***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

PrinsessaV mä jouduin nousemaan yöpalalle juurikin neljän aikaan, pakko oli. Uneton yö takana mullakin, maha tuntui hankalalta ja jotenkin ei saanut nukuttua, meenkin tästä nyt takas sänkyyn josko nyt sais nukuttua.

Eilisiltana taas about tunnin supisteli, ei kauheen kipeitä mutta ei selvästi mitään harjoituksia enää! Muutama oli sen verran tiukka että meni varpaatkin kippuraan.
Alkaa pikkuhiljaa hahmottua aavistus siitä mitä synnytys tulee oleen, jaiks.

Ehkä toi iltainen suppailu häiritsi yölläkin, lantiossa oli sellainen kevyt paineen tunne koko yön.

Susimieli ja Pieni 36+3
 
Hmm...Mä en tiedä kuuluuko mulla ne äänet kohdusta...sellasta ns. "loiskumista" ja massun mörinää :D Et kaipa se suht normia on :D

Mä olen kans lueskellu, kun useat täällä vielä kertovat harrastavansa sitä yhtä S-sää :D Meillä ei ole ollut piiiiiiiitkään aikaan mitään sen suuntaista, ei vaan yksinkertaisesti nappaa kumpaakaan! Sen takia odottelen/toivon että paikat paranee suht hyvässä tahdissa synnytyksen jälkeen ja pääsee taas nauttimaan siitäkin läheisyydestä rakkaan kanssa.. :)

Eipä tässä se kummempia...jään vartoilemaan huomista synnytystapa-arviota ,odotuksen ja jännityksen sekaisin tuntein...

Kahlan ja kirppunen 35+0 :xmas::heart:
 
Hei vau, gardenille superisot onnittelut pojan syntymän johdosta!! :heart: Tuliskohan tän päivän aikana lisää iloisia uutisia..?!

Ja Muiskulle tosi paljon voimia! Toivotaan, että vauvalla on kaikki kunnossa ja kyseessä olis vaan mittausvirhe. Mä varmaan menisin käymään yksityisellä, jos ei ton enempää apua ja tukea voi julkiselta saada!

Silona 35+3
 
Ai hurjaaa!! garden ihan hirveästi onnea pienestä pojasta!!!!:heart: :flower:

Johan tässä alkaa itteäkin jännittämään, että millon lähtö tulee! Vaikkei tänne kyllä mitään kummempia kuulu.. Sitä mahdollista raskausmyrkytystä on seurailtu, mutta ne oireet meni melkeen sen äitipolikäynnin mukana pois. Haalealla plussalla on proteiinit ollu, mutta mahakipu poissa ja paineet normaalit. Olis kuulemma voinu kaikki se johtua vauvan hankalasta asennosta, ja luulen kyllä itekki niin!
Ainuttakaan kipeää supistusta ole täällä tuntunu, ja yötkin oon saanu nukuttua aika hyvin. Joka kyljenkäännöllä selkä paukahtaa mahottomasti ja viime yönä vessaan noustessa mietin hetken, että kuuluko se paukahus nyt selästä vai menikö veet. No.. selkähän se vain oli! Ihan syvä sinänsä, en minä ihan vielä oo valmis synnyttämään, ainakin pari viikkoa saisi kölliä vielä masussa!

Meijän esikko 1v 4kk on oppinu sanomaan ''äiti'' ja mun sydän meinaa sulaa niillä jokaisella miljoonalla kerralla, minkä se kerkeää päivässä sitä hokemaan :p :heart:

ei tänne siis tällä kertaa muuta...

jonna90 ja pikkukakkonen 36+5 :)
 
Garden Onnea pojasta. :) :heart:

Täälläkin ilmottautuu yks yö valvoja lisää, aivan kauheita särkyjä on koko ajan, öisin närästää koko ajan ja pari kertaa pitää herätä syömään. :|

- Sokruli ja pikku neiti 34+2 -
 
Onnea garden :heart: Johan alkoi taas tuntua konkreettisemmalta tämä omakin odotus kun ensimmäinen pienokainen on saatu maailmaan :)

Ja sitten omaan napaan. Eilen alkoi supistella normaalia enemmän, ja jatkui tänään heti aamusta, nyt kun tässä on hereillä oltu pari tuntia niin on tullut jo useampi suht napakka supistus. En vielä ole laskenut tai kellottanut mutta enemmän niitä on tullut kuin yleensä. Tähän asti on alkanut vasta joskus iltapäivän puolella supistella kun on päivän touhunnut. Onneksi huomenna on se lääkäri mutta kylläpä hermostuttaa että se vauva nyt jo haluaa tulla. Eilen kyllä tein aika paljon noita kotihommia ja siihen päälle vielä taistelin tuon toisen kundin kanssa, alkaa olla tosi kova uhma päällä. Vielä tuo saisi pari viikkoa ainakin olla yksiössään kasvamassa, vaikka johan se varmasti on isompi kuin pojat syntyessään. Hui. Kuolemanpelko on väistynyt toistaiseksi taka-alalle ennenaikaisen synnytyksen/sektion pelon tieltä :D

Tirppa ja viikkoja kasassa 34+4?
 
Tosi suuret onnittelut Gardenille :flower: :heart:.

Meillä mies on tämän viikon saikulla, harmi vaan, ettei pysty paljoa tekemään mitään, kun selkä meni. Mukavaa kuitenkin, että on seuraa viikolla.

Eipä oikeastaan muuta. Nyt täälläkin ollaan täysaikaisia.

Lapitar ja kaveri 37+0
 
Tosi paljon onnea Garden pojasta! Melko lailla puskista tuli tuo =) Synnytyskertomusta odotellen....

Adalmiinalla on kyllä jokseenkin pitkä vauvan haku reissu takana. Oiskohan nyt jo nyytti kainalossa? Mäkin muistan tuon odotuksen, kun jotenkin sitä kait aatteli, että kun käynnistetään niin käynnistyy kans. Mua ei kylläkään tarvinnut kuin vuorokauden käynnistellä, mutta siinäkin oli jo puolet liikaa :) Kuopushan käynnistyikin sitten kolmessa vartissa ekasta tabusta. Tokihan mä olin jo pitkälti yliajalla, joten ehkä paikat oli valmiimpia.

Muillakin alkaa olla jo toinen jalka synnärin oven välissä. Itsellä tuntuu vielä melko kaukaiselta synnytys, vaikka kunnon suppareitakin on alkanut tulla. Mutta tiedän olla innostumatta niistä, kun niitä on aiemmissakin raskauksissa ollut ja silti on menty yliajalle. Kyllähän se tietty alkaa potuttaa, ettei oma synnytys ala, varsinkin kun joulutonttuja alkaa jo syntyä sinne tänne. Mutta yrittäkäähän nyt malttaa ainakin sinne 37+ viikoille, kun onhan se kuitenkin aika monella masukin parempi olla masussa vielä :) Ei muuten, mutta tulee niin armottoman pitkä odotus, jos jo 34+ viikoilta alkaa odottelemaan synnytystä ja kun fakta kuitenkin on, että useimmat vauvat syntyy lasketun ajan tienoilla.

Sairaalakassiin olen jo heitellyt kaikenlaista ja kotiintulovaatteet vauvalle pakattu ja laitettu valmiiksi turvakaukaloon odottelemaan.

(.)
Supparit alkaa olla jo napakoita. Hyvä juttu! Valmistelee ehkä paikkoja tulevaan. Eilen nukkumaan mennessä tuli jo tasaseen ja säännöllisesti noin tunnin ajan, mutta lopahtivat sitten, onneksi! Viime yö meni täälläkin harakoille, kun esikoinen oli illan kuumeessa ja puolilta öin sitten oksensikin. Onneksi vain kerran, mutta jotenkin sitä sitten puolella korvalla koko ajan kuunteli, että tuleeko lisää. Kuopus päätti sitten herätä viideltä, vaikka nukahtikin mun syliin sohvalle sitten vielä ja nukkui kahdeksaan niin eipä siinä itse viiden jälkeen saanut kuin hetkittäin torkuttua. Nyt tietty molemmat lapset kotona, kun eihän niitä päiväkotiin voinut laittaa. Virtaa kyllä tuntuu olevan molemmilla ihan riittämiin, joten huomenna onneks taas saavat mennä päiväkotiin. Itse oon jo ihan tsippi ja väsynyt. Ehkäpä esikko antaa mun ottaa torkut, kun saan kuopuksen päikkäreille.

Viikonlopun vietänkin ystävän luona pikkujoulujen merkeissä. Ja ens viikolla pitäis vielä junalla puksuttaa tyttöjen kanssa mammalaan 200km päähän. Sitten ajattelin rauhoittaa menot ja nautiskella loppuajan. Tai nautiskella ja nautiskella, tytöt otan päiväkodista pois joulukuun alusta, joten menoa ja meininkiä todennäköisesti riittää sen jälkeen.

Kyllä täällä palstalla tulee käytyä nyt huomattavasti useammin kuin aiemmin. Niin on jo jännät paikat monella! Toivoisin kuitenkin, että suurella osalla vauvelit pysyvät vielä tovin masussa :)

Niisku ja Veikka 35+0
 
Paljon onnea Garden :flower:

Mä en oo onneksi kuin illalla uneton siihenkin auttaa yleensä, että rupean sängyssä lukemaan kirjaa niin johan se uni tulee niin, että nukun yleensä kirjan päällä tai jotain vastaavaa :) En edes muista koska olisin mennyt nukkkumaan silleen, että olisin sammuttanut valot ja vaan ruvennut nukkumaan :)

3:sta ässästä on ollut puhetta. Meillä se taitaa olla 1-2 krt/vko osastoa sitä yleensä kivointa, vaikka kyllä se sauna taitaa homman hankaluuden/omien halujen takia olla tällä hetkellä kivempaa :whistle: Siivousta en oo tosiaan tehnyt pitkään aikaan, mutta sohvaperunana on kyllä tultu oltua sitäkin enemmän :LOL:

Meillä pienemmällä lämpöä ja oli toooosi kiukkunen aamulla ennen kuin annoin särkylääkettä, liekkö korvat sitten putkista huolimatta kipeät vaiko kurkku... Nyt kuitenkin syönyt kokonaisen laatikon maksalaatikkoa :)O ) ja on suht hyvän tuulinen, kuhan menisi vielä kiltistä päikkäreille...

Neuvolassa käyty ja kaikki ihan ok. Vauva laskeutunut, kävelylenkkejä suositteli terkkari ja vähän välipaloja (terveellisiä sellaisia) lisää kun mä saatan syödä aamulla pari leipää, lounaaksi suklaalevyn tai leipiä ja illalla ruoan kun oon muksuille ja miehelle tehnyt ruoan...

Hilipatuinen ja Silmukka rv 37+2
 
Onnea garden pienestä pojasta :heart:

Onkohan myös Fantaihana jo vauvanhakureissulla, kun ei ole tainnut pariin päivään mitään kirjoitella...? Ja eiköhän se Adalmiinankin vauva kohta ole maailmassa (jollei jo siis ole) tavalla tai toisella.

Kyllähän tässä itsekin väkisinkin muuttuu jo kärsimättömäksi, vaikka ei oma aika vielä olekaan.

miira
 
Iiks, onnea Garden ja tonttupoika!! :heart:

Täälläkin neuvola tänään. Saa nähdä miten päin vauva pötköttelee, sen verran outoon paikkaan tuli iskuja eilen illalla että en varmuudella tiedä miten päin tuo on? Ja piti sen verran kovaa menoa mahassa että pelkäsin lapsivesien kohta menevän!! :LOL: No, ei menny, ei...

Olen maanantaina menossa äippäpolille synnytystapa-arvioon ja mahdolliseen sikiön ulkokäännökseen, jaiks, mut toiveet korkeella että hän ei ole enää perätilassa! Onko kellään koitettu kääntää vauvaa masussa??? Tuonne mennessä pitää olla syömättä+juomatta 6h, koska on periaatteessa riski komplikaatioille, ts. että jos vauvalle käy jotain, sydänäänet heikkenee tms, päädytään sektioon hetipaikalla??!! jaiks! Mutta siis vaikka liikkuvainen tapaus on tuo vauva, niin en pelkää tulevaa, koska uskon että ei ole perätilassa enää, toki voi kääntyä tässä ennen maanantaitakin...

Sairaalakassin sisältöä alettu kasaamaan kokoon.. Varsinainen sopivan kokoinen kassi puuttuu kyllä?! Vauvalle katsoin myös mahdolliset kotiutumisvaatteet, muutama vaihtoehto kyllä., ja että kuinka monta kerrosta täytyy pukea, on hämärän peitossa! :)

Kohdun ääniä olen myös kuulostellut ja ihmetellyt..

Vauvan nimistä, meillähän oli pojalla huippunimi, mutta mies keksi uuden ja sekin on kiva :heart: Mies haluisi että pojan toinen nimi olisi mun isän nimi, ja se ei oikein sovellu tuon meidän ekan vaihtoehdon kaveriksi. Minähän vähän tyttöä veikkailen, joten saa nähdä jääkö pojan nimet kokonaan käyttämättä.

Poika on nyt ollut hoidossa joitan päiviä viikossa. Tänään oli niiiin vaikee aamu, että ei kyllä meinannu onnistua hoitoon lähtö sitten millään. Mutta näin vaan lähdettiin ja viihtyyhän se siellä kun saa lasten kanssa touhuta. Kävi vain mielessä että ei lähetä yhtään mihinkään kun kerta itse oon kotona niin onko pakko!?! :)

Lisää tonttu-uutisia odotellessa.. Suuren suuret tsempit loppurutistuksiin, ja varsinkin adalmiina ja kumppanit joita vauva antaa odottaa oikein urakalla!! Pian se odotus palkitaan!

miida ja pallero 36+4
 
Hyvää huomenta!

Mä oon saanut ihan hyvin vielä nukuttua. Normisti vessassa pitää käydä vaan kerran yössä, mutta viime yömä joutui käymään muutaman kerran. Hyvän nukkuma-asennon löytäminen on kyllä hankaloitunut. Nytkin oli kädet ihan puutuneet aamulla. Mutta silti pirteä olo, etenkin kun tänään päästään tutustumaan synnärille :)!

Adalminalle & kishille jaksamisia sinne laitokselle!

Lumine kyseli selällään nukkumisesta. Se on varmaan ihan yksilöllistä painaako vauva vai ei. Itse olen vielä jonkin verran nukkunut selälläni, eikä ole tullut huono olo. Eräs kätilö sanoi, että voi ihan hyvin nukkua selällään niin kauan kun se tuntuu itsestä hyvälle, eikä sitä tule myöskään säikähtää jos herää yöllä selinmakuulta. En ole itse kuullut, että olisi joku virallinen viikkosuositus..?

Gardenille hurjasti onnea ensimmäisestä pikkutontusta!

Muiskulle jaksamisia! Toivon kovasti, että vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin. Itsekin menisin varmaan yksityiselle tuplatsekkaamaan tilanteen.

Joululahja2011 35+6
 
Moikat!

En ole kerinnyt juttuja nyt lukemaan, mutta pakko laittaa tietty
ONNITTELUT GARDENILLE JA POJALLE!!!! :flower: :heart:

En olekaan siis piiiitkään aikaan käynyt palstalla... Edes lukemassa... : / On ollut muka niin paljon tekemistä. Ja onkin...
Olen neulonut, virkannut, ommellut ja askarrellut. Kaikkee pientä vauvalle ja vähän muutenkin.
On myssy, tossut ja lapaset, neulehaalari ja -takki, kokoamisen alla oleva palavirkattu päiväpeitto, pussilakanoita ja tyynyliinoja, pari muovifroteealustaa hoitopöydälle, leikkimatto, kaksi kapaloa/uniliinaa... Ja oiskohan vielä jotain muuta... Niin, joulukortit, kerrankin jo hyvissä ajoin valmiina! Siinä ne nyt tais olla tärkeimmät! :D

Voi kunpa itsekin pääsisi pian synnytyksen kanssa tositoimiin! Täällä ei esimerkiksi juuri nukuta enää... Viime yönä hereillä vielä klo 5.15. |O Turvotus särkee niveliä ja kengät ei enää juuri mene jalkaan.

SariP ja Poju 37+5
 

Yhteistyössä