Mä oon tällähetkellä kotona, kuopus täytti just 2v ja en oo vielä lapsia päiväkotiin laittanut paitsi että nyt on hakemukset vetämässä.
Tarkotus on mennä koulutukseen ennenkuin kolmas syntyy ja sitten jatkaa lasten päiväkotia kymppipäiväisenä kun olen vauvan kanssa kotona.
Mites muilla?
Ja se että olen kotona niin sitä aikaahan riittäis tännekin raapustella joten älkää välittäkö jos joinain päivinä tulee kaksikin viestiä palstalle
Nyt haluan kirjoittaa näistä
himoista ja ällötyksistäkin. Ja
raskausdiabetesasiaa
Lasteni raskauksissa himot oli juuri tässä ihan alussa, varmaan johtui siitä pahoinvoinnista kun tietyt ruoka-aineet oli ainuat mitkä meni alas ja niihin tuli sellasia yhtäkkisiä mielihaluja. Kahvi etoi vähän kummassakin raskaudessa mutta pystyin sitä kyllä juomaan silloin tällöin.
Himoina oli siis coca cola, kanaruuat (nimenomaan että sain paistaa kanan itse ja haistaa sitä tuoksua mausteineen), suolaset ylipäätään, juustonaksut
Mitään makeaa syötävää ei tehnyt mieli.
Tässä raskaudessa oon huomannut et tekee mieli ihan tavan kotiruokaa kera salaatin ja vihannesten, kaikkia ihania keittoja tai makaronilaatikkoa ja salaattia kylkeen.
Mikä on hyvä asia mulle, koska lasteni raskauksissa ollut RD joka aika varmasti johtui huonosta ruokavaliosta raskauden toisella kolmanneksella jota oli kaiketi myöhästä enää korjailla viimeisellä kolmanneksella....ainakaan kuopuksen kohdalla jonka sokeriarvot sitten olivatkin synnyttyään pielessä
Nyt en sorru missään vaiheessa mihinkään yltiöpäiseen herkutteluun tai naposteluun sillointälöin sekavasti ja en voi kun yrittää vähän tuputtaa tätä asiaa muillekin.
Sillä itse olin todella laiha kun lapsiani odotin ja alta 25v ja sairastuin silti raskausdiabetekseen, josta sai kärsiä kuopuksen kohdalla kun sokeriarvot romahtivat synnyttyä ja vauva lähti nenämahaletkuihin.... Sain toki sokerimittauslaitteet kotiin raskausaikana ja sitä käytin päivittäin ja arvot olivat kohdallaan mutta kerran raskausdiabetes niin ei siitä sitten mihinkään päässyt, vauva oli sokerivauva.
Noh säikhdyksellä selvittiin, seuraavana päivänä vauva oli jo kunnossa kun sai ravintoa ja aika nopeasti päästiin kyllä kotiinkin.
Vaan empä toivo kokevani sitä enää, joten roskaruokia kerran pariin viikkoon ja karkit viikonlopuille
Tulipa tästä pitkä jorina. Sori :x
Karkkiii 6+0(maybe)