Joulukuun toive-vauvat 2012

Voisin ilmoittautua minäkin joukkoon! Ensimmäisen haamuni testasin jo yli viikko sitten, ja sen jälkeen on tullut vielä kaksi tyylipuhdasta plussaa. Eli raskaana ollaan ja suuresti toivon, että kaikki jatkuu hyvin ja jouluna mulla on sylissä oma vauva :D Laskettu aika olisi omien laskujena mukaan 4.12. mutta nähtäväksi jää mihin suuntaan se tarkentuu kuukauden päästä ensimmäisessä neuvolassa :D

TingaTanga Mehän ollaan kaikki täällä keskustelussa ihan yhtä alussa :) Kiva päästä juttelemaan myös muille, joilla raskaus on suunnilleen samassa vaiheessa ja saada tukea näihin pelkoihin ja jännityksiin!

Olisikos OK jos väsäisin jonkunlaisen listan meistä joulukuisista? Kun JääKyynel, joka siihen hommaan jo kertaalleen tarjoutui, ei sitten tänne meidän kanssa jäänytkään. En ole aiemmin tuommoisia tehnyt enkä päivitellyt, mutta ei se kovin vaikealta vaikuta :LOL: Jos teen jonkun simppelin, niin sitä saa sitten kaikki muokata, keillä on mielipide asiaan, ja jokainen osaavainen myös päivitellä?

Mosmos 4+4
 
Varovaisesti ilmoittautuisin myös mukaan..:) Ensimmäisestä ivf-hoidosta jo viikko sitten plussanneena, mutta ei vieläkään meinaa mennä tajuntaan.. Laskettu aika on kai 3.12., tosin en ole varma osaanko laskea oikein, että lasketaanko hoidoissa la jotenkin eri tavalla. Olo on tosiaan hyvin epäuskoinen, mutta huhtikuulla 19.päivä alku-ultra, ehkä sen jälkeen iskee tajuntaan..:)

Mosmos, kiva jos jotain listaa päivittelet!:) Mitähän tietoa siihen tarvittais??

Onnittelut muillekin joulukuisille, erityisesti Jenksulalle, jolla näyttää olevan samanlaista hoitotaustaa!

Sofi 4+4
 
Joulukuun toivevauvat 2012



Laskettu aika
Nimi.....Ikä.....Mones lapsi.....Sairaala.....Tyttö vai poika

1.12.
juron-jaure.....39.....kolmas.....Tays
Emerentia.....21.....ensimmäinen.....Tays

2.12.
HayLina.....?.....toinen

3.12.
Sofi12.....31.....toinen.....SeKS
Minskis.....27.....ensimmäinen
tytti85.....26.....toinen....Kys

4.12.
Mosmos.....22.....ensimmäinen

5.12.
Wera_.....29.....ensimmäinen

6.12.
Tuittutuire

7.12.
Kultasiipi91.....21.....toinen.....Tays

8.12.
TingaTanga.....27.....kolmas

9.12.
nopnop.....20.....ensimmäinen....OYS

11.12.
Vogue.....?.....toinen

?.12.
Jenksula



Listalle vielä yrittävät:

8.12.
Beibei

21.12.
Toivoliini.....?.....viides

17.12.
Regalo.....29.....ensimmäinen



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Päivityspyynnöt paksulla ja punaisella!
 
Viimeksi muokattu:
Olisi tarjolla tällainen listantynkä mitä voisin toki päivitellä. Harmi vaan, että meidän lista on nyt täällä vasta toisella sivulla, eikä ekassa viestissä, niin kuin fiksuinta olisi... Pärjätäänköhän me nyt kumminkin näin, vai onko jollain ajatuksia miten tän voisi hoitaa "paremmin"?

Urpo-Mosmos 4+4
 
Heissan!

Tulin vaan kuikkaan että tosiaan,täällähän on jo joulukuisten pino! :O :)
Onnea odotukseen ja paaljon tarrasukkia ja vauvaliimaa matkalle mukaan!! :wave:

kaktuspiikki 16+6 syyskuisista

ps.ihana tuo teidän listan kuva! :) :heart:
 
Uskaltauduin nyt kuitenkin rekisteröitymään, vaikka marraskuun 11 viikolla tuulimunakeskenmenoon päättyneen raskauden jälkeen vähän pelottaa että onko tässä taas sama meininki.

