***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

Muiskulle onnea tulevaan! Jännityksellä odotetaan uutisia :)

m0308 Auts! :( Jokohan se sullakin on kohta lähtö edessä?

Hyyppäjäinen sopivan kokoinen vauveli olisi tulossa :) Mie kans toivon, että kun käyn parin viikon päästä ä-polilla kontrollissa, mullakin olisi tuolla alapäässä tapahtunu kunnolla jotain edistystä. On täs monta viikkoa jo kipuiltu. Eilen ja tänään on supistellu ihan kokoajan. Välit vaihtelee 5 min-12 min. Supistukset kestävät n. minuutin kerrallaan. Epäsäännöllistä menoa... Tympäsee! Tää viikko on vaan pidettävä jalat ristissä ettei kuitenkaan vielä syntyis, mies on koko viikon reissussa. Siksi se varmaan nyt supisteleekin tiuhaan ja kipeästi, että saadaan jännitystä elämään. Perjantaina, ku mies on jälleen kotona ni kaikki varmasti lopahtaa... :(
No kuitenkin, siis miekin tosiaan siis toivon, että tosiaan edistystä olis sit tapahtunut paljon, ku meen ä-polille. Mut epäilen suuresti, että mulla on varmaan kans sit jotain ton tyylistä ku sulla, et kohdunkaulaa jäljellä vaikka kuinka ja hiukkasen ehkä paikat pehmentyneet... :(

simuli 36+6
 
m0308: auts!!!!!!! Tsemppiä!!!!!

Garden:
Ihanaa että olette päässeet kotiin ja toiotaan että saatte kotosalla jatkaakin :) Terkkuja pikkuiselle!

simuli pokusuu tyäsiaikaisuutta huomenna, jee! ONNEA :flower:

Miimau&masuasukki 34+6
 
Hilipatuinen meilläkin on farmari ja kun tää juniori syntyy niin ei enään mahduta siihen millään koko porukalla ja haaveena ois joskus hankkia 7 paikkainen auto,mutta ne kyllä valitettavasti maksaa joten pitää tyytyä liikkumaan osissa eli mitään yhteisiä reissuja ei tehdä enään muutaman viikon päästä ja tilanne taitaa pysyä näillä näkymin tälläisenä ainakin muutaman vuoden.

höyhen83 jaksuja:hug:

Susimieli mäkin menen katsomaan twilightia ens viikon lauantaina ja tietysti samalla pitää käydä syömässä hyvin:)
En minäkään oo ihan sisäistänyt että meillä on ihan lähiviikkoina vauva:)

tirppa mukava kuulla että matka meni hyvin:)

millis kyllä minuakin arveluttais jättää lapseni tuollaisen anopin hoiviin.
Ei mullakaan koskaan ennen ole mitään ennakkotuntemuksia ollut kun olen noita kolmea odottanut ja silti ne on tulleet hyvin pikaisesti kun ovat niin päättäneet esikoinen 40+1,kakkonen on tähän asti tehnyt masussa olon ennätyksen ja syntyi vasta 41+3 ja kolmonen tuli 40+3 että yhtään ei voi aavistaa milloin tämä päättää tulla vai antaako lääkäri vauhtia (todennäköisesti).

Muisku kyllä se sitä on:)Zemppiä synnytykseen:)!!!Kuulumisia odotellaan:)!

Poppeliini mustakin tää odotus on mennyt todella hurjaa vauhtia ja siksi en kai oikein sisäistäkkään että ei oo kuukauttakaan kun vauva on sylissä :O

Belleihana meihes selkeästi tarkoitti hyvää mutta ei ollut ajatellut asiaa kunnolla ja loppuun asti:)

Miimau ei me sua tänne yksin jätetä:hug: Mä myös syön niitä,mutta hyvin montaa en kerralla uskalla syödä kun esikoista odottaessa söin niitä yli kilon kerralla ja seuraavana aamuna olin päivystyksessä kun olin saanut niin pahan allergisen reaktion niistä:D:ashamed:

Mango tuo on inhottavaa jos lääkäri lähes työntää asiakkaan pois kun toisella ois vielä kysyttävää eihän se asiakkaan vika ole jos hänellä on kiire ja ajat myöhässä tai muuten vaan huono päivä.Kyllä silti pitäis jaksaa jokaisen asiakkaan kysymyksiin vastata huolellisesti ja antaa asiakkaan rauhassa kysellä kaikki mieltä painavat asiat.:hug:

Lapitar -77 hyvä kun ilmoittauduit:)On varmasti mukava jos pääset vielä työkavereiden kanssa syömään ennen vauvan syntymää ja jos et niin synnytys on oikein hyvä syy jäädä pois:)Mullakin on torstaina neuvola:)

Baarbi mullakin nivusiin koskee varsinkin yöllä kun nousen sängystä vessaan:kieh:

Mies ja esikoinen käy taas vääntöä ihan joka asiasta:kieh:
Mä olen päättänyt tämän viikon pitää lomaa kaikista kotitöistä,kun minunhan oli tarkoitus päästä hetkeksi pois tästä arjenpyörityksestä ennen kuin vauva syntyy mutta se ei nyt onnistukkaan.Niin päätin sitten että vaikka jouduinkin jäämään kotiin ja olemaan lasten kanssa kaikki päivät ja sain heittää hyvästit rauhalle ja pitkään nukkumiselle niin kotihommat päätin jättää suosiolla miehen harteille täksi viikoksi.Kohta mua tarvitaan 24/7 niin mulla pitää olla voimia silloin,nyt voin vielä ottaa rennommin ja jättää hommia tekemättä.
Ihanaa kun tänään pääsee taas saunaan,siellä aina jotenkin rentoutuu ja mielikin parantuu:)
Ihanaa kun viikonloppuna saan alkaa vaihtamaan jouluverhoja ja pikku hiljaa koristelemaan kotia jouluisaksi ja leipoa ensimmäiset tortut ja piparit:)

Metsätähti ja pikkuinen 36+5
 
Hyyppäjäinen sulla on jo hyvänkokoinen vauva vaikka lähtis syntymäänkin:)
Mulla oli noilla viikoilla vielä kypsymättömämpi tilanne.kohdunsuu ei ollut yhtää auki ja se oli vaan aavistuksen pehmeä ja pituuttakin oli vielä 3cm mutta silti vauva tuli vauhdilla rv 40+3

garden hienoa että saitte sentään sängyn lainaksi kotiin.Sellaisesta en oo ennen kuullutkaan vaan kaikki vauvat jotka on saanut sinivalohoitoa ovat joutuneet olemaan sairaalassa.Jospa nyt kuitenkin arvot ois laskeneet ja pääsisitte siitä sängystä eroon.

m0308 AUTS|O Varmasti on sattunut ihan kunnolla ja tosi kipeeltä kyllä kuulostat vieläkin.Voi hyvinkin olla että synnytys on käynnissä kun sulla on muutkin syntyneet ajoissa:)Jännää:)!

simuli kylläpä sulla on myöhään kontrolli äippäpolillä kun voi hyvinkin olla ettet edes ehdi sinne :O Luulis että niitä asioita ois hyvä katsoa jo vähän aikaisemmin...
 
Paljon onnea uusille vauvoille ja onnellisille vanhemmille!!

Aamulla naureskelin lapsille että laskettu päivä on jo ens viikolla:D Nimittäin ens viikon sunnuntaina...:LOL:

Aika on kulunut kauhean nopeasti ja saapa nähdä kuinka lähelle osuu synnytys laskettua aikaa. Nyt se alkaa olla jo päivittäin kuitenkin ajatuksissa. Eilen oltiin sylikummeina ristiäisissä, ja oli hiukan nolo hetki kun pappi pyysi kumartumaan jotta saa kastettua lapsen, ja mä sanoin kaks kertaa sille naama punaisena etten mä pysty. Sitten veli riensi apuun nostamaan maljaa, jotta homma hoitui...:wave:
jälkikäteen pappi pyysi anteeksi ettei "ollut huomannut kriittistä tilaani":LOL: Voitteko uskoa??? Mä olen oikeasti valaan kokoinen, mun masu ei ole mikään pieni sievä pallo.;)

Jennynny ja neljäs 38+1
 
Hyyppäjäinen kyllä munkin laskukaavan mukaan vauva olisi vähän isompi kuin vain 3,5kg la:na.

garden toivottavasti bilit lähtee laskemaan. Kaverilla oli myös kotona lainassa tuollainen valosänky. Se on kyllä totta että vauvoilla jotka syntyy rv35-38 voi helpommin lähteä bilit nousuun ja heillähän se valohoidon rajakin on paaaljon matalampi kuin isommilla viikoilla syntyneillä. Mun esikoinen oli ihan keltainen synnärillä mutta kun syntyi rv 42+ niin ei rajat ylittynyt. Jos olisi syntynyt parikin viikkoa aiemmin niin valoihin olisi joutunut.

