Joululaatikot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bintje
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Bintje

Vieras
Hih tyhmänä nyt kysyn sellaisia helppoja ja herkullisia ohjeita porkkana- ja lanttulaatikolle :) Koskaan en ole tehnyt mut nyt aattelin.
Eikös ne säily pakastimessa hyvänä jos teen jo nyt kun ei tuosta vauvan ulostulosta ole varmuutta :kieh: Onko hyvä jos tekee niihin alumiinivuokiin ja pakastaa niissä?
Kiitos :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
Alumiinivuoissa ja uunivuoissa olen pakastanut. Paistoa vaille ollaan tehty valmiiksi. Ohjeita ei valitettavasti oo tähän hätään :heart:

Öö paistoa vaille? Siis miten raakana aineet lootaan :o
Voi mölö et tunnen itteni törpöksi. Aina menny anopin valmiiseen pöytään :) Täytyy ehkä häneltä kysyä ohjetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Bintje:
Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
Alumiinivuoissa ja uunivuoissa olen pakastanut. Paistoa vaille ollaan tehty valmiiksi. Ohjeita ei valitettavasti oo tähän hätään :heart:

Öö paistoa vaille? Siis miten raakana aineet lootaan :o
Voi mölö et tunnen itteni törpöksi. Aina menny anopin valmiiseen pöytään :) Täytyy ehkä häneltä kysyä ohjetta.

ne voi laittaa raakana pakkaseen tai sitten kypsentää, miten haluat :)

Etsi täältä sellanen kirjoitus. Siellä ne nyt uunissa paistuvat.. Siellä oli ohjeet lanttu-ja porkkana laatikoihin. Mä olen tehny suunnilleen samoilla ohjeilla ja hyviä ovat. Paitsi lanttulaatikkoon laitan enemmän siirappia ja paistan 3 tuntia.

Suosittelen niin, että ostat kaupasta valmiin lanttu- ja porkkanasoseen (pakastettuna tai ilman) lanttuun laitat n. 1/2kg lanttusosetta, 1 kananmuna,n. 100g voisulaa, 1dl vehnäjauhoja, 1/2 dl siirappia, puoli tl suolaa ja valkopippuria. Latjaat siihen foliovuokaan ja päälle hiukan korppujauhoja ja koristekuviot jos haluat. Tunniksi uuniin 200 asteeseen.
Porkkanasoseen(n.1/2kg) seuraksi keität desin (keittämättömänä) riisiä, puolisen desiä siirappia, suolaa hiukan ja valkopippuria, 100g voisulaa ja samoin tähänkin korppujauhot sun muut seuraksi ja tunniksi uuniin. Sitten voit pakastaa kun ovat jäähtyneet ja jouluna otat hiukan aiemmin sulamaan ja lämmittelet vaan uunissa. (toivottavati muistin kaiken olennaisen kun päästä heitin)