Joulukuun vauvat 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Veera81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa täältäkin..

Meillä myös alkaneet tällä viikolla iltahuudot.. karmivaa. Alkaa aivan yht äkkiä ja sitten se ei meinaa loppua sitten millään, ei kelpaa tissi ei pullo ei hyssyttelykään oikein. Yhden avun olen keksinyt siitä, että käyn lämpimällä vedelle pesemässä pyllyä, siihen rauhoittuu. Olen myös ottanut vauvan viereen sängylle poski tissiä vasten ja tutti suuhun. Yritän myös rajata mahd.mukaan käsien liikehdintää (ku sohii joka suuntaan). Pidän vauvaa oikein tiukasti omaa kroppaa vasten ja tutin laitan välittömästi suuhun uudelleen, jos se sylkee. Näin on kahtena iltana rauhoittunut n. 1/2 tunnissa nukkumaan. Luulen, että tällainen huuto johtuu väsymyksestä, pienistä vatsavaivoista ja läheisyyden kaipuusta - haluaa ehkä turvan tunteen, vauva ei jotenkin osaa itsenäisesti rauhoittua nukkumaan, vaikka on väsynyt.

Yöt on menneet nyt muuten hyvin, jopa yhdellä heräämisellä mennään 22/23-07/08.. herää n. 03-05 välillä n. 1/2 tunniksi.

Meillä kakka keltaista ja siinä on valkoisia rakeita, elikkä normaalia. Kakkaa tulee nyt n. 3-4 krt/vrk. Piereskelee paljon, yleensä pierut ounastelevat kakan tuloa. Yöaikaan ei kakkaa ja harvemmin aamupäivälläkään. Meillä käytössä nyt relatipat ja d-tipat. Cuplatoniakin oon hakenut, mutta hankala juuri sen takia käyttää, kun pitäisi antaa joka aterialla.

Täällä myös hymyillään paljon ja jutellaan joskus 1/2 tuntia, lähinnä äyy -äänteellä.

Nyt taitaa vaavi heräillä

Mazukki ja tyllerö 6 vko

Olipas Mazukin teksti kuin omasta elämästä. Voi että tuntuu niiiin paljon paremmalta kun muillakin on näitä samoja huutoja, vaikka ei ne kivoja ole.

Eilen mentiin meillä nukkumaan klo. 21, ja poika nukkui taas tunnin, ähisi kyllä pierujensa kanssa, ja niihin sitten hermostui/väsyi ja huuto alkoi. Huuto kesti tunnin verran, ja ennen puoltayötä päästiin oikeesti nukkumaan. Että ihan hyvin loppujen lopuksi. Minä luulen kans että huuto johtuu mahavaivoista ja väsymyksestä, kun ei enää jaksa pukata pierua. Poika myös yleensä röyhtäilee kun on vähän aikaa huutanut. Täytyypä tänään kokeilla tuota pyllyn pesua jos ei muu auta. :)

Tajusin muutes että meillä iltahuudot alkoi samoihin aikoihin kuin aloin antamaan rela-tippoja, joten tänään en niitä aio antaa.

Minä sain tänään siivottua pitkästä aikaa ja poika nukkuu vieläkin. :) Illalla jätän miehet kaksistaan kotiin ja aion lähteä käymään kaupassa ihan itsekseni. Pitää ostaa uudet farkut kun ei vanhat housut vielä mahdu päälle, tai mahtuu, mutta leikkaushaavaan painaa liikaa.