Tänään tuli taas osaa limatulpasta veskikäynnin yhteydessä. En kyllä luota vielä ollenkaan sen varaan, koska limatulppaa voi tulla pitkäänkin (parikin viikkoa) ja toisaalta sehän myös uusiutuu ajan kanssa. Huomista äitipolikäyntiä kuitenkin odotellessa :) En tiedä oonko taas opetuspolilla, mutta eipä tuo ronkkiminen haittaa ollenkaan enää näillä viikoilla :D

Poppeliini 38+0
 
Paljon onnea Adalmiina ja Fantaihana:heart:

kävin tänään äitipolilla kokoarviossa. Laskettuun aikaan kaks viikkoo ja pieni oli jo ainaski 3,5kg.. Seuraava aika viikon päähän lasketusta ajasta. Pikkusen hirvittää kuinka isoksi tää kerkeää kasvaa. Kaikki edelliset on käynnistetty laskettuna aikana ku ovat olleet nelikilosia (jonnin verran yli) ja on ollu tekeminen saada sellaiset jötikät ulos. Kaikki vinkit synnytyksen käynnistämiseksi on enemmän ku tervetulleita:D Vauvalla oli kuitenkin kaikki hyvin niin sehän se on pääasia! Ku vaan jaksais vielä vähän. Kovasti supistukset yms. vaivat jo valvottaa.. Toivottavasti saavat jotain aikaseksiki.

Pitäis vissiin alkaa pakkaamaan sairaalakassitki:) Minkälaiset vaatekerrat olette vauvalle pakanneet? Aattelin että täytyy varmaan ottaa melko paljon vaatetta mukaan jos sattuu kovinki kylmä ilma kotiinlähtö päivälle. Onko kellään muuten kokemusta lämpöpusseista?
 
Täällä supistukset kaikkosivat kun lähdin liikenteeseen :kieh:

Poppeliini Multa vois mielihyvin tulla vähän limatulppaa vaikka pitempääkin, kun se kertois paljon enemmän (tai niin mä ainakin kuvittelen =)) lähestyvästä synnytyksesät kuin epämääräiset supistukset :)

m0308 Voi ei... Toivottavasti kipu helpottaa pian :hug:

Tuo sairaalasängyn saaminen kotiin vauvalle onkin tosi hyvä juttu, en oo kanssa sellaisesta aikaisemmin kuullut :)

Etsä voi kamalan iso Jennynny olla jos ei vieras ees sitä huomaa :D

Nyt loppu lastenohjelmat joten paimentaa tenavia...
 
Tänne ei kummempia,edelleen yhdeskoos.
Viime yö suppailtiin jo vähän kovemmin,mut EI MITÄÄN vaikutuksia,eli kanavaa/kaulaa edelleen se 3cm jäljellä(aloin jo miettiin että voikohan tohon vaikuttaa mun leikkausten jäljiltä oleva arpikudos...tiedä häntä..)
Pientä vaaleanpunaista vuotoa tulee,mut ei muuta..4-5cm auki..

Ens ti 29 pv menen sit klo 8 synnärille käynnistykseen oli tilanne sit edennyt tai ei..

On tää ihmeellistä,eka aukee paikat ilman suppareita ja nyt kun on supistellut ei tuo k-kaula häviä mihinkään :( tekee vain kipeää..

Muiskulle onnea koitokseen ja hyviä oloja kaikille!!

MARMAx4 ja täysaikanen kullanmuru :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: NewYork
Hei vaan kaikille!

En olekkaan kirjoitellut täällä sitten ihan alkuraskauden ja lukenutkin aktiivisesti vasta äippälomalle päästyäni.
Onnea kovasti kaikille nyytin syliinsä saanneille ja tsempit juuri työstäville!