Laskujen mukaan laskettu aika olisi ihana isänmaallinen 6.12. ja tein tuon plussatestin keskiviikkona 28.3. Nyt en ole uskaltanut testejä tehdä, teen huomenna aamulla taas. Plussatesti oli haalea, selvästi erotettavissa, mutta ei yhtä tumma kuin kontrolliviiva.

Mitään muita oireita ei ole kuin nännit tosi kipeät. Sen muistan edellisestäkin kerrasta. No joo, oon mä kyllä ollut nyt vähän enemmän herkkis ja kiukkupää. Mutta nääkin on niin sellaisia oireita että sen voi oma psyyke saada aikaan vaan kun niin kovasti raskautta toivoo.

TSEMPPIÄ kaikille teille ja niin, hurjasti onnea <3
 
Onnea mosmosille, sofia12lle ja tuittutuurelle plussasta! Ja paljon tarrasukkia teille!

Ollaan kaikki vielä niin aikasessa vaiheessa, mutta toivotaan että pikkuset pysyy mukana.

Kiitos mosmos listasta. Ihana tuo kuva!

Eli ajattelin kirjata tähän oireita: Rinnat ovat olleet arat jo pari viikkoa, mutten ole huomannut turpoamista. :D Vatsaa nipistelee välillä paljonkin ja pari kertaa on ollut myös menkkamaista vatsakipua.

Laskurin mukaan menossa 3+5, mutta luulen että ovulaatio oli aika aikasessa joten saatetaan elää jo viikkoa 5. :) Sittenpä se ekassa ultrassa selviää.

Millon muuten eka neuvola kannattaa varata? Nyt on vielä sen verran varovainen olo tämän suhteen, etten tiedä milloin sen uskaltaisi varata.
 
Kiitsa kaktuspiikki ja nopnop, pitäähän sitä nyt ottaa ilo irti tästä joulusöpöilystä :D

Mä varasin neuvolan eilen, ja tuntui se kyllä jotenkin ihan hirveän aikaiselta. Pakko se kai vaan on uskaltaa luottaa :) Ehkä olisi hyvä varata heti kun on kuukautiset myöhässä ja testissä plussa. Ite jotenkin pelkäsin, että entä sitten jos meneekin kesken ennen sitä sovittua aikaa... Eihän se kuitenkaan se ajan varaamatta jättäminen sitä tilannetta auta, ja jos menee kesken, se että joutuu yhden neuvola-ajan perumaan on kumminkin pienimpiä sen hetken murheista. Kun ei se etukäteen pelkääminen ja epäröiminen kuitenkaan helpota sitä menetystä jos se kohdalle sattuu, niin eikös olisi paras vaan luottaa että kaikki menee hyvin ja nauttia myös siitä alkuraskaudesta? :)

Mosmos 4+4
 
Onnea kaikille plussanneille! :heart:

Mulla ensimmäiset oireet oli aivan kauhea väsymys, meinasin nukahtaa pystyyn ja sitten mielialat aivan hirveitä. Rikoin oman takalasinikin autosta, kun pimahdin äidille jostain pienestä asiasta :D Sen jälkeen ollut etovaa oloa, huimausta (joka on jo tosin helpottanut), vatsaa nipistellyt aina silloin tällöin ja nyt lähipäivinä tissit tulleet aroiksi.

Lapsen isä yrittää painostaa aborttiin.. :'( Tai no nyt ei ole kuulunut kyllä herrasta pariin päivään mitään. En oikein tiedä, missä vaiheessa mun pitäis ottaa yhteyttä ja pitäiskö mun kuitenkin kertoa sille jotain raskauden etenemisestä? Testeihin en ajatellut sitä pakottaa..

Varailin varhaisultraa jo innoissani, 12.4 pitäisi mennä katsomaan jos siellä näkyisi pieni asukki :)

Tuohon listaan: Ikää täältä löytyy 21v :)
 
Mosmos, hieno lista!! mulle saa päivittää: Sofi12, 31, 2.lapsi, Seks, kumpi vain ;) Mun mielestä voidaan jättää se ihan tuohon ja kun saadaan porukka kasaan aloitetaan vaikka uusi pino, jossa se sitten on ekana viestinä..