Veera81 ja poika 6vko

Meillä siis samanlaista huutoa kuin teillä kahdella, nyt alkaa rauhoittumaan illat ja yöt. Apua tuntuu meillä antavan Dystflatyl vai mikä olikaan. Kun aloin sitä tiistaina antamaan niin elämä on helpottunut! Meillä on myös se kun nukkuu sen tunnin n. klo 21 alkaen ja herää, sit uudelleen nukkumaan ja silloin yleensä huutaa/huusi.. alkoi olemaan jo aina niin väsynyt että tissilläkin vaan huusi, niin nyt annetaan lisämaitoa pullosta ja eilenkin nukahti siihen hyvin. Mie en muista yhtään heräsiko kasperi viime yönä ollenkaan, tod. heräsi ja imetin en vaan muista. Muuten heräsi sitten klo 8 vasta ja sitten imetin. Eli täälläkin mennään nykyisin yhdellä yösyötöllä =) ihana ihana ihana asia kun saa NUKKUA!!! =D

Tuntuu kuin kasperi olisi nyt aina paremmalla tuulella ja nukkuu päivälläkin paremmin, uskon ja toivon että ne oli mahavaivoja ja nyt siis apua tuli siitä dist.. jostakin =)

voimia kaikille!!

carlota ja kasperi

Moikka kaikille, hiljaista taas pitelee täällä.. kaikilla sen verran vissiin vauvakiireitä ettei kerkee kuulumisiaan paljoo kirjoittelemaan =)
Noh, meille kuiteskin sen verran uusia juttuja et ristiäiset oli lauantaina ja poika sai nimekseen Elmo Rafael. Oli sen verran huikeet juhlat et meinas vähän koko perhettä väsyttää sunnuntaina! Oli kyllä tosi mukava kun kummankin vanhemmat oli paikalla ja sisarukset perheineen. Pitkästä aikaa oltii sit illalla yhdessä sisarusporukalla ja saunottii ja vietettiin iltaa. Seremonia meni todella hyvin, kun poika nukkui muuten koko ajan paitsi silloin kun laulettii virsiä, nii silmät aukes ja poika rupes kuunteleen et mitä ihmettä nyt tapahtuu..
Ylihuomenna olis sit 2kk neuvola ja tänään onkin tasan 2kk täynnä, kauheen nopeesti aika menee ja nyt pitää nauttii joka hetkestä Elmon kanssa. Pikkuhiljaa on meillä vatsavaivat helpottunu ja d-vitamiini tippojakin kestää jo antaa. Yöt menee jo aika hyvin. Elmo nukahtaa melkee joka ilta yhentoista aikaan ja herää kerran syömään yöllä, sit kahdeksan aikaan heräilläänkin jo ylös ja aamupalalle. Ihana kun nuýkyisin saa jo itsekin syödä aamupalan rauhassa, kun poika viihtyy omineen leikkialustalla jonkin aikaa.. ei enää nii sylivauva ku alussa =) Mut sellasta tänne!
Kiva kun on päässy jo kunnolla ulkoileen kun pakkaset on hellittänyt!

Amber 83 ja Elmo 2kk

Heippa, todella kaikki hävinneet johonkin. Kyllä tosin kiiretää pitää. Nyt olen ruvennut nukuttamaan ulos, kun pakkaset ovat lauhtuneet. Nukkuukin siellä mielellään 2-3 h.
Millaisia unia teillä muilla nukutaan vrk:ssa?? Täällä hereillä n. 8-9 h/vrk:ssa. Yöunien jälkeen vetelee 3 päikkärit aamupäivästä sen 2-3 h ulkona, ip:llä 1 h ja alku illasta 1 h, yöunet ovat jotain 9-12 h luokkaa.

Nyt ovat illat rauhoittuneet, niistä kauheista huudoista ainakin toistaiseksi. Pitää näköjään olla askeleen aina vauvaa edellä, että hän on tyytyväinen.. olen huomannut, että säännöllinen nukuttaminen ja syöttäminen auttavat.

Meidän tyllerö ensi viikolla 2 kk ja huomenna tulee täyteen 8 vkoa. Ristiäiset ovat myös ensi viikolla.

