***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Tetku, Mitä parhaimmat onnentoivotukset! Kuulostaa siltä että malisynnytys oli :-D You go girl!

kauris :hug: voimia ja hymyjä, tiedän tunteen. Itsellänikin on kyllä muutama ystävä tippunut pois tämän odotuksen aikana, eli pienemmässä mittakaavassa jaan angstisi. Kurjaa!

Swerfiel, Oi mahtavaa, viiden kilsan lenkki. tekisipäs terää!

Poppeliini,
sulle kanssa tsemppipeukaloa ärsytykseen! Onpa nihkee tilanne, rupeaa oikein itteäkin ärsyttämään kun lukee tosta. Plääh. Toivottavasti tilanne nyt selkenee ja menee uomiinsa. Tollaset tekstarit saa kyllä sapen kiehumaan ;)

lapitar, sulle ihan extra tsempitys!!!! Jännät on paikat. Oliko sun vai vauvan paino vähentynyt 500gr? Kertoivatko ne yhtään mistä noi muutokset voi kieliä? (lapsivesi ja virtaukset ym.). Toivottavasti kampaamoreissu meni hyvin :)

Viena ja juniori 37+3
 
tetku Onnea!

Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin. Tällä kertaa en edes tarvinnut rintakumeja siinä vaiheessa kun maito nousi. Ainoa asia mikä ärsyttää on etten vielä ole saanut aikaseks pumpata luovutusmaitoa. Vauvalla kun ei vielä ole mitään kunnon rytmiä niin nyt tuntuu et aina kun suunnittelen että pumppaisin maitoa niin tyttö herää joko nälkään tai sitten on kakkaa vääntämässä. Viimeks mulla tuli ihonalainen rintatulehdus ihan alussa, eli nännipihaan tuli pieni haava vauvan kynnestä ja se tulehtu ja sen takia piti maidon luovuttamista lykätä muutamalla viikolla. Nyt vaan oli mahdollisuus luovuttaa maitoa pikkukeskosille. Sit kun synnytyksestä on enemmän aikaa maidot menee muille vauvoille. Tosin onhan tässä vielä kuukausia aikaa pumpata maitoa, keskimmäisen kanssa luovutin maitoa siihen asti kun poika oli 8kk. Esikon kanssa mies ei ollut ollut tarpeeks kauan virallisesti Suomessa, epävirallisesti kyllä mut kun sitä ei lasketa.

Sain tänään kantopussin haettua postista ja hyvin näyttää tyttö viihtyvän siinä. Jää kädet vapaiksi muihinkin touhuihin. :)
 
Jep, jotain positiivistakin hoitojärjestelyasioissa. Eli anopin sairasloma jatkuukin vielä ensi viikon eli heiltä saadan tarvittaessa apua. Tuntui hassulta sanoa hänelle puhelimessa, että olen ihan iloinen hänen sairaslomastaan :D. Uskon että hän pärjää kyllä, vaikkei siis olekaan ensisijainen vaihtoehto. Esikon kanssa pärjäisi varmasti loistavasti, kuopus on se joka on vähän haastavampi kun ei tosiaan ole oikein tottunut muihin muin muhun, mieheen ja mun vanhempiin hoitajana.
 
tetku onnea:flower:

Poppeliini anoppi varmasti ymmärsi miksi olet onnellinen hänen sairasloman jatkumisesta:)Hienoa että hoitoasiat järjestyi:)

Fantaihana mukava kuulla että imetys on alkanut sujumaan hyvin:)Mites isommat lapset on suhtautunut vauvan imetyshetkiin?Lähinnä se nuorin?
 
Tetkulle onnea!

Yhtä pojan tulevista kummisedistä nähtiin tänään, hän oli ihan tohkeissaan kun sai taputella pojan peppua ja kantapäitä mahan läpi. Taitaa kummi jo vähän odotella..:)

Miten mua voi taas väsyttää, vaikka nukuin yhteen päivällä.. voisin vaan syödä ja nukkua, kroppa taitaa kerätä voimia koitokseen.
 
Kiitos Poppeliinille pinosta ja kaikille hyvää joulukuuta, meidän kuu vihdoin viimein!
Täytän tän kuun lopussa 30 ja aamulla mietin, että mitäs sitä tekis vielä kun on kaksikymppinen. Sitten muistin, että ai niin, teen mä ainakin yhden lapsen, eiköhän siinä ole ihan riittävästi tekemistä yhdelle kuulle :D

Tetkulle paljon onnea! Mikä unelmasynnytys!!

Mä myös mielellään jatkan keskustelua nimettömänä tuolla vauvat 0-12 kk puolella. Oon työn puolesta jonkun verran julkisuudessa niin mieluummin kirjoitan nimimerkin suojissa kuin omalla nimellä.

Viena onneksi Juniori kääntyi ihan itse!

Kahlan onneksi sait hyviä uutisia. Tsemppiä muuttoon!

Joulumamma tsemppiä ja paljon suppareita!!

Poppeliini onpas tyhmä tilanne, mutta hyvä että anoppi lupautui avuksi.

Susimieli on meistä ehkä kärsimättömin :D Itse kuitenkin vielä nautin näistä leppoisista ja rauhallisista päivistä - tällaisiahan ei enää sitten ole vaik joskus tulee lisää lapsia, eli nyt vielä ilot irti vikoista lapsettomista päivistä!

Hiny tervetuloa!

Swerfiel oonkin miettinyt, että saisko itse tuntumaa omalle kohdunsuulle, näköjään se on ainakin kätilölle mahdollista :) Pitää varovasti ehkä itsekin kokeilla, vaik enhän varmaan osaa arvioida itse mitään :p

Fantaihana kiva kuulla että on lähtenyt hyvin arki käyntiin uuden pienen kanssa! Mites muut vauvautuneet? Kovasti kiinnostaa teidän kuulumiset. Missä teidän vauvat muuten nukkuu? Meillä on pinnasänky kasattuna, mut se tuntuu hirveän isolle. Perhepetiin ei mahdu kun sänky on 140 cm ja ollaan molemmat kovia pyörimään. Oisko se Kelan pahvilaatikko hyvä pinnasängyn pienentäjä vastasyntyneelle?

Piparitaikina leivottu, yhdet vaippavillikset kudottu, sairaalakassi pakattu, aamulla vikaan joogaan :wave:

Tuisku 39+3
 
Tuisku81, Mä olen myös ottanut tuon asenteen että nautin vikoista päivistä, kun saan tehdä just mitä ite lystään. tapailen joka päivä ystäviä ja vain otan iisisti. Mulla ei kyllä aika käy pitkäksi eli olen ihan onnellinen vaikka en tekisi yhtään mitään. Mun elämä on tähän asti ollut niin pirun hektistä ja uraorientoitunutta että nautin joka hetkestä kun saan vain olla :cool: Vaikka toki sitä odottaa ihan hirmuisesti että pikku-ukon tapaa vihdoin. Asennoidun siihen että loppuvuoteen menee niin ei menisi liian malttamattomaksi ;) 19 päivä siis virallinen laskettu.

Nukkumisesta
kyselit myös... meillä on pinniksen lisäksi tuollainen pyörillä kulkeva koriensisänky, on aika söpö. Saa nyt sitten nähdä miten paljon on käyttöä, mutta olen sen ajatellut pitää tuossa meijän sängyn vieressä + on kiva päivisin roudailla ympäri kämppää, voi höpötellä vauvan kanssa eri huoneissa.

viena ja J, 37+3
 
metsätähti Pienempää isoveljeä:kieh: ei vauvan imetyshetket haittaa ollenkaan. Lähinnä tulee pussailemaan ja halaamaan vauvaa kun toinen on sopivasti mun sylisssä kun sohvalla istun. Voihan se mustasukkasuus vielä iskeä, mut kyseessä on kyllä niin helppo ja sopeutuvainen lapsi että ei sitä välttämättä tulekkaan.

Meillä vauva nukkuu perhepedissä, tai tällä hetkellä mun kanssa, mies on ainakin väliaikaisesti siirtyny sohvalle nukkumaan. Pinnis on meidän sängyn vieressä mut ei tyttö ole siinä nukkunu kun muutaman minuutin. Nykynen keskimmäinen siirty nukutettiin pinnikseen sit kun hänellä alko olemaan jonkunlainen rytmi ja sit kun heräs puolen yön maissa ja menin itse nukkumaan niin otin pojan viereen. Imetyksen loputtua siinä 10,5 kk siirty kokonaan pinnikseen nukkumaan.
 
Tuisku, saahan sen tuntuman, jos vaan sormet ylettää... itselläni on kohdunsuu vielä niiiiin takana, että nippanappa sormenpään olen ylettänyt sinne kaivamaan, tosin en ole kovin pitkäsormista mallia! Vauvan pää sen sijaan tuntuu kivan selvästi emättimen etuseinän läpi, pikkuaukiletta ja saumoja myöten. :)
 
Onnea Tetku!

Mun PITI mennä nukkumaan tos päivällä, mutta ku menin sänkyyn, alko supistelut. 17.00 4-5min välein. n.18.00 alle 3min. välein. Tuonne klo: 19.30 jatku, sitten harveni jälleen :( Nyt ei oo enää montaa tullu :( Tissinpäät on ihan kauheen kipeät ja supistus saa ne vielä kipeimmiks. Oon hieronu niitä koko ajan supistelles.Pakko kun niitä pakottaa aina sillon enempi :O
Yritän jos sais ton ukon vielä ässäilemään... vai tohtiikohan vielä/enää????

Toivottavasti saatais yön aikana tai viimestää aamulla lähtee, vaikka nyt,kun supparit rauhottu..toivo meni taas :headwall:

m0308 & :xmas: 38+2

muoks: supparit kesti 30-50 sekunttia kerralla.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa miedän kuukausi, ja miten nopeaa tää tulikaan :xmas:

Aiemmin kirjottelin pitkät pätkät viime kuun puolelle, mut sit kone tilttas ja eipä kyllä jaksanu uudelleen alottaa.. No tuskin ois mitään kauheen tärkeetä kyllä ollukkaan.

Hurjasti onnea kaikille tontun saaneille :flower: ja tsemiä niille joilla toimitus on päällänsä!!

Täällä kaikki ennallaan jopa tän päiväsen nuevolan jälkeen. Sykkeet vauvalla 135-140, mulla painoa edelleen tullu joku puol kiloa viikossa. Sf 36, sitäki tulee edelleen sentti viikossa ja ukkeli kyllä niin ylhäällä ettei ruokalautaselle yllä keittoa lusikoimaan :D

Kovasti oottelen ens viikkon äippäpolia jos saisivat herran koon arvioitua kun ei tossa normi lääkärissä onnistunu. Täällä kateellisena luen noita joilla esim. kantapää näkyy masusta välissä. Tämä vauva on ollu koko ajan selkä ulospäin ja potkii tuonne selkärankaa kohti. Pylly on niin pitkällä että vatsanahka navan kohdalta TOSI kipeä ja revenny. Asennon vuoksi ei saanu lääkärikään reisimittaa otettua..

mut tällanen nopee korkkaus ja jos nyt seurailis vähän tiheempään ku tulee tänne näitä uutisia nyt aika vauhtia. Jännää tää on :popcorn:

Bellaella ja antsa 37+5 :heart:
 
Jep, taidan mennä nyt väkisinmakaamaan mieheni ja sen jälkeen jatkan tuota kikkien käpälöintiä vielä hetken, jos sattuis sellanen vahinko käymään,että päästäisiin vielä laitokselle.... öitä!!
 
Swerfiel, piti vain nopeasti kommentoida että tuo on ihan huikeeta että tunnet beben pään tuolta alakerran ihon läpi :eek: Wow, kuulostaa ihan mahtavalta ja siltä että lähellä alkaa olla H-hetki :) Itsellä, kuten bellaellallakin ukkeli on vielä niin ylhäällä, että hyvä että hengittämään enää pystyy. Kylkiluut rutisee kun tunkee ties mitä osaa isestään kylkiluitten läpi!
 
Vainoharhaisuuden huipentuma...Poika ollu massussa perin rauhallinen pari pvää...Käytiin sitten käyrillä sairaalassa... :ashamed: Ihan kunnossa pikku-mies oli, vaikka nukkuikin ensimmäiset 25 minuuttia :D Lasillinen omenamehua ja sitten piristyttiin :) Aina kun isukki jutteli jotain mahan lähellä, syke nousi :D taitaa tunnistaa äijän äänestä jo :xmas:

Nyt tää vainoharhainen mamma vaihtaa yöskäriin ja rauhoittuu.... :whistle:
 
Pikainen päivitys, eli lääkäri päätti että huomenna aamulla aloitetaan vauhdittamaan supistuksia tipalla. Eli heti aamiaisen jälkee meen synnärille ja sit toivotaan että kaikki menisi hyvin ja nopeasti :)

Tänään on muuten supistellut koko päivän, lääkäri teki tarkistuksen joskus klo 1400 jolloin edistymistä ei juurikaan, 2cm auki ja kanavaa 1 cm. nyt supistukset tuntuu tuolla kohdun suulla ja alavatsassa, ehkä edistää paremmin kun noi selkä supparit. ainakin toivon niin:) nyt sain kipulääkettä ja lämpöpussin ja niiden avulla voisin yritäää nukkua edes hetken. Toivottavasti palailen seuraavan kerran vauvauutisten parissa:)

Joulumamma ja huomenna maailmaan syntyvä ihanuus<33
 
Johan tässä tulikinpari yötä nukuttua hyvin... Nyt on taas valvoskelu-yö. Ikkunan takana myrskyää niin sekin kai häiritsee, vaan hormonit tän kai aikaansaa.

Kahlan hyvä kun kaikki on kunnossa, nyt voitte rauhallisin mielin käydä nukkumaan.

Joulumammalle tsemppiä, toivottavasti saat nukuttua ja kerättyä voimia huomiselle. Jännittää sun puolesta :)


Valkovuotoa oli koko illan ihan hurjasti! Sitä on muutenkin piisannut koko raskauden ihan kiitettävästi, en ees tiennyt että se voisi enää lisääntyä. Huoh.

Argh. Haluaisin niin nukkua nyt, joululahja ostoksille ois tarkotus mennä veronpalautusten kera, ois kiva jaksaa kun olen tota odottanut.

Uneton Susimieli ja Pieni 38+5
 
:heart:Onnea paljon Tetkulle:heart:

Kahlanilla oli ihana positiivisia kuulumisia eilen, hieno juttu=)

Täällä myös yksi jolla vauvan pää tuntuu heti alakerrassa, swerfielillä sama juttu siis.

Joulumammalle tsempit huomiselle, ihanaa että taas saadaan vauvauutisia=)

Susimieli on valvoskellut yöllä samaan aikaan kuin mä, hitto että nyt väsyttää ja on niin pahalla päällä kun reilut kaks tuntia yöllä hereillä kukuin ja sängyssä pyörin, huoh. Tää on niitä negatiivisia puolia loppuraskaudes:(

Muutoin omassa masussa melkoisen rauhallista, paitsi yöllä vauva melskasi kun hereillä pyörin. Maanataille taas neuvolakäynti tiedos.

äitsy ja muru 37+risat:heart:
 
Huomenta!
Nyt saakin usein toivotella onnea vauvan saaneille, joten jälleen suuret onnittelut! Ja Joulumammalle onnea synnytykseen, eiköhän se tänään ala ihan kunnolla!

Väsymys vaivaa täälläkin ja tosiaan meteliä ei jaksaisi tai muitakaan pikkuvastoinkäymisiä. Eiköhän se ole loppuvaiheessa ihan asiaan kuuluva juttu. Sitä kääntyisi vielä enempi itseensä, jos mahdollista, hiljentyisi odottamaan ja keskittyisi vain omaan napaan...

Eilen oli lääkäri ja tulipa yllätys! Mun pari säälittävää supistusta per ilta ;) ovat saaneet alakerrassa tapahtumaan! Vauva oli pää alaspäin ja laskeutunut. Tunsinkin tiistaina, kun tuli ne viis supparia tunnissa, kuinka vauva meni alaspäin joka supistuksella, vaikkeivät kipeitä olleetkaan. Sen jälkeen kävely on tuntunut erilaiselta, lähinnä virtsarakon osalta! Vessojen mukaan suunnitellaan reitit! :D

Kohdunkaula oli möyhentynyt, lääkärin sanojen mukaan, eli pehmennyt, suomensin mielessäni! :D Neuvolakortissa luki 2cm (viimeksi 3cm) ja kohdunsuu auki sormelle.
Niin ja vauvan pää tuntui jo siellä alhaalla!! Lekuri sanoi, ettei usko vauvan olevan laskettuun aikaan asti sisällä! Jeeeeeee! Toivoa on siis (Tosin lisäsi, etteivät nämä tietty uskon asioita ole! :D Mutta oli jo kuulemma niin möyheet paikat, ettei välttämättä mene enää kauan.)
Toinen ylläri oli, ettei vauva ole jättisuuri, iso kyllä, muttei vaadi käynnistystä tai mitään seurantaa enempää.

Nyt on sitten kovin toiveikas olo! :)
Vaikka takaraivossa jyskyttääkin se fakta, että pahimmillaan voi mennä vielä melkein 6 viikkoakin!!! :p

Hippuliinu ja Villis 36+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: viena ja Miimau
Onnea Tetkulle tontusta :flower:

Ja Joulumammalle mukavaa nyytinhaku reissua. =)
Olisi ihana tietää itsekin että pääsisi esim huomenna aamulla hakemaan pikkuista, mutta ei. Täällä ei tuntemuksia oikeastaan ollenkaan. Alapääkin kivuton, kun eilen aamulla oli tulessa.

Miehellä tänään pikkujoulut, menee vaan syömään autolla ja lupasi tulla sitten mun kanssa lenkille :whistle: ja kuulemma saunomaan sitten kun lapset nukkumassa :D joten kai miehellä mielessä jotain muutakin :p Minähän olen käytettävissä 24h tällä hetkellä vauvantulon toivossa :saint:

Ankea sadepäivä, mitään ei olla tytön kanssa sovittu joten kai me otetaan vaan rennosti ja mennään vaikka päiväunille ennen poikien saapumista koulusta. Kerrankin näin.

Kaikille mukavaa alkavaa viikonloppua :wave:

pikkuinen tasan 39 viikkoa :heart:
 
Onnea hurjan paljon Tetkulle perheineen :heart:

Joulumamma11: Jihuuuuuuuuuuuu,tsemppiä kovasti!!!! :D Täällä tsempataan sua ja odotellaan vaavikuulumisia innoissamme! :)

Hippuliinu: Meillähän onkin sama tilanne kun mullakin la 27.12 ja paikat möyhentyneet (hih mikä termi! Nauroin täällä ääneen!)ja arvioitiin että ei pysy kyllä laskettuun aikaan asti sisällä tämäkään tapaus kun on jo niin alhaalla(ei tosin kyllä kiinnittynyt vielä) :) Jänskäääääää!!!!!

Miimau&Masuasukki 36+3
 
Onnea uusille vauvoille ja äideille:flower:

Noista kaveriasioista.. Mulla ekan raskauden aikana hävisi muutama kaveri. Aluksi tuntui pahalta, mutta nyt ajattelen, etten sellaisia ihmisiä kaipaa rinnalleni. Kyllä ystävä on kiinnostunut toisen asioista, vaikka elämäntilanne olisi hyvinkin erilainen. Kurjaa se vaan silti on: / ja ymmärrän hyvin tunteenne. Itse aikoinani ihan itkua väänsin näiden asioiden takia.

Neljäskö Mäkin vilkaisin ulos ikkunasta ja totesin, että tänään pidetään löysäilypäivä :D Meinasin paistaa lettuja meille välipalaksi ja mennä pojan kanssa pitkille (toivottavasti) päikkäreille.

Mua on myös väsyttänyt todella paljon viimepäivinä. Tekisi tosiaan mieli vaan maata sängyssä ja lukea kirjaa. Täytyy varmaan neuvotella tuon miehen kanssa, josko saisi jonain viikonloppuna totetuttaa tämän. Miehellä pikkujoulut tänään ja huomenna kaverinsa synttärit, jos sihen vetoamalla irtois päivä ittelle ens viikonloppuna :D

Häpyluuhun ja häntäluuhun särkee kovasti. Myös sisäreisiin vihloo. Vielä kahteen viikkoon ei vauva sais missään nimessä tulla! Viimeset viikot koulua ja kyllä suorastaan veetuttas, jos ei tentteihin pääsis. Nyt sen verran haastavia kursseja ollu, et mielummin tentin tekee kun asiat tuoreessa muistissa.

Nukkumisesta... Mä oon ollu karkkilakossa, mutta eilen ja toissapäivänä söin karkkia ja nukuin molempina öinä huonosti. Liekö vaikutusta, mutta karkkilakko jatkuu täällä ainakin jouluun :)

Mä yritin myös ropeltaa alakertaa, mutta en mä osannu mitään siitä tulkita. Ehdotin miehelle, josko hän tekis mulle kohdunsuun tarkistuksen, mutta ei tuo tuntunut innostuvan asiasta, vaikka vihjailin, että se vois johtaa johonkin....:LOL:

Tosiaan superlaiska olo tänään. Pitää lähtä laittaa pojalle vaippaa ja vaatetta päälle. Tuo kun ei yhteistyökykyinen ole näiden asioiden suhteen, huoh. Poika on keksinyt hokea "oijjoijjoijoi" ja onkin koko aamun nakupellenä viilettäny ympäri kämppää päivitellen kaikkea vastaantulevaa "oijjoijoijoij".

Mango ja pikkuinen 36+4
 

Yhteistyössä