Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

Kengulle hirmusti halitusta. Täällä sormet ja varpaat pystyssä, että olis väärä hälyytys :hug:

Jen_ni kiva että sait siirrettyä VU aikaa :)
Mä taidan kohta hankkia kaks päiväkampaa, toisen varhaisultraan ja toisen sinne viikolle 12, että uskaltautuu kertomaan omasta ihmeestä muillekki =)
Tervetuloa uudet :wave:

Jansu+Dude rv5+2
 
Heippa kaikille!
Täällä yksi ilmoittautuu ryhmään. Eli tänään tehty positiivinen testi, tänään siis 4+0 onpa masentavan pieni luku... :)
Toinen lapsi tulossa poika täyttää ensi viikolla vuoden. Myös pari keskenmenoa olen kokenut :(
Pikkukakkonen tahdottiin ja toivottiin pienellä ikäerolla. Olin tuon pojan odotuksen aikana myös täällä kaksplusan ryhmässä ja siitä sai kyllä paljon tukea. Onnea kaikille odotukseen!!

Tietoja vielä:
30v.
toinen lapsi tulossa
TYKS
laskuri näyttäisi LA:ksi 20.12. nimesimmekin tämän tyypin ajankohdan mukaisesti H(J)esukseksi :LOL: (en ole uskovainen)

T: Anazu & Hesus 4+0
 
Moi! mä tossa jo pari päivää sitten kirjoittelin kuulumisia, mutta sitten viesti katosi, enkä jaksanut aloittaa uudestaan.

Täällä oli kaikki hyvin tähän iltaan asti, kun alkoi yhtäkkiä verinen vuoto pari tuntia sitten ja menkkamaiset vatsakivut. Meni siis ilmeisesti raskaus kesken.. Neuvolaan ei voi nyt viikonloppuna soitella, eikä tässä mitään kai voi tehdäkään. Niin paska olo, vaikka eihän tässä asiasta onnellinen kauaa ehtinyt ollakaan. Uskalsin vaan olla niin toiveikas, vaikka oli ne haaleat plussat, kun alkoi samalla tavalla kuin esikoisesta kovat pahoinvoinnit jo 4.viikolla ja oksentelin monta kertaa päivässä. Mutta näin se luonto päätti, ettei tää alkio olisi pärjännyt...

Katsotaan nyt pari päivää, mutta kait tää selvä peli on? Mitäs sanotte te, kenellä on ollut keskenmenoja?

Tsemppiä muille!
 
Heippa taas :) Kylläpäs väsyttää...

Oi suuret pahoittelut keskenmenoista Taru ja Minel
! :hug: Seuraavalla kerralla sitten parempi onni! :hug:

Ei mulla vieläkään oireita, harmittaa kun ne oireet loppui silloin sen kovan mahakivun ja tuhruvuoden jälkeen... :( Olisi pakko päästä ultraan, mutta se maksaa Mehiläisessä lähemmäs 200 ei nyt ole sellaisia rahoja missään! :( Monet on käyneet Femedassa, onko se vain Helsingissä? Eikö olekin älytöntä, kuten Minelkin joutui toteemaan, että keskenmenon tapahtuessa ei tutkita mitenkään, (kun eivät voi asialle kuitenkaan mitään tehdä joo) mutta että saataisiin asiasta varmuus ja hommat eteenpäin?! Ja muutenkin on ihan älytöntä odottaa tuonne vk 12 että saa varmuuden raskaudesta, ihan hirveän pitkä aika olla raskaana, eikä sitten olisikaan. kuten hiisikin kirjoitteli. Esikoisesta olin ultrassa viikolla 8+5, niin ja päivystyksessä kovien vatsakipujen vuoksi n. 6+jotakin.