Mazukki ja tyllerö 8 vko

kirjotten nyt jotakin pikasesti, käykö täällä enää edes ketään lueskelemassa..? :)

Meillä oli tänään neuvola, kasperi on nyt 2 kk 1 vko ja pari päivää. Mun mielestä mitat oli aika huikeat, koska kasperi oli syntyessään 3160 g ja 50 cm. Tänään painaa 6145g ja on 60,5cm pitkä. =)

Kassukka sai rotarokotteen, saa nähdä tuleeko siitä jotain sivuoiretta. Toinen kives on vähän toista isompi niin käydään ultrassa sitä näyttämässä. Silmä rähmii, lääkäri anto ab-tipat josko vaiva helpottaisi.

Arki sujuu hyvin, rytmiä tuntuu olevan. Päivällä nukkuu yhdet pitkät päikkärit eli n. 4-5,5 h ja sit illalla yhdet lyhyemmät. Nää unet tietysti vaihtelee jos esim. ollaan kyläilemässä yms. joten heräilee aiemmin. Yöllä on nyt nukuttu se 4-5h putkeen, sit imetys, ja unet jatkuu taas sen 4-5h. Välillä saattaa herätä useammin, mutta harvoin aamulla edes muistan.. Se on vaan niin kätevä kun nukkuu vieressä niin imettää ja sit heti siihen nukahtaa.

Mites muilla vauva-arki sujuu? =)

Minä käyn joka päivä lueskelemassa, mutta en saa vaan aikaseksi kirjottaa..

Carlota, meilläkin huimat 2 kk mitat: 6320g ja 59.5cm (syntyessään 3565g ja 51cm). Kasvaahan tuo kun on kova syömään, ja minäkin kun olen tuota tissiä melkein joka kitinään tarjonnut. Iso poika on jo meillä. :) Sitä en sitten tiedä syötänkö liikaa..

Täällä edelleen huudellaan iltaisin samallalailla, mutta sitten kun nukahtaa niin yö menee ihan hyvin.

Me yritetään mennä illalla nukkumaan klo. 21-22, jonka jälkeen tulee se huuto, ja oikeasti nukkumaan päästään n. klo. 23. (onneksi kohta käännetään kelloja niin vähän aikaistuu tuo homma, ehkä).
Aamulla herätään klo. 9-10. Päivän aikana on 4 päikkärit, kestoltaan puolesta tunnista tuntiin. Olen alkanut nukuttaa päikkäreille vaunujen kantopussiin, nukkuu siinä paljon paremmin kuin yksin isossa sängyssä. Meillä kun ei siis parvekkeelle voi nukuttaa kun tuo alakerran sälli on aina tupakalla siellä.

Hyvin meillä päivät menee, poika jaksaa sitterissäkin olla ja seurailla kun äiti tekee kotihommia. Ensi viikolla lähdetään taas reissuun sukulaisiin, ja pidetään se nimijuhla. Tai oikeasti me keitetään vaan kahvit lähipiirille, että eivät ole sen suuremmat juhlat.

Veera 81 ja vauva 2kk ja 4päivää

Helou!
Mie käyn kans aika useesti lukemassa täällä, mut harvakseltaan on ollu mitää kirjoituksia.. Hehee kaikilla nii kiirettä vauvojen kanssa! =)
Meil oli 2kk neuvola ja mitat nyt 5550g ja 60cm, sano neuvolan täti et ihan soppelit mitat ja pituutta kun on tullu noi huikeesti nii näyttää käyrällä vähän et paino olis laskenu mut ei kuulemma syytä huoleen :D Taitaapi poitsu olla saanu vaan isin geenit ku isi on yli 90cm pitkä ja melko hoikka kuiteskin! Tissimammalla mennää ihan kokonaan vielä.. ei oikee toi pullosta syöminen onnistu, nii vähä meinaa olla äipässä kiinni poika ku mikää muu ei kelpaa ku tissi!
Meil on kans arki alkanu sujuu jo hyvin, pitäis pikkuhiljaa saada jotain muutakin tekemistä ku kotona oleskelu ja vaunujen kärrääminen.. Yöt Elmo nukkuu aika hyvin jo, nukahtaa n. klo 22 ja herää 04 aikaa syömään ja sit heräilee siinä 07 aikoihin! Eli aika aikaiset herätykset meillä =)
Mut oon itekki menny joka ilta nukkuu samaa aikaan Elmon kans et jaksaa sit aamulla herätä leikkimään. Meil poitsu ei oikee viihdy sitterissä olleskaan mut onneks mummi osti sellasen hienon leikkialustan nii siinä on alkanu viihtyy pitempiäkin aikoja nii saa ite ihan rauhassa tehä kotihommiakin välillä!
Mut eipä tänne tämän ihmeempiä!