Tämä raskaus on ollut mulle aika rankka aina äitiysloman alkuun saakka. Istumatyö ei ollut selälle kovin helppoa ja olin kokoajan väsynyt vaikka nukuinkin ihan hyvin. Lisäksi touhuilut kotona reilu 1,5v esikoisen kanssa. Viimmeisen 1,5kk töissä harkkasuppareita tuli kokoajan (mutta eihän ne mitään tehneet)
Äitiysloman alettua elämä (ja kropan tuntemukset) helpottivat kovasti ja nyt jo melkein nautin tästä raskaana olosta..

Sairaalakassi on täällä kokonaan pakkaamatta, jotenkin tuntuu turhalta kun olen asennoitunut siihen, että tämäkin käynnistettään yliaikaisena niinkuin esikoinenkin.
Erona kylläkin ekaan raskauteen on ollut muutamat kipeät supistukset ja selän jomotukset menneen viikon aikana. Jospa ne oikeasti tekisivätkin jotakin...

Joku kertoili reilu viikko sitten laastin himostaan. Tuollainen voi olla merkki kalkin puutteesta (laasti/ betonihan on suurelta osin kalkkia). Itse ainakin ajattelen, että keho kertoo just tuollaisilla "syömishimoilla" mitä sieltä puuttuu.

Whitney & "pikkusisko" 37+5
 
omasta navasta:
alan jo pikkuhiljaa tottua ajatukseen että menee yli LA. Ke ei siis varmaankaan tuo mitään "vauhtiuutisia". Olisin tosi yllättyny asiasta JOS siellä alakerrassa olis liikennevalo vaihtunu punaisesta keltaiseen tms. Saa sitten lisäaikaa kun tuo hoitoasia on sellainen murheenkryyni mistä tulee takkiin kokoajan. Alkaa vaihtoehdot käymään vähiin, mutta minkäs teet... :(

sitten mua hatuttaa toi äijä... tyyppi pelaa fb:n tyhmää avaruuspeliä niin että alkaa verenpaineet mulla ainakin kiehua. Sen ajan sekin vois auttaa siivoamisessa yms. nii ei! tää paikka näyttää räjähtäneeltä ja mä en todellakaan jaksa siivota yms. masentavaa! tätä se on varmaa kun toinen syntyy.. mä hoidan kaikki - jee!

sellasta itkua täällä taas :)
 
JEEEEE MARMAx4!!! Onnea ja tervemenoa synnärille :flower:

Täällä lantio ja selkäsärky on jo aivan sietämätöntä. Supistuksiakin tuli/tulee 15 min välein. Mutta luulenpa,ettei vielä tartte lähteä mihinkää. Jos huomenna oon vielä näin kipeä,niin sitten ehkä mennään tarkistuttamaan tilanne tai edes hakemaan jotain hoitoa tähän särkyyn.

Huomenna ois kyllä hyvä päivä syntyä, kun on mun omakin syntymäpäivä :D

m0308 & Lenni 36+6 kohtapuolin 37+0 :)
 
MArmalle Onnea matkaan :)

Täällä oli pakko nousta ylös sängystä kun kaiketi supisti (siis hirvee paine alapäässä ja vähän selkäkipee ja maha pinkeenä, kolmas tulossa eikä hajuakaan :LOL: ) kymmenen minsan välein niin kovasti, vessassa tuli limatulppaakkin vähäsen :) Mutta näin pystyssä ei se paine tunnu niin kamalalta... Menis ne vedet niin se olis varma merkki lähtee sairaalaan ja viedä muksut hoitoon, onneks päiväkoti aukeaa vajaan tunnin päästä niin saa ne sinne lykättyä jos tää tästä alkaa oikeesti =)
 
Oi, tonttuja tupsahtelee! Onnea adalmiina ja fantaihana. Varmaan voisi jo onnitella myös muiskua ja marmaakin! :heart:

hyyppäjäinen saitko vastausta, mistä plussat johtuivat?

Nyt on kaikki muut hankinnat vauvalle, paitsi villahaalari jota en vaan löydä mistään! Ottaa niin päähän! :kieh: Luulis tähän vuodenaikaan niitä olevan kaupat pullollaan!?

- Sid ja pikkuPentti 35+3 -
 
Onnea uusille mammoille. Jääköhän tänne ketään joulukuuksi :D
Itsellä ei oikeastaan vieläkään mitään kivuliaita suppareita, mahan kovettumisia vaan sekä jonkinmoista painon tunnetta tuolla alhaalla.
Täällä vielä rempataan ja vaihdetaan osoitetta tämä viikko, onneksi on paljon apulaisia. Aika hölmöltä kyllä tuntuu olla "työnjohtajan tehtävissä", mutta toivottavasti saadaan mukava koti jossa on hyvä pikkuista kasvattaa.

Kairi ja pikkuinen 36+3
 
Marmalle tsempit!

Kylläpä täällä tapahtuu päivittäin, aivan mahtavaa=)

Oma lääkärikäynti takana ja siellä kaikki ok, pelkopoliaikaa ei saanut tämäkään lääkäri aikaistettua joten niillä mennään mitä annettu on. Tosin tämän lääkärin kanssa jutustelukin auttoi purkamaan tilannetta ainakin hetkellisesti. Ja on mulla kuitenkin edes joku aika vaikka se myöhään onkin.

Vauvan painoarvio oli mulla 2,9kg ja eilen viikkoja siis 35+6, laskettuna aikana lääkärin mukaan noin 3,5 kg vaikka mä mieltäisin että 200g per viikko lisää vaualle tekis laskettuun mennes 3,7kg. Niin tai näin niin arvioitahan nämä on jotka voi heittää suuntaan ja toiseen, omalla kohdalla yritän kuitenkin syömiseni katsoa kuntoon etten ainakaan tarpeettomasti vauvaa kasvata, on meinaan hieman tullut herkuteltua:$

Tulinpa siinä sitten samalla kysyneeksi että mitä jalkovälissä näkyy ja ensin ei näkynyt selvästi mitään. Vaihdettiin vähän antiurin paikka niin näkymä oli mitä parahin ja tytöksi lääkäri tulokkaan ennusti:heart: Ihan mielettömän onnellinen olisin moisesta asiasta vaikka tottahan toki viides poikakin olisi ihan yhtä rakastettu:heart: Vaikea vaan tosiaan uskoa neljän pojan jälkeen että tällä kertaa tulisikin tyttö:xmas:

Eli Poppeliini vois päivttää mun kohdalle tyttölupauksen:heart:

äitsy ja muru 36+0
 
Hirmuisesti onnea kaikille jo vauvaantuneille ja tsempit pikkuisia juuri pusertaville!

Melkein tulee pieni kateus kun niin moni on jo pääsemässä synnytyspuuhiin. Toisaalta jos omassa mahassa jotain radikaalia alkais tapahtumaan, niin varmaan iskis pieni paniikki, eihän vauva ole täysiaikainenkaan kuin vasta ensi viikolla. Miehelläkin on tällä viikolla niin paljon töitä, joita olis melkein mahdoton siirrellä ja perua, että nyt ei syntyminen senkään puolesta kävis. Vai päteekö tähän(kin) joku Murphyn laki, että vauvat syntyy aina sinä päivänä, jolloin se ei siis niin millään kävis? :D

Hyvä Sid kun muistutit, ei ole mullakaan villahaalaria vielä vauvalle, äitiyspakkauksen versiokin taisi olla kokoa 70.. Ehkä sitä pärjää ilman? Tai sit pitää vaan ottaa neulontapuikot käteen.

Torstaina on neuvolalääkäri ja ilmeisesti se synnytystapa-arvio. Olispa jo torstai siis, että saisi jonkun arvion lapsen koosta ja saisi tietää onko mitään synnytykseen valmistumista kropassa vielä tapahtunut. Ja pääsis valittamaan kaikkia näitä vaivoja jollekin muullekin kuin miehelle ja omalle äidille, joka ei varmaan jaksais kuunnella raukka enää yhtään. :ashamed:

Eilen soitin neuvolaan kun vauva liikkuu nykyään niin kauheen vähän. Sain liikelaskennassa vaaditun määrän liikkeitä täyteen, mutta siltikään en ole vakuuttunut, että tämä on ihan normaalia. Ehkä pitää vaan hyväksyä, että toisella ei juuri enää tilaa ole ja vaan kiltisti uskoa, että mikään ei ole vialla. Ärsyttävää tämä jatkuva huoli, normaalisti mä en murehdi enkä stresssaa mistään ja nyt on koko ajan sydän jotenkin syrjällään!
 
Äitsy80, mulla sama juttu, itse kun laskee arvion niin saa enemmän, eli laskutapa sairaalassa ei taida olla ihan 200 grammaa per viikko. Ota sitten selvää miten se menee.. :)

Sid84 Ei vastausta kuulunut. Luvattiin soittaa jos jotain häikkää uudessa testissä. Luulen että oli liian naftitesti ensimmäisellä kerralla (lirutin millin purkin pohjalle :D ), varmaan ollut vain yksi plussa.

Metsätähti kiitos tsemppauksesta :)

Yöllä nukuin kun possu ja kipuja ei enää missään, hieman kateellisenä luen kun toiset pääsevät jo tositoimiin.Minua helpottaa se tieto, etteivät päästä tätä raskautta todennäköisesti kauheasti yli, eli saan lähetteen heti takaisin tutkittavaksi kun laskettuaika on takana. Eilen jouduin kyllä kaurapussia laittamaan selälle kun särki niin törkeästi, mutta liittykö se mitenkään mihinkään, sitä en ensikertalaisena tiedä.

Synnytystapa-arviossa minua vähän raivostutti se ultraava lääkäri. Kun yhteistä kieltä ei meinanut löytyä. Kysyin " Onko vauva kiinnittynyt, että tiedän millä tulla sairalaan jos vedet menee" Vastaukseksi sain "Sinä tule tänne jos vesi menee tai supistaa, vesi on lämmintä" jatkoin.. "niin mutta, onko se vauva kiinnittynyt, tiedän että se on oikein päin" Vastaus "ei se ole oikeinpäin, se on siellä väärinpäin ja on hyväasia" ARGHH.. Mies katsoi minua sillä ilmeellä että parempi luovuttaa, ei tule mitään :D

Joten en tiedä vastausta vieläkään.. jos vedet menee taidan soittaa sinne ja kysyä uudestaan.

Tsemppiä kaikille, ei synnyttäville ja synnyttäville :)

Hyyppis + Poju 37+2
 
MARMAx4 hienoa:)!!!!!Zemppiä synnytykseen:)Se on varmasti nopea ja helppo kun olet jo valmiiksi noin auki ja synnytys käynnistyi vesien menolla:)Jännää:)!!!Kohta saadaan taas vauvauutisia:)

Whitney mäkin olen ajatellut samalla lailla:)

kipsukka mulla on vauvalle pitkähihainen body,potkuhousut,kypäräpipo,villapipo,toppatumput ja töppatöppöset sekä toppapuku.Autolla kuitenkin tullaan niin varmasti tarkenee kotiin noissa varusteissa vaikka pakkasta olisi lähemmäs kahtakymmentä vaikka nyt näyttääkin siltä että muutama pakkasaste vaan todennäköisesti on ja nää lumetkin on varmasti sulanut pois.

NewYork:hug:

m0308 hyvää syntymä päivää:)!:flower:

Hilipatuinen oot samanlainen tuossa supistusasiassa kuin minäkin:LOL:

Sid-84 kannattaa kiertää kirpputoreja jos siellä päin niitä on tai sitten sukeltaa huutonettiin,siellä on varmasti.Zemppiä etsintään!

äitsy80 onnea tyttölupauksesta:)

Eilen kävin lenkillä kaverin kanssa piiiitkästä aikaa ja hyvältä tuntui kävellä:)Illalla kävin vielä saunassa rentoutumassa,mutta mulla nuo kaksi ei ainakaan saa mitään tuntemuksia aikaiseksi.Kaikki tuntemukset kun multa aina häviää kun laskettuaika lähestyy.
Vaikka kyllä haluan ehtiä päästä leffaan ja tuhlaamaan veronpalautusrahat sekä pakata joululahjat ennen kuin vauva syntyy.Nyt olen myös sopinut ystävien kanssa treffejä jolloin annan heille samalla joulukortit ja nyt ettei jää sitten antamatta.
Ylihuomenna neuvolaan.

Metsätähti ja pikkuinen 35+6
 
Voi ei Hyyppis ;) Onpa kiva kun ei löydy yhteistä kieltä... heh! Kaverikin oli saanut pari viikkoa sitten arvion että "Sinä olet pussitauti" tarkoittaen että sinulla on mykoplasma...HHAAAAHAHHAA:LOL:

Marmalle paljon onnea ja tsemppiä:) IHANAAAAAAAA!!!!!!!!!!

m0308:lle myös :) Siellä selvästi tapahtuu!!!

Äitsylle ONNEA tyttölupauksesta!!!! Oliko sulla mitään arvauksia/tunetmuksia ennen tuota että kumpi siellä on?

Jäämme siis odottelemaan lisää tonttu-uutisia kun täällä näyttää tosiaan jo niin monella taoahtuvan ihania :xmas:

Nyt tulee taas ensikertalaisen hölmö kysymys mutta tartteeko sairaalakassiin pakata vauvalle vaatteita mukaan(kotiintulovaatteet on turvakaukalon päällä että mies voi sitten hakea ne erikseen)?

Ja toinen hölmö kyssäri että
onko teidän mielestä myöhään kun mulla on synnytystapa-arvio(mm.eka painoarvio)vasta viikoilla 38+2? Itselle tuntuu kauhean myöhältä mutta ehkä se vain on niin että "odottavan aika on pitkä" ;)

Miimau&Masuasukki POKS 35+0 :)
 
Viimeksi muokattu:
neuvolakuulumisia 38+4

painoa tullut 6:ssa päiovässä 1,4,kg...hui kamala. Mut on turvotuskin aika kamalaa...
hemppa 111
paineet aika alhaiset,mutta sehän ei haittaa..:D
Vauva lähtökuopissa ja KIINNITTYNYT,hurraa!!!! eli voidaan alkaa odotelemaan muuttoa lähiaikoina..:D tosin toivon ettei ihan tulisi ennen perjantai-iltapäivää,kun on niin paljon ohjelmaa ettei kerkiä synnyttelemään.

Ennakoivia suppareita on ollut tosi paljon koko viikonlopun,mutta eilen illalla oli toasi hyvä olo pitkästä aikaa ja nukkunutkin olen kaikki vessassa käyntien välit ihan kunnon unta,miten ihanaa..:),vessassa käyn kyllä yössä tunnin,puolentoista välein,mutta tosiaan kerrankin sain nukuttua hyvin kaikki välit.

koti jo valmis vauvaa varten,on levollinen olo..:)

EevaN ja Pieni 38+4
 
Onnea kovasti Fantaihana ja Adalmiina tonttusista!

Ja Marma varmaan menossa perässä. Joku muukin taisi jo lähteä synnärille, tulee tekstiä niin paljon, etten pysy mukana. Mutta kaikille tsemppiä!

Miimau Ei tarvitse ottaa vauvalle kuin kotiinlähtövaatteet. Sairaalassa on vauvalle vaatteita ja vaipat. Ja painoarviosta sen verran, että esimerkiksi minulla ei synnytystapa-arviota ole ollenkaan. Eikä ollut esikoisestakaan. Monella tuo synnytystapa-arvio tehdään ihan normaalillla neuvolalääkärikäynnillä. Kyllä uskon, että ehdit hyvin käymään siellä vielä noilla viikoilla.

Omaan napaan ei kummempaa. Napakoita supistuksia tulee useampi päivässä ja parina yönä on supistellut jo ihan säännöllisestikin, mutta loppuneet sitten. Tämän aamun olen kärsinyt menkkakivuista. Jospa nekin jotain tekisi tuolla alakerrassa. Mielenkiinnolla odotan ensi viikon lääkärineuvolaa. Huomenna ois terkka-neuvola.

Viikonloppureissu meni oikein hyvin. Jaksoin ihan hyvin matkustaa. Torstaina ois lähtö vielä junalla mammalaan tyttöjen kanssa. Sit ois vielä yhdet kaverin vauvasuihkut joulukuun puolivälissä tuolla 200km päässä. Jospa sinnekin vielä sais itsensä hilattua. Junareissu sekin, autolla en uskalla enää lähteä.

Mullekin pidettiin viikonloppuna vauvasuihkut. On kyllä mukava tapa, sain ihania lahjoja ja syötiin hyvin.

Niisku 35+6
 

Yhteistyössä