NuuNuu: muistan hämärästi jotain :)

Pitikös jotain muutakin vielä kommentoida? En nyt muista. Nyt lepäämään, on ollut rankat pari päivää. Voikaa hyvin! :)

tömpsis ja persikkabanaani 6+4 (oho oonko tänään aikasemmin laskenut väärin :D)
 
Elina: voi harmi! Ei siitä voi tietää varmaksi, voi olla harmitonta tai sitten ei :( Jos on kovin runsasta niin silloin se yleensä tarkoittaa keskenmenoa tai jos on vasta tullut (haalea) plussa niin voi olla ihan kemiallinenkin raskaus, eli nyt tuli sitten menkat. Toivottavasti saat selvyyden asiaan, päivystykseen voi soitella jos on oikein kovat kivut tai runsas vuoto. :hug: :hug: :hug:
 
Anazulle tervetuloa! Ainakin mulle uppos toi teidän tyypin nimi :LOL: (ja jos kiinnostaa, niin kurkkaa tuo turkulaisten pino myös, kun ilmeisesti täältä suunnalta olet :))


Mä tulin jakamaan teidän kanssa yhden ruokaohjeen. Ei tää mikään ihmeellinen oo, mutta mulla ainakin on tän pahoinvoinnin vuoksi lämpimät ruuat tuottanu suurta kuvotusta. Tämä taas uppos aika kivuttomasti, joten ajattelin jakaa sen teidän kanssa, jos tästä olis hyötyä jollekin muullekin:

Makaronisalaatista siis kyse:

1pss makaronia (400g)
1pss herne-maissi-paprikaa (200g ?)
1pkt pekonia
1pkt kinkkusuikaleita esim. palvi- (200g)
1prk maustekurkkukuutioita

kastikkeeksi
2prk kermaviiliä
2pss Creamy pepper -dippijauhetta

Keitä makaroni ja lisää loppuvaiheessa he-ma-pa, niin että kiehuu mukana sen pari minuuttia. Valuta ja tarvittaessa huuhtele kylmällä vedellä (jos siis nälkä ja huono olo jo alkaa vaivata).
Paista pekonit ja pilko ne (itse laitoin uunissa, ei tullut paistokrääsää)
Valuta kurkkukuutioista neste pois.
Sekoita kermaviilit ja dippijauhe.
Aineet yhteen ja sekaisin.
Valmista heti nautittavaksi, mutta makustuu jääkaapissa vielä, jos malttaa esim. tunnin odotella.

Ja tästä sai vatsan täyteen ja makukin oli mielestäni vallan mainio (makaronisallatit kun useasti jää vähän mauttomiksi, ainakin mulla). Tässä kun on eletty paahtoleivällä ja jogurtilla, niin toi kyllä piristävää vaihtelua ruokavalioon :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jansu1982 ja Onne
Elinalle tsempit ja halaukset :hug: Kurjia nuo vuodot, kun ne aina pelästyttää ihan hillittömästi. Menkkamaiset kivut ainakin kuuluu raskauteen ja on yleensä ihan harmittomia. Vuodon määrä taas saattaa antaa viitteitä, onko se vakavaa vai ei. Ja ilmeisesti alkuraskauden vuodot on melko yleisiä. Mutta jos vuoto on kovin runsasta ja kivut voimakkaita, niin saattaa tarkoittaa huonoakin. Jaksamisia :hug: ja toivotaan, että on vaan harmitonta ja kaikki on kunnossa :heart:
 
Kovasti voimia teille, joilla huolenaihetta. Aina niin surullista jos tulee jotain vuotoja :(

Nyt vasta tajusinkin ton että vois tosiaan päivittää värillä noi tiedot :D eli Tafgu, la 18.12. , 3.lapsi, 26 v.

Mun piti vielä tänäkin aamuna (3. kerta!) tehä testi :D tein clearbluen digitaalisen, ja tulihan siihenkin raskaana 2-3 :)
Hassua kun tuntuu välillä et on kovaki nälkä, huono olo, ja sit kuitenkaa paljo mikää ei maistu ja sitä syö jotenki vähä nälkäänsä nähden :D
Nyt vois olla reipas ja käydä vähä kävelyllä.. normaalisti siis liikun kohtalaisesti, välillä jopa paljon, mut nyt on ollu niin väsy ettei kertakaikkiaan oo jaksanu lenkillekkään hetkeen.
Kivaa päivää ja v-loppua kaikille!
 
Onko teillä omituisia mielihaluja syömisien suhteen?

Mä syön. Jatkuvasti ja kokoajan, jos en syö niin tulee huono olo. Aiemmin söin iha hitosti karkkia yms makeaa, nyt ei enää makea maistu vaan haluan suolaista ja oikeaa ruokaa. Keitettyä makaroonia aamupalaksi, sit pitkin päivää mitä tahansa ruokaa mitä tekee mieli. Ajatus kalasta (haju) ja hernekeitosta saa lähes oksentamaa.
 
