Joulukuun ruokahaaste

Tervetuloa osallistumaan leikkimieliseen ruoanlaittokilpailuun.

Tämän kuukauden ruokahaasteen aiheena on kylmä kala-annos lisukeruokana. Sellainen joka sopii jouluna, itsenäisyyspäivänä tai uutenavuotena pöytään muiden ruokien/kalaruokien seuraksi. Tai pikkujoulupöytään.

Koska vegaanejakin on olemassa niin ei poissuljeta vaihtoehtoja jotka on tehty caviartista tai vaikka savumarinoidusta porkkanasta tms.




Ruokahaasteen säännöt:

- kokkaa ja kuvaa (tekijä saa olla kuka tahansa samassa taloudessa asuva)
- laita kuva ja resepti tähän ketjuun tämän kuun aikana
- äänestys alkaa tiistaina 2. päivä
19.45 jälkeen ja kestää vuorokauden
- eniten ääniä saanut valitsee uuden raaka-aineen/aiheen
- jos uuden aiheen antanut ei pääse tekemään lauantaina äänestystä niin hän ilmoittaa siitä etukäteen ja joku muu tekee äänestyksen

Kuvan voi helposti liittää puhelimestasi/tietokoneelta palstalle
esim. https://aijaa.com/ kuvapalvelun avulla.
 
Viimeksi muokattu:
Minä tiedän jo mitä teen.😋

Teen joka joulu silli-muna-kerma-majo salaatin.
Se sopii aivan täydellisesti kaikkien laatikoiden kylkeen!❤

Ilman sitä ei meille tule joulua!🤷‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: Rätti Väsynyt
Silli-kerma-muna-majo salaatti!
On aivan parasta jouluisten laatikoiden kylkeen sekä rosollin ja perunoiden seurana!😋

1. Kuori keitetyt munat.
Käytä munaleikkuria kahteen kertaan niin, että ensin muna siipaleiksi yhteen suuntaan ja sitten käännät munan poikittain, jotta saat pienempiä paloja.

2. Tee sillistä munapalan kokoisia paloja ja sekoita joukkoon. Ravintolafile, abban perhesilli tai muu paljon maustettu on paras. Silliä laitetaan maun mukaan. Itse laitan koko purkillisen n. 10-15 munalle, tulee vahvempi maku.

3. Lisätään tavallinen perusmajoneesi (joko itsetehty tai kaupan), ei niin etikkainen. Esim. Kavlin herkkumajo käy hyvin. Sekoita majoneesi hyvin mutta varoen, että munat eivät mene ihan mössöksi.

4. Vatkaa kuohukerma ja sekoita joukkoon varovasti, että munat eivät mene mössöksi.

Vaikea antaa aineksien määriä koska teemme aina eri määrän.
Näette kyllä minkä verran vaatii.
Majoa sen verran että munat ns. kostuvat mutta eivät ui, ja kermaa maun mukaan - kuinka vahvan makuista haluatte.

Koristellaan esim. kapriksilla.



Sitten kokki ottaa tömpsyt!

(jotka mode kaatoi kurkkuunsa?!😱)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rätti Väsynyt
@Rätti Väsynyt osallistutko sääkin.🤩
@-roosaruusa- on minun puolesta
vapautettu koska Epsanjassa voi olla raaka-aineiden kanssa niijjanäi.🤷‍♀️
Mutta toivotaan, että eväät järjestyy.
Entäpä @krut ?

Entäpä vierailija statuksella olevat? Olen varma että teistä löytyy jopa ihan ihka aitoja kokkeja.🤩 Tervetuloa osallistumaan.

Jos ei ihmiset nyt kerkiä niin voidaan koittaa myöhemmin uudelleen.👍
 
Pitää yrittää muistaa kokata jotain :)

@Rätti Väsynyt osallistutko sääkin.🤩
@-roosaruusa- on minun puolesta
vapautettu koska Epsanjassa voi olla raaka-aineiden kanssa niijjanäi.🤷‍♀️
Mutta toivotaan, että eväät järjestyy.
Entäpä @krut ?

Entäpä vierailija statuksella olevat? Olen varma että teistä löytyy jopa ihan ihka aitoja kokkeja.🤩 Tervetuloa osallistumaan.

Jos ei ihmiset nyt kerkiä niin voidaan koittaa myöhemmin uudelleen.👍
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Laitan tänne kuvia matsin jlk. upeista ja aika hauskannäköisistä veden herkuista mitä syyään uuvven vuuen pöyvvässä.😋


Jos ei tule osallistujia niin voidaan toki myös siirtää pidemmälle tuota deadlinea?
Ja tarvittaessa vaihtaa eri ruoaksi, jos tuosta nykyisestä ihmiset eivät innostuneet….🤷‍♀️

Luulisi, että palstalta löytyy ruoanlaittajia, ei kaikki voi syödä pelkkiä eineksiä!🤷‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: Rätti Väsynyt
Mie osallistun tähän, mutta juurikaan kokkailtavaa ei minun sapuskassa ollut, mutta kai se sopii hyvin näin uuteen vuoteen :)

Laitan tänne kuvia matsin jlk. upeista ja aika hauskannäköisistä veden herkuista mitä syyään uuvven vuuen pöyvvässä.😋


Jos ei tule osallistujia niin voidaan toki myös siirtää pidemmälle tuota deadlinea?
Ja tarvittaessa vaihtaa eri ruoaksi, jos tuosta nykyisestä ihmiset eivät innostuneet….🤷‍♀️

Luulisi, että palstalta löytyy ruoanlaittajia, ei kaikki voi syödä pelkkiä eineksiä!🤷‍♀️
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Vaikea lätkämatsi ja seepra järkkäs mun simään kolme maalia sveduille.🙄
Mutta onpas upeaa nyt aloittaa uuden vuoden juhlinta Suomen voittoon Ruotsista, rankkareissa nähtiin mistä kana pissii!🥳🏒❤😍

Raketit paukkuu ja näyttää lumoavalta, täällä jo näköjään aloittivat kuudelta.🤗
Me emme poksauttele ainoatakaan rakettia tänä vuonna. On niin lukuisia koiria jotka pelkäävät! Meidän elukat ovat katollaan tossa omassa punkassa eivätkä välitä mitään. Ovat tottuneet meluun - meillä on aika kova meteli lätkämatsienkin aikana.😬😁 Ei meinannut huudosta tulla loppua kun Nyman kiskas ineen!!!🤪🥳❤


Meidän uuden vuoden ruokatarjoiluja muun muassa:

tässä karuna ilman koristeita yksi osa kavereita:


Silmä kun vältti niin himokas saksikäsi yritti heti astua muhkeaa brassia!😦


Ja sen kaverikin keinui selässä:


Lipsu otti vähän rommitotia ja innostui leikkimään, saa kivittää!😂

Täytyy alkaa laittamaan pöytää juhlakuntoon.🥳

Nyt kaikille, jo tässä vaiheessa, oikein hyvää uutta vuotta 2024!!!🥳

Me aloitetaan bileet NYT!🤪🥳❤
 

Yhteistyössä