Joulukuun tontut -15

Onko täällä vielä muita, joilla on laskettuaika joulukuussa 2015?

Itse plussasin eilen ja laskettuaika olisi 4.12. :)

Joulukuun tontut 2015 huhtikuussa


Odottajat:

LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

30.11.
HooKoo-82/32/7/KYS

1.12.
Kimberley/27/1/TYKS
Sinnis/29/2/-

2.12.
Aurinko82/32/4/LKS

3.12.
Kukkurukuu/26/2/TAYS
Hunajapuu/27/2/OYS
Mimmi Haloo/30/1/SATKS

4.12.
Jaanel/24/2/JS
Murkku/27/2/HYS

5.12.
Ann85/29/2/TAYS
Catita/31/2/HYS

6.12.
anniini/26/2/OYS

7.12.
HER_86/29/2/KOKS
Iriina/37/2/VKS

8.12.
esikoinenhaaveissa/23/1/KSKS
Enkeli30/30/2/EKKS
Angel_86/28/2/TYKS

9.12.

10.12.
Naamiolammas/35/1/-
Heikki Hamsteri/29/3/JS
Geesa/27/1/K-PKS

11.12.
TiiuH/27/3/KYS
seba78/36/3/KOS

12.12.
Helmitoivo/33/4/OYS
Sona82/33/3/TAYS
Lukka/-/2/OYS
Orava/26/1/JS

13.12.
Tiunti/29/2/LS
Neyda/28/1/-
isbee92/23/1/PHKS
Marzuli/32/2/LS

14.12.
Kukkaislapsi/36/2/JS
1+1 lapsen äiti/25/3/TYKS

15.12.
Minma/30/2/PHKS
Emmin/33/4/EKKS

16.12.
Liljah/31/1/EKKS
Henu26/26/1/TYKS

17.12.
Vaniljainen/29/3/KSKS
lauantai/29/1/-
fyuy/23/2/-

18.12.
Kiiltokuva/23/3/LKS

19.12.
Maybelle/32/1/KOS
Sall1/25/2/JS
karkkiii/26/3/KSKS

20.12.
Röllineito/27/4/OYS

21.12.

22.12.
berrypie/22/2/Seks
tosi-ko/36/2/KAKS

23.12.
Laurina/30/2/TAYS

24.12.

25.12.
Pioni/37/3/VKS

26.12.
mrsN/35/5/KOS

27.12.
Hokkeli/25/2/-

28.12.

29.12.

30.12.

31.12.

Ei varmuutta lasketusta ajasta:
Sankaritar/29/2/JS

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson keskussairaala
KYS = Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS = Lapin keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjanmaan keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun yliopistollinen sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan keskussairaala
SKS = Savonlinnan keskussairaala
SEKS = Seinäjoen keskussairaala
SATKS = Satakunnan keskussairaala
TAYS = Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS = Turun yliopistollinen sairaala
VKS = Vaasan keskussairaala


Joulukuisten facebook-ryhmä on perustettu. Mukaan pääset laittamalla yksityisviestiä käyttäjälle Jaanel.


Ketjuun mukaan tulijat!! Ilmottautuminen muodossa:
LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

Päivityspyynnöt punaisella!
 
Viimeksi muokattu:
Täälä yksi! :) Pari päivää sitten plussasin ja vielä ollaan melko ulalla kun menihän tämän raskauden saamiseen lähes kolme vuotta. Ensimmäisestä pakastealkionsiirrosta tärppäsi vihdoin.

Laskettuaika olisi täälä ehkä 3.12. En täysin varma vielä ole. :)
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
"Mirru"
Elikkäs täällä plussailtu nyt viikonlopun aikana, ja laskettu aika olisi näillä näkymin menkkojen mukaan 2.12 Jännää aikaa tämä, toivotaan että kaikilla kyytiläiset pysyisivät matkassa :) Paaaaljon tarrasukkia meille kaikille!
 
Moip :) Siirrynpä optimistisesti tälle puolelle palstaa. Eli tuossa hetki jos toinenki sitte tuli positiivinen testi tehtyä ja laskettuaika arvio olisi 4.12. :) Tämä siis olettaen että kaikki menee niinkuin pitää (vieläki tässä himmailee tätä omaa innostusta, ettei sitte kovin korkeelta putoaisi jos nyt kesken menisi...)
 