Hei taas, ensimmäiseksi kovin suuret pahoittelut kaikille jotka ovat jo pienensä joutuneet menettämään <3 Itselläni viime joulukuussa keskeytynyt keskenmeno, kaikki oireet olivat tallella, joten pelko on tässäkin raskaudessa koko ajan läsnä. Jotenkin yritän vain olla ajattelematta koko raskautta, vaikka kaikkihan varmaan tietää ettei se ole kovin helppoa. Ensi viikon perjantaina 19.4 vu yksityisellä, mikäli tämäkin on taas keskeytynyt, haluan päästä "hoitamaan asian pois" mahdollisimman pian. Kuulostaa julmalta, mutta vielä kamalampaa oli kantaa kuollutta sisällä monia viikkoja.

FB-ryhmä kiinnostaa minua ainakin kovasti, siellä kuitenkin tulee käytyä useamminkin. Mutta taidan liittyä vasta jos tämä raskaus jatkuu turvallisesti ja läheisimmille on kerrottu :)

Mukavaa lauantaita kaikille!
 
Eea
Ainakin miut on kummankin keskenmenon yhteydessä ultrattu, että on nähty onko kaikki tullut ulos. Päivystyksen kautta hakeuduin ja sain lähetteet ultraan naistentautienpolille.

Suuri halaus kaikille sitä kaipaaville!

Eea&Manu 6+6
 
Tsempit Elina31v! :heart:

Na-dene, mulla on tapana kanssa syödä paljon makaronisalaattia ja enpä tullut ajatelleeksi, että sehän on hyvää pahoinvointiruokaa sellaisille, jotka tarvitsevat suolaista ja äkkiä! :) Tarkoitus oli sitä tänään tehdä.

Olin nukkumassa lasten kanssa enkä syönyt ennen unille menoa, kun ei maistunut, mutta nyt kun heräsin on niin kova nälkä, että on huono olo. Pitäisi vaan muistaa syödä säännöllisesti, niin ei tulisi huono olo..Onneksi löytyi jääkaapista eilistä jauhelihakastiketta ja spagettia, joka maistui, niin sai äkkiä ruokaa.

Nyt alkaa lapsetkin heräillä, niin täytyy palata myöhemmin jatkamaan..

Laittakaa ihmeessä uudestaan tietoja, jos en ole jotain huomannut listaan laittaa! :)
 
Mulle on tainnu uutena oireena tulla tuo raskausajan itkuherkkyys :D Vai onko muka normaalia alkaa kyynelehtiä, kun katsoo videota, jolla Vappu Pimiä "kidnapattiin" omiin polttareihinsa :LOL: ja kaislanen, nyt mä luulen et tää oikeesti kans on tätä ;)


Elina, mites vuodot? Loppuko jo vai jatkuuko :hug: :|
 
Viimeksi muokattu:
Tömpsis ja miksei muutkin, en tiedä missä päin asut, mutta ultrakuluissa jos haluaa säästää, niin Lahessa alkuraskauden ultria tekee lääkärikeskus Perhe-Artessa myös kätilö, sillä on hintaa ainoastaan 50 e. Varmaan hankalammissa tapauksissa, siis jos jotain ois mahdollisesti vialla, niin joutuis kuitenkin menemään erikseen vielä lääkärille, mutta luulis että kätilö osaa kattoa ainakin että onko siellä joku...

Vähäoireisuus piinaa. Selkein oire on se, että tuntuu et hiukset rasvottuu koko ajan. Raivostuttavaa. Noh, nyt oon vakaasti päättäny etten fiilistele yhtään ja elän niinkuin ennenkin (tai siis tottakai noudatan ruokavaliosääntöjä jne.), kunnes on ekan ultran aika. Vauva ei siitä mee että jätän sen ajattelemisen vähemmälle, mutta omat hermot saattaa kestää paremmin:)

Tsemppiä kaikille!

Skatta 5+4
 
Moi, täällä vuodot jatkuu, ihan kuin ois kuukautiset. Verta tulee tasaisesti. Vatsaa nipistelee ja nyt selkää jomottaa. Pahatolot on hävinnyt, ehdin tossa alkuviikon oksentaa 1-4 kertaa päivässä ja rinnatkin on jo ihan "tavalliset". Raskaustestiä en oo vielä tehnyt, en tiä pitäiskö??