Amber 83 ja Elmo 2kk 1vko

Heippa,

täällä 2 kk neuvola eilen, pituus 57 cm ja paino 5830 g, eli ihan ok molemmat. Paino tekee vaan sen, ettei jaksa kauheen pitkiä aikoja enää kanniskella yhteen soittoon. Sitterissä viihtyy kerrallaan 5-30 min, välillä alkaa huuto jo kun laittaa pelkästään siihen istumaan - taitaa olla sylikissa. Myöskään kantorepussa ei viihdy lainkaan, lattiallakaan ei yleensä muutamaa minuuttia kauempaa. Sylissä pitäisi olla koko ajan, ja tietysti liikkeellä :) että näkee yhtä sun toista.

Meillä nyt iltahuudot vähentyneet, eli yleensä n. 5-15 min menee ja sitten suostuu hiljenemään nukkumaan. Itse nukutan nyt parvekkeella joka päivä sen 2-3 tuntia, sen lisäksi 2-3 päikkärit, kestoltaan n. 15-60 min.

Eilen saatiin myös tuo Rota rokote, tuli yhdet ripulikakat, mutta ei muuta.. vatsanväänteitä tms.

Mazukki ja tyllerö 2 kk ja 2 pv

mie taas jatkan, kun vauva nukkuu päikkäreitä. Tosin sisällä pakko kun ulkona on pakkasta niin paljon.. olisi muuten ihanan aurinkoinen kevätilma, harmittaa kun ei pääse ulos itsekään =( Nyt poika siis on vaunuissa ja heti kun lopetan hytkyttäminen niin havahtuu, eli nyt tässä samalla jalalla hyssytän vaunuja =D Muutenkin tuntuu että viime yönä heräs aika monesti aamusta eikä oikein saanut nukuttua ja tissikllä roikku ja lopetti, roikku ja lopetti. aamusta sitten oli kiukkunen kuin ampiainen. Nyt tietysti syytän sitä rokotetta, mutta voihan se olla muutakin..

Meillä kasperi viihtyy sitterissä kun sen nostaa ruokapöydälle niin näkee ulos ikkunasta ja sit pystyy seurailemaan mitä äiskä ja iskä puuhailee =) Lattialle meillä on sellanen matto jossa on ne jutut joista saa roikkumaan leluja, sen parissa kassuv viihtyy jonkin aikaa ja nyt jo ite heiluttelee niitä leluja kädellä ja sit ihmettelee että miten ne nyt noin heiluu.. =D Tietysti se vaikuttaa tuohon yksin lelujen kanssa viihtymiseen että onko just sillä hetkellä tarpeeksi virkeä, just syönyt ja vaippa hyvä sekä saanut syliä tarpeeksi! =) jos "väärällä hetkellä" laittaa lattialle, saa aikamoiset huudot heti aikaan.

