Heippa vaan!
Vihdoin minäkin ehdin tänne kirjoittelemaan, lukemassa käynyt kyllä säännöllisesti. Tänään käytiin neuvolassa ja paino oli saatu nousemaan huikeisiin lukemiin 3800 g (syntymäpaino 3070 g).
Täysimetyksellä mennään. 8 vrk:ssa (sitten viime neuvolan) oltiin onnistuttu siis kasvattamaan tyttöä vajaat puoli kiloa :flower: Hän syö ehkä keskimäärin sen kymmenisen kertaa vuorokaudessa.
Yöt on nukuttu kohtalaisen hyvin, tyttö syönyt n. 3-5 h välein. Nukahtaa useimmiten syönnin jälkeen hyvin. Hän nukkuu äitiyspakkauslaatikossa meidän makkarissa. Ilmavaivoja on ollut, ne ilmenevät rauhattomana ähinänä ja vääntelehtimisenä.
Päivällä rytmi hieman vaihtelee, tyttö saattaa olla valveilla pitkiäkin pätkiä, mutta nukkuu myös välillä 3-4 h päikkäreitä - tai sitten välillä vaan torkahtelee hetkeksi...
Ristiäisiä meille ei tule, vaan nimiäiset. Minä kuulun kirkkoon, mutta mies ei. Mieluummin itsekin haluan sellaiset rennot, meidän näköiset pienet juhlat. Päivää ei ole päätetty vielä, eikä kyllä nimeäkään :O Tarjoiluja olen alustavasti jo miettinyt, pitäisi vaan kysellä tarjouksia niistä. Ja kutsuja olen myöskin jo vähän pähkäillyt :heart:
Vaunuttelemassa on käyty joitakin kertoja jo. Vielä en ole nukuttanut päikkäreitä pihalla, ehkä huomenna voisi kokeilla. Kyllä itsekin huomasin, kuinka kunto on romahtanut loppuraskauden aikana! No, pitää alkaa rauhallisesti vaan hinaamaan sitä jälleen ylöspäin.
Raskauskiloista Mullahan tuli n. 15 kg painoa. 2 vko synnytyksen jälkeen (jolloin ekan kerran uskaltauduin vaa'alle) siitä oli 8 kg lähtenyt, mutta nyt 3 vko synnytyksen jälkeen, ei mitään muutosta... Toivottavasti mun paino ei oo nyt jumahtanut tuohon +7 kiloon :| Ihmettelen kyllä, imetyksen kai pitäisi karistaa kiloja tehokkaasti? Eikä tässä kyllä ole ehtinyt mitenkään mässäilemäänkään. Hyvä kun muistaa syödä ja juoda
Niille ketkä ovat siellä
FB-ryhmässä, onko siellä miten paljon porukkaa ja aktiivista keskustelua tähän verrattuna? Itse käyn FB:ssä tosi paljon kyllä, mutta jotenkin tämä nimettömänä kirjoittelu tuntuu luontevammalta.
No onhan tässä jo tekstiä ensimmäiseksi viestiksi, toivottavasti saan aikaiseksi taas pian kirjoitella lisää. Mukavia talvipäiviä teille
Täällä ainakin ihan hurja keli, onneksi ei tarvi nyt tämänpäiväisen neuvolan jälkeen autonrattiin lähipäivinä hypätä! Ensi neuvola onkin nyt sitten vasta parin viikon päästä, jolloin samalla mun jälkitarkastus.
joululahja2011 ja tyttö 22 vrk