Joulukuun toive-vauvat 2012

Heip!

Taidan minäkin ilmottautua. Testailin jo tuossa alkuviikosta ma ja ti haaleet viivat ja menkkoja ei kuulu et oisko se nyt sit pikkunen mahassa.. =) Toinen tulossa, esikko kohta 1v2kk. Yk 1 joten aika varovainen oon vielä... Ikä 26v, la 3.12 (voi muuttua vielä), Kys.

Oireita ei oo oikein miksikään. Vähän närästystä, menkkamaista juilintaa tosipaljon, nyt vähentynyt ja pientä vihlontaa mahassa kun tekee äkkinäisiä liikkeitä. Mä oon niin oottanu millon kahvi alkaa tökkiä ja etominen tulee mutta ei vaan kuulu... Pitää ehkä ens viikolla tilata se neuvola aika ja alkaa taas katsomaan mitä sinne suuhun ei saanu tunkea =)

tytti & asukki? (mites ne viikot taas laskettiin...)
 
En tosiaan huomannutkaan laittaa tuota mun päivitystilannetta punaisella, mutta tarkkasilmäiset olikin jo laittanut listalle, kiitos :) niin ja pohjanmaalta olen ja sairaalana todennäköisesti SeKS

Tein aamulla CB:n digitestin ja tulos oli raskaana 3+, mulla vissiin aika nopeesti nousee tuo hcg, viimeksikin näytti tuon 3+ jo hieman etuajassa. Oireita ei juurikaan ole, ainoastaan väsymyksen voi ehkä lukea oirelistalle ja vessassa saa rampata normaalia tiheämpään, varsinkin öisin. Toivon todella että säästyisin pahoinvoinnilta.

Varhaisultrasta; tuon tammikuisen kkm:n jälkeen ajattelin että seuraavassa raskaudessa käyn varhaisultrassa ainakin parikin kertaa ennen np -ultraa että saan heti tietää jos käy samalla tavalla enkä tietämättäni kanna viikkoja kuolluta sikiötä, mutta nyt en ole ihan varma haluanko kuitenkaan mennä.

Oletteko muut vielä kertoneet lähipiirille/tuttaville tai missä vaiheessa asiotte kertoa?
 
Takatalvista viikonloppua kaikille! Myös onnittelut ja tervetuloa uusille mukaan!!:)

Minskis, kirjoitit, että ootte esikoista jo jonkin aikaa odotellu, niin saako udella, että kuinka pitkään?

TingaTanga, täällä odotellaan etelä-pohjanmaan alueelta (kuten Werakin..:wave:)..

Jenksula, toivottavasti sulle on kaikki hyvin?!?! Itse hoidosta raskautuneena tiedän kuinka rankka tausta niissä on takana ja tosiaan toivon, että kyytiläinen (-set) ovat matkassa..:heart:

Puhetta on on ollut sekä varhaisultrasta sekä läheisille kertomisesta..
Meillä tulee varhaisultra julkisen kautta, juurikin hoitojen takia. On huhtikuun puolivälissä, että siihen asti pitäisi hermoilla.. Tätä plussaa jouduttiin odottamaan 3v11kk, joten olisi aikalailla katastrofi, jos varhaisultrassa ei kaikki olisikaan hyvin..
Lähipiirikin meillä jo tietää, koska tuntui vähän tyhmältä ollla kertomatta hoidon tuloksesta, kun kaikki kuitenkin tiesivät meidän hoidosta.. Mutta ns. normaalitilanteessa oltaisiin kyllä odoteltu sinne np-ultraan asti.

Toivotaan, että joukko tästä kasvaa ja kaikki pysyvät mukana!!:heart:

Sofi 4+6
 
Tää odottaja odottelee Tampereella, eli sairaala onpi Tays.

Varhaisultrasta: Varasin itselleni ultran 12.4, jotta saan mielenrauhan. Onneks isosisko tulee mun kanssa sinne, se on itsekin raskaana(pidemmällä jo tosin) ja kävi samassa paikassa. Tuolla se maksaa 85€ :)

Kertomisesta: Itsehän olen hölösuu ja maailman huonoin salaamaan asioita. Oon kertonut äidille, isosiskolle ja sen miehelle, serkulle, parille läheiselle ystävälle ja muutamalle työkaverille. Työkavereille sen takia, kun oon ollut niin kuollut töissä, joten tarvinnut hieman selitellä. Onneks kaikki on jaksanut tsempata ja tukea mua, vaikka yksin odotankin :) Ainiin ja eno laittoi viestiä, että mahdanko olla raskaana.. Enpä sit kehdannut kieltää. Ei oo ensimmäinen kerta, kun se saa aavistuksia raskaana olevista :)

Emerentia 5+1
 
Mosmos Tosiaan joo tän kuun lopussa se varhaisultra... Mä olen vielä maaliskuussa, mut eiköhän tää mun sisäinen kellokin siirry kohta jo huhtikuuhun :)
Itse vielä pähkäilen, josko hakeutuisin johonkin halvempaan varhaisultraan... Vaikkei niitä varmaan paljoa halvemmalla ole "saatavilla". Toi on meidänkin budjetissa iso lovi, tuo 150e :p Ja sen takia mietinkin..... Samalla käyn kuin 2008 keväällä kun odotin esikoistani, lääkäri todella mukava. Mutta hinnat nousseet ihan järjettömästi!!!!!

Wera_ Minulla on ollut myös kkm, 2008 alkuvuodesta. Sain tietää np ultrassa että sikiö kuollut 9+ viikoilla :( Ja oli todella raskas kokemus. Ja sen jälkeinen raskaus oli jännittämistä, kävin jokaiset lääkärikäynnit yksityisellä ( ja ultrattiin joka kerta myös..) ja myös siis varhaisultrassa ja auttoi saamaan mielenrauhan. :) Suosittelen sitä, jos löytyy joku omalle lompakolle sopiva lekuri! :):heart:

Kertomisesta.... Olen kertonut lähimmille ystäville ja siskolle. :) Ja varmaan sitten np ultran jälkeen uskaltaa joillekkin muille sanoa. :)

Minulle voi laittaa iän 27 ja kolmas lapsi. Synnärinkin olen jo valinnut, ei ole vaikea valinta, vaan suuntaan samaan kuin kahden edellisen kanssa -> naistenklinikka, olen tykännyt tosi paljon edellisissä synnytyksissä :) Aina välillä ikävä synnyttämään jopa! :):)

Miten kun monet puhuneet että on ollut närästystä? En tiedä miksi luokittelen kun vatsassa polttelee, muttei nouse ylös... Kai se närästystä vaan on, mutta erilaista kuin ennen on ollut..:p
 
Ihanaa kun on jo näin iso porukka. :)
Minä asun oulunseudulla ja sairaalana siis luultavasti OYS

Ei olla vielä kerrottu kenellekkään, Itse ajattelin että voitaisiin tuleville mummoille kertoa äitienpäivänä joillain "maailman paras isoäiti!" mukeilla yms. Mutta voi olla että ootellan sinne np ultraan. Saa sitten lätkästä ultrakuvan naaman eteen. :D

Nyt on oireena myös pinkeä turvonnut vatsa. Takki puristaa vatsan kohdalta jo. Pissaamistarve on myös lisääntynyt. Herään joka aamu klo. 5 aikaan pissalle ja sitten ei uni enää tulekaan. :/

Itse en osaa edes kuvitella sitä surua mikä keskemenosta tulee. Mietin sitä paljon, erään tuttuni vauva oli kuollut vatsaan ennen rakenneultraa ja siitä jäi itsellenikin pieni pelko miele perukoille pyörimään.

Aloin nyt itsekkin miettimään tuota varhaisultraa. Hmmm....
 
Puuh, en sitte jaksanu oottaa viikkoa ja tein testin tänään. Näytti negatiivistä, mutta edelleen mun laskujen mukaan menkat olis täytyny olla jo. Täytyy nyt sitten oikeasti ottaa se viikko vielä ja jos ei oo tullu niin uutta testiä tekemään.. Kauheeta odotella!
Mulla on ollu vatsassa outo olo monta päivää, en tiedä oonko sitte vaa kuvitellu. En voi nukkua mahalla, koska pientä painetta alavatsassa joka tuntuu ikävälle. Onko tämä nyt sitte vaan sitä valeraskautta?! :D
Kovasti täällä kyllä perheenlisäystä toivotaan..
 
Mulle voi päivittää iäksi 25 vuotta ja synnytyssairaala olisi näiltä näkymin kätilöopisto. Toi on vielä vähän harkinnassa, koska ensimmäisen synnytin Tammisaaressa, eli mulla on suuret toiveet ja "vaatimukset" sairaalan suhteen.

Oireita löytyy täällä taas kaikenlaista: närästystä, äklötystä, väsymystä..

Kertomisesta Oon kertonut jo siskolle, äitille sekä mun labrakurssin vetäjälle, koska joudun olemaan vielä muutaman viikon tekemisissä erilaisten kemikaalien kanssa.

Neuvolaan aattelin varaa ajan tämän viikon alussa, mutta varhaisultraan en tässä raskaudessa mene. Mä yritän olla stressaamasta sekä ylipäätänsä ajattelemasta tätä hirveesti. Ensimmäisessä onnistuneessa raskaudessa kävin varhaisultrasta juurikin siitä syytä, että mullakin ensimmäinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Kahdessa viimeisessä kävin pääasiassa vain varmistamaan alkaneen keskenmenon.

Vogue ja Taimen alku 3+6
 
Viimeksi muokattu:
Ilmoittaudun mukaan kasvavaan joukkoon. Neljäs lapsi toiveissa, ja kolmen peräkkäisen keskenmenon jälkeen mennään fiiliksellä että katsotaan nyt taas kuinka pitkälle mennään. Keskenmeno ei pelota enää, tulee jos on tullakseen, itse kun ei asialle mitään voi, vaikka kuinka haluaisi. Ikää 33v, neljäs, la 9.12, TAYS
 
ViolaRose Tervetuloa mukaan! Oletko käynyt jossain tutkimuksissa noiden keskenmenojen takia? Kiinnostaisi tietää mitä ne sisältää, kun viimeksi lääkäri sanoi jo, että voitaisiin niihin mennä, mutta päätettiin vielä yrittää..
 
Varovasti mäkin uskallan liittyä joukkoon. Perjantaina tein testin (kahdesti) ja erittäin vahvaa plussaa näytti. Huh! Tänään pitäis sitten soitella neuvolaan. Ensimmäinen siis olisi tuloillaan, paljon odotettu ja jännitetty. Ikää on 22 vuotta. Oireista sen verran, että pari viikkoa tissit ollut kipeet, nyt myös ällöttää ja alavatsassa tuntuu välillä samalta kuin ois menkkakipuja... Ja turvottaa, ei taida activia auttaa? :D
 
Moi taas, kivaa kun meitä on tääl jo näin paljon!
Kuopiossa mäkin odottelen eli Kysillä saatetaan sitten Tytin kanssa törmäillä hyvällä tuurilla? :D

Joo saa udella Sofi , on tässä jo kohta puolitoista vuotta ollu vauva tilauksessa, ja itse asiassa viime viikolla jo päätettiin että nyt kyllä hakeudutaan tutkimuksiin että onko jotain vikana... Oon jo vuoden syöny keltarauhashormonia kun on menkat oli niin epäsäännölliset pillereiden lopetuksen jälkeen. Ja nyt pari kuukautta ehdin napsia myös estrogeenia kierron alussa, mikä näytti tehoavan:)

Mä oon kans tällanen hölö, oon jo kertonu omille vanhemmille sekä läheisimmän veljen perheelle, ja läheisimmille ystävillekin. Miehen vanhemmat ei vielä tiedä, mut eiköhän pian niitäkin vois infota. On nimittäin jo vihjailuja jonkinverran kuunneltu viime vuosina... Eka lapsenlapsi nimittäin...

Oireista mullakin toi närästys on ollu ihan uutta mulle, en oo aiemmin joutunu käyttää närästyslääkettä mut nyt joutuu välillä. Mut ei ne oireet niin paljo häiritse kun tietää mistä ne johtuu:)
 
Hei Vogue. Olemme käyneet miehen kanssa molemmat viimeisen keskenmenon jälkeen verikokeissa, joissa tutkittiin meidän molempien kromosomisto ja minulta kilpirauhasarvot sekä keliakian mahdollisuus. Kaikki tulokset olivat hyvät. Lisäksi kävin lääkärin tarkastuksessa lapsettomuusklinikalla, ja lääkäri oli sitämieltä että huonoa tuuria on ollut, ei muuta. Määräsi kuitenkin vielä ne hyytymistekijät tutkittavaksi, näistä en vastausta ole vielä saanut. Lugesteronit sain heti käyttöön ja disperiiniin annostuksen tänään. Muutenhan meitä ei auteta lapsiasiassa kunnallisella puolella, kun meillä on lapsia jo kolme. Kolmekymppisillä naisilla on kuulemma jo niin huonolaatuisia munasoluja, että useammat peräkkäiset keskenmenot ovat tavallisia:D
 
Hei kaikille!!! :D Hyppään ikionnellisena vaikkakin vielä varovaisin mielin, tuolta Clomittarte 2012 pinkasta tänne. Yritys aloitettiin 2011 kesäkuussa ja monien mutkien (ovulaatiohäiriöt, ylipitkät kierrot, miehen heikentynyt spermanäyte, 3 tuloksetonta clomife-kiertoa) kautta tapahtui ihana ihme!!! Plussasin viime lauantaina (eka testi ja heti vahva plussa) joka oli pakko varmistaa eilen vielä digitaalisessa joka näytti hedelmöittymisestä olevan 2-3 vkoa. Laskettu aika olis siis jotain joulun ja uuden vuoden välillä, ilmeisesti 27.12.2012. Tää tunne on NIIN mahtava, niin monien pettymysten jälkeen voittoon :) :) :) IIK! Eka neuvola on viikon päästä eli viikolla 6.

Mulle voi päivittää siis 27.12........Nana2012........28v......1.lapsi......SatKS

mulla oireita oli viime viikon alussa alkanut rintojen arkuus (edelleen kipeet ja hieman paisuneet) ja sitte huomasi että työpäivän jälkeen piti aina mennä päikkäreille. Yöt olen nukkunut törkeen hyvin, ja on todella tyyni, rauhallinen ja onnellinen olo muutenkin :)

kivaa olla teidän kanssa täällä fiilistelemässä :D
 
Täälläkin yksi mamma ilmoittautuu mukaan mulla on la 22.12 ikää no kesäkuussa tulee 23 ja synnytys sairaala olisi kys. Mulla on tollanen 6kk ikänen pikku tiipertäjä tyttö Enni ja nyt tosiaan pikkusisar hänelle tulossa toivon mukaan pysyy loppuun asti mukana <3
 

Yhteistyössä