Onnea kaikille plussanneille ja paljon tarrasukkia meille! :flower:

Mulla on jo useamman päivän ollut kovaa mahakipua, jota en muista aiemmasta raskaudesta. Onko muilla ilmenyt mahakipua? Onko teillä raskausoireita vielä esiintynyt?

Mä jouduin jo tänään varaan neuvolan, ku kevään aikataulu on nii tiukka. Toivottavasti ei tiedä huonoa onnea. :|
 
Mulla oli vielä pari päivää sitten menkkamaista kipua ja mahaa poltteli, nyt vain repäisykipuja kun saa jatkuvasti aivastella. Kauhea nälkä ja maha ihan turvonnut. Mieskin ärsyttää hetkittäin aivan kauheasti :D
 
Mulla oli ollu jo ennen plussaa väsymystä, hikoilua ja repäisykipuja yskiessä jne. Siinä sitte pari päivää ennen plussaa puski orastavaa nuhaa (kurkku karhea jne). Päätä on jomottanut tasaisesti vajaan viikon jo, jatkuu edelleen. Yöhikoilu on ollut tosi ärsyttävä vaiva pari yötä! Rinnat vielä ihan kivuttomat, ei huonoa oloa tms :)

Miä siis plussasin eilen, soittelen torstaina neuvolaan kun meillä soittoaika vain klo 12-13, oon töissä aina siihen asti muina päivinä enkä halua vielä töissä mitään sanoa, ennen kuin on suht varmaa että tämä kyydissä pysyy loppuun asti. Ensimmäinen lapsi tulossa siis :)
 
Viimeksi muokattu:
Varovaisesti minäkin mukaan tulisin! :) Menkkojen mukaan LA olisi marraskuussa, mutta ovulaation mukaan menisi joulukuulle ehkä 3.päivän tienoille :)
Oireita on ollut menkkapolttelut, selkäkipu (oli mun viimeraskaudessakin näin alkuun), turvotus, nälkä, jano ja pissahätä!!
Oli jotenkin tosi hassua, mutta tiesin heti, että nyt tärppäs, kun ukko siemenensä sisään laski ovispäivänä! :D
Tarrasukkia meille kaikille! <3
 
Täällä kolmas raskaus nyt. Ensimmäisestä tuloksena pitkään haaveiltu esikoinen 12/12 ja toisella kertaa kyseessä oli tuulimuna 1/14.

Nyt oireina ollut nenän tukkoisuus ja just semmonen "flunssa tulossa" -olotila. Palelee ja ihan törkeä jano ollut pari päivää. Öisin saa nousta pissalle, ruokahalu vähentynyt. Kuvotusta oli dpo 11, sen jälkeen ei ole ollut. Dpo 12 oli koviakin menkkakipuja, jotka sittemmin ovat asettuneet.

Varhaisultra varattu kolmen viikon päähän. Neuvolan suhteen en vielä tiedä, milloin uskallan soittaa...

Kovasti tarrasukkia kaikille !

HER 4+0
 
Onko muut, etenkin ensimmäistä odottavat, kuinka rauhallisin mielin raskauden jatkumisesta vai onko huolta keskeytymisestä? Itsellä oli erittäin toivottu ja yritetty miehen kanssa tämä plussa ja toki mieskin innostui selkeästi testiviivoista, mutta nyt yrittää olla innostumatta liiaksi kun mainitsin että sinne 12. viikon tienoille pitäisi jännäillä mukana pysymistä. Itsekkin yllätyin kun lueskelin eri lähteistä, että keskenmenoriski on sellaista >50% luokkaa alkuraskaudessa. Olin jo valmiiksi huolissani, mutta nyt sitten tuntuu ettei muuta osaa ajatellakkaan, kun että mitä jos siellä ekassa ultrassa varmistuukin ettei ole jatkunut tai on tuulimuna tms. Ja nytkin kun pienimmätkin oireet häviää, on heti huoli että no tässähän tää nyt sitte oli (vaikka tiedän siis että oireet heittelee päivittäinkin paljon).

Varmaan toista/kolmatta odottavat osaavat vähän rauhallisemmin suhtautua jo alkuraskauteenkin mutta jotenkin tässä nyt ei uskalla liikoja innostua ennen kuin muutama viikko edes on mennyt eteenpäin...:(

Hienoo rakettitiedettä kun ensin pitää saada sinne 20% haarukkaan että yleensä onnistuu raskautuminen ja sitte vielä jännäillä isompia prosentteja vastaan että jatkuuko se :D
 
Viimeksi muokattu:
hemuli89
Olen 5. kertaa raskaana. Esikoiseni on nyt 10kk :) Olen siis saanut keskenmenoja. Esimmäinen tuli ihan puskista keskeytynyt keskenmeno rv13. Olin niin hajalla, kun olla ja voi ja monta kuukautta menikin murehtiessa. 2 aikaisilla viikoilla keskeytynyttä, vuosivat itse pois. Sitten aloin odottamaan esikoistani. Stressasin ja pelkäsin, kunnes ystäväni minulle sanoi: "Mitä hyötyä on stressata ja surra etukäteen? Etkö voisi nyt vain nauttia odotuksestasi ja surra sitten vasta, JOS jotain käy? Se sattuu joka tapauksessa, olit valmistautunut tai et." Niinpä annoin itseni hurahtaa odotuksen onneen ja ei harmita kyllä yhtään. Jos olisin vain pelännyt ja vatvonut, se varmaan harmittaisi. Nytkin olen niin innoissani ja haluaisin kuuluttaa asian kaikille!!! Vaikka tiedän, mitä voi olla edessä, mutta se ei murehtimalla parane :) Nauti!
Toki myönnän hetkellisesti silloin tällöin ahdistuvani, mutta sitten mietin vain ystäväni sanoja :)
 
  • Tykkää
Reactions: Naamiolammas
Esikoisesta tuli joskus rv 5 tosi vahva sisänen fiilis, että kaikki menee hyvin. Tuulimunasta se fiilis se puuttui kokonaan enkä onneksi nauttinut "tyhjästä". Rv 8+0 lääkkeellinen tyhjennys.

Nytkään en osaa vielä nauttia, kun pelko tuulimunasta/keskenmenosta on tosi vahva. En halua tippua kovaa ja korkealta.
 
  • Tykkää
Reactions: Naamiolammas
Esikoisesta oli semmonen jee me saadaan vauva mutta nyt pelottaa hulluna, varmaan kun esikoisen kanssa meni kaikki hyvin niin ajattelen että ei se nyt voi niin mennä. Varailin kanssa varhaisultran että näkee mitä sieltä löytyy :)
 
Ilmoittaudun mukaan nyt sitten minäkin! <3

Pari päivää sitten testissä pojotti vahva haamu, ja tänään se on sit varmaan uskottava ihan oikeaksi plussaksi kun kolme eri testiä näyttää viivaa ihan testiajalla. (yksi niistä ovistesti). Hätäpäissäni dippasin kaikki testit mitkä löysin! :D

Jännittää vähän, mutta mulla on jotenkin kauheen varma ja hyvä olo, ollut oikeestaan ovulaatiosta asti. Ensimmäistä siis odotellaan, takana on mullakin keskenmenoja ja myös keskeytyksiä. Jännittää, mutta ei oikeastaan pelota. Kaikki menee niinkuin menee. Menkkojenkin pitäisi oikeestaan alkaa vasta perjantaina, eli aikalailla alussa tässä nyt ollaan!

Oviksesta laskettuna tässä ois nyt menossa vasta rv 3 + 5, kp 24/26-27, dpo 12, la 10.12.

Onnea ja tarrasukkia ihan mahdottomasti matkaan meille kaikille!!

Plussa! ^_^
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Juuri kun pääsin keskenmenopeloista kysymään niin eilen sitte itsellä tuli pyyhittäessä vessassa verta paperiin illan eellä. Ei kipuja, ei varsinaisesti vuoda eli ei tarvi edes pikkuhousunsuojaa, mutta eilen tosiaan illalla parilla vessakäynnillä tuli hailakkaa rusehtavaa punaista. Yöllä ei taas mitään housuihin asti mutta ekalla vessakäynnillä ruskeaa paperiin. Toki voi olla ihan harmitontakin ja harrastettiin seksiä toissailtana, eli voi tietty olla ihan limakalvoistakin...

Josko sitä hakis uuet testit tänään kaupasta, testailisi aamulla vielä että onko vahvistunu plussa/samoissa/haalentunut. Huomenna oli tarkoitus soitella neuvolaan, eli pitää nyt vielä ehkä katsella tämä ohi että onko siellä joku matkassa vai ei ennen kuin neuvola aikaa varailen.

Onko kuinka monilla ollut harmitonta vuotoa tässä ihan alkuraskaudessa, 4+5 tienoilla?(periaatteessa silloin kun kuukautisten pitäisi olla päällä) ?
 

Yhteistyössä