~*~ Joulukuun tonttuset 2013 touko- ja kesäkuussa! ~*~

Painosta sen verran, että viime raskaudessa söin aina herkkuja kun teki mieli, paino olikin synnytykseen mennessä noussut 19kg.. Tällä kertaa en kyllä aio herkutella niin paljon :D

Itsellä ollut myös tuota, että lihaa ei oikein saata syödä.. Hedelmiä ja vihanneksia kyllä tekee mieli! :)

Meillä oli eilen neuvolalääkärin aika. Oli ulkomainen lääkäri, ei hirveän kiva... Sydänääniä ei vielä löytynyt, ja lääkäri sanoi että koska on vielä niin "pieni viikko" niin ei niitä välttämättä löydy. Ei niitä sitten kauaa etsittykään...

Ens viikolla np-ultra! Saa viimeinki tietää, missä kohti mennään tai onko siellä mahassa edes ketään :)

Judidi ja Venkula, 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Heippa kaikille,

Kirjoittelin tänne aikaisemmin (edelliseen ketjuun) ja sen jälkeen lukenut tätä kyllä säännöllisesti, vaikkakin enemmän kirjoitellut eräälle toiselle vauvafoorumille. Nyt tuntuu, että siellä kaikki siirtyneet enemmän facebookin puolelle, mutta täällä monet tuntuneet ilmoittavan että eivät joko liity facebookin yhteisöön tai muuten haluavat päivitellä täälläkin, joten luultavasti täällä tulen pyörimään enemmän jatkossa :).

Täällä siis ekat ultrat käyty ja vauva oli todella liikkuvainen ja niskaturvotus vähäistä. Muutenkin olo on alku kankeuksien (väsymystä, todella kovia mahakipuja) jälkeen ihan hyvä jo ja energiaa löytyy :). Ainiin ja la vaihtu 10.12.2013.

Ekan kolmanneksen aikana ei juuri tullut liikuttua, kun väsymys oli niin voimakasta, mutta nyt olen taas jaksanut käydä lenkillä ja kuntoilla. Eräs tuttavapoika eilen tokas mulle, että "ootpa sä laihtunu" :D. Nauratti vaan, kun tuntuu että nyt just alkaa sitä turvotusta kertyä ja mahakin alkaa pikkuhiljaa pilkotella...

Mitään pahempia mielitekoja ei ole ollut, mutta limua tekee aika useasti mieli, mikä on aika outoa kun en ole ikinä ennen tykännyt/juonut limuja. Muutenkin ruoka maistuu ja oikeestaan maistunut kyllä koko ajan :D. Herkkuja syön normaalistikin 1-2 kertaa viikossa ja siinä olen koittanut pysytellä.

Mulla on koko raskauden ajan ollut poikaolo, mutta sukupuoli ollaan kuitenkin päätetty pitää salassa aina synnärille asti. Onko muita, ketkä ei halua vielä saada sukupuolta tietoon?? :)


Terveisin Cherry ja jouluystävä 14+0.


Osaako muuten kukaan neuvoa miten nimimerkin saisi vaihdettua?
 
kivaa kun tulee uusia vielä tässäkin vaiheessa, tervetuloa :)

täällä poksuu tänään jo 16+0! luulen, että oon tuntenut jo ekat pienet hipsutuksetkin. mulla on istukka edessä, joten se vielä aika hyvin vaimentaa niitä liikkeitä kun vie kuitenkin suht suuren osan tuosta kohdun etuseinästä tilaa ja on aika tuuri, että pikkunen onnistuu potkasemaan just siihen kohtaan missä ei oo istukkaa. mut eiköhän niitä liikkeitä pian ala tuntua kunnolla tai alan taas huolestua.. rakenneultraan aikaa aika tarkkaan kuukausi! ja 4 viikon kesälomaan 2 viikkoa!!

huh, kauhee iltaturvotus...

jen_ni ja pähkinä 16+0
 
Lääkärissä käyty ja selvisi, että on välikorvan tulehdus, toivottavasti nyt antibiooteilla paranis :s kauhee massu turvotus ja mässäilyt täällä päällä :) jen_ni viititkö muuttaa mun LA 25.12 ja olis RU 15.8 kiitos <3 hyviä viikonloppuja kaikille!