Noista oireista, itse joudun käyttämään lugeja vielä monta viikkoa, joten en osaa eritellä, mitä oireita niistä tulee ja mitä tästä tilasta.. Mutta ihan julmettu väsy on!!! Se tosin voi johtua siitäkin, että on ollut rankka työviikko ja mulle iski flunssa/yskä heti plussan jälkeen..

Nonstop, en osaa ainakaan sanoa tuohon neuvolanvaraamiseen, itse "saan" varata vasta, kun tuolla polin varhaisultrassa käyny..

Onnea uusille plussanneille!!

Sofi4+4
 
Viimeksi muokattu:
Heippa. :wave:

Voisin varovaisesti liittyä mukaan. Jo toissapäivänä sain todella haalean haamun ja tänään se olikin jo viiva, vaikka laskettu aika laskureiden mukaan on vasta 11.12. :eek:

Pikkukakkosta odoteltaisiin taas kerran, takana kolme keskenmenoa yksi ennen esikoista ja kaksi esikoisen jälkeen. Eli kattellaa mitä tästä nyt sitten tulee.
 
Mä sain Regalo ensimmäisen haamuni ihan vastaavaan aikaan, ja hienosti se siitä tummui. Viimeisin tulos onkin clearbluen viikkonäytöllisellä digillä saatu "raskaana 2-3 viikkoa" :)

Oireita mulla on ollut vaikka muille jakaa :LOL: Ennen plussaa mä olin ihan varma että olen vain vainoharhainen, kun harvalla kai mitään selkeitä oireita niin pian on. Mulla alkoi etova olo, oksentaminen, alaselkäkivut, makuharhat ja väsymys jo viikko hedelmöitymisen jälkeen. Tähän päivään mennessä oon saanut lisäksi ihan hullua närästystä ja kaasuja (näin kauniisti sanottuna :kieh:), on väsyttänyt ja palellut ja alavatsassa on ollut hassuja tuntemuksia aina esim. kurotellessa tai sängyssä kylkeä kääntäessä. Mun olo on ollut suoraan sanoen niin kamala, että kävi jopa nopeasti toiveissa, etten olisikaan raskaana - sillä nyt kun olen, sehän tarkoittaa että mulla on tätä samaa edessä vielä vaikka kuinka pitkään! Toivon olevani niitä, joilla oireet tulee aikaisin, mutta myös lähtee aikaisin :p

Mosmos 4+4
 
Täällä joutuu vielä viikon jännittämään, en halua ostaa taas testiä "turhaan", MUTTA monsuuni on myöhässä! Jännittävää :) Meillä esikoinen haaveissa.. Laskurin mukaan olisi 8.12 laskettu aika..

Mulla on ollu aivan kauheen hirveitä unia tässä viikon ajan, ehkä kannattais vähä rentoutua...

Onnea kaikille odottaville, teillä on ollut onnea matkassa...
 
Tulipas todella herkistyny olo tästä.. Onko siitä tosiaan jo vuosi, kun ite plussaili?
Paljon onnea ja tsemppiä teille kaikille ja tarrasukkia pienille ihmeille. :heart:

T. kish (joulukuinen 2011) & Sofia-neiti pian 4kk. :heart:
 
Mä laitoin tohon listaan oman kohdan niille, joilla on vielä vähän yritystä ennen kuin voidaan lyödä lukkoon että ootte messissä, ei tule paineita :LOL: Toivotaan et saan teidät Toivoliini ja Beibei laittaa pian muiden joukkoon ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Toivoliini
Heippa, mä voisin varovasti ängetä tänne mukaan. Eli 29v. ja ensimmäistä odottellaan. Keskiviikkona tein positiivisen testin ja viikkoja nyt kasassa kutakuinkin 4+3, laskettu aika nettilaskureiden mukaan 5.12.

Varovaisin mielin vielä olen, takana tammikuun alussa keskeytynyt keskenmeno joka havaittiin np -ultrassa rv 13. Olin käynyt varhaisultrassa rv 8, jolloin kaikki näytti vielä hyvältä ja sydämen sykkeetkin nähtiin tuolloin. Alkio oli kuitenkin kuollut ihan parin päivän sisään tuosta ultrasta...

Eli kovin paljon en vielä uskalla hehkuttaa raskautta vaikka todella onnellinen olen tästä, pelko on silti persiissä koko ajan.

