Joulukuun tontut -15

Hei

Minäkin varovasti kurkistelen tänne. Laskettuaika osuu joulukuun alkuun, kuukautisten mukaan 4.12, mutta ovulaatio oli tässä kierrossa pari päivää myöhemmin kuin yleensä. Varmasti LA tarkentuu alkuraskauden ultrassa parin viikon päästä. Positiivisen raskaustestin tein viikko sitten, kun tunne oli niin vahva.

Keskenmenon pelkoa täälläkin on, vaikka lupasin itselleni etten stressaa turhia. Ennen esikoista sain keskenmenoja, joten ihan turvallisin mielin en osaa olla. Toivotaan, että hyvin menee! Alkuraskauden ultra pelottaa, mutta joskushan se totuus on kohdattava :) Oireita on vaihtelevasti: kylmä, kuuma, jano, rinnat kipeät. Nyt oireita vähemmän ja sepäs onkin ahdistavaa :D

hemuli89: Minulla oli onnistuneessa raskaudessa vuotoja alkuviikoilla ja supisteluja koko raskauden ajan. Hyvin meni silti. Toivon samaa sinulle. Keskenmenneissä raskauksissa ei ollut vuotoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Naamiolammas
Minä ilmoittaudun myös joukkoon. Viikonloppuna sain plussan ja laskurin mukaan la olisi 5.12. Eli viikkoja nyt 4+5. Katsellaan miten sujuu. Pieni ylläri iltatähtihän tämä olisi... Missähän vaiheessa soittelisi neuvolaan? Täytän tänä vuonna 37 vuotta, tuleekohan automaattisesti jotain seulontoja? Pelottaa ja jännittää.
 
  • Tykkää
Reactions: Naamiolammas
Haluatteko, että kootaan meistä listaa kaksplussalle? Mä voin perustaa sen facebook-ryhmän. Jos haluatte facebook ryhmään, nii laittakaa yksityisviestillä teijän profiilikuva, jotta voin lisätä kaveriksi. Tämä siksi, että salaiseen ryhmään ei voi lisätä ketään, joka ei ole teidän kaverinne facebookissa. Tämän jälkeenhän voi poistaa kaveriryhmältä. Salainen ryhmä ei löydy myöskään haulla, joten sitä ei voi linkittää tänne vaan tuo edellä mainittu on ainut keino lisätä sinne. Kukaan ei näe, jos ootte liittynyt sinne.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Naamiolammas
Joo! Salainen ryhmä kuulostaa hyvältä, jos se on suljettu niin siihen liittyminen näkyy sit kavereille.. Enkä ite ainakaan vielä haluais julkisesti tätä asiaa kertoa.. :) hemuli89, toivottavasti tuo nyt on ihan harmitonta vuotoa vaan, eikös se ole aika tavallistakin, että silloin kun menkkojen pitäis alkaa niin vähän tuhnuttelee..? Pidän peukkuja pystyssä täällä!

Jaanel, laitan sulle yksityisviestin! Meibijees, minä täytän tänä vuonna 36, ja vähän tää ikä jännittää täälläkin...
 
Uusi joulumasu mukaan, kai, digi näytti aamusta 1-2 :heart: Mun laskettu aika on 12. tai 13.12., en ymmärrä miten noi laskurit antaa eri tuloksia :D Vaan samapa tuo tarkalla päivällä... Jos onnellisesti käy ja kaikki menee hyvin niin luultavasti joulukuun vauva kuitenkin kun LA puolivälissä kuuta.

Voisin itekin Fb-ryhmään liittyä... :)

Ei oikein ole vielä miehen kans sisäistetty että tässä on pulla uunissa :D Ei ehtiny tulla pitkää yritystä, sekin varmaan vaikuttaa, mutta silti. Huh :O :D
 
Moikka.
Mie tuun marraskuisista tänne, ultrasta tänään palattu yksi pikkanen papunen siellä on LA 1.12. facea ei oo, enkä sellasta tee.. täällä mieluusti oon :) Meillä siis ootellaa 7.lasta muut naperot synt. -02, -03, -05, -08, -12, -13 meillä siis kesä/heinä/elo/syys lapsia ja nyt jouluvaavi tulossa :heart: Mie oon ihan täpinöissä :rolleyes: 2viikon päästä uudestaan ultraan ja katellaan sitte lopetellaanko tukilääkitys, mulla siis luget 200mg ja 100mg aamuin illoin.

HooKoo & ötö 5+2rv
 
Moi Lukka! Kiva saada sinutkin tänne!!! :wave:

Minä soittelin tänään neuvolaan, ja eika aika on sitten 28.4. Keskenmenojen takia suosittelivat alkuraskauden ultraa, mutta niitä tehdään vain tään kaupungin homeisimmissa paikoissa, joten oltiin neuvolantädin kanssa yksimielisiä siitä, että minun kohdalla kannattaa mieluummin jättää väliin. Voi miten tuntuukaan piiiitkältä tämä aika tuohon ekaan neuvolaan..
 
Mulla vuoto jatkuu, ei vieläkään suuremmin mitään kipua ole eikä vuoto itsessään lähellekään kuukautisvuodon määrää (vielä..). Tein hätäpäissäni testin töistä tullessa äsken, tosi laimeasta pissasta eli voi silläkin olla osaa asiaan, mutta oli vähän hailumpi viiva kuin aikaisempi. Ei lähtökohtaisestikkaan olleet kontrolliviivan vahvuisia vielä, eli kai tässä vielä pieni toivo elää. Teen aamulla vielä testin aamupissasta niin tietää jos on siitäkin hailu niin voi alkaa ajattelemaan uutta kiertoa... :( Vielä ei viittisi toivoa kokonaan heittää, mutta toisaalta en elätellä turhaankaan.
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Hemuli89: Mulla tuli seksin jälkeen hieman verta. Oon jostai lukenut, että neljännekselle naisista esiintyy verta silloin, kun kuukautisten pitäisi olla. On kuulemma normaalia, jos ei oo kipuja ja eikä tuu niin paljon verta kuin kuukautisten aikaa. Tsemppiä. :hug: Toivotaan, että huomenna on tummat viivat testissä!

Mä varailin jo neuvolan ja np-ultran, kun aikataulut on aikatiukkoja parin kuukauden ajan. Ensimmäinen neuvola on tämän kuun lopulla ja ultra on silloin, kun tulisi täyteen 12+0.

Joulukuisten facebook ryhmä on perustettu. Ryhmään pääsee laittamalla yksityisviestillä tiedot profiilista ja nimen, jotta voin lisätä kaveriksi. Tämän jälkeeen pystyn lisäämään salaiseen ryhmään. =)

Jaanel ja 4+5
 
hemuli, toivottavasti vuoto on harmitonta !! Mulla oli esikoisesta rv 6+6 ihan vähän vuotoa, mutta tuossa toi poika tohottaa... :)

Nämä alkuviikot ovat kyllä niiin jänniä. Kun nyt menisi kaikki hyvin... Meillä kaikilla!

Face-ryhmä kiinnostaa myös, mutta vähän jännittää näin alussa liittyä...
 
Moikka! Mä plussasin viikonloppuna ja la 5.12.
Tää alku on vähän turhankin jännää. Ajatuksissaan ehtii jo synnytykseen ja nimivalintoihin. Toisaalta taas yhtenä hetkenä on jotain tuntoja ja on varma et nyt menee kesken ja hetken päästä ei tunnu miltään ja on varma et menee kesken. Apua kun pääsisi eroon omista ajatuksista.

Mua myös kiinnostaa fb-ryhmä, mutta en taida ennen ultraa uskaltaa liittyä.
 
Toiveikkaana liityn tähän tonttuketjuun, kun näillä näkymin 5.12. olisi laskettu aika meilläkin. Pidetään peukkuja, että meillä kaikilla tontunalut pysyisivät kyydissä loppuun asti!

Yritin naamioida raskausuutisen aprillipilaksi tänä aamuna, kun kerroin positiivisesta testistä miehelleni ja käskin mennä katsomaan sitä kylppäriin. :D
 
Hei! Toiveikkaana voisin liittyä seuraan. 1.12. olisi laskurin mukaan laskettuaika ja toista odotellaan. Kuten joku tuolla aiemmin kirjoittikin, niin nyt toista odottaessa jännittää/pelottaa, voiko kaikki tosiaan mennä jo toisen kerran hyvin ja voiko meille tosiaan syntyä toinenkin terve lapsi.

Hemuli89: Mulla tuli ekassa raskaudessa oikein kunnolla verta yhteensä n. viikon verran just niihin aikoihin, kun menkkojen piti alkaa. Oikein hyytymiä ja kipuja ja kaikkea, joten sanomattakin selvää, että olin aika varma keskenmenosta, mutta niin se alkio siellä vaan oli sinnikkäästi pysynyt! Varhaisultrassa gyne näki, että hematooma oli vuodellut kohdun suulla. Myös vähän myöhemmillä viikoilla tuli pientä vuotoa, mutta harmitonta sekin. Superstressaavia vuodot kyllä on, tsemppiä!

Nyt on tähän mennessä ollutkin ihan erilainen raskaus, kun ei ole ollut vuotoja tai vatsakipuja. Ja nyt tietty mietin, että joku vika tässäkin nyt täytyy olla. Naisen logiikka? :D
 
Kiitos tuesta mutta tässä juuri menkkajomotusten saattelemana tuli iso klönttihyytymä pönttöön (anteeksi ällötys) ja raskauatesti näyttää tosi hailakkaa viivaa (vaikkei tosiaan mikään super vahva ollut pari päivää sittenkään). Jos testi olisi selkeästi plussa niin en vielä olisi niin skeptinen mutta nyt on aika pitkälti kaikki km merkit ilmassa...

toivottavasti muilla pysyy kaverit mukana ja palailen tänne jos nyt jostain ihmeen syystä ei mennyt kesken.
 
Voi hemuli :hug: toivottavasti kaikki menee parhain päin.

ON: olin eilen hampaanpoistossa ja sain 3tikkiä siihen, tavallaan kipu peittää raskausoireet :D vaa etominen, väsymys ja närästys jäi.. Noh mie en oo vieläkään ilmottanu ihteeni neuvolaan, seuraavan ultran jälkeen vasta, mitäpä sitä suotta aikasemmin.
Onkos teillä työnimeä pikkuisilla?
Meillä pienemmät näin kevään kynnyksellä nähneet joitakin ja navetassakin kärpäsiä niin sanoovat ötö, siitä tuli työnimi tälle meille.

HooKoo & ötö 5+3rv
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Pahoittelut hemuli !! :hug:

Ei ole vielä mitään työnimeä... Esikoisesta sellainen oli jo ennen plussatestiä :D

Neuvolaan en uskalla vielä soitella. Ehkä parin viikon päästä? Ultrassa haluan kyllä käydä ennen ensimmäistä neuvolaa.

Esikoisesta kävin aikanaan varhaisultrassa ja sieltä suoraan neuvolaan. Tuulimunasta en onneksi ollut varannut koko neuvolaa...

HER 4+3
 
Meillä ei työnimeä tälle pikkuiselle ole. Ei keksitty esikoisellekkaan mitään, joten turha väkisin yrittää :D Samoja ajatuksia täälläkin on, kuin sinnis sinulla. Voiko tosiaan olla niin hyvä tuuri, että toisen kerran saataisiin terve lapsi maailmaan. Nimenomaan tuo lapsen terveys jännittää nyt enemmän kuin esikoista odotellessa.

Facebook ryhmään en liity, ainakaan näin alussa. Ja voi olla, että keskityn juttelemaan täällä kaksplussan puolella. Toivottavasti ei ihan hiljene tämä puoli sitten, vaikka ymmärrän toki, että facebookin kautta keskustelu on helpompaa ja aktiivisempaa :)
 
Ensin aattelin että ei sitä itekkään tarvii työnimee.. isot lapset sanoo tätä ismoks :LOL: joten olkoot mikä tahansa kaikki käy työnimeksi :D
Mäkin aattelin että viimesen ultran jälkeen ilmottelen, gyne kyllä eilen sano että voit hyvin jo ilmotella neuvolaan, mutta taidan vielä ootella. Mietin kyllä ,kun ens viikolla ois 2vuotiaan neuvola jos mä siellä jo vähä sanoisin raskaudesta :whistle:

HooKoo 5+3rv
 
  • Tykkää
Reactions: ann85
Voi hemuli89, halauksia!

Mäkin varaan nlan vasta varhaisultran jälkeen, jos sen jälkeen on vielä syytä varata... Ehdottomasti haluan mahdollisimman ajoissa päästä tsekkaamaan, onko kohdussa mitään ja jos on, vastaako kehitys viikkoja. Olisi kurjaa, jos vasta np-ultrassa huomattaisiin tuulimuna tms. Ajattelin varata ajan viikolle 7+, niin sykkeen pitäisi jo varmasti näkyä.

Meilläkään ei ole työnimeä, eikä ollut kyllä esikoisestakaan. Tuskin tulee siis tällekään keksittyä. Esikoinen kun ei osaa vielä puhua, niin ei tule siltäkään mitään hauskoja nimiehdotuksia (ainakaan vielä) :)

sinnis 5+2
 

Yhteistyössä