Princesssa & Papu 12+2
 
Jee, kerrottiin tänään tytöille, että meille tulee uusi vauva :heart: oon oottanu kovasti varsinkin esikoisen reaktiota,kun on niin muiden vaaveja ihailemassa ja hoitamassa... No kommentit oli siis aivan ihanat ja ehkä vähän yllättävätkin, halasi isäänsä ja sanoi: "kiitos isi, että annoit sen (vauvan) äitille!" ja "onko sun masussa nyt niitä nuijapäitä?" :LOL: sitten tuli halailee mun masua ja sano "minä rakastan sinua vauva" :heart: ja halusi heti laulaa mahaan ja kertoa kaikkia tärkeitä asioita ;)! Pienempi, just kaks vee, oli sillä hetkellä aika kiukku väsy, ku piti mennä päiväunille,et aattelin ettei se nyt vielä ymmärrä tästä mitään, mutta kuinka ollakaan heti päikkäreiltä herättyään katto mun mahaa ja tirskahti "täällä vauva" :heart:

Paljon tuli myös kysymyksiä esikoiselta,kohta viis vee, että miten tulee ulos mahasta,leikataanko? syökö samoja ruokia kuin minä? miten se voi juua sun tissimaitoa,ku se on pilaantunutta? :LOL: (sillon kun lopetin kakkosen imetyksen puhuttiin että on pahaa ja menny pilalle) oon ollu yhtä hymyä koko päivän, kun tytöt otti niin hyvin vastaan, onnellinen olo :heart:

MeMaMi ja pieni 12+2
 
Heippis, edellisillä sivuilla oli puhetta painosta! Mä en edes uskalla käydä vaa alla. Mä pudotin painoani juuri ennen raskautta noin 12 kiloa ja voitte vaan kuvitella millä vauhdilla ne tulee takasin nyt..
No, mutta meillä käytiin np ultrassa ja siellä kellui pieni ihmisen alku <3 kaikki hyvin ja vastasi viikoja eli laskettua aika on 24.12 :)
Kerrottiin myös tytölle, hän ei ihan tuntunut asiaa vielä ymmärtävän:)
Meille voi päivittää ru 31.7

Tsemppiä kaikillle!!

Lakritsa ja kelluja 12+4

ps Jen_ni laitoin sulle viestin ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Hei vaan!

Vieläkö mahtuu mukaan? Olen kyllä lueskellut juttujanne alusta asti, mutta jotenkin olen ollut saamaton "ilmoittautumisen" suhteen. NP-ultrassa käytiin 3.6. ja siellä kätilö totesi "Onneksi olkoon, teille tulee kaksoset!". Tätä uutista on nyt sitten siitä lähtien sulateltu. Päässä pyörii monia kysymyksiä odottamassa seuraavaa neuvolaa ja rakenneultraa (25.7.). Eihän siellä np-ultrassa saanut mitään oikein kyseltyä, kun uutinen löi meidät niin ällikällä.

LA on 13.12., mutta katsotaan nyt kuinka hyvin se pitää paikkaansa. Tarkoitus on synnyttää Kättärilmä. Ennestään meillä on 3,5 vuotias lapsi.

Pohjoistuuli & tuplat 14+2
 
Tervetuloa uusille ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista.

pikainen kysymys näin ensi kertalaisena-oletteko ostaneet jotain odotusliivejä vai vain isompia tavallisia rintsikoita? En viitsisi ostella kauhiasto turhia eli jos nyt ostaa esim. Vaan isommat tavalliset liivit niin selviäisköhän niillä loppuun asti?

maikkis
 
Itse ostin ensimmäisessä raskaudessa urheilurintsikat loppuajaksi. Olivat normikokoa, mutta painoivat vähemmän kuin kaarituelliset. Nyt varmaan siirryn tarpeen mukaan käyttämään imetysrintsikoita jo raskausaikana, kun kerran kaapiss on.

Ensikertalaisille muuten vinkkaan, että imetysliivit on aika paljon halvempia ulkomailla. Itse tilasin Briteistä Bravadon liivejä useammat. Tulivat parissa päivässä ilman postikuluja (näin siis 2009/2010). Voin kaivaa osoitteen, jos kiinnostaa.

Pohjoistuuli & tuplat
 
Maikkis ite käytin just vähän isompia liivejä, niillä pärjäs loppuun asti ja tykkäsin että ovat paremman muotoiset ku imetysliivit =)! Ja niitä isompia liivejä käytin välillä myös imettäessä loppu ajasta, hyvin onnistu niilläkin ja tosiaan ihan sen muotoilun takia ;)...

Mitäs juhannus suunnitelmia teillä on =)? Meillä ei taida olla mitään ihmeempää...anopille varmaan grillaa... Ja sitten olis meidän seitsemänvuotis hääpäiväkin tulossa :heart: Haluisin että voitais pitkästä aikaa lähtee vaikka johonkin hotelli viikonlopulle tms. (edullista), mutta saa nähä miten käy :confused: Me ei oikein paljoo oo viety lapsia mummulle yökylään, ku tuntuu että niin hankalaa, kakkonen ei oo ollu ikinä vielä :p! Jos ideoita niin heittäkääpä hyviä hääpäivän vietto vinkkejä :D!?

Tänään meinasin jo paljastua ku molemmat tytöt rupes puhuu vauvasta ;)... Isommalle sanottiin ettei ihan vielä kerrota, että osaisko pitää salaisuuden ja lupaili kovasti. No hänen niin teki mieli kertoa yhelle ystävälleni joilla kk. ikäinen vauva, että "mulla on salaisuus. meille tulee jotain samanlaista ku teille. se on elävä ja nukkuu" :LOL: No, ei se kaveri oikein tajunnu mitä tämä ajoi takaa ja jätti jutun ihme kyllä siihen...No pienempi sit myöhemmin rupes puhuu yhes tilaisuudessa missä paljon porukkaa, että "vauva, masu" kun istui mun sylissä ja osoitteli mahaa, että sellaista :)

MeMaMi
 
Täällä taas uusi tulokas, hei vaan kaikki!
Olen siis RV 13+4 ja laskettu aika olisi 19.12. Ensimmäinen lapsi tulossa. Edessä olisi muutto yhteen lapsen isän kanssa kesän aikana. Kaikki tapahtui aika nopeasti ja on tässä ollut totuttelemista. Suhde alkoi vasta helmikuulla.
Pahoinvoinnit onneksi jo takanapäin. RU tulossa 5.8. Kaikki mennyt tähän asti todella hyvin. Olisipa mukavaa löytää mammakavereita samalta suunnalta Seinäjoelta. Ystäväni eivät ole samassa tilanteessa kukaan. Onneksi täällä saa lukea ja kirjoitella nyt kun ryhmän löysin. Mahtavaa :D
 
HUOM! kesäkuun loppuun asti on vielä aikaa ilmoittaa mikäli haluaa fb-ryhmään juttelemaan :) sen jälkeen emme enää ota uusia jäseniä, ihan vaan siitä syystä että ryhmässä on jo nyt yli 50 jäsentä ja on vaikeeta pysyä perässä kaikkien jutuissa. joten jos haluat ryhmään, niin laita mulle viestiä kesäkuun loppuun mennessä!
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika ja miranenn
Hei vaan kaikki pitkästä aikaa ja tervetuloa mukaan uudet! :wave:

Np-ultrassa on käyty ja siellä oli kaikki erinomaisesti. Yksi näillä näkymin terve vauva siellä jumppaili ja näytti jo ihan vauvalta, vaikka vähän isopäiseltä ja pullomasuiselta :) LA muuttui päivällä 18.12. ja se on mielestäni oikein (ovulaation mukaan).

Viime viikon lomailin, nyt pitäisi taas jaksaa kuukausi ennen varsinaista lomakautta. Kaikenlaisia oireita viikon aikana ilmeni ja nyt kun kelailin teidän viestejä, niin monella olikin samanlaista. Onpa hyvä, kun saa vertaistukea! Selkää särkee niin saamaristi, että on paha olla missään asennossa. Turvotus on laskenut ja maha näyttää pieneltä, ja pahoin pelkään, että viime raskauden jälkeen 7 vuotta poissa ollut ummetus palailee entistä kamalampana...

Syönyt olen minäkin hirveitä määriä. Erityisesti liha, joka joillekin teistä teki tenää, maistuu oikein hyvin! Viime raskaudessa tuli 8,5 kiloa ja kaikki lähti nopeasti pois, mutta nyt taitaa mennä huonommin. Meillä ei ole vaakaa, joten en tiedä, miten sitä uskaltaa neuvolan vaa'alle mennäkään ensi kerralla.. :ashamed:

Nyt ollaan kerrottu kaikille sukulaisille ja kavereille, töissä pitäisi uskaltaa kertoa tänään. Apua!!! : /

Raisa 13+4
 
Hohhoijaa, tänä aamuna väsymys ei kyl painanut enää niin pahasti kuin aikasemmin vain 7 tunnin yöunien jälkeen. Ehkä johtuu siitä että ollaan jo viikoilla 12+1?
Ultra torstaina, jippiiii!!!!!!!!!!!!!!!! Pikkusen pelottaa onko siellä ketään. Kaveri viikoilla 9 oli tänään ollut neuvolassa omalla paikkakunnallaan ja kuuntelivat sydänääniä, olivat kuuluneet. Kuulemma mä oon kotona dopplerilla kuunnellut omia ääniäni sano kaveri, eli mun pitää tänään kokeilla sitä angersoundsia paljon alempaa.

