Ihan ihan ensiksi :flower:
Onnea kaikille vauvansa saaneille!!! :flower:
Paaaljon on tullut kirjoituksia tässä välissä kun edellisen kerran olen tänne kirjautunut.
Katsotaas mihin muistan vastailla ja kommentoida näin aamuhämärässä kun kaik muut nukkuu. Heräsin ilman mitään varsinaista syytä, aikani pyörin sängyssä ennenkuin annoin periksi ja jääkaapin kautta tähän koneelle kampesin.
Mameliinille iso kiitos hyvästä linkistä! =) Esikoisen vauva-ajan liinailin ja tarkoitus on myös nyt samantain liina ottaa arkeen mukaan. Tuolta meandmaman-sivuilta sain kyllä paljon uusia liinansidonta ohjeita...yhdellä tekniikalla kun menin esikoisen kanssa. Käytössä minulla oli pari pitkää trikooliinaa ja hankin myös sellaisen paksumman puuvillaisen "rengasliinan" joka jäi oikeastaan käyttämättä, kun jotenkin tuntui turvallisemmalle ja tukevammalle kantaa vauvaa ihan siinä rintaa vasten joustavassa liinassa. n siis päässyt sinuiksi sen joustamattoman pussimaisen liinan kanssa. Ajattelin sitä kuitenkin nyt vielä kokeilla, jahka typy sitten syntyy. Kokeilin esikoisella myös BabyBjörnin rintareppua, sitten kun siinä sai ikänsä puolesta kantaa, mutta liinailu voitti senkin.
Jossain joku teistä kirjoitti hankkineensa vauvalle Wallaboon-
lämpöpussin turvakaukaloon. Meillä on sukulaisvauvalla ollut sellainen käytössä ja kovasti tykkäsivät käyttää . Itse pähkäilin kauan myös sit Walloboon pussia, mutta päädyin kuitenkin Saksalaiseen "pikkujääkarhu" lämpöpussiin. Vaikuttaisi vieläkin lämpöisemmäll, vaikkakin Wallaboo ehdottomasti söpömpi
Tosin enpä tiedä onko tuo minun pussi sitten jo liiankin lämmin, kun autoillessa sitä on tarkoitus pääsääntöisesti käyttää.
Täällä on ollut aika rauhallista
supistusten kanssa. Eilen oli verrattain enempi, muttei mitään säännöllistä, onneksi.Oikeastaan suurimmat tuntemukset on ollut lisääntyvä painon tunne alhaalla ja nivuset..miten ne voikaan olla välillä niiiin kipeenä : / Niin ja alavatsan "kovottelu" on lisääntynyt päivittäiseksi. Kaipppa ne on sitä menkkamaista kovottelua. Kokoajan lähemmäksi synnytystä tässä kuitenkin itsekukin mennään
. Toiveissa olisi, että tyttö pysyisi masussa ainakin vielä viikon, mielellään tietty kaks ni kerkeää taas kasvaa isommaksi. Lähinnä ajatu tuosta viikosta, että ens viikolla saisin lääkärin mukaan touhuilla jo ihan normaalisti. keksin kyllä pitkän listan asioita joita "pitäisi" kaupungilla hoitaa ja kotikin kaipaisi jo joulujuttuja :xmas:
Alustavasti on myös varattu vielä yksi aika äitipolille kasvukontrolliin rv38+1, kun meillekin pieni vauva tulossa. Esikoinen oli painoarvioissa samoilla viikoilla vielä pienempi ja kaik oli hyvin, niin en nytkään osaa asiasta hermoilla.
Streptokokista vielä typerä kysymys, että antaavatko ne jossain antibiootin pistoksena? Täällä laittaavat tipassa tulemaan. Automaattisesti eivät anna kaikille ja niidenkin joiden kuuluu se saada, neuvotaan vielä itse varmistamaan synnyttämään mentäessä, että kätilö muistaa sen laittaa. Lukeehan se omissa tiedoissa, muttei vaan mene ohi.
Jospas tästä vielä kampeisin tuonne sänkyyn...ei kyllä nukuta, mutta täytyy koittaa. Ulkomailla asuva veli tulee kyläilemään, ni täytyy jaksaa olla virkeänä
Hyvää ja rauhallista itsenäisyyspäivää kaikille!
- Nuusku82 ja Typy 36+4