***Joulukuun Pikkutontut SYYSKUUSSA***

Moipsista!
Käyn täällä pika kallupin suorittamassa...Onko muilla tämmösiä tuntemuksia?
Eilen ja tänään pikkunen on räpeltänyt koko ajan tuolla alavatsan puolella? Tai tulee siis pieniä hetkiä, ettei sitä tunnu mutta nyt olen varttia vaille kuudesta- kahdeksaan asti tuntenut sellaista hmm...vain hetkittäin taukoavaa pingotusta ja mökeltämistä tuolla alavatsalla?
Tiistaina on neuvola-lekuri ja tarvinee varmaan silloin kysellä mistä on kyse..
Onkohan se sitten sitä, että pikku apinainen on vaan toistaiseksi pukannut itsensä niin alas? Pissallakin on saanut käydä hiukan useammin...

Kahlan ja massussa pingottava pikkuinen 27+4
 
Huomenta!

Kahlan, minulla ollut parin päivän ajan ihan samaa tuntemusta. Eli ei niinkään selviä potkuja enää pitkin vatsaa, vaan sellaista pientä naputusta aivan alhaalla ja tosiaan vessassa saa juosta aivan koko ajan. Viimeisimmässä ultrassa pikkuinen oli jo raivotarjonnassa, mutta liekö nyt sitten kääntynyt? En tiedä..
 
Tuntuiskohan vauvan hikka? Tai sitten pissaiskohan? Onko se sellaista "tärinän" tuntuista/nopeasti useammin peräkkäin nakuttavaa (pissaa) vai tosiaan semmosta yksittäistä nakutusta tasasin välein?(hikka) Mulla tuntuu kans semmonen yksittäistä nakutusta tasasin välein aina kun vauvalla on hikka ja takapuoli tosiaan kans hypähtää toisesta suunnasta aina, kun hikkaa.

ON: Nyt olen tuntenut mahaa tunnustellessa missä vauva makailee. Ja takapuolta kyllä kovasti nostelee vasemmalla puolen kylkeä. Kyllä alkaa huomaamaan, että tila alkaa käydä vauvalla kokoajan pienemmäksi. Huomenna pitkästä aikaa töihin, mitehän sitä jaksaa? EI kyllä olis motivaatiota lainkaan enää. Neuvolalääkäri olisi kans huomenna. Saa nähä mikäs tilanne tuolla alhaalla on...

simuli 28+5
 
Viimeksi muokattu:
Onpa lohdullista kuulla että tuota alhaallaolon ja paineen tunnetta on täällä muillakin ja että se on teillä ennen raskaina olleilla ollut/harmitonta ja normaalia. Mäki oon välillä aina huolestunut kauheesti et mikä ihme on kun on niin kova paine alhaalla että oikein tuntuu kurjalta. Mitään polttoja tai sellaisia ei ole ollut, vaan kovaa painetta just kun nousee ylös esim.sohvalta. Myös pitkän seisomistyöpäivän jälkeen tai sen loppupuolella on sama juttu. Mutta ehkä pikkuinen siellä tosiaan köllii aivan alhaalla ja kun hän ei enää ole ihan niin pikkuinen niin paikat venyy ja paukkuu ;)

Mua itseäni inhottaa kun silloin tällöin hampaita harjatessa tulee verta, ällöä!
Luin kyllä että sekin olis normaalia raskauden aikana mutta inhottavaa silti ja oon pohtinut että voisiko olla ientulehdusta? Muutoin ei kyllä verta tuu kuin harjatessa eikä läheskään aina silloinkaan eikä oo mitään kipuja tms. Mulla tulee aika helposti verta nenästä eli limakalvot ovat "normaalitilassakin" tosi herkät. Onko muilla kokemusta/neuvoja?