Onnea kaikille muillekin plussanneille ja toivotaan että kaikilla meillä menisi hyvin loppuun asti, joulukuu on oikein hyvä kuukausi syntyä, itsekin joulukuussa synttäripäiviä vietän ;)
 
Minut vois kans siirtää tuonne yrittäjien listalle. Edellisessä kierrossa sain haamuplussan muutama päivä ennen menkkojen alkua ja sit kuitenkin menkat tuli normaalisti ja testi näytti negaa niiden jälkeen.
En siis tällä kertaa nuolaise ennenkuin tipahtaa, yritän pysyä nahoissani ensi viikon loppuun asti ja toivon että silloin saisin tikkuun ihan selkeän plussan :)
 
Tervetuloa Wera. Sepä onkin sopivaa jos saat vaavin samassa kuussa kun itsekkin olet syntynyt. :) Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin.

Pitää kai tuo neuvola-aika uskaltaa ensi viikolla varailla.
Olen testaillut nyt joka päivä keskiviikosta lähtien herkillä (10 mlU/ml) liuskatesteillä ja viiva on selvästi vahvistunut joka päivä. Tänään tein myös vähemmän herkän (20 mlU/ml) puikkotestin ja siihen tuli paaaljon vahvempi viiva kuin nuihin herkkiin. :) Yksi puikko on vielä kaapissa. Teen sen ensiviikolla.
Ajattelin vielä semmosen viikkonäyttösen käydä ostaan... Sitten saa testit riittää. :D

nopnop ja jyvänen 3+5
 
Hei onnea kaikille teille vielä jännittäville ja yrittäville, toivotaan parasta :)
Mulla on oireina ollut jo pahoinvointia/etovaa oloa, väsymys ja alavatsassa kaikenlaisia tuntemuksia. Esikoisesta ei ollut juuri mitään oireita..
En tiedä miten tällä puhelimella pystyy laittaan punasella mutta jos huomaat mosmos niin mulle voi päivittää iäksi 21v ja Tays sairaalaksi. :)
 
Hei, minäkin voisin varovasti liittyä seuraan...
Tänään plussasin, aika monta raskaustestiä on kulunut jo aiemmin kun menkat on
myöhästeleet, mutta tällä kerta tuntemukset olivat sitten oikeassa! :) Rinnat on ollu tosi arat jo reilun viikon, mahallaan on vaikee nukkua ja portaissa kulkea... Alavatsassa myös outoja tuntemuksia, ihan ku menkkakipuja mut vaan joskus liikkuessa tuntuu. Lämmönnousunkin huomasin, normilämpö kun on 36,4 astetta niin nyt on ollut 37,2 kieppeillä jo viikon ajan.

Itse laskurilla laskeskelin että 3.12. ois LA, saa nähdä muuttuuko sitten neuvolakäynnillä. En tiedä missä vaiheessa neuvolaa uskaltais varata, ehkä pitää pari viikkoa katsella miten tää etenee.

Jännää on!
Tällä hetkellä siis 4+5, ja ikää siis 27v, ekaa ooteltu jo kauan ja nyt vihdoin tulossa! :)
 
Mahtavaa tosiaan kun kaikki täällä samassa veneessä.. Niin alkumetrit menossa <3 ja samat jännotyset.
Minulla tosiaan jo kolmas tulossa mutta samat tunteet edellistenkin kanssa :)
Mistä päin suomea te muut joulutähdet ootte??
Mä menin varaamaan itselleni varhaisultran, ens kuun lopussa ja hinta on aika hurrrja 150e :D
Muut menossa varhaisultraan?? :)
Itse laskeskelin että mulla pitäis olla silloin rv 8 jotta ainakin syke näkyis jos on siellä joku pikkarainen :)
Neuvolan varaan varmaan maanantaina.. Haluasin sen mahd kauas, siis sinne ultran jälkeen vasta :p
 
Hmm, meinaat TingaTanga varmaan jo tän kuun lopussa?

Meillä ei taida olla ylimääräistä rahaa varhaisultraan, mennään ihan niillä mitä kunnalta saa. Ekassa neuvolassa ei siis varmaan kunnallisella ultrata? Koskakohan se sitten niillä tehdään?

Ja tosiaan, Lahden suunnalla ollaan tällä hetkellä, mutta ajatuksissa on vähän pyörinyt muutto toiselle paikkakunnalle tässä lähiaikoina. Nähtäväksi jää siis vielä että mikä tulee olemaan synnytyssairaalani....
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä