmien meisselin :)
Isovanhemmille olen myös löytänyt täältä lahjoja ja muutenkin pidän kyseisen liikkeen ideoista.
Omat lapset saaneet täältä vauva tyynyliinat ym. ja kovassa käytössä olleet. Ihana kauppa!

Minä olen hieman miettinyt, että vien tuon 3- vuotiaan tavarataloon ja saa itse miettiä jotain mukavaa kummeilleen joululahjaksi. Hänelä on kolme kummia, jotka eivät siis ole toistensa kanssa mitenkään suhteissa. Kaksi kummeista on sukua, niin että heille menee joka tapauksessa jotain lahjaksi ja kolmas taas ei muista lapsea lahjoilla ja hänelle on vaikea ostaa tai tehdä mitään erityistä. Kokeilimme tätä jo yhden kummin syntymäpäivänä ja lapsi valitsi hänelle pupukuvioisen magneetin. Kummi oli kovasti otettu lapsen itse valitsemasta lahjasta. Oli ainakin taatusti ajatuksella valittu.

[QUOTE="Kaisa";22193293]- Lapsen tekemän joulukortin
- Keittiö luutu johon painettu joko joku kuva tai teksti
- Minkä ikäinen lapsi? osta valkoinen t-paita ja anna lapselle kangastussit ja lapsi piirtää paitaan kumminsa kuvan tai perheen. (kangastusseilla voi piirtää myös patalapun, harson jne)[/QUOTE]

Lapsi on 2v, että toi piirtäminen ei oikein suju tai siis ei vielä osaa piirtää kuin epämääräisiä viivoja ja ympyröitä :)

[QUOTE="shihtzu";22193314]Lapsi on 2v, että toi piirtäminen ei oikein suju tai siis ei vielä osaa piirtää kuin epämääräisiä viivoja ja ympyröitä :)[/QUOTE]

no sit voi piirtää niitä kuvioita esim. valkoiselle keittiöluutulle :D tai voitte painaa kangasväreillä keittiöluutuun tai pyyhkeeseen lapsen käden/jalan kuvan

Olisipa hienoa jos opettaisitte lapsen soittamaan / soittaisitte itse ja antaisitte lapsen kiittää lahjasta. Oli se milloin tahansa annettu. Ärsyttää kun kummia pidetään lahja-automaattina mutta kiitosta ei kyllä kuulu, minkä luulisi olevan ihan peruskäyttäytymistä.
Kummina en tee mitään kaikenlaisella krääsällä, jos lapsi on sen ikäinen että siihen pystyy, on sen itse tekemä juttu paljon parempi. Ja tiedoksi, valokuva on ihan kiva, mutta ei joka vuonna, kun niitä ei muutenkaan esille laiteta vann laatikkoon menevät.

Sattuneesta syystä on useampana jouluna lähtenyt Kotigastronomin herkkusetti... :whistle: Siinä on ollut esim. joku erikoiskahvi, suklaacashew pähkinöitä, mausteita tai jotain keittiön työvälineitä jne. Yleensä ovat kiitelleet kovasti, että ne tulee käytettyä, eikä tarvi mitään krääsää kerätä kaappien kätköihin...

Valokuvakirja kuulosti kivalta :)

"Kummille": muista lahjoista kyllä meillä lapset tietenkin kiittää, mutta joululahjoista kiitetään me vanhemmat, nimittäin lapsille joululahjat tuovat vanhemmat.

[QUOTE="Kummi";22194558]Olisipa hienoa jos opettaisitte lapsen soittamaan / soittaisitte itse ja antaisitte lapsen kiittää lahjasta. Oli se milloin tahansa annettu. Ärsyttää kun kummia pidetään lahja-automaattina mutta kiitosta ei kyllä kuulu, minkä luulisi olevan ihan peruskäyttäytymistä.
Kummina en tee mitään kaikenlaisella krääsällä, jos lapsi on sen ikäinen että siihen pystyy, on sen itse tekemä juttu paljon parempi. Ja tiedoksi, valokuva on ihan kiva, mutta ei joka vuonna, kun niitä ei muutenkaan esille laiteta vann laatikkoon menevät.[/QUOTE]

Ootpa nirppa. Tässä taidettiin puhua joulusta. Aika monelle lapselle lahjat tuo joulupukki. Oikso siinä syytä, miksei lapset soittele ja kiitä lahjasta? Harva n. 3-vuotias muutenkaan paljon soittelee...

Meillä on kummeja muistettu jouluisin joskus, ei joka vuosi. Samoin itseäni yks kummilapsi muistaa jouluisin, toiset ei niinkään. Kummin muistaminen lahjalla on kiva tapa, ei mikään pakko tai itsetarkoitus, kuten ei käsittääkseni edellisellekään kirjoittajalle.

Valokuvakirja ja sen ei tarvitse välttämättä olla perinteisistä valokuvista, skannaat/ota valokuvia lapsen piirustuksista yms tavallisten valokuvien lisäksi siihen ja kirjoitat vaikka jotain lapsen sanontoja tms.

Mutta kannattaa muistaa, että ei mene liiallisuuksiin, ettei mene liian tylsäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22193210:
Toisen lapsen kummitäti ( ei ole koskaan ollutkaan suhteessa kummisetään) saa pääkallopiparimuotin, pirupiparimuotin ja käsityömessuilta löytämäni pääkallojuustohöylän.

Mistä löysit noi piparimuotit? Mäkin haluun :whistle:

Me ollaan annettu etäisemmille kummeille esim. iso lasipurkki täynnä makeisia, ei tarvitse edes paketoida, on tosi kaunis kun laittaa leveää satiininauhaa purkin kaulaan ja siihen joku kuusenkoriste roikkumaan.
Läheiselle kummille (joka on kaikkien neljän kummi) on annettu lähinnä sisustustavaraa, meillä on tosi samanlainen maku ja kumpikin päätyy ostelemaan toiselle kaikkea ihanuuksia, arkena että pyhinä :)
Toiset kummit on saaneet mm. koziolin pippuri- ja suolamyllyt tosi luxus-paketoituna ja tänä vuonna vanhimman pojan kummisetä saa pojan itsetekemän leikkuulaudan.
En oikeasti tykkää ostella mitään isoa tai kovin arvokasta, mutta panostan aina paketointiin.

No minä kyllä kiitän niitä kummeja lapsen lahjaksi kun sen mulle tuovat, ei sitä erikseen enää perään soiteta ja kiitellä, vaan kiitetään jo siinä vaiheessa kun se tuodaan. Ja lapsihan ei tiedä keltä mikäkin paketti on, kun nehän on kaikki joulupukilta :) Niin ja tuo 2v ei vielä puhu kenenkään kanssa puhelimessa, joten sitä on ihan turha pistää soittelemaan :)

Tuota valokuvakirjaa en siksi tee, kun ollaan ensi viikolla menossa 2v-kuvaukseen ja teetän kummeille sitten ihan sellaisen kuvan, tämä on lapsen eka kuvaus, kun ei saatu aikaiseksi vuosi sitten mennä.

Yhteistyössä