***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Onnea tuoreille äityköille ja tonttusille:heart: Nythän näitä pikkasia alkoi oikein ropisemaan :)

Johan oli taas yöhulinat meillä, yhellä kundilla oli taas jotain ongelmia. Isi kävi kahesti nukuttamassa ja minä neljästi, ensin oli paha mieli ja sitten paha olo. En tiiä mistä se ton pahan olon keksi, ei kuulemma ollut paha mieli, paha uni eikä pipi kun vaan paha olo. Mentiin sitten vierashuoneeseen nukkumaan yön muutamaks viimeiseks tunniks, siellä sitten nukkui ihan hyvin. Oikeestaan oli ihan kiva välillä nukkua se poika kainalossa, on niin rauhallinen nukkuja ettei tarvinnut pelätä potkimista :) Että semmoset showt, tänään on kuitenki ollut ihan virkeä ja hyvä mieli. Ompelin hoitoalustan päälle flanellista sellasia alusia, tuntuu varmaan kivemmalta vauvan paljasta ihoa vasten kun toi alustan kylmä muovipinta. Jätin vielä ompelukoneenkin tohon, jos jotain vielä sais ajoiks.

Pojat menee tänään taas mummille yöksi, huomenna on se äitipoliaika. Eilen keskusteltiin miehen kanssa tulevasta ja yritettiin muistella miten se poikien syntymä taas menikään. Sanoin että en ehkä vielä perjantaille tahtois sektioaikaa, että vielä voisi vähän aikaa odottaa jos alkaisi synnytys itsekseen. Vähän olin aistivinani vastapuolelta pientä pettymystä, ilmeisesti isukki olisi jo mielellään saanut vauvan ulos :) Ja varpajaisiahan se taas oottaa kun kuuta nousevaa. Katotaanhan nyt miten tässä nyt käy, jospa sit huomenissa tietäs enemmän. Kyllä tässä itelläkin on jo aika kypsä olo ja tahtoisin jo että tää osuus lapsensaannista loppuis, mutta vähän huolestuttaa tuo tän kertaisen sektion lopullisuus, sen jälkeen ei enää voi edes yrittää alatiesynnytystä. On se JÄNNÄ miten tää mieli muuttuu, kun aluksi olin menossa sektioon enkä ollenkaan halunnut alatiesynnytystä. Lähinnä siis arveluttaa että jos se sitten harmittaa tosi paljon jälkikäteen jos ei sitä normaalia synnytystä saa kokea.

Laskettu aika on jo ensi viikolla, HUI!! :D
 
Onnittelut taas kaikille uusille tonttunsa saaneille!!

Täällä saavutettu viime viikolla täysiaikaisuus ja sen myötä sain lopulta aikaiseksi alkaa järjestellä vaatteita ym. Nyt on pienimmät vaatteet kaivettu erikseen ja laitettu koreihin, kotiintulovaatteet valittu ja pakattu turvakaukaloon, jonka mies kävi viikonloppuna kaivamassa varastosta. Äitipolilla kävin viimeisessä kasvukontrolli-ultrassa ja kokoarvio nyt 3kg ja laskettuna aikana n.3,5kg.

Lumine 37+4
 
Paljon onnea Susimieli ja zenn!! :flower:

Tinkerbell kiitos rohkaisevasta synnytyskertomuksesta!

Poppeliini mulla siis kasvaa pojan todennäköisyys koko ajan, kun eihän tähän pinoon voi loputtomasti vain tyttöjä syntyä!

Baarbi mulla nousi paino melkein kuukauden verran lähes kilo viikossa tahtia, nyt on pari vikaa viikkoa ollut "vain" 300 g viikossa. Yhteensä on painoa tullut jo 16 kg ja se kyllä tuntuu! On aikast tukala olo.

Ja täällä vaan odotan, odotan, odotan et tapahtuis jotain... mutta mitään ei tapahdu, ei taida tulla Luciaa meille. Meillä on tosi kiva uus terkka, lohdutti mua kärsimätöntä ja sanoi että tää odottaminen on osa äitiysvalmennusta: enää ei voikaan itse päättää milloin ja miten asiat tapahtuu ja lisäksi tarvitaan paljon pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä. Se rauhoitti taas ainakin hetkeksi, ja eihän tässä enää ole kuin 4 yötä yliaikakontrolliin, johon mä todella otan kassin mukaan ja meen sillä mielellä että sieltä tullaan vauvan kanssa takas!