Ihanaa sunnuntaita vaavimasuille :heart:
 
Ikenet vuotavat mullakin aina ajoittain. Niin on ollut joka raskaudessa aiemminkin. Ientulehdushan tulee helpommin raskaana ollessa, mutta yleensä kyllä helpottuu raskauden jälkeen (tosin imetyskin voi vielä vaikuttaa).

simuli mulla ainakin tuntuu vauvan hikak sellaisena melko tasaisina nykähdyksinä. Pissaa en ole tässä raskaudessa kunnolla tuntenut, pojan raskaudessa kyllä tunsin selvästi sellaista hassua tärinää :)

Poppeliini ja kolmas muru 29+6 (huomenna jo 3. alkavalle luvulle :O :heart: :whistle: )
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
sunnuntaita...:) täällä yöjuoksut alkaneet oikein kunnolla,nyt parina yönä ,parin tunnin välein vähintään käyn vessassa,kun alkaa supistella vessahädän iskiessä. Oisin jo niin valmis luopumaan tästä vatsasta,kovasti toiveet korkealla ettei tässä 8 vkoa enempää tarvi kärvistellä. Huomenna on pakko soitella terveyskeskukseen kainalosauvoja kun nivuskivut oikealla puolella lantiota on tosi kova ja ei pydty laittaa painoa kunnolla oikealle puolelle.
Painetta alapäässä on täälläkin,suonikohjuja häppäreissä...:headwall: samoin vauva selkeesti työntää itseään jo alaspäin kun tunnen vauvan liikkeet alapäässä...:rolleyes:

että tälläistä tällä kertaa..:headwall:

EevaN ja Pieni 30+2
 
Luulen, että hikan tunnistan, se on tosiaan sellainen tasainen nakutus ja silloin tärähtää koko vatsa. Mutta ihan tuolla häpyluun tuntumissa tuntuu tosiaan sellaista tosi nopeaa naputusta, aivan kuin vauva naputtaisi vasaralla. Liekkö saanut vaikutteita, kun olen itsekin kulkenut puolikesää vasara kädessä :LOL:.
Välillä tuntuu myös sellaista "tärinää" ja enpä tosiaan ole ajatellutkaan, että se voisi olla vauvan pissaa.. mielessä kyllä tosin kävi jokupäivä, että tunne on kuin masussa tulisi kovalla paineella ripulia .. :O

Paineen tunnetta en ole vielä kovin monesti tuntenut, muutaman kerran on seistessä tullut sellainen tosi vahva paineen tunne alavatsaan ja samalla harjoitussuppari, eli maha on mennyt ihan kovaksi. Muutenkin nyt tuntuu noita harjoitussuppareita tulevan jo vähintään kerran päivään.
 
Täällä sama homma, ihan alavatsassa tuntunut sellaisia nykähdyksiä jotka ovat aivan liian nopeita kuitenkin potkuiksi. Ehdin jo vähän hätäillä, mutta onneksi selvisi tämäkin ;) samoin myös vauva viihtyy aika hyvin tuolla alaosassa, kun nousee ylös joutuu hetken olemaan vähän kyyryssä ja odottaa että vauva liikkuisi vähän ylöspäin että saa paineen ja pissahädän lakkaamaan :D nyt on alkanut selkäkipu jo hellittämään kun olin viikon saikulla, mutta uusi ihana vaiva on alkanut. nivusia koskee ihan pirusti, housuja ei saa seisaaltaan jalkaan kun pistää niin paljon, ja tuntuu et olis koko alapää ihan tulessa, kamalaa nukkua. toivottavasti tämäkin vähän hellittäisi. Koiran kanssa lenkkikin on kunnon vaappumista, ja kotona liikkuminen muistuttaa lähinnä 80vuotiaan mummon kävelyä :D ja viikkojakin vasta näin "vähän", odotan innolla loppuraskautta. heh.

