Moi!
En olekaan hetkeen käynyt kirjoittelemassa, lukemassa kylläkin.
Näköjään monet on olleet tai ovat juuri menossa
keskiraskauden neuvolalääkäriin, mulla se jätettiin kokonaan pois ja nyt tuo on alkanut harmittaa. Olin viimeksi neuvolassa rv 25 ja seuraava neuvola on rv 30. Terkkari sanoi, ettei mun tarvitse mennä tuolle lääkärikäynnille, kun mulla näyttää kaikki olevan ok nyt ja kohdunsuun tilanne katsottiin rv 21... Ärsyttää.
Mulla on vasemmalla nivustyrä ja se on ollut aika ajoin kipeä, lisäksi nyt tuntuu, että koko vasen häpyhuuli ja pakara on ihan turvonneet. Oon jaksanut olla töissä ihan hyvin, mutta sitten iltaisin oon ihan poikki ja alapäässä kauhea paineentunne ja kipu.
Synnytyksestä: Mua ei jostain syystä jännitä ollenkaan, esikoisen synnytyksestä jäi niin hyvät muistot ja hyvä mieli.
Muistan, kuinka kaikki ennen synnytystä toitotti mulle, että "se sit ottaa tosi kipeetä, niin kipeetä että luulet kuolevasi" ja muutenkin peloteltiin ja kauhisteltiin, kuinka kamalaa se synnyttäminen on... olin ehkä sitten varautunut johonkin toooosi kauheeseen, koska mun mielestä se synnyttäminen ei nyt kuitenkaan niin kipeää ottanut (en missään vaiheessa ajatellut kuolevani
) ja siitä selvisi hyvin. Mulla oli aivan ihana kätilö ja vaikka avautumisvaihe kestikin yli vuorokauden ja ponnistusvaihe 1 h 20 min, olin silti melkein heti synnytyksen jälkeen sitä mieltä, että uudestaan tuun.
Nyt mulla on vahva usko, että tuleva synnytys menee varmasti helpommin kuin eka... jos siis ei käy mitään yllättävää, että jouduttais sektioon tms. Tsemppiä kaikille synnytystä jännittäville! :hug:
Mäkin aion seurata
Erilaisen äidit -sarjaa.
Viime maanantaina katsoin sen verran, mitä töissä kerkesin... Tykkään kaikista synnytys- ja vauva-aiheisista ohjelmista!
Mun tekis mieli alkaa laittaa jo kaikkea valmiiksi vauvaa varten. :heart: Haluaisin jo pestä vaatteita jne. taitaa kuitenkin vielä joutua odottamaan hetkisen, vaatekaapit pitäis eka siivota ja järjestää ja saada vauvan vaatteille tilaa. Ens viikolla haen vauvalle sellasen korisängyn, jossa vauva saa nukkua ekat kuukaudet.
Hoitopöytääkin tekis mieli laittaa, vaikka meille tuleekin hoitotaso/alusta vessaan eikä mitään pöytää...
Vauveli liikkuu aika vähän, ihan niin kuin esikoinenkin aikoinaan.
Molemmilla istukka etuseinämässä, joten se vaimentaa liikkeiden tuntemista. Kyllä vauveli päivittäin potkiskelee niin, että useamman kerran päivässä on aktiivista tuolla masussa. Kuitenkin usein tulee hetkiä, kun liikkeitä pitää oikein alkaa kuulostella ja tunnustella, heti iskee sitten huoli, jos ei ole kuulunut mitään. Vauva kääntyilee ja pyörii aika paljon.
Odottelen kovasti Kelalta päätöstä vanhempainrahasta ja äitiyspakkauksesta.
Siitä on nyt parisen viikkoa, kun lähetin paperit. Esikoisen aikana sain pakkauksen ja päätökset rv 27 eli näillä viikoilla.
Mukavaa syksyn jatkoa kaikille!
Merve ja masupoju 27+4