Mulla on itellä sellanen ongelma etten päikkäreiden aikaan oikein saa mitään aikaseksi.. Pyykit, ruoka, tietokoneella oleskelu, päivän postit, kahvi.. Sit saattaa olla jo se 3-4 h mennyt ja vauva herää, eikä mitään "järellistä" saanut aikaan. Ehkei sitä tarviikkaan mutta ois mulla vino pino kirjoja kirjastosta yms. mut ei vaan saa aikaan. No lenkillä tulee käytyä vaunuillakun ei ole pakkasta liikaa. Meillä kyllä on melkein joka pv jotaim menoja, vauvakerho alotettiin, sit meille saattaa tulla ystäviä, me mennään jonkun kaverin luo käymään, kauppaan tms. Joten ehkä päivä jolloin saa vain olla eikä tehdä mitään tekee ihan hyvää! =)

Muuten, joko kellään on mielessä koska toinen lapsi? Meillä mies ehdottelee toisen lapsen tekoa harva se ilta, ite kyllä tässä vaiheessa pidän koko asiaa vitsinä. Ja mulla on se koulu käytävä loppuun. Ja muutenkin haluan nauttia Kasperin vauva-ajasta kunnolla koska jos vuoden sisällä tulisi toinen niin kassuhan olisi sitten heti "iso poika" ja isoveli..

Aurinkoista kevättä teille kaikille!

Löysinpäs vielä tämän pinon tuolta kakkossivun uumenista..

Kyllä aika kuluu nopeasti. Meillä oli 3kk neuvola tällä viikolla, mitat 7330g ja 64.5cm. Iso poika siis jo. Tissimaidolla täällä mennään edelleen, vaikka mieli kyllä tekisi aloittaa jo maisteluannokset. Mutta toisaalta, mikäs kiire tässä on, ja kun poika vielä kasvaa hyvin.

Meillä menee päivät nykyisin suhteellisen saman kaavan mukaan. Aamulla herätään 7-8 maissa, päivisin nukkuu neljät 45min. kestävät päikkärit ja iltaunille menee klo.18-19. Tässä jää sitten ihan mukavasti omaakin aikaa, ellei nukuttamisessa mene kauaa. Ne hirveät iltahuudot ovat jäänet pois, ja nyt poika nukahtaa ensimmäisellä yrittämällä, ei siis enää tarvitse tulla makuuhuoneesta pois (koputtaa puuta).

Ollaan myös alettu käymään kerhoissa, tai MLL:n kerhossa ei olla vielä käyty, mutta ensi viikolla mennään, mutta esikko-ryhmässä ollaan käyty. Ajattelin sitä vauva-uintiakin, mutta luulen että se jää. Edenissä näytti maksavan 12 euroa kerralta, onpi vähän liian tyyristä touhua.

Laittakaahan kuulumisia!

Veera ja poitsu 3kk ja viikko

Heippa!
Kevättä jo kovasti rinnassa =)
On kyllä aika mennyt tosi nopeesti ja oon muutamia kertoja käynyt täällä kurkkaamassa kuulumisia mut ei oo paljoo uusia juttuja näkynyt! Hyvää kuuluu siis meillekin.. 3kk neuvola oli jo pari viikkoo sitten ja mitat oli 6 400g ja 63,6cm eli pitkä ja hoikka poika! Me ollaan jo aloteltu kiinteiden maistelemisen ku tuntuu ettei tissimamma riitä oikeen millään ja lisämaitoakaan poika ei huoli, joten pottua ja porkkanaa ollaan jo maisteltu! Pottu oli kyllä tosi pahaa pelkästään mut kun siihen lisäs porkkanaa nii alkohan maistumaan =)
Meillä laitetaan yöunille siinä 22-23, joskus aikaisemminkin, sit heräillään 7-8 aikaan ja nukutaan pikkupäikkärit ennen puoltapäivää ja sit 12 aikoihin 2-3h unet ja illalla viel 1h tunnin unet lisää! Yösyötöt tosiaan tihenty sillee et 2h välein oon syöttäny ja alko minuu pikkusen väsyttää nii neuvolasta sanottii et ei muuta ku pottua kehiin et pitäis vähän pidempään nälkää..
Nyt oon ite ollu oksennustaudissa ja flunssakin oli tos pari kuukautta sitten mut vielä ei oo poitsuun tarttunu.. toivotaan ettei tartukaan! Mie en oo oikee missää kerhoissa vielä käyny mut ois kyl kiva johonki mennä jossa näkis muita äitejä ja vauvoja =) Vauvauintikin kävi mielessä mut tosiaan on aika kallista ja Raksilan uimahalli on taas niin täynnä ettei sinne huvita mennä ku ei oikee sekaankaan mahdu :D Jeps mut tällasta tänne, pääsiäiseks ollaan lähössä ajeleen taas etelä-karjalaan mummilaan!
Ihanaa kevättä kaikille ja kirjoitellaan taas lisää!