Mua stessaa. Oon tylsistynyt, lihava ja tuntuu että en hallitse tunteita, mieltäni enkä vartaloani. Kaikki aika menee sumussa, hoitaen velvollisuuksia. Ehkä paras asia tässä päivässä on kuitenkin se, että koiralle löytyi hoitopaikka ja samalla löysin asunnon meille, väliaikaisen putkiremontin ajaksi mutta kuulemma nykyisen sopimuksen purkaminen voi osoittautua ongelmaksi. Oon asunut nyt viikon täällä mihin mun piti muuttaa asumaan ilman koiraa 3 kk:ksi, kunnes koira tuotiin ystävän toimesta takas mulle, kysyin kämppikseltä mitä mieltä on jos koira jää, sanoi että ei käy ja nyt haluun lähtee menee sieltä. Miten voin hoitaa tän asian jotenkin hyvin hienovaraisesti?

Olispa jo juhannus.
 
Mikka! Mä kirjoittelin tänne ketjuun silloin ihan alussa, mutta sitten mulle tuli varhainen keskenmeno. No siitä kahden viikon päästä hedelmöityin uudestaan ja olen nyt siis uudelleen raskaana, nyt viikkoa 9+4. Olen nyt tuolla tammikuun odottajien puolella..Mua vaivaa ihan tajuton väsymys ja pahoinvointi, mutta se on tuttua jo esikoisesta, oksensin silloinkin synnytyspäivään asti. Mutta muuten kaikki hyvin ja ihanaa kun raskauduin heti uudelleen!

Tsemppiä kaikille teille! -Elina31
 
Heippa!

Mulla olis pitäny olla tänään np-ultra, mutta viikkoja olikin liian vähän! Viikkoja siis tänään 10+0, LA siirtyi, se on nyt 14.1.2014. Mitä mieltä te muut ootte, vaihdanko ryhmää vai jatkanko tässä? Sain ajan uuteen np-ultraan, se ois 2.7..

Judidi ja Venkula 10+0
 
Elina31v, hienoja uutisia! Onneksi olkoon ja peukkuja, että kaikki menee tällä kertaa kuten pitää! :heart:

Judidi, ole toki tässä ryhmässä, koska saattaahan sulle silti tulla joulukuinen vauva :) Tai tietysti miltä itse tuntuu, mutta hassuahan se olisi noita päivämääriä tarkalleen tuijottaa, mun mielestä. :)

Tavalliset housut ei enää mahdu, huomenna siis pakko siirtyä äitiyshousuihin. Olin vaan turhan säästäväinen, ostin HM:n halpoja, eikä ne ole niin nättejä kuin "omat"...
 
Kiitos ihan hirveästi kaikille tsempeistä :heart:

Tosiaan torstaina sitte tähystettiin mahalaukku, joka muuten oli erittäin tuskallista tehdä kun on jo valmiiksi huono.olo ja sitte työnnettää letkua suuhun.. Oksensin 2krt kun sitä yritettiin saada. Kun se lopuksi saatiin tuntui koko-ajan oudolta.
No tulokseksi tuli: MAHATULEHDUS joka on edennyt jo pahaan vaiheeseen. TULEHDUS on nähtävästi saanut alkunsa heti kun oksennusia alkoi tulla joka päivä ja paljon. Happo on tuhonnut mahalaukun pintaa ja saanut melkein aikaan mahalaukun ohentumisesta johtuvan ns. Reijän '
Tätä alettiin hoitamaan haponsalpaajilla. Olen nyt 5pv syönyt ja 2pv en ole oksentanut kuin vaan vähän :) piinaava huono olo on eikä alas mene oikein mikään mutta ehkä on toivoa.
Sairaalassa edelleen hb ei tahdo nousta ja muutenkin kun bmi tippui 16.7 ollessa sen raskauden alkaessa 19. Ja kun se ruoka ei tahdo mennä alas.

Mutta tässä taas pelkästään mun sairastamista.. Haluaisin niin paljon voida paremmin ja olla kotona. Ei auta kuin odottaa parempaa oloa.
Juhannus taitaa mennä sairaalalla ollaan kyllä puhuttu jos perjantai päiväksi pääsisin kotiin käymään :)

Uusille tervetuloa ja kaikille jaksuja

Saara ja Mini 15+3
 

Yhteistyössä