Eli ei hyvin mee.. Kait tästä selvitään, vaikka ei vähän väliä itkiessä siltä tunnu. Ihanaa, että mulla on tuo terve 1,5-vuotias tuossa tuomassa iloa elämään ja mieskin tukee.
 
Voi paljon voimia kaikille kellä tuhruja ja vuotoja on ilmaantunut.

Na-dene mäkin huomaan herkistyneeni kummasti :D. Itken siis muutenkin ihan kaikkea, mutta eilinen vollotus kesäkissojen vastaista kamppista lukiessani oli kyllä jo munkin mittapuulla aika överi :D hehe.

Skatta nyt kun linkkasit tuon Lahen ultrapaikan niin alko viel enemmän polttelee jos iteki menis. Mies kyllä sanoi että jos oottelis nyt vaan kiltisti sinne neuvolaan. Mutta tuo nyt on jo sen verran edullinen, että ihan hyvin voisi käydä.

Kävin muuten ostamassa multitabsia ja kalkkia niin nyt on foolihaponkin saanti kunnossa.
 
Elina31v:lle super pahoittelut. Millä viikoilla sä menitkään nyt? Mulla oli vuoden alussa kemiallinen ja kp37 alko todella ikävä menkkavuoto, joka oli kaikkea muuta kun normaalia, ihan hirvee runsaat ja kipeet oli ne. Ja tissit oli kerinny myös kipeytymään ennen sitä ja testeihin sain haaleat viivat, mutta ei vaan lähteny vahvistumaan. Syytän edelleen mun migreenilääkettä, jonka olin joutunut ottamaan aiemmin samalla viikolla, kun ne aiheuttaa sitä, ettei munasolu pääse kiinnittymään. Tuon kun netistä luon ni lääkkeet lens perimmäiseen nurkkaan.
 
Harmillisia, surullisia kuulumisia täällä... :( Osanotot vielä kaikille pienensä menettäneille!

Itkuteemalla jatkaen... Joo. Mun ekat itkut tuli jo ennen plussaa, itkin kun yksi tuttu tyttö 5vee laulo niin tunteella. Ja tänään Babe - urhea possu elokuvan lopussa... Jestas!!!

Tänään ollu eka kertaa niin paha olo että oikeesti meinannu oksentaa... Ruoka jäi taas kesken ja mitään ei oikein edelleenkään tee mieli. Ei enää ees mäkkäriä!

Onne 5+3
 
Onne: Toi makaronisalaatti on kyllä hyvää, mut jos syöt sitä yksin, suosittelen puolittamaan ton annoksen. Mulla on alkanu tökkiä tänään jo sekin ja jäljellä olis vielä ;) En tiiä kyllä mitä mä kohta alan syödä, kun tuntuu että kaikki ellottaa ja ajatuskin esim. lihakastikkeesta saa voimaan pahoin. Ai niin, riisipiirakoita suosittelen kans. Ne on ainakin toistaseks vielä menny hyvällä ruokahalulla :)

kaislanen: Mulla noi kesäkissojen vastaiset kampanjat on jo vuosia aiheuttanu ihan hillittömät itkukohtaukset. Sellasen vollotuksen oikein. Kaveri kysykin kerran multa, et miks mä kiusaan itteäni lukemalla niitä. No, nykyään en lue. Tosin kerran tuli joku fb-viesti tai sähköposti, josta en heti tajunnu, että siinä taas puhutaan ikiuneen nukkuneesta kissasta mökin portailla ja kun tohon lauseeseen asti pääsin, niin vollotusitku oli päällä suunnilleen samantien. Joten vaikka kesäkissojen ottoa vastustankin suuresti, niiin jätän oman mielenterveyden takia ne kiertoviestit lukematta. Mutta pohjanoteeraus mulle oli kyllä eilen toi Vappu Pimiän polttarit ja siitä vollottaminen :D
 
Elina: Toivotaan edelleen, että olis harmitonta vuotoa. :| Valekuukautisetkin saattaa raskauden aikana joillain odottajilla tulla. Ja oireetkin voi vaihdella päivästä riippuen. Mä niin toivon, että kaikki olis hyvin :heart:
 

Yhteistyössä