Kertokaa kokeneemmat..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itkusilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itkusilmä

Vieras
Muuttuuko mies joka antaa katteettomia lupauksia ikinä? Ei ole kyse ehkä mistään super "vakavista" lupauksista, vaan tyyliin kodin huoltoa, siivousta ja muita asiaoita. Eli pyhästi lupaa tehdä, esim. tyhjentää tiskikoneen, rakentaa koirille paremman häkin, lupaa ylipäänsä sitä sun tätä. Harvoin tulee kuitenkaan mikään luvattu tehtyä tai jos tekee niin suurinpiirtein mitali pitäisi siitä myöntää. Jos kysyn miksi ei tehnyt niin yleisin syy on että unohti. Eli se tarkoittaa että minä sitten teen nekin hommat jos vain osaan.

Nytkin on koirien häkki sen verran rikki että näemmä pääsivät sieltä luikahtamaan ja ovat nyt karkuteillä. Mies taas lupasi pyhästi sen korjata ja olishan mun pitäny vanhasta tottumuksesta tietää ettei sitä kuitenkaan ole tehnyt. Vaan luotinpa tyhmänä taas toisen sanaan ja nyt on koirat hukassa. Mies on itse hirvenpyynnissä koska sille aina löytyy aikaa kuten ylipäänsä kaikelle muullekin jota hän haluaa harrastaa, mutta heti kun pitäisi tehdä jotain vähän ikävämpää niin ei ehdi tai muista. Mulla ei oikein ole mitään luottoa miehen sanomisiin tai lupauksiin, tää tilanne on todella siinä pisteessä että en jaksa enää. Muuttuuko tuo ikinä tuosta vai onko vain pakko hyväksyä että ei ikinä muutu ja miettiä jaksanko tuota lopun ikääni.

Kiitos.

Miehet on just tollasia että ne lupailee kaikkea että ei tarvi katsoa ns. hysteeristä naista ja kuunnella naputusta. Heille hetkenkin "rauha" on helpotus eikä ne ajattele tuntia pidemmälle. Mun mies kans lupailee kaikenlaista, mutta mitään ei pidä.

Jos mies on krooninen valehtelija, eli valehtelee tarkoituksella (lupaa tehdä asioita, vaikka tietää ettei edes aio tehdä niitä), hän ei varmasti muutu koskaan. Toki ainakin pikkuasioissa miehestä voi saada rehellisemmä ja luotettavamman jos teidän suhteenne on vankalla pohjalla; Keskustele miehesi kanssa perusteellisesti aiheesta ja kerro, miten tuollainen käytös loukkaa sinua ja että toivoisit miehen kunnioittavan sinua ja perhettään sen verran että pitäisi lupaamansa asiat ja olisi rehellinen.

Huono muisti on aika huono tekosyy. Jos ihminen jotain asiaa pitää tärkeänä niin kyllä sen muistaa tehdäkin. Taitaa olla kyse siitä mistä niiiin monen muunkin miehen kohdalla, eli ne omat kivat asiat vaan on tärkeämpiä ja jos jonkun asian voi vaimon harteille jättää niin se jätetään tuntematta siitä ollenkaan huonoa omaatuntoa. Jonkin verran miestä voi kyllä yrittää kouluttaa, mutta ei kai se perus itsekkyys koskaan mihinkään häviä. :(

Olisko ne koirat kuitenkin siellä miehen mukana hirvimetsällä eikä karkuteillä? :D

Jotkut miehet on tuollaisia. Älä enää hoida hommia sen puolesta, jos väittää unohtaneensa. Patista se hoitamaan se asia. Ei tuo piirre passaamalla parane.

Alkuperäinen kirjoittaja ole hyvä:
Miehet on just tollasia että ne lupailee kaikkea että ei tarvi katsoa ns. hysteeristä naista ja kuunnella naputusta. Heille hetkenkin "rauha" on helpotus eikä ne ajattele tuntia pidemmälle. Mun mies kans lupailee kaikenlaista, mutta mitään ei pidä.

Eihän se miehiin rajoitu tämä ominaisuus. Kaikki vanhemmat, jotka inttää aikansa lapsen kanssa ja sitten kuitenkin antavat periksi passiivisen aggression puuskassa, tekevät just samoin, vaikkakin pettävät vain ne lapsen mielestä ikävät lupaukset.

Yhteistä molemmille tapauksille on se, että suhde toiseen on välttämätön paha jossa täytyy vaan yrittää selviytyä ite parhaans mukaan, eikä mietitä lainkaan mitä toinen oikeasti tarvii.

Kyllä ne koirat on tuolta häkistä johonkin pölähtänyt, kun ne sinne itse vein. Mies oli jo lähtenyt monta tuntia aikaisemmin yhden koiran kanssa tuonne metsälle. Miten voi unohtaa koiratarhan tekemisen kun jo ostetut materiaalit seisoo pihalla? Väkisinkin se palaa mieleen kun siitä ohi menee n. 10 kertaa päivässä? Meillä on kolme koiraa ja asianmukainen koiratarha olis enemmän kuin paikallaan ja kun tarvikkeetkin on jo ostettu niin sen tekeminen on vain viitsimisestä kiinni! Nyt kaksi koirista on sisällä ja yksi vanhassa häkissä, mutta tämä ei siis voi olla pitemmän päälle ratkaisu! Nyt mua vielä huolestuttaa nuo koirat kun ovat olleet kadoksissa jo monta tuntia vaikka olen niitä käynyt etsimässä... Lähimetsissä kun on hirviporukka pyynnissä, ettei vain sattuisi mitään.

En minä itsekkään mikään super ahkera ihminen ole, jotkut asiat vain on pakko tehdä jotta elämä sujuu! Jos mies minua pyytää tekemään jotain, en IKINÄ sano että joo joo jos tiedän ettei se tule tänään tehtyä. Sanon että tänään en ehdi/jaksa MUTTA huomenna teen sen. Mitään en inhoa niin paljon kuin katteettomia lupauksia! Miks ei voi rehellisesti sanoa ettei ole aikomustakaan sitä tehdä niin ei tarvisi joka jumalan kerta pettyä!

Yhteistyössä