Tuisku ja viivästynyt villahousu 41+1, puh ja huh
 
:heart:Onnittelut uusista tonttusista!!:heart:
Täälläkin vaan yhdessä kasassa ollaan. Tänään olin ä-polilla kontrollissa vauvelin perätilan takia ja edelleen hän on tiukasti samassa asenossa kuin viimeksikin ja varmaan tulee sillain myös ulos. Eikä siinä mitään, en osaa pelätä kun ei ole kokemuksia mistään aiheeseen liittyvästä. =) Mutta se on jännää että kun kysyy samat kysymykset kätilöltä tai lääkäriltä niin saakin eri vastaukset, mitä ei ehkä ihan odottaisi.. Niinkuin tästä perätilasynnytyksestä koitan saada kaiken mahdollisen tiedon pääni sisään ja kysyn paljon ja tänään menikin näin:
Mä: leikataanko väliliha todella aina perätilasynnytyksessä?
Kätilö: ilman muuta Lääkäri: tilanteen mukaan sitten.
Mä: jos vedet menee niin pitääkö mun todella tulla makuuasennossa sairaalaan ja miksi?
Kätilö: ehdottomasti, napanuoran esiinluiskahdus on mahdollista. Lääkäri: ei tarvi tulla makuulla, tämän vauvan peppu on niin alhaalla että napanuora ei sieltä luiskahda.
Täs nyt muutama esimerkki. Lääkäri kyl totesi että kannattaa mennä ihan maalaisjärjellä sitten kun alkaa h-hetket oleen lähellä ja päätellen noista erimielisyyksistä (tai tiedoista) niin sepä taitaakin olla paras neuvo minkä tulen koskaan saamaan.. Että jos tääl nyt oli muitakin kenen vauva on väärinpäin niin mä ainakin päätin juuri ottaa asiat sellasina kuin ne vastaan tulee. Jos ammattilaiset ei oo asioista samaa mieltä niin sillon ei oo yhtä oikeaa polkua
tähän(kään) asiaan.
No niin, mut muuten pikkuisella oli kaikki kunnossa, painoarvio 3,1 kg nyt. Ihana lääkäri näytti ultralla pyytämättä vauvelin pikku nassusta sivukuvaa ja hän siellä joikhasi tai jotain, huuliaan liikutteli hauskasti. Mukava lääkäri siis, tosin hieman kovakourainen koska kun kotiin pääsin niin housuun lirahti kirkasta verta ja minä siitä hädissäni soittamaan että mitäs nyt. Normaalia alatutkimuksen jälkeen paitsi jos vuoto jatkuu tai tulee kipuja, kertoi kätilö puhelimessa. Huh. Sellaisia kokemuksia tänään. =)

Tiikeli ja väärinpäin papu 39+2
 
Hurjasti onnea vauvautuneille!:flower:

Täällä yhä edelleen kasassa. Mää en ennään jaksas oottaa. Vaikka mulla on ihan hyvä olo, eikä kamalasti kolota paikkoja, mutta tympii vaa kertakaikkisesti tämä odottaminen ja odottaminen. Joka aamu ajattelee, että josko tänään, NI EIII!!
Eilen siivosin ja saunoin ja tänä aamuna oli se kolmaski ässä käytössä(jota ei oo ollu ainakaan kuukauteen!) mutta silti ei mitään. Esikoisen kans käytiin ulkona ja kolasin lunta, ku yllättäen taas satanu lisää, mutta eihän sekään vaikuttanu yhtään! Millä tämän saa syntymään?! En halua, että menee sinne jouluun asti ja taas käynnistetään! :(

Anteeks tämmönen valitus, mutta pakko purkaa jonnekki!

Baarbi Mulla on tullu tähän mennessä painoa sen 11 kiloa vaikka oon reilusti ylipainonen(BMI 38) ettei ois kyllä tarvinu tulla yhtään lisää! Paino on noussu aika tasasesti +500g/vk, +700g/vk, kerran ollu -400g/vk ja nyt viimeks oli tullu +350g/vk.

jonna90 ja pikkukakkonen 40+4
 
Viimeksi muokattu:
No niin, jos nyt oikeen istahtas ja purkais ittesä... Tää ON pitkä juttu!
Ihan ekaks ONNEA PALJON KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!