Amber 83 ja Elmo 3,5kk

Ai tänne vielä joku kirjoittelee, kiva.
Meillä kanssa tuo 3 kk neuvola oli pari viikkoa sitten, mitat muistaakseni 6,5kg ja pituus 59 cm. Täällä tyllerö lopetti kokonaan rintaruokinnan tuossa 3 kk iässä, eli nyt mennään vaan korvikkeella. Ajattelin kokeilla tuossa loppuviikosta vähän perunaa ja ehkä porkkanaa, jos pelkkä peruna ei maistu. Sitten ens viikolla jotain hedelmäsosetta lisäksi. Meillä syljen eritys on lisääntynyt reippaasti, olisiko hampaita tulossa... lisäksi nyrkkiä ahmii koko ajan.
Ollaan lähdössä parin viikon päästä etelään reissuun, saas nähdä miten lentomatka menee. Onko muilla kokemuksia vauvan kanssa reissaamisesta?
Meillä käännyttiin jo selältä mahalleen viime viikolla.. jota ihmettelinkin suuresti, lelua ei ole toistaseksi ottannut vielä käteen. Mites muilla taitojen edistyminen on kehittynyt?
Täällä iltaunille käydään 20-22 välillä, herääminen yleensä 06-08 välillä. Saattaa vedellä unta 21-06 heräämättä tai sitten herää kerran syömään. Aamulla kun herää hankala saada enää nukutettua uudelleen, että saatetaan nousta 06 ylös sitten ekat "päikkärit" 08 aikaan :)).. yleensä jaksaa olla hereillä 2-3 tuntia ja sit tarttee aina min. 1/2 tunnin unet. Yhdet pidemmät päikkärit vetelee tuossa 11-12 aikaan n. 1 1/2-4 tuntia. Pidemmät päikkärit nukutaan vaunuissa ulkona. Johon sisältyy vaunulenkki :)

Mazukki ja tyllerö 3,5 kk

Hei kaikille!

Olen käynyt lukemassa kirjoituksia mutta en ole vaan saanut aikaiseksi kommentoida mitään. Neitokainen on jo 3kk ja kasvanut kovasti. Hän oli neuvolassa viime viikolla 7625g ja 62.5cm.
Mielläkin oli itkua ja valvomista ekoina kuukausina. Osansa teki jekovit-d-vitamiini. Sen vaihdoin sitten minisun-d-vitamiiniin ja itkut väheni heti. Nykyään ei juurikaan itkeskele. Syö ja nukkuu...seurustelee.
Päivärytmi on joka päivä omanlaisensa ja yöt menee vaihtelevasti. Joskus syö yöllä 3krt ja toisinaan vain 1krt.
Laitoin jo melkein kaikki 62cm vaatteet pois jo viikkoja sitten...nyt on menossa 68cm ja niistäkin jää hihat jo lyhyeksi. Ollaan saatu kovasti tytölle vaatteita lahjoina ja nyt näyttää siltä että melkein käyttämättä jäävät kun kasvaa niin kovaa vauhtia ja en kerkeä käyttää kovin montaa kertaa kaikkia. =)

Mutta siinä pikaisesti kuulumisia. Valitettavasti en kerkeä täällä juurikaan käymään kun arki on melkoista haipakkaa 3 lapsen kanssa.

MinttuO

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä