Joulukuun tontut -15

AaVee älä kuule mitään, minä se oon testannu jo monen monta kertaa, huomenna toivottavasti viimeisen kerran se digi. :p

Vuotamisesta; mullakin taas sitä ruskeaa valkkaria housussa aamulla ja sitte peittojen heilutuksen jälkeen (tän ymmärrän, mutta ku tulee muullonkin). Vaaleaa se on ja vähän sitä tulee, mutta ahdistaa kumminkin kun ensimmäiseen viikkoon ei ollu mitään. Miksi kaikki iloitsee raskaudessa siitä, että ei tarvi menkoista kärsiä yhdeksään kuukauteen kun kohta joutuu kumminkin taas käyttämään suojia tän tiputtelun takia ja menkkajomotukset on jatkuvia?! :confused:
 
Jumppapalloilu aiheutti tuossa aiemmin kipua niin en ole sen jälkeen uskaltanu jumppailla. Kuntosalilla oon tottunu käymään pari kertaa viikossa, mutta nyt on ollu jo parin viikon tauko. Nyt vähän epäilyttää uskallanko mennä. Typerää pelkoa tietenki.. ainahan voi mennä ja lähteä pois jos tuntuu pahalta. Ehkä ens viikolla sitten kun ei tälle viikolle ole lapsenvahtia :D

Uutena oireena kehiin on astunut lievä pahoinvointi. Ja ruokahaluttomuus. Nyt ei ole ehkä viikkoon oikein ruoka maistunut. Ainoat mitä hyvällä ruokahalulla syön on kananuudelit ja mikrossa lämmitetyt juustovoileivät. Kaikki muu on vähän...meh.. ei kiitos.

Kipuja ei ole ollut. Tissit tuntuu vähän.. omituisilta, ei kuitenkaan kipeiltä. Alavatsassa turpoilua ja painontunnetta.

Alkoholista: Meän eka lapsi täyttää kohta 2v. Sillon kun ekan kerran tulin raskaaksi loppui meidän alkoholinkäyttö. Nykyään hyvin satunnaisesti pari olutta/siideriä jos on juhlat tai ollaan mökillä. Mies sitten jokusen kuukauden välein lähtee viikonlopuksi kotipaikkakunnalleen ryyppäämään kavereidensa kanssa. Kotona alkoholia ei meillä oteta. Nyt ketuttaa vaan miehen tupakointi. Ollaan molemmat lopetettu aikanaan, mutta nyt ukko alotti uudelleen!! Ja mie joudun nyt kattomaan sitä..ja haistelemaan. Saa kyllä pikkuhiljaa lopettaa taas. Liian iso kiusa minulle kun hermot kireellä. Tekis mieli napata rööki itekki. Mut ei ei...

Hunajapuu & Nokkonen 6+0
 
Noi vuoto hommelit tosi inhottavia :( voimia vuotelijoille :hug: omasta kohastani tiedän että vuoto koskaan ollu mitenkää hyvä juttu, huom puhun omasta kokemuksesta, muille se voi olla ookoo. Viimesessä raskaudessakin oli hematooma mutta koskaan se ei vuotanut ym se vaa suli kohtuun, lääkärit sanoi ettei kaikilla se vuoda lainkaan.
ON: tartteeks mun sanoo mutta mulla tosiiii huono olo! mulla joskus kokeilussa ollu seaband rannennekkeet ja ne teki kauheet mustelmat ranteisiin, joka raskaudessa oon voinnu tosi huonosti siitä ei voi päätellä kumpi ois tulossa :D kaurapuuro nyt hyvää ja vie pahimman öklötys olon pois. Tätähän se on kun vauva todellakin tervetullut meille nii kestäähän tän.. kai..

HooKoo 6+3rv
 
Oulussa olen asunut ennen mutta nyt asutaan Oulun vieruskunnassa. Täällä alkoi tänään pahoinvointi ihan kunnolla, toivottavasti ei kestä kovin kauaa, tuntuu ettei saa oikeen mitään tehtyä. Tupakkaa tekee mieli täälläkin kun tosiaan tuntuu että hermot menee koko ajan, mieskin sai lopettaa kun siis se tuoksu oli jotain niin ihanaa ja ei varmaan ollut kaukana repsahdus.
 
Hjello!
Kävin tänään antamassa pissanäytteen tulehdusten varalta, kun mua sattuu selkään ihan kauheesti. Sellasta niin kun supistelua. Ei tällä synnytettäis, mutta tosi inhottavaa silti. Jouduin ottaan panadoliakin muutamaan otteeseen : /
Minäkin imetän vielä! Mun tyttö täyttää 11kk ja nyt vkl meinataan yövierottaa.kokonaan aattelin lopetella kesäkuussa, jos tää raskaus vaan jatkuu. Jos ei, niin en lopeta ihan hetken.. :)
 
Hunajapuu mullakin mies menee muualle juopottelemaan nykyään, muutaman kerran vuodessa. Ja sitten kun lapsi tulee, tuskin tulee enää kummallakaan meistä mentyä senkään verran. Onneksi mun mies ei tupakoi, voin vaan kuvitella miten ottais päähän! Hyvähän se on, että naisen täytyy lopettaa kaikenlaisten päihteiden käyttö vähintään raskauden ajaksi, mutta ottaa se tavallaan aivoon, että miehille sellaista pakkoa ei tule koskaan! Monesti oon ihmetelly pareja joilla on lapsia ja mies hyppää juopottelemassa lähes joka viikonloppu!

anniini tsemppiä ja pitkää pinnaa! :hug:
 
On tullu syötyä täälläkin (muka pääsiäisen kunniaks "vähän" suklaamunia, ja muita herkkuja...) itellä lähtöpainoa tähän raskauteen on ~6kg vähemmän ku edelliseen ( mutta siis lievässä ylipainossa kuitenkin..), viime raskaudessa painoa tuli ainoastaan ennen rd-diagnoosia +2,5kg joka lähti mittailujen ja paremman syömisen jälkeen, itseasiassa jäinköhän ihan himpun miinukselle ekan ja vikan nlan välillä silloin... Silloin olin töissä, tehtiin tähän taloon isot (keittiö, kylppäri, 3mh, oh) rempat marras-helmikuu ja koiran lenkitykset oli varmaan iso osa sitä ettei paino noussu, vaikka kyllä herkuteltiinkin. Nyt jos tää jatkuu loppuun asti niin jännä nähdä kuin käy. Mittaushommia ajattelun jo kohta vähän huvikseen katella... Nyt illalla ollu vähän sellasia pistäviä kipuiluja, toivon että se on vaan jotain ilman seikkailuja...
 
Mua himottaa kaikki muu paitsi makee. Tänään himoitsin nuudeleita :D Mies toi kaupasta suklaata: En koskenut. Katsoin sitä levyä, enkä tuntenut mitään :| Mun esikoinen kuitenkin on kasvanut vatsassa suklaalla ja jäävedellä. Nyt haluan vaan maitoo ja juustoo... :D
Toivon todella, että tässä raskaudessa paino ei ihan nousis 25kiloo, niin kun edellisessä!! :O
 
Helmitoivo :hug:

Vuodosta kärsivät, jos vuoto pysyy selkeästi kuukautisia vähäisempänä niin ok. Mulla vuoteli esikoisen raskausaikana alusta muistaakseni viikolle 9 asti silloin tällöin :( Kaikki oli kuitenkin ok, kun rv 8 kävin varhaisultrassa vuodon takia.

Imetyksestä... Itse lopetin ennen raskautumista. Esikoinen oli silloin jo yli vuoden ja jo pitempään musta oli tuntunu etten halua enää imettää. Tyttö tuntu vaan liian isolta siihen rinnalle ja imetys fyysisestikin ikävältä. Vierotus tapahtu helposti, viimeinen imetyskerta oli iltatissi ja siitä pääsin kun mies nukutti tytön. Eipä tuo oo ees pyytäny tissiä. Haikeinta vierotus tais olla miehelle :D Ite olen lopettamiseen tyytyväinen koska en olis halunnu raskaana imettää enkä ainakaan tandemina kahta. Mä sanoisin että kukin tehköön tavallaan niin ku parhaalta tuntuu, yhtä oikeaa ei ole :)

Aiemmin raskaana olleet, onko raskaudet paljoa poikennu? Jänskä kun mulla tää toka raskaus tuntuu ihan erilaiselta ku eka! Väsymys ei oo infernaalista, etovaa oloa on ollu HYVIN vähän (toki ehtiihän sitä vielä). Ja hyyyyyyii mun hiki haisee edelleen ihan äijältä :D Normisti en juuri ees hikoile saati haise. Melkein voisin veikata että tyyppi on poika.... saa nähä :popcorn:

Leppoisaa odottelua kaikille :)

Lukka ja Pikku G 4+5.... :heart: Mekin muuten ollaan Oulusta! Tosin itse olen tullista tullu oikeasti :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Painonnoususta mulla on toistaiseksi onneksi suurimman himon kohdalla ollu salaatti, kyllä, salaatti tosin kastikkeella, mutta kevyellä semmoisella. Pelkään sitä runsasta silkkaa lihomista, koska äidilläni oli raskausmyrkytysoireita ja hän oli hyvin turvoksissa minua odottaessaan. Jos siis perin tuon raskausmyrkytysriskin äidiltäni, turpoan ja vielä niin lihon niin ei kunnian kukko kyllä laula. : /

Vuotamisesta vielä, että äitini kertoi vuotaneensa minua odottaessaan lähes koko raskauden ja olleensa sen vuoksi pari kuukautta myös sairaslomalla. Mitään vikaa eikä syytä löytynyt. Kiva. Toivottavasti ei oo mulla edessä. Tuntuu, että kaikki hedelmällisyyteen ym. lisääntymiseen liittyvä on todella voimakkaasti periytyvää.

Lukka ai kiva! Lisää Oululaisia! :) Tullut tullista? Sä et muuten oo vielä listoilla. :)
 
Viimeksi muokattu:
Juopottelu hommista, itse en käytä lainkaan alkoholia ja mieski vaa sen kaljan/kaks saunassa. Ikinä en oo nähny humalassa ukkooni. Ja tupakki asiat oon lopettanu ajat sitte ja mies ei oo polttanu koskaan. Tupakka haisee törkeen pahalle oli raskaana tai ei, mutta nyt kun joku polttanu ja tulee viereen meinaa laatta lentää, haisee kun tuhkis. Hyi.
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Nopsaa ON päivitys: CB testi näytti 3+ kuten pitää ja ei tullu vuotoa. Sit oli pakko mennä kakkoselle ja taas tuli sitä vaal.punaista valkkaria. Mun on pakko soittaa neuvolaan oman mielenrauhani takaamiseksi. Mulla ei tuu housuihin asti mitään joten tästä ei kyllä varsinaisesti vuotona voi puhua.. mut kattellaan..
 
Kiitos kaikille tsempeistä vuotoon liittyen. Tänään tosiaan järjestyksessään viides päivä vuotelua. Selkeästi vähempää kuin menkkojen aikaan, mutta vuotoa kuitenkin. Ei koko ajan, mutta joka päivä kuitenkin. Mitään kipuja ei ole, eikä mitään klönttejä tai isompaa ole tullut ulos. Neuvolasta olivat sitä mieltä, että jos keskenmeno niin sen kyllä huomaa... Ehkä nyt vielä sinnittelen ensi viikkoon. Jos viikonlopun aikana merkittäviä muutoksia, niin sitten päivystykseen...

Viikkoja tänään 6+0 - 6+5. Menen tuon pienimmän mukaan, mutta mahdollista on että on tuo 6+5. Oireina etovaa oloa ja rintojen arkuutta.

Viikon päästä ultraan, jos ei mitään radikaalia tapahdu tässä välissä.
 
AaVee sulla sentään se digi näytti viikkoja... Mulla dpo21 ja näytti 2-3 ihan kuten yli viikko sitten. :( pakko kai hakea vielä yksi viikkodigi ja tehdä se vaikka sunnuntaina. Pitääköhän munkin soittaa neuvolaan...

Meibijees meetkö sinne omakustanteiseen varhaisultraan? Mullakin tulee ties monettako päivää sitä ruskeaa valkkaria.

Geesa ja piepi 5+1
 
Lukka mäkin aijon lopettaa imetyksen, koska 1)haluan pienen tauon itselle ja rinnoille! :D 2) vanhempi ehtii unohtamaan ennen seuraavaa.
Mulla on ollu rinnat tosi arat ja imetys on yhtä tuskaa :'( Tykkään paljon imetyksestä ja kyllä vähän haikeelta tuntuu lopettaa... :'( Harkitsin kyllä dandemia, mutta ehkä se ei kuitenkaan ole meidän juttu.. Lisäks toi lapsi pitää mua vaan leluna tällä hetkellä... Miten tää aika meni niin nopeaa? :'(
 
esikoinenhaaveissa Olen pahoillani :'(

Pienestä vuotelusta en olis vielä huolissaan, se on ihan normaalia. Mulla on tuttuja (jopa oma sisko!), joilla on useamman kuukauden tullut menkat ihan normaalisti ja myöhemmin on selvinnyt että olivat raskaana ja kaikki mennyt hyvin silti.
 
Esikoinenhaaveissa :hug: <3 osanottoni.

Imettämisestä vielä, mäkin lopetan ihan viimestään syksyllä, ellei lapsi itse lopeta ennen sitä. En tahdo tandemeita :)

Lihomisesta esikoisen raskausaikana tuli reilu 20kg, osa ihan syömällä ja loput turvotuksena. 5 päivää synnytyksestä oli enää 8kg jäljellä. Jälkitarkassa 4. Mulla oli semmoset kunnon "mummonilkat" puolivälistä alkaen. Tähän raskauteen oli lähtöpaino pari kg vähemmän kuin ensimmäiseen ja mahduin mun lempijuhlamekkooni (tosi pieni) taas. Kauhulla odotan miten paino nyt lähtee kiipeemään. Aion kyllä yrittää hillitä jatkuvaa syömisen himoani... :p Mulla on ihan samanlaiset olot kuin tuosta ekastakin.

Tiunti 4+5 (-5+5 )
 
Heippa!

Täälläkin olis tänään plussailtu. Olo melko epätodellinen mutta eiköhän se tästä taas kun saa oireita kehiin. ;)
Meillä esikoinen juuri täytti 9kk, ollaan silti keritty jo reilut puoli vuotta tätä pikkukakkosta yrittämään ja nyt se näyttäis sitten olevan tuloillaan jos kaikki hyvin menee. :)
Jaanel Sinulle laitettu viestiä facebookin ryhmää koskien. :)

14.12 / duranduran / 20 / 2 / KP-KS


duranduran 4+4
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti

Yhteistyössä