Torstaina 1.12 Supistuksia 1-3 min. välein 3.5 tuntia. Yö levoton. Aamulla muutama supistus säännölisesti.
Perjantai päivä ja ilta meni rauhallisesti.
Lauantain ja Sunnuntain kärsin kamalasta SF alueen kivusta ja alaselkä kivusta. Poika puski itteään ulospäin jatkuvalla syötöllä!
Maanantaina 5.12 klo 13 Selkä- ja lonkkasärky muuttui sietämättömäksi. Ja jokainen pojan alaspäin työntyvä liike tuntui siltä kuin lapsi syntyisi siihen paikkaan. Lähdettiin laitokselle. Siellä supistuksia 1-3 min välein käyrillä. Jäätiin odottamaan lääkäriä. Kovissa kivuissani ja supistuksissa odotetttiin 2-3 tuntia lääkäriä. Lopulta lääkäri tuli. 1cm auki. Kanava 3cm. Sain pyynnön jäädä käynnistykseen.
Tiistaina 6.12 klo 8.00 sain ekan murun zytoteciä. Supistuksia hetken 1-3min välein. Klo 12 sain toisen murusen. Sama juttu. Hetken 1-3min. välein. Sitten kivut paheni,mutta supistukset väheni. Klo 17. Sain kolmannen ja viimeisen murusen Zytoteciä. Jälleen sama juttu. Mies päätti lähteä klo 20 takas kotiin,kun mitään ei tuntunut tapahtuvan kohdun suulla. Edelleen siis 1cm auki ja kanava täysmittanen....... Miehellä tunnin kotimatka.................
Klo21 Linnan juhlia kattoes tuli selkäkipeäks. Sain jumppapallon,kipupiikin,litalginin,unilääkkeen ja panadolin! Kaikki kerralla. Sitten oksennan.
Klo22 tuli eka synnytys supistus. Tuli ponnistus olo välittömästi ja kämppäkaveri soitti hälytyskelloa. Huusin ku leijona. Kätilö tutki,ei muutosta kohdun suulla. Pyysin miestä soitettavaksi takaisin. Kätilön mielestä ei tarvinnut vielä. Huusin miestä tuskissani! Taisin huutaa äitiäkin väliin :D
(Nyt kun kirjoitan tätä,saan itkettyä ensimmäistä kertaa :'( )
Synnytys salissa saan pelkkää ilokaasua,koska en kätilön mielestä tarvitse vielä muuta. Miestä ei kuulu vieläkään. Alan olemaan niin kipeä että ja ilokaasuissa että alkaa tajunnan taso laskea. Kätilö ruuvaa kaasun täysille,muttei anna mitään muuta,eikä aio kutsua anestesia lääkäriä,koska kohdunsuun tilanne on edelleen entisellään.
En tiedä paljonko kello on, mutta kuulen että mies saapuu vihdoin. En pysty enää puhumaan. Välillä irtaudun ruumiistani. Siirryn kirkkaaseen valkoiseen paikkaan. En tunne kipua. En kuule ääniä. Tunnen vain kuinka hengitykseni hidastuu pikkuhiljaa ja lopulta en pysty enää vetämään henkeä ollenkaan. Sitten kaikki palautuu satakertaisena takaisin. Hakkaan sängyn päätyä ja huudan kuoleman tuskissani. En saa puudutusta vieläkään. Olen 3-4 cm auki, kanavaa jäljellä. Kätilö puhkaisee ilman lupaani kalvot. Luulin kuolevani, katoan taas toiseen maailmaan. Kolme kertaa ainakin menetän tajuntani.
Noin kello 02.50 Anestesia lääkäri saapuu ja suuttuu minulle kun en pysty pysymään paikallani. Vihdoin kun minusta pitää kaksi kätilöä ja mieheni kiinni,hän saa annettua spinaalipuudutuksen. Hakkaan sängyn laitaa kun en pysty vieläkään puhumaan.
Hieman yli klo 03, nyt puudutus alkaa vaikuttamaan.Olen 10cm auki ja pojan hiukset on jo pihalla!! 03.15 tartun miestäni housun lenkeistä kiinni ja alan ponnistamaan loput pojasta ulos. Lenni syntyy klo 03.26. Ponnistusvaihe kesti 10 min ja istukka tulee heti perään. Istukka on repaleinen ja vuotoa tulee paljon. Koko oikea puoleni repeää häpyhuulta myöten. Kipu hellittää samantien ja poika rääkäisee :heart: Selvisin!!
Pojan ruumiin lämpö on matala ja verensokeri on todella alhainen. Poika saa heti lisämaitoa ja joutuu lämpöpeiton sisälle. Minua ommellaan kauan. Klo 6 Käyn pesulla ja oksennan taas. En pysty syömään. Menen nukkumaan ja klo 8 meidät siirretään vierihoito-osastolle. Sieltä Lenni viedään keskolaan koko viikoksi nostattamaan sokereita.
Vasta perjantai iltana saan pojan enskertaa viereeni :heart:
Lauantaina päästiin kotiin vihdoin ja viimein :)

Poika on erittäin rauhallinen. Ei itke turhia ja silloinkin kun itkee, itkee todella hiljaa. Kotona ollaan nukuttu tähän asti kaikki yöt rauhallisesti. Poika nukkuu vieressä ja vähän vain tuhisee kun tahtoo ruokaa :) Aivan ihana pikku mies on saanut jo koko perheen pikkusormensa ympärille :D Oma maito riittää ihan hyvin, ei olla lisä maitoja tarvittu enää :)

Että sellasta meillä. Nyt poika taitaa heräillä syömään :wave:

m0308 & Lenni poika 6päivää vanha
 
Hui mikä synnytys m0308 :O

Täältä pikapäivitys, osastolla ollaan verenpaine lääkityksessä. Eilen tuli hirveä päänsärky ja paineet 165/103 ja jäätiin sit tänne. Tänään ollut 150/98 tasoa ja ainakin huomiseen vielä ja mahdollista käynnistystä mietitty....


Astre ja vauveli 38+2
 
Onnittelut jälleen pienet tuhisijat jo syliin saaneille! :flower:

Tuli multakin ihan itku m0308 sun synnytyskertomusta lukiessa! :( Kuulosti tosi hurjalle.
Tulin tänne omaani jakamaan, mutten nyt heti tähän sun perään sitä pysty laittamaan. Olis melkein julmaa kun se on niin päinvastainen.

Me oltais lähdetty Naistenklinikalta kotiin jo vaikka heti perjantaina synnytyksen jälkeen. Pelkästään neljä tuntia siellä jääkalikan viileessä perhehuoneessa alkoi riittää, miten siellä saattoikin olla niin tylsää?? Pyydettiin päästä kotiin lauantaina, mutta siihen ei suostuttu, päästiin onneksi sunnuntaina heti puolilta päivin. Ainakaan lääkärintarkistuksessa ei su ollut muita, joista tiesin varmasti synnyttäneen samana päivänä kuin minäkin, että kai me sit päästiin ikään kuin vähän etuajassa.
En saanut sairaalassa oikein nukuttuakaan, joten hitto että oli tylsää vuorokaudet läpeensä. :D Eikä siellä ollut nettiä, miten on mahdollista vuonna 2011? :O

Nyt ollaan pikkuisen kanssa toista iltaa kotona ja opetellaan yhteistä arkea ja tutustutaan toistemme tapoihin. :heart:
Vauva syö hyvin ja nukkuu hyvin vaikkei osaakaan vielä nukahtaa muualle kuin mun syliin tai viereen, siksi ollaankin nukuttu nyt koko perhe samassa sängyssä. Mulla ei siis ole mitään perhepetiä vastaan, erinomaisestihan tuo toimii, ainakin vauvan kannalta. Mulle se on vaan vaikeeta kun olen niin huono nukkumaan.

PrinsessaV ja vauva 4 vrk :heart:
 
HUH HUH m0308, hurja kokemus!!!!!!! Minkä ihmeen takia sua ei kuunneltu? Aivan kamalaa!!!!!!!!!!!! Mrrrrr:( Toivottavasti sulle ei jäänyt tuosta mitään kammoja tms...
IHANAA että nyt kaikki on hyvin ja pikkuinen Lenni tuhisee jo äidin sylissä :heart:
Kaikkea hyvää teille!!!!

Siivousta tänään kokeiltu, eilen saunaa...ehkäpä se kivoin S käyttöön iltasella ;)

Miimau&Masuasukki 38+0
 
Onnea taas vauvatuneet, ihanaa varmasti kun saa/sai jouluksi vauvan kotiin.

m0308
, tuli itku puolestasi. :hug:

Eilen oli kovat selkäkivut yläselässä ja alaselässä samaan aikaan. Niin kovasti sattui että itkukin tuli, mutta uskon että oli jotain hermosärkyä (niskat tosi kipeät!) Pikku poju möyrii mahassa ja on niin tyytyväinen oloonsa.

Tajusin tänään että yksi joululaulu josta en ole koskaan sen koommin pitänyt on nyt aika ajankohtainen, tosiaan ainoa toive olisi saada olla vauvan kanssa jouluna kotona, edes yksi niistä pyhistä.

"I don't want a lot for Christmas
There's just one thing I need
I don't care about the presents
Underneath the Christmas tree
I don't need to hang my stocking
There upon the fireplace
Santa Claus won't make me happy
With a toy on Christmas day
I just want you for my own
More than you could ever know
Make my wish come true
All I want for Christmas is you
You baby"


Hyyppis+Poju 40+2, se olisi tasan viikon päästä yliaikaiskontrolli, tarviikohan mennä?
 
Jälleen hurjasti onnea pienokaisen saaneille :heart:

Täällä odottavan aika on PITKÄ! Tuntuu ettei sitte millään tapahdu mitään. Menkkamaisilla kivuilla menee yöt ja nivuset on hellänä. Ankaraa puskemista tuonne alaspäin kyllä on mutta siinäpä se. Tahtoo tämän ennen joulua, mutta saas nähdä. Mies riepuki on jo ihan malttamaton, huutelee joka päivä masun läpi että tule jo :D

Tulihan sieltä noita hurjiaki synnytyskertomuksia. Kuulosti kyllä aika karmealta, hullua miten tulevat sokeaksi kivun kokemiselle, se on kuiten jokaisella niin yksilöllistä :'(

Täällä me ekakertalaiset varmaan vielä joku tovi hengaillaan. Vaikka kaikki omat tuttuni ovat omansa jo saaneet ja l.a:t on ollu sama ku mulla ja pari päivää sen jälkeen toisella. Et kyllä ne joillaki tulee etuajassaki, mut ei se auta ku odottaa tätä omaa ihmettä :xmas:

Bellaella ja masutonttu 39+4
 
Täälläkin ilmottautuu kovasti esikoistaan odottava mamma =)
laskettu aika ois 30.12 että saas nähdä kummalla puolella poitsu päättää syntyä :)
vielä ei ole ollut oireita muuta kuin harjoitussupistuksia jotka kivuttomia,kiristelee vaan vatsaa,nekin menneet ja tulleet miten sattuu.

Synnytys jännittää hurjasti ja pelottaakin,toivottavasti kivunlievityksiä saa jos menee kipu ihan yli sietokyvyn,kaikki ne tuntemukset on uusia ja siksi varmasti pelottaa,synnytysvalmennuksesta oli pientä apua ja ehkä sitä vähän helpottuikin kun kuuli erilaisista lievitysmuodoista.

Ei meinaa vieläkään ymmärtää miten lähellä synnytys jo on,epätodellinen olo,tuskinpa olen ainut joka ajattelee samoin. =)

Mukava lueskella täällä muiden kokemuksia,olen ensimmäistä kertaa tällä palstalla mutta nyt jo tuntuu että jäin vähän koukkuun näihin tarinoihin,olis vaan pitänyt jo aiemmin tulla tänne lueskelemaan ja kirjottelemaan kun nyt aikaakin on ollut,mutta eipähän tuo vieläkään myöhäistä ole.

Torstaina olis taas neuvola ja ensivkolla rakenneultra,jännittää miten paljon poitsu on kasvanut masussa =)

jemina81 ja poitsu =) 37+5
 
Tervetuloa mukaan jemina!

m0308:hug: mulla tuli myös itku... On se käsittämätöntä, ettei vielä siinäkään vaiheessa uskota, kun taju lähtee!!!!!! Pisti kyllä suoraan sanottuna vituttamaan sun puolesta! Kokemus kivusta on aina yksilöllistä, eikä KUKAAN toinen voi tietää mitä toinen tuntee!!!!

Kun te täällä olette kertoneet harrastaneenne sitä mukavinta ässää, niin pakko todeta toissailtaisen perusteella, että mun mielestä mukavin ässä tätä nykyä on kyllä sauna :D Tänne ei kummempaa. Nyt alkaa olla jo sellanen olo, että sais jo syntyä.

Mango ja Ola 38+2
 
jemina81 tervetuloa mukaan:) Yleensä kaikissa synnytyssairaaloissa huomioidaan hyvin synnyttäjän toiveet saada kivunlievitystä.

m0308 todella hurjan kuuloinen synnytys:O Saitko kätilön kanssa puhuttua siitä osastolla?
Onneksi nyt teillä molemmilla on kaikki hyvin.

Hyyppäjäinen ihana joululaulu:)

Kohta lähdetään ajamaan kohti sairaalaan ja käynnistystapa-arviota:wave:

Metsätähti ja jättiläisvauva 40+0 *POKS*
 
Tervetuloa Jemina.

m0308, karmi oikein luettuani sun synnytystarinan. Miten oikeasti kätilöt/lääkärit voivat olla niin sokeita ihmisen kivuille. Me jokainen koetaan kipu ihan eritavalla. Jos oikeasti huutaa kuin leijona niin todennäköisesti sattuu ja paljon. Toivottavasti sait purkaa synnytyksesi tapahtumia, ellet niin ottaisin yhteyttä sairaalaan. Ensisynnyttäjälle jos tuo sama tapahtuisi, tuskin tulisi uudestaan ihan heti :(

Joku ensisynnyttäjä ehti miettiä jo varmasti että tuollaistako se tulee olemaan. Tuo oli melkein painajaisesta joten älkää odottako samaa vaan avoiminmielin synnyttämään :) Aina muutama mulk*u eksyy hoitotyön pariinkin mutta kyllä kokemukset yleisesti henkilökunnan osalta varmaan on positiivisia synnytyspuuhissa!

).(
Täällä alaosasto vuotaa epämääräisen paljon :snotty: Jotain valkovuodon ja muun sekoitusta. Toivottavasti edes tarkoittaisi jotain. Illalla tein 40 min lenkin ja ainakin ristiselän sain kipeäksi. Tosin tunnin verran supisteli säännöllisesti ja pikkuinen punki itselleen tietä. Mutta siihen se loppui ja nukuin 7 tuntia putkeen ennen kuin ekaa kertaa heräsin :whistle:
Mutta kuulkaas mammat, varasin eilen itselleni tälle päivälle jalkahoidon. Toki hoitokin kiinnostaa, mutta mahdollinen synnytyksen käynnistyminen sitäkin enemmän :D Toivottavasti jelppaa, pyydän oikein hieromaan jalkoja ja niitä kuuluisia pisteitä. Hullulla on hauskat huvit :saint:
Eipä tänne muuta. Liian hyvä olo ollakseen totta. Ulkoilua aamupäivällä tiedossa ellei vettä tule kaatamalla, tuo liikunta itseni kohdalla taitaa olla se tehokkain joka saanut supistelua aikaiseksi. Seksi ei ainakaan toimi, saunasta puhumattakaan.

Odottavan aika on pitkä: 40+5 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau
Neljäskö: Huh,kiitos lohduttavista sanoista! Kyllä täällä meinaa puntti ensikertalaisella tutista... Itkukin pääsi eilen kun alkoi niin jännittämään!
Ihan vain siis kaikki se tietämättömyys että mitä tuleman pitää... Ei siis missään tapauksessa kenenkään yksittäinen synnytyskertomus, niistä kiitän teitä jo kokeneita vilpittömästi! On hyvä lukea erilaisista kokemuksista niin tietää sitten kaikki ääripäät ja muutenkin erilaisia tapahumakulkuja on yhtä monta kuin meitä synnyttäjiäkin niin sekin on lohdullista kuulla! Täällä meillä on lopetettu kokonaan synnytysvalmennukset joten tämä palsta on ