***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Houhou!! Täällä huutelee yksi melkein valmis- tonttupakkaus :)

Tulin kurkkimaan ketjuanne jo aikaisemmin ja nyt ajattelin että josko hyväksyisitte vielä lisää tonttuilijoita joukkoonne? :) :ashamed:
Aikaisemmin keskustelin samassa tilassa olevien kanssa toisella foorumilla joka kaatui sitten alkuviikolla ja olo on ollut sen jälkeen aika orpo :(
joten täällä kaipaillaan joulumammojen kuulumisia :)

Meillä LA 8.12 ja synnytyssairaalana VAS. Ja jos viikonloppuna käynnistyy niin suuntana TAYS. Poikatonttua, esikoista odotellaan saapuvaksi :heart:
Äippäpolikäynti oli rv 37+1 eli tasan kaks viikkoa sitten. Paikat oli jo silloin kypsät, eli kanava oli hävinnyt ja kohdunsuu auki :whistle: Silloin sanottiin että lähtö saattaa tulla koska vain mutta täällä vielä ollaan ihan hyvissä ruumiin ja sielun voimissa. Peittoja ollaan heiluteltu yhtä ahkeraan ku ennenkin mutta ei se täällä ainakaan paikkojen kypsymisestä huolimatta ole saanut aikaiseksi synnärille lähtöä :D
Tiistain neuvolassa jäbä oli laskeutunut lähtökuoppiinsa ja pää oli nyt kunnolla kiinnittynyt. Eli nyt vaan oikeasti odotetaan sitä lähtöhetkeä. Jos nyt viikonlopun sais olla vielä rauhassa, nuhaa parannellen ja halu päästä Vammalaan synnyttämään on suuri, eli synnytys ens viikkoon, kiitos :D

Täälläkin oli jo joulukuisia vauvautuneita, Suuren Suuret onnittelut pikkutontuista <3
 
Mukavaa perjantaita kaikille!
Onnittelut tetkulle :heart:
Tervetuloa Hiny ja Tuutikki_!!
Eilen suppareita tuli yhteesä 17 kipaletta :D ei kivuliaita mut ois toiveissa et ne jotai tuol tekis! Kaikki ässätkii oli käytössä eilen :p 3 kpl noista suppareista tuli saunassa. Yöllä jotai juilintaa mut ei muuta. Suppareita ootellessa :popcorn:
Mitähä sitä tänään puuhailis..pienoinen väsymys. Eilen ku pääsin pötkölleen ni kyl nukahinkii melekeistä heti. Ja ihanaa ku ei oo nyt nii paljoo närästäny. Veskissä pitää edelleen yöllä käyvvä muutomaan kertaan.
Kuinkaha moni tonttu tänään tupsahtaa maalimaan =)

~ Marsu ja siskit 5v1kk ja 2v8kk + masu-asukki 39+2 ~
 
Viimeksi muokattu:
Viimeyöstä sitten kun mua lopulta alkoi nukuttamaan, alkoi kohtu kipristelemään, niitä tuttuja kivuttomia (ja pitkiä!) suppareita, mutta alkoi siinä paikat kipeytymään lopussa kun supistukset selvästi survoi poikaa alemmas. Nyt särkee hienoisesti häpyluuta.

Vauvan syntymistä ennen laskettua aikaa ennustettiin meillekkin kun oli niin aikaisin jo laskeutunut ja kiinni, noh, tässä sitä vieläkin ollaan, sunnuntaina alkaa viikko 40.. :D Ehkä siksi olen niin kärsimätön ollut kun olen toivonut että syntyis kans hieman ennen, mutta niin se vaan antaa odottaa itseään.

Innostuin hieman tosta ajatuksesta että vauvan pään voisi tuolta alhaalta tuntea, tekisi mieli kokeilla mutta ei uskalla nyt viikonlopun aikana ettei ukko tiedä, siihen loppu väheinenkin tapahtuma tuolla tietyllä rintamalla.. Se nyt jo mitetti että sitten kun kohdunkaula lyhenee niin alkaa olla kiusallisen lähellä vauvan pää :D Hitsi kun sillä on pitkä viikonloppu, on maanantain ja tiistain kans vapaalla. Noh, saattaahan siinä niin onnekkaasti käydä että tää haluaisi vaikka ulos niin pääsisi tota päätä katselemaan ihan sellaisenaan.

Tervetuloa Hiny ja Tuutikki, tänne mahtuu!

Monella on ollut kunnon supistuksia, niitä odotellessa! Tosin ihan hyvä kun ei nyt kauheena oo vaivaa, jaksaa lähteä joululahjoja ostamaan (tosin taustalla huonosti nukuttu yö ja kestopissatus kun vauva on niin alhaalla, saa nähdä kauanko ollaan..) Veronpalautukset tuli tänään, yllätti iloisesti kun olin muistanut summan väärin ja rahaa tulikin tuplasti! :)

Nyt kaupungille ennen kuin väsy iskee!

Susimieli ja Pieni 38+5
 
Onnea jälleen vauvan saaneille!

Mihin mun supistukset ovat kadonneet?!? Oliko Susimielellä sama tilanne? Vielä pari viikkoa sitten tuli harkkasuppareita vähän väliä ja pienikin rasitus sai mahan kivikovaksi, varsinkin iltaisin ja aamuisin supistukset olivat jo ihan tuntuvia. Ja nyt ei sitten niin mitään! Ihan sama mitä tekee, huomattavin vaikutus tuntuis olevan, että vauvalle tulee hikka. :mad:

Mun äiti on lähdössä ensi viikolla 500 km päähän papan 90-vuotissynttäreille, joten reissuun menee useampi päivä. Totesin siihen, että toivottovasti vauva ei synny just silloin, niin se vastas, että ei kai häntä siihen tarvita. No ei tarvita v***u ei, mutta että otti päähän!
Varsinkin kun en nyt todellakaan toivo taikka ehdota, että ei menisi, 90 vuotta on kunnioitettava ikä ja tilaisuus papalle varmasti todella tärkeä. Siitä ei nyt todellakaan ollut kysymys, mutta onko liikaa oletettu, että haluis vaikka nähdä ensimmäisen lapsenlapsensa mahdollisimman pian sen synnyttyä? :kieh:
En sille sanonut mitään, mutta pakko oli vähän täällä avautua. :) Mun äiti on oikeesti ihana, vaikkakin naisena jotenkin miljoona kertaa modernimpi kuin tyttärensä ja mummina varmasti vähän erilainen kuin muiden mummit. :) Sitä paitsi sain siltä aivan ihanan synttärilahjan jo ennakkoon eilen, sellaisen johon tiedän, että sillä ei olisi edes oikeasti varaa, mutta josta mä olen jo kauan haaveillut. :heart:

En ole vieläkään saanut aikaiseksi ommella äityispakkauslootaan reunapehmusteita. Saas nähdä saankokaan.. Millä muut ovat pienentäneet pinnasänkyä vastasyntyneelle sopivammaksi?
Meille tulee pinnikseen vielä kansi, ettei kissat pääse sinne vauvan kanssa pötköttämään. Isä on tehnyt ihan superhienon ja siistin.

Mä taidan olla muutamalle just se ankee kadonnut kaveri. :ashamed: En todellakaan ole mitään pahaa tarkoittanut ja tähän saakka olen kuvitellut, että elämäntilanteet vain ovat kuljettaneet meitä erilleen ja mahdollisesti kuljettavat taas jossain vaiheessa yhteen, mutta teidän juttuja lukiessa olen alkanut miettiä, että ehkäpä se ei menekään niin ja tunne ei ole molemminpuolinen. :ashamed:
Taidan tänään laittaa muutaman anteeksipyyntömeilin, olen kertakaikkiaan selityksen velkaa, koska ketään en ole todellakaan halunnut hylätä taikka yksinäiseksi saatta! Ehkä väärinkäsitykset voi vielä korjata.
Itse en muuten puhu raskaudesta tai mitään vauvajuttuja kavereille, joilla ei lapsia ole. Vain kysyttäessä kerron, jotkut eivät tosiaan koskaan kysy mitään ja se on musta ihan ok.

Neuvolassa kannattaa puhua yksinäisyydestä, terkat nimittäin auttavat löytämään tukiverkostoa. Kaverini muutti juuri ennen esikoisensa syntymää ihan pienelle paikkakunnalle tosi kauas, josta ei tuntenut ketään ja sillä oli tosi kurjaa synnytyksen jälkeen ihan yksin. Neuvolasta kertoivat kaverini tilanteesta muutamalle suunnilleen saman ikäisen lapsen äidille ja kysyivät voisivatko he tälle soitella ja sitä kautta löytyi ystäviä samassa elämäntilanteessa.
Jos joku on kovin yksinäisen ja vailla juttuseuraa Helsingissä, niin mulla on ainakin aikaa päivisin keskustassa nähdä.
 
Huomenta mammat, tulin tuolta kesäkuisista tänne käväsemään :wave:

Ajattelin nyt laittaa tänne linkin minkä kautta voitte liittyä buzzadoreiksi
Eli itse olen ollu siellä jo esikoisen odotusajoista ja päässyt mukaan moneen kampanjaan.
Tässä on ideana se että he aina hakevat tiettyyn kohderyhmään kuuluvia henkilöitä tällähetkellä varsinkin raskaana olevia ja pienten lasten (1.1.2011-31.12.2011) äitejä sekä teinejä (1994-1997)
Valituille lähetetään jotain tuotteita kotiin joita saa testata ILMAISEKSI ja niitä pitää jakaa myös kavereille ja ainoa asia mitä pitää tehdä on raportoida kampanjan jälkeen omat ja kaverien mielipiteet.

Itse olen päässyt mm. seuraaviin kampanjoihin: vauvanhedelmäsoseet ja lasten "smoothie"juomat, pepsodent white now, pakastepizzat yms.

Nykyään heillä on mahdollisuus myös päästä osallistumaan maksullisiin kampanjoihin jos itse haluaa. Itse en ole näihin osallistunut.
Eli jos te kuulutte kohderyhmään niin he lähettävät teille spostia ja saatte itse päättää osallistutteko vai ette

Tämä ei siis velvoita teitä mihinkään, teillä on vaan mahdollisuus päästä ensimmäisten joukossa kokeilemaan kaikkia kivoja juttuja :)

Jos kiinnostuitte niin liittykää tämän linkin kautta niin minä saan siitä värväämispisteitä ;)

Startpage | Buzzador

ninanina + pompula 13+3 :heart:
 
Huomenta vaan minunkin puolestani! Tai päiväähän tämä jo kohta on...

Tervetuloa uusille, tottakai tässäkin vaiheessa vielä tänne mahtuu mukaan :) Ja onnittelut tetkulle!

Buzzadorina olen itsekin ollut jo useamman vuoden, suosittelen kyllä lämpimästi uusille! Toivottavasti itsekin pääsis mukaan vauva-aiheisiin kamppiksiin!

Sain vihdoin tänään postissa Ebaysta ostamani Mamas&Papasin reunapehmusteen, se on aivan ihana! Nyt se on tuolla pesukoneessa jo pyörimässä, joten pääsen asentelemaan sen viikonlopun aikana. Muuten lastenhuone alkaa olla jo kohtuuvalmis, pientä siivousta vailla yhä.

Nyt juuri supistaa, mutta muuten tässä on ollut takana jo monta supistuksetonta päivää. Mutta sunnuntaina ja maanantaina supisteli kyllä pitkin päivää. Sellasia suurimmaks osaks ihan kivuttomia, jotkut vähän nipisti massua.

Mä vähän luulen, että meidän tonttu ei synny ennen laskettua aikaa (johon nyt siis enää 13 päivää). Neuvolan täti sanoi, ettei tytsy ole laskeutunut. Mutta olikohan siitä puhe, että monilla ensisynnyttäjillä vauva ei välttämättä laskeudukaan? Pitänee kuitenkin testata mammajoogan kyykkyä ;) Kohdunsuun tilanteesta ei mitään hajua... Kunhan päästäisiin vaan jouluksi vauvan kanssa jo kotiin. Se olis mun suuri toiveeni :heart:

Muuten tänään neuvolassa oli kaikki taas ihan ok. Painoa oli tullut viime viikosta +250 g (kun taas viime viikolla paino oli laskenut -300g), SF-mittaan sentti lisää, nyt se on 33 cm. Pissat ja verenpaineet oli hyvät kuten aikaisemminkin. Vauvan sykkeet olivat siinä 140 tienoilla edelleen. Mittasin eilen mahanympärykseni, nyt se on 105 cm :D

Sain kuitenkin lähetteen verikokeisiin hepatogestoosin poissulkemiseksi. Nyt on parin päivän aikana ollut erityisesti iltaisin ja öisin voimakasta kutinaa, etenkin alavartalossa. Näppyjä on ilmaantunut eri puolille kroppaa, mutta eniten juuri alavartaloon. Kutina on niin voimakasta öisin, että se häiritsee jopa unta. Kävin äsken labrassa, mutta koska olin tietysti syönyt tänään jo aamupalan, niin joudun vielä maanantaina menemään paastoverikokeeseen. Itse ajattelin, että tämä voisi olla raskausihottumaa, josta luin netistä, mutta neuvolassa siitä ei oltu edes kuultu... Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Ihanaa viikonloppua teille ja uusia tonttukuulumisia odotellen,

joululahja2011 38+1 :xmas:
 
tulin vaan poksahtamaan 39 !!!!

kaipa se on ihan mikä päivä tahansa milloin tapahtuu.. harmi ettei osaa sanoo milloin ja missä! |O

sais tulla jo :heart:

ps. uusille tervetuloa !! :)
 
Viimeksi muokattu:
Aamulenkki tehty Ideaparkissa yksin. Tuloksen iso kasa ostoksia ja 2 supistusta, eli kyllä Shoppailu ole ainakaan mulla yksi ässistä :LOL:

Kohdunsuuta olen myös minä yrittänyt koittaa itse. Juuri siihen pääsee käsiksi ja tuntee että on auki jonkin verran. Kanavaa en itse pääse koittamaan, pitäisi olla edes 3-4cm pitempi käsi tai sormet. Miestä oon pyytänyt jo aiemmissa raskauksissa koittamaan (tietty hanskat kädessä) ja on siihen suostunutkin välillä. Aika hyvin on pitäneet paikkaansa hänen mittailunsa lääkärin mittausten kanssa.

PrinsessaV mä olen laittanut toisesta vauvapeitosta/petarista sellaisen kaukalon pinnasänkyyn, on riittänyt ainakin meidän lapsilla pienentäjäksi. Katon löytyiskö jotain kuvaa koneelta... Ja ihan vastasyntyneenä olen tehnyt peitosta kapalon.
 
tetkulle onnea tonttusesta! :heart:

Uusille tervetuloa! :)

viena täälläkin näin viime metreillä kääntyi pikkanen oikein päin, vaikka ihan varma olin ettei käänny kun on koko raskauden ollut väärissä tarjonnoissa. Vähän outo olo taas olin ihan varautunut sektioon väärän tarjonnan takia mutta tässähän se taas nähtiin että ei nää kuviot mee silleen ku luulee ;)

Mun äiti oli täällä pari päivää ja voi että mä oon nyt niin onnellinen kun koti on kuin uusi. Eilinen päivä ja tää aamu on siivottu, äiti tietysti enemmän ja raskaammat hommat teki mutta minä kyllä eilen aika reippaasti koko päivän touhusin myös. Illalla olinkin sitten ihan raato ja selkä rikki, mutta oli kyllä niin hirmuisen mukavaa siivoilla ja laitella kun ei enää tarvii varoa kun saa toi pieni tulla jos on tullakseen. Iltasella sitten saunottiin äitin ja poikien kanssa ja OOOOO tuli yksi kipeä supistus saunassa. Tosin mulla nyt on menkkakivutkin pahempia mutta kuitenkin, saatua se oli sekin, koska mulla noista ässistä se shoppailu ei ainakaan vaikuttanut mihinkään :D On kyllä niin tosi tosi hyvä mieli, äiti leipoi poikien kanssa piparitkin meille, ihana oli kattoa kun touhusivat yhessä :heart: Alkaa olla jouluhommat hyvällä mallilla, vielä pitää joulukoristeet laitella ja pojille ostaa joululahjat ja jos jaksan niin teen laatikoita pakkaseen jouluksi. Pääasia et on nyt siivottu, ei tarvii sit enää kun vähän sipasta ennen joulua :)

Vauvalle on nyt varattu kotiutumisvaatteet, ihan ostin uudet bodyn, housut ja hatun, ja hoitopöytä on paikallaan. Sängyn laitan varmaan sitten kun tullaan kotiin, tai en ainakaan ihan vielä viitsi kun pojat sen sotkee kuitenkin. Että tässä nyt sitten odotellaan vaan sitä vauvaa. Parin viikon päästä on vielä äitipolikäynti, voin silloin vielä toivoa suunniteltua sektiota jos haluan. Saas nähä nyt. Toki harkittava on vakavasti, jos siihen mennessä ei ole mitään merkkiä synnytyksestä tullut. Meidän sairaalassa ei nimittäin käynnistetä jos on sektio alla, eli jos menee yliajalle niin sektio on edessä jokatapauksessa, tää oli mulle aika yllättävä uutinen. Mutta ootellaanhan nyt rauhassa vielä.