en tiiä onko ollut puhetta ennen, mutta oletteko muut jutelleet äitienne kanssa heidän odotuksestaan / synnytyksestä? lueskelin eilen äitini neuvolakorttia, jännä kuinka kaikki kulkee käsikädessä. painon nousu, verenpaineet ja jopa hb on ollut mulla ja äidilläni samaa koko raskauden ajan. äitini oli synnyttänyt veljeäni 4h 45min ja minuu 2h 45 min, eikä ollut yhtinyt saada mitään puudutteita kun oli niin vauhilla alkanut, ja sattunut kuulema aivan vi***ti. mä toivoisin kuitenkin jonkunlaista kivunlievitystä :D eli onko teillä jo lapsen saaneilla ollut samoja kokemuksia synnytyksestä kun äidillänne? :)

ihanaa syksyä kaikille:)

joulumamma ja vauva 26+2
 
Mulla on Kahlan ihan samat tuntemukset välillä, räpeltäminen on hyvin kuvaava sana. Räpellys tuntuu erityisesti duunissa istuessa. Mun tyyppi kääntyy helposti montakin kertaa päivässä ja välttää rt:tä visusti.. Mutta onhan sillä vielä hyvin aikaa asettua menosuuntaan.

Tässä alkaa tosiaan saada tuntumaa mahakkaaseen loppuraskauteen, jalkoja kolottaa, nukkuminen on tuskallista kun pelkästää kylkee kääntääkseen joutuu nouseen järkkäilemään kaikkia niitä miljardia tyynyä uuteen uskoon ja tulee hiki kun laittaa sukat jalkaan. :D Huomenna alkaa äitiysjooga, jospa siellä vähän vetreytyis.
Ja tää hiki ja hengästys! Mulla ei ole oikeesti koskaan kuuma, edes kesähelteillä. Töissäkin meillä on todella kylmä ja mä olen yleensä se joka kaivan viltin ekana esiin, mutta nyt istun teepaidassa kun muut hytisee viluissaan ja lisää vaattetta päälle. Mikä on muuten erittäin hyvä asia, sillä en aio investoida valastakkiin vaan aion pärjätä takki auki ja poncho siinä päällä. Enää pitäis neuloo se poncho..
 
Sid kyseli liikkeistä, mulla siis potkut tuntuu tässä vaiheessa jo kovina ja terävinä, en oo ees nyrkkeilyä huomannut. Näillä viikoilla vauva vielä mahtuu pyörimään hyvin jos niin haluaa joten ihan on mahdollista että muuttaa asentoa vaikka monta kertaa päivässä. Mulla potkut tuntuu nyt, tai edelleen, suoraan alaspäin ja toisinaan potkun välitön seuraus on se että mukula pompauttaa pään suoraan ylös eli periaatteessa kimpoilee pitkin seiniä :D Mutta tosiaan, täällä se napottaa vaan pyllyllään tuolla alhaalla, tai jalat on ainakin tiukasti lähtöluukulla. Ei puhettakaan vieläkään että vaihtaisi tarjontaa parempaan, mutta onhan tota aikaa vielä. Ainiin ja niistä lääkäreistä, onhan sulla Sid ainakin synnytystapa-arvio vähän ennen laskettua aikaa kun oot ekakertalainen. Tai on se mullakin, kun sektiolla syntyi nuo pojat.

Vauva on valunut siis tosi alas ja niitä jomotteluja on ollut mullakin. Tyyny takapuolen alla nukkumaanmennessä on auttanut aina vähäksi aikaa.

Äitin kanssa on juteltu monasti hänen synnytyksistään, tai lähinnä minun syntymästäni. Olen esikoinen ja en TODELLAKAAN halua samanlaista synnytyskokemusta kuin äidillä. Repesi tosi pahasti, tikkejä kolmessa kerroksessa ja rankka synnytys muutenkin kun meinasin kuristua napanuoraan ja happikaapissa olin alkuun. Huh. Toisaalta taas sitten raskaus käsittääkseni meni molemmilla kerroilla hyvin ja vähillä kivuilla ja muilla oireilla, ihan niinkun mullakin on nää molemmat menneet.
 
Täälä kanssa räpellystä mahassa :) Mä kans sitä oon miettiny et mitä siä oikein hommailee kun liikkeet ei oo ollu ny jonkin aikaa enää sellasia potkuja vaan sellasta ihme nopeeta räpellystä. Ehkä outo mielikuva, mut mulle tulee mieleen sellanen kala (mä kun lapsena/nuorena kävin paljon mato-ongella) joka pyristelee koukussa kun sen vetää järvestä kuivalle maalle. Siis poukkoilee ja kääntyilee puolelta toiselle, hyppii ja sätkii. En tiä mistä tollanen mielikuva oikeesti tulikin, mut jotenkin se vain kuvastaa sitä tunnetta.

Petipuuhista piti kommentoida... siis niin IHANAA että täälä on muitakin joilla ei seksiä niin hirmuisesti oo. Mä oon ties kuinka kauan syyllistänyt itteeni kun meillä saattaa mennä pari kolmekin viikkoo ilman mitään vaik mies kyllä osoittaakin kiinnostustaan vähän väliä. Oon aatellu et se on ihan epänormaalia kun tuntuu et ainakin mun kavereista kaikki, joiden kans nyt tällasista puhutaan, harrastaa seksiä suurin piirtein joka toinen päivä. Raskaus sinänsä ei kyllä oo tahtiin juuri tehnyt muutosta, mut ehkä pienoinen "parannus" omiin himoihini on tullut :D eli se ainakin positiivista.

Nyt kaffeelle, väsäsin juuri kääretortun sillä välin kun muu perhe ulkoili pihalla haravoiden ja keräillen tavaroita jo vähän talviteloille.

Muisku rv29+0 poksista!!
 
Tänne ei erikoista, pitkästä aikaa saatiin aikaiseksi käydä miehen kanssa kunnon lenkillä, koirakin sai pitkästä aikaa kunnolla liikuntaa.
Mukava huomata että itsekkin jaksaa ihan reippaasti liikkua, vaikka ei oo paljon tullut liikuttua tässä kesän ja syksyn aikana.

Niin ja tänään poksuu! Oon vissiin nyt kolmannen kolmanneksen alussa?
Neuvolan ohjevihkon mukaan meidän poju on nyt tän viikon aikana 35cm pitkä ja painaa noin 1350g! Siltä kyllä tuntuukin kun se mennä jytkii tuolla!

Susimieli ja Pieni 29+0!
 
heip pitkästä aikaa :)

( . ) Viime yö oli ihan kamala kun vattaa kiristi koko yön eikä mikkään asento tunutnu hyälle lisäksi vaivas kaamee närästys :( Aamulla ärsytti lähtiä töihin ku oli ihan väsyny.

Eilen taas poksu viikot nyt jo 30! hui!!

höyhen ja pikkunen 30+1
 
Pakko tulla hehkuttamaan: Saatiin asunto vihdoin myytyä ja päästään uuteen kotiin 2 viikon päästä lopullisesti. Uusi keittiö, uudet lattiat ja kaikki seinäpinnat meidänlaiset. Olen aivan liekeissä :D Kunhan saadaan kaikki tavarat sinne ja siivottua tämä asunto siistiksi seuraaville niin otan vessan kynsiini ja laitan sen kuntoon ennen vauvan tuloa, mies siis saa hoitaa allaskaapin, uuden altaan ja peilin kiinnityksen- mä muut :)

Eipä tänne muuta ihmeempää, loistava sunnuntai takana uutisten kanssa!!!!
Uuteen kotiin muuttoa odottaen: neljäskö ja pikkuinen 29+2 :heart:
 
Närästyksestä pikaisesti, äsken just luin viikonvaihteen jommasta kummasta iltapäivälehdestä että vasemmalla kyljellä nukkuminen helpottaa närästystä. Tiiä häntä pitääkö paikkansa mutta kaikkea kannattaa kokeilla :)

neljäskö onnea asunnon myynnistä :)
 
neljäskö tosi hieno juttu:)!Onnea paljon:)Ihanaa kun pääsette uuteen kotiin ennen vauvan syntymää:)

Synnytyksistä joo mä oon äitini kanssa jutellut niistä ja sillä on kolme hyvin tavanomaista synnytystä ja minun ylläri syöksysynnytys:)

Vauvan liikkeistä ne on kyllä jo hyvin napakoita ja eilen illalla kun katsoin leffaa niin pitkään vauva riehui oikein kunnolla ja tunsin masun ihon läpi selvästi pieniä teräviä osia:heart:

Vaivoista tää mun selkä on edelleen tosi kipeä ja liikkuminen on kyllä todella hankalaa:/Ois ollut ihana nyt viikonloppuna käydä kävelemässä,mutta käveleminen sattuu kyllä niin paljon ja on hyvin hyvin hidasta ja jokaisen askeleen saa suunnitella etukäteen ettei kyllä pysty lähtemään kävelylle:/No jospa tä tästä alkuviikolla helpottais,toivon mä.

Jaksuja kaikille vaivaisille:hug:

Hormoonit taitaa taas tosissaan heitellä kun oon niin herkällä tuulella että meinaa pillahtaa itkuun ilman syytäkään...

Nukuin tänään kunnon päiväunet kun yöunet on niin huonoja ja kun tää selkäkin on tohjona niin tuntui ettei mitään muutakaan voi tehdä.Selkään se ei kyllä auttanut mutta muuten on parempi olla.
Huomenna pitää soittaa neuvolaan niistä sokeriraistuksen tuloksista,iik!En kyllä haluais edes tietää...

Metsätähti ja pompula 28+4
 
Vauvan liikkeistä:Tämä heppu ainakin nyrkkeilee enemmän kuin potkii! Tuntuu, että yrittää raaputtaa jotain graffitia tuonne lantioluiden sisäpintaan, kun räveltää siellä välillä ihan hirmu pitkiä aikoja.:D

Tarjontaa voi potkujen lisäksi tunnustella mahan päältä kaksin käsin. Raivotarjonnassa matalalla lantiossa tuntuu vauvan pää kovana, tasaisena ja pyöreänä paakkuna. Pylly on sitten suipompi ja epätasaisempi. Tyhjemmän tuntuinen sivu masusta on se, jolla vauvan kädet ja jalat ovat, ja täydempi kylki on vauvan selkäpuoli. Mutta ei sitä aina ole ihan helppo tuntea.

Jälkivuodosta: Ei kai sillä ole väliä, onko synnyttänyt sektiolla vai alakautta? Vuotohan tulee istukan kohdalle jäävästä haavapinnasta, eikä se leikkauksen lopussa kuivaamalla siitä umpeudu kuitenkaan... vai mitä luulisitte? en ole ihan varma, tämä on vaan maalaisjärkeilyä. :)

Onpas väki jo täällä raihnaista! Itsellä on vielä ihan perushyvä olo, vaikka tämä raskaus onkin ollut ensimmäistä hankalampi. Lähinnä vatsan seutu ei tykkää liikunnasta, jossa vatsalihaksia tarvitsee - eli mistä tahansa muusta kuin kävelystä. Kävely kuitenkin tuntuu jopa erittäin hyvälle, kun jumiutuvat liitokset alkavat taas nitisten aueta pitkän istumisen jälkeen! Untakin tarvitsen tavallista enemmän, mutta muuten olo on suhteellisen normaali.

Synnytyksestä ja imetyksestä murehtiminen:
Kukas se miettikään, että pitäisikö sitä murehtia jotenkin enemmän... ei minusta, nauti vaan huolettomasta olosta, kun kerran osaat! Itse ajattelen, että olennaista on, että on riittävästi faktatietoa, sitten lopun voi antaa mennä omalla painollaan ja tilanteen mukaan. Jotenkin oma asenne on sellainen, että synnytys voi mennä niin monella eri tavalla, että en viitsi jotain tiettyä niistä alkaa veivaamaan mielessäni. Ja imetys samoin. Maito nousee kun nousee, vauvan kanssa opetellaan imetystä yhdessä, ja pulmat hoidetaan sitä mukaa jos/kun niitä vastaan tulee.
 
Vai sitä se toi räpellys sitte onki! Täällä ollaanki ihmetelty mitä tuo tärinä on, et onko sillä tosiaan noin nopeet jalat, mutta tähän oliki huomattavasti luonnollisempi selitys:LOL: ja mulla kans tuntemukset enemmän tuolla alakerrassa. öisin kyllä herättää jos ei tykkää kyljen kääntämisestä. Suorastaan ällöttävä tunne ku muljahtaa ihan eri asentoon.

Sokerirasituksesta kärähdettiin täälläki. Paasto oli 4.7 mut se tunnin arvo 10.2 ja vika 7. jotain. No nyt sitte kotona sormenpäät kipeenä pistelty ja arvot ihan normaaleja, olen jopa kokeillu mässäillä makeaa jne. mutta hyvin näyttää pysyvän aisoissa, hyvä niin.

Vatsaa innostuin itekki mittaileen ja n. 119 cm näyttäs, joten ihan hyvänkokonen pallura. Kaverit kovasti yrittää saada potkuja tuntemaan, mutta tää on ujo mies ja heti hiljenee ku oikein yrittää. Sydän äänet tosin hyvin kuulemma bassoilee läpi ku kuuntelee korva mahan päällä :heart:

Närästys ei ole vielä tänne kerinny mutta jo vähän sitä odottelen ku olen katarritki pariin kertaan sairastanu. Hapot nousee korventaan öisin, jos pääsee oikeen ärtymään, mulla ei ole oikeen muu auttanu ku kauravelli tai vastaava. Pääasia että mahahapoilla on ollu töitä, lääkkeet ei tämänkaltasiin vaivoihin ole tepsineet.

Eipä sen kummapia tällä erää. Voitonpuolella jo ollaan..

Bellaella ja Antsa 28+1
 
Joulumamma11 kyseli äidin synnytyskokemuksista verrattuna omiin. Mun äidillä on kaksi keisarileikkausta takana, itsellä kaikki alakautta synnytettyjä. Ollaan kyllä kropaltaankin aivan eri puusta veistettyjä. :)

Swerfiel ihmetteli samaa kuin minä jo jonkin aikaa olen kummastellut, että on paljon kyllä joulukuisilla jo sairaslomia ja pikkukremppoja. Itellä edelleen hyvä olo, ei satu eikä kolota. Ja ihmeen pirteä olo! Rautaa syön edelleen, olisiko sen ansiota... Tosin yöt nukun edelleen hyvin, sekin auttaa. Närästystä mulla ei ole ikinä vielä ollut, paitsi ehkä kerran ekassa raskaudessa! :D
Hengästyn kyllä helposti, liikkuminen varmaan jo hitaampaa, mutta ei kipeetä. Hikoiluttaa ja on kuuma, mitä ei yleensä ole, kun oon sellainen vilukissa normaalisti! :)

Toisestakin sokerirasituksesta sain puhtaat paperit. Ensi viikolla olisi sitten ensimmäinen lääkärikäynti!

Hippuliinu ja Villis 26+5
 
Viimeksi muokattu:
Minäki oon miettiny mitä se räpellys on!! Että eihän vauva kuitenkaan voi niin nopeasti liikkua :D Selvispä sekin!!

swerfiel mullakin kävi mielessä, että ei kai se jälkivuotoon vaikuta onko ollut sektio vai alatiesynnytys!?

Tarjonta tuntuu tämä pikkukaveri vielä pyörivän ympäri tuon tuostakin. Eilenki illalla elokuvaa kattoessa se potki ihan ylös ja sitte ku siirryin sänkyyn, vauva potkikin jo ihan alas.

Synnytyksen ja imetyksen murehtimisesta minä oon ainakin semmonen, että en ossaa oikeestaan ees ressata. Esikonkin kohalla alko jännittämään vasta ku oltiin sairaalan ovella menossa käynnistykseen :D Vähän tiesti nyt on jänskänny, jotta lähteekö tämä itekseen tulemaan vai meneekö taas käynnistykseen asti! Ja imetyskin lähtee sitte sujumaan miten lähtee, sen näkee sitten!

Närästys sitä ei onneks oo ollu vielä kovinkaan paljoa. Muutamana iltana, mutta sekin on helpottanu maitolasillisen jälkeen :)

Synnytyksistä en oo oikeastaan yhtään puhunu äitin kans, mutta tiiän sen että minä ja isoveljet ollaan kai tultu aika normaalisti, sitten pikkusisko 12 vuotta minun jälkeen jouduttiin auttamaan imukupilla ja viimeiseks pikkuveli leikattiin.

Ai juu niistä petipuuhista meillä on ollu ehkä hieman normaalia harvemmin, mutta kuitenkin ihan tarpeeks. Mulla ei ookkaan nyt niin kamalia haluja, niinku esikoista odottaessa oli :D

Oma vointi on ollu hyvä, ei vaivaa selkä, närästys tai muu, ja nukuttuakin saa hyvin. Viime yö tuli kyllä nukuttua aika pätkissä ku tuolle esikolle iski sitten flunssa ja se sitä itki ½-1 tunnin välein, mutta siltikin oon ihmeen virkeä, onneksi!!

Huuto.netistä huusin talvihaalarin vauvalle, ja se oli aivan iiiiihana <3 eihän tässä malttais enää odottaa, että sais sen vauvan jo syliin!!

jonna90 ja pikkukakkonen 29+3 <3
 
Tarjonta tällä hetkellä tuntuu olevan pää alaspäin, mutta vauhtelee koko ajan. :)

Synnytyksistä Oon lueskellu noita mun ja siskon vauvakirjoja, kun meillä ei enään ole äitiä jolta kysyä (kuoli 11 vuotta sit), aika paljon se harmittaa ettei voi jutella omalle äidille näistä asioista. Mutta itse synnytys ei mua pelota vielä ollenkaan. :)

ON: Päivisin on ihan hyvää oloa, mutta illalla alkaa ne menkkajomotukset ja supistukset. Niitä on öisinkin, ei enään pysty nukkumaan kunnolla. Ja vessassa saa juosta parin tunnin välein. Enään n.10 viikkoa siihen et saan vauvan ulos. :) Mun mies haluis uutta vauvaa putkeen heti, mä oon kyllä sitä mieltä että pari vuotta nyt taukoa, kiitos :D

- Sokruli ja pikku tytteli 27+0 -
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia!
tänne ei taasen ihmeempiä.
ihmeen rauhallinen olo,ei paljo jaksa päätänsä vaivata kun vauveli välillä painattaa urakalla alas ym. mut se mikä tässä odotuksessa on ihmeellistä on se ettei ole kuin yhtenä päivänä supistellut ja silloinkin oli kuuma helle päivä ja en ollut muistanut juoda tarpeeksi.

töissä jaksoin viime viikon olla,nyt kokeillaan tätä viikkoa,onneks 3 koulupäivää ja ens viikolla olis työnmerkeissä asukkaani kaupunki kierrosta ja toisena pv virkistyspäivää ym helpottavaa.huh,jaksanut just ja just käydä lukemassa päivityksiänne,mut en ole jaksanut mitään itse kirjoittaa.

MARMAx4 ja jaz 29+0 jos oikein muistan ;)
 

Yhteistyössä