Joulukuun tontut -15 *joulukuussa*

Joskohan pian pääsisi perässä :D

Virallinen la tänään, poika hyvin laskeutunut (istuminen on jo todella hankalaa kun toinen on niin alhaalla) ja neuvolassa verenpaineessakin oli havaittavissa muutosta, joka enteilisi synnytystä.
Mutta ainakin heti joulun jälkeen on sairaalassa seurantaultra jos ei sitä ennen huvita ulos tulla, varmaan aloitellaan sitten häätö kun alkaa niin iso jo olla.
 
Rv 41+0, huoh. Aika varmalta alkaa näyttää, että käynnistykseen mennään taas. Mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä itsekseen ei ole. Sunnuntaina sitten yliaikaiskontrolliin, siellä selviää tilanne. Olisihan se kiva jos sinne ei tarvisi mennä...

Onhan käynnistyksessä jotain hyvääkin (kun on tässä etsimällä etsinyt niitä hyviä puolia). Ensinnäkin, viime käynnistys meni kuitenkin aika sutjakkaasti, ensisynnyttäjälle 9,5 tuntia ei ollut paha kesto. Toiseksi, kun on jo valmiiksi sairaalassa ja tarkkailun alla, niin melko varmasti ehtii saada kaikki haluamansa puudutteet :DJa eipä ainakaan tarvi pähkäillä milloin sinne synnärille pitäisi lähteä, saa rauhassa katsoa kamat kasaan ja sopia esikoisen sekä koirien hoitokuviot.

Eli sinällään ihan hyvillä mielin olen. Väsymys painaa, yöt olen nukkunut aika huonosti. Jos tähän astisessa elämässä unettomuus on ollut mun pienin ongelma, niin nyt sekin on alkanut vaivaamaan. Yöllä saatan monta tuntia vaan pyöriä saamatta unenpäästä kiinni, melko turhauttavaa nyt kun saisi vielä nukkua...

Vauvalla kaikki vaikuttaisi olevan hyvin, liikkuu edelleen aktiivisesti ja niin pois päin. Välillä painaa itseään niin tuonne nivusiin päin että tuntuu kun päätä vois jo koskea. Tosi alhaalla on viihtynyt jo viikkoja, mutta ilmeisesti yksiö vielä houkuttelee enemmän kuin ulkomaailma :barefoot:

Kovasti tsemppiä muille vielä odottaville ja onnea nyyttinsä jo saaneille :love:

Minma 41+0
 
Täällä taas vain ennakoi...

Limatulppaa lähti eilen illalla irti ja siitä alkoi aika kovaa kuukautiskipua joka kiersi koko lantiota ja heijasti reisistä polviin asti. Ei tullut oikein nukuttuakaan sen takia, kahdelta yöllä menin vielä kuumaan suihkuun jotta saisi vähän helpottumaan ja tv:tä katselin aamuneljään asti, kunnes viimein sai nukuttua.
Onneksi mies sentään kuorsasi onnellisena, onpahan virkeänä jos tulisikin lähtö tänään.

40+2
 
Enpä olisi silloin toissapäivänä kun tänne kirjoittelin uskonut, mutta meidän ihana tonttutyttömme syntyi eilen 23.12. (rv 41+1):love:. Synnytys käynnistyi supisteluilla aamulla, sairaalaan tultiin kahden maissa iltapäivällä ja pari tuntia siitä oli vauva sylissä. Painoa oli 4200 grammaa. Synnytys oli todella hyvä kokemus, pakko sanoa että pääsin tällä kertaa todella helpolla. Olisin voinut lähteä kotiin suoraan salista, mutta vielä tämä päivä ainakin menee täällä osastolla, ehkä huomenna sitten kotiudutaan :)

Palailen vielä synnytyskertomuksen kanssa kun ehdin, nyt on aika ihastella vauvaa ja päivän valkenemista jouluaatoksi :love:

Minma ja typy 18 tuntia
 
Heips!
Meille syntyi rinsessa maanantai aamuna 40+6. Synnytys sujui oikein hyvin. Seuraavana päivänä tytöllä todettiin tulehdus ja joutuikin sitten keskolaan 5vrk antibioottihoitoon. Itse kotiuduttiin tiistai iltana ja olen nyt sit ajellut sitten rinsessaa katsomassa ja imettämässä. Pumpun sain kotiin ja olen pumppaillut sitten pulloon, että voivat osastolla syöttää. Jouluksi ei saada tyttö kotiin, mutta pääasia että saadaan tyttö terveeksi :)

Tsemppiä kaikille loppurutistukseen ja onnea nyytin saaneille!

Katann
 
Jorvissa ollaan, vedet meni aamulla ja siitä eteenpäin valuttanut koko päivän, neljän-viiden aikaan alkoi niin kovat supistukset että tultiin synnärille. Tens-laitteen kanssa vielä pärjää ja kohta katsotaan miten edetään. Pitkä päivä kyllä takana :s
 
Tänään klo. 6.18 meidän poika syntyi sektiolla <3 ei päästy edes yrittää alateitse kun synnytys ei edistynyt ja tulehdusarvot alkoi huolestuttavasti nousta, niin mentiin aika vauhdilla leikkaukseen. Mutta terve poika kaivettiin mahasta ulos, 54cm ja 4kg :) nyt vaan lepäillään, poika nukkunut rankkaa kokemusta äidin rinnan päällä ja vähän vastalausetta tulee kun syömään välillä koitetaan herätellä ;) Tämä on jotain niin parasta <3
 
Mahtavan ihanaa alkanutta vuotta 2016 kaikille <3

Onnittelut Oravalle ja kaikille muille vauvan syliin saaneelle! jatketaan juttua sitten Hookoon tekemässä pinossa!

Meillekkin syntyi 17.12 rv 39+0 poika mitoilla 52cm/4200kg. Synnytys kesti 2 tuntia ja ponnistus siihen 5 min päälle :) Nopeasti sujui koko homma ja käilö oli niin mahtava että en edes revennyt vaikk poika oli odotetusti iso kokoinen. Niin hyvin sain pidäteltyä ponnistusta kätilön ohjeiden mukaan jotta paikat ehtivät mukaan. Kiitos vaan Kätilöopistolle taas! Nyt ollaan siis kotoiltu jo reilu pari viikkoa ja imetelty aamusta iltaan ja illasta aamuun. Maitoa tulee niin reippaasti, että olen luovuttanut sitä taas äidinmaitokeskukseen. Tulee niin hyvä mieli kun voi auttaa toisia <3

Semmoista siis meille kuuluu tänne, koko perhe voi hyvin ja isoveljet ova ihmeissään vauvasta.

Onnellista loppu odotusta vielä kaikille kellä ei vauva ole vielä ulostunut ja iiisosti onnea kaikille kellä on pikku tuhisija jo kainalossa <3

Jatkamme juttua syntyneissä!

Poikien äippä ja herra c 19vrk
 

Yhteistyössä