Hyvää vointia ja iloista mieltä taas kaikille kanssasisarille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau ja viena
Hiny ja tuutikki tervetuloa mukaan:)

Poppeliini ihana kuva:)

Äitipolilta kotiuduttu.Siellä lääkäri oli sitä mieltä että saliin jos siellä on vain vapaata ja kalvot puhki koska kohdunsuuta on jäljellä vain 1,5cm ja ihan pehmeä ja auki on jo 4cm no ei kun sitten vaan saliin ja siellä vaihdettiin vaatteet olin käyrillä puol tuntia ja supistuksia piirtyi koko ajan vaikka en niitä yhtään tuntenutkaan... mitä lie tarkoittaa ne 20 40 ja 80 numerot siellä sivussa mutta supistuksia tuli jotka kaikki muuten oli 20 yli mutta muutamat tuota 40 tasoa ja pari jopa 80 ja vauvan syke vaihteli 123-179 välillä no kolme tuntia odoteltiin lääkäriä joka tulisi puhkaisemaan kalvot mutta sitten kun lääkäri tuli niin hän olikin sitä mieltä että hänestä ei ole järkevää puhkaista kalvoja (ja se päivä lääkäri joka oli salissa kun tultiin sinne niin se sanoi heti ettei puhkaise kalvoja) koska tilanne on kuitenkin vielä niin epäkypsä ja vauvan keuhkot saattaa olla vielä hieman kyhittymättömät.No minä olin toisaalta hyvin tyytyväinen päätökseen koska ehdin nyt hoitaa jouluostokset paketoinnit ja muut keskeneräiset asiat ennen kuin vauva syntyy.Ja niin me sitten lähdettiin kotiin.Se mikä löi mut ihan ällikällä oli että vauvan painoarvio on tällä hetkellä jo 4kg :O!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Siis täh!!??? tiedän että nää voi heittää hyvinkin mutta ajatus tuntuu ihan uskomattomalta koska mulla kaikki vauvat jotka on tähän mennessä syntyneet myös kakkonen rv 41+3 oli meidän isoin ja painoi 3450g että tää jättiläinen on jo nyt neljä kiloa huh!!!NO ei siinä mitään nyt vaan odotellaan...

Metsätähti ja jättiläisvauva 38+2
 
metsätähti no jopas oli kokemus :O Tuota en kyllä ymmärrä että olisi ollut vielä liian epäkypsä tilanne. Ehkä sitä kaulaa olisi voinut olla alle sentin, mutta kyllä noilla mitoilla multakin meinattiin viimeksi puhkoa kalvot (eri syistä sitten odotetiin vielä päivä ja silloin oli sitten tilanne 0,5cm reunaa, 3cm auki ja ihan pehmeä). Isolta kyllä vaikuttaa jo teidän vauveli, onko aiempia arvioita tehty? Vai tuliko tuo ihan puskista? Saitko seuraavaa kontrolliaikaa?

Ideaparkissa + ruokakaupassa iltapäivällä ei siis tullut juurikaan supistuksia. Nyt kun olen istunut ja pötkötellyt niin eiköhän suppareitakin ole alkanut tulemaan. Hyvä vain että harjoittelee tulevaa maratonia varten =)

Poppeliini ja tyttönen 39+4
 
Tervetuloa uusille!

Metsätähti Mullakin puhkaistiin kalvot ekasta epäkypsästä tilanteesta,olin 2cm auki ja kaulaa oli jäljellä. Nopsaa lähti kumminkin paikat kypsyy ja vauva tulemaan. =)

Täällä on tänään riittänyt energiaa,vaikka muille. Ollaan kyläilty,käyty kahvittelee,Ikeassa,tein voileipäkakun yms. Mistä lie tuota virtaa riittää...

millis ja vertti 38+6
 
Poppeliini kaksi viikkoa sitten arvio oli 2800g eli aika huimasti ois kasvanut tällä välillä mutta ne kun on molemmat vain arvioita niin vaikea sanoa kuinka paljon kumpikin heittää ja mihinkin suuntaan,mutta täytyy myöntää että tuli todellakin ihan puskista :OEipä taideta tarvita ollenkaan tällä kertaa 50cm vaatteita ja saattaa olla 56cm vaatteetkin jo sairaalassa pieniä jos viimeisin arvio pitää paikkansa... täytyy varmaan vähän päivittää noita vauvan kotiutumisvaatteita.Eivät ota enään mitään kontrollia joka oli myöskin yllätys kun miettiin kohdunsuun tilanteen kypsyyttä ja kuinka paljon kuintenkin olen jo auki.... vaan sanoivat että jos ei laskettuun päivään mennessä synny niin laskettuna päivänä suoraan saliin ja sitten puhkaisevat kalvot... hmm... alkaa menemään kohta jännäksi... taidan uhallakin alkaa tekemään kaikkeni että vauva tulee ennen la:ta ja syntyy taas kesken matkan tai jopa kotiin:D:kieh:
Huomenna lähden shoppailemaan jospa vaikka alkais tulemaan tuntuvia supistuksia ;)

millis1981 jos sen tietäiskin varmasti että lähtis kunnolla sitten tulemaan niin oisin varmasti käskenyt vaan puhakaisemaan ne mutta ei houkuttele ajatus odotella vuorokausi tolkulla että joko joko jos ei itsekseen lähde tulemaan kuitenkaan.Toi on kyllä jännä miten lääkärit näkee tilanteet niin eri tavalla... no eipä auta kun jännitellä :D Vaikka enemmän mua jännitti odottaa sitä kalvojen puhkaisua jota ei sitten tullutkaan kuin sponttaanisti alkavaa synnytystä.

Kun kätilö sanoi että laskettuna päivänä tuutte sitten suoraan saliin vaikka heti aamusta kun olette rauhassa heränneet.Sitten kun sieltä lähdettiin niin miehelle sanoin että jos se ei siihen mennessä oo itsekseen syntynyt niin meet ihan rauhassa töihin ja teet ihan normaalin työpäivän ja lähdetään sitten kun oot tullut tösitä ja syönyt,mä en sinne lähde koko päiväksi makaamaan toimettomana ja odottelemaan lääkäreiden eriäviä mielipiteitä että kuka suostuu ne kalvot ehkä puhkaisemaan.Mielenkiintoista kyllä että neuvolanlääkäri itse ehdottaa (pakottaa) mulle käynnistystä hieman ennen laskettua aikaa että voidaan turvata vauvan syntyminen sairaalassa ja kotiuttava lääkäri luottaa siihen että vaikka alakerrassa tilanne on mikä on niiin että raskaus menee ainakin laskettuun päivään asti kun edellisetkin ovat menneet...
 
metsätähti jos vauva odotuttaa la:han asti niin kannattaa kuitenkin mennä heti aamusta sinne saliin. Kaikissa sairaaloissa ei käynnistyksiä tehdä kuin arkiaamusta/aamupäivästä jolloin on eniten henkilökuntaakin paikalla. Ja kun sulla kuitenkin on jotain omaa supistustoimintaa ja oot uudelleensynnyttäjä niin kalvojen puhkaisun jälkeen se voi olla menoa. mulla meni reilu 3h siihen kun poika (toinen lapsi siis) syntyi, oksitosiiniannosta lisättiin vain kerran ja ennen ponnistusvaihetta tippa ei enää ollut edes auki!
 
Metsätähdellä kyllä erikoinen polikäynti... Aika jännää, että voi toinen pyörtää toisen päätöksen noin helpolla.... Ja painoarviothan on vaan arvioita, mutta jännä nähä mikä menee lähimmäksi :)

Muillekin piti kommentoida, mutta on iltatankkaus aika joten täyty rientää :)

Hilipatuinen ja vauva joka jatkaa edelleen pitkien pätkien nukkumista öisin :)
 
Metsätähti aikamoista, ensin valmistautua synnyttämään ja sitten lähetetäänkin kotiin.. Kuulostaa kummalliselta.

PrinsessaV mulla tosiaan oli tossa pari viikkoa-viikko sitten lupaavasti supistuksia kunnes ne katosi kuin tuhka tuuleen, viimeyönä aamyöstä vähän kipristeli, mutta aika hiljaista oli.

Saa nähdä miten ensiyönä käy, kaupungilla joululahjaostoksia tehdessä tuntui poika olevan tosi alhaalla, välillä oli vähän kurja kävelläkkin sen takia, eli kait se viimeöinen jotain teki.
Shoppailusta olin ihan raato kun päästiin kotiin, jalkoja särki ja ekaa kertaa teki ikävää raahautua rappuja kotiin kun oli jalat niin väsyneet jo valmiiksi.
Käytiin vielä tossa iltasella kavereiden kanssa syömässä, nyt olen ihan väsy.
Häpyluuta särkee ja poika pungertelee kovasti.
Voisin veikata että ensiyönä on mahan kiristelyä tiedossa.

Mies sanoi tänään että tässähän alkaa kohta jännittää ihan kunnolla:heart:
Kyllä itseäkin alkaa jänskättää, mutta on sitä odotettukkin. Nyt on sellainen rento olo, vois tulla.
Joululahjoista on suurin osa ostettu ja pakattu, loput on helppo hakea nopsaan kaupasta. Hirveesti jouluvalmisteluja ei muuten olla vielä tehty, kuusen koristeet ollaan ostettu (eka joulu kun ollaan omassa kodissa). Laatikot ja kinkku+piparit meinattiin tehdä sit lähempänä, eiköhän ne onnistu vauvankin kanssa. Mitään kauheeta joulusiivousta ei tehdä, tein isompaa siivousta viikko sitten ja nyt saa normi viikkosiivous ajaa joulusiivouksen asemaa.

Hassua että jouluaatto on ihan pian, on tullut odoteltua muuten joulukuuta niin että itse joulu on vähän taka-alalla. Aamuisin kalenterin luukkua avatessa tulee aina mieleen että montakohan kerkiää avaamaan ennen kuin meidän perheeseen tulee yksi jäsen lisää :)
Koirakin sai tänään oman kalenterin kun sellainen osui silmiin kaupassa :D Oon hemmotellut sitä ihan liikaa nyt, kai mä puran siihen jotain hoitoviettiä.

Mutta nyt sohvalle lukemaan uusin Vauva-lehti loppuun.

Susimieli ja Pieni 38+5
 
Meille syntyi tänä aamuna poika 2750g ja 48cm. RV 36+0. Laitan tarkempaa synnyttyskertomusta myöhemmin, sen verran sanon että oli pitkä ja kivulias kokemus ja nyt sekä minä että vauva toivutaan koettelemuksesta. Vauva siis vietiin lasten osastolle muutamatunti synnytyksen jälkeen tarkkailuun kun hengitys oli vaivalloista, ikäänkuin "murisi". Kaikki on kuitenkin hyvin ja huomenna saan pojan viekkuun jos ei tapahdu muutoksia. Toisaalta oon ihan tyytyväinen että pitävät pojan tarkkailussa, viimeiset kolme yötä mennyt valvoessa ja nyt on jo hiukka väsynyt olo.

Joulumamma ja leevirakas<3
 
Heippa!
Tunkeudun minäkin nyt mukaan vilkkaaseen joukkoonne. Jo kuukausia taustalta keskustelujanne vakoillut, viime aikoina useampaankin kertaan päivässä...

Kyseessä siis meidän esikoinen, LA 26.12., synnärinä HYS, itse olen 26v.

Hurjaa vauhtia porukka täällä jo jakaantuu, onnea kaikille jo synnyttäneille ja tsemppiä kaikille muillekin!

Itsellä oli tällä viikolla lääkärineuvola. Jotain pientä alakerrassa jo alkanut tapahtumaan, harkkasuppareita tuleekin päivittäin tiiviiseen tahtiin. Vauva on viihtynyt pää lähtökuopissa jo useamman viikon ja neuvolatädin mukaan melkolailla tuntuu jo kiinnittyneenkin.

Jännittäviä aikoja elellään! Voihan tosin olla, että tästä tuleekin tammikuun vauva.. ;)

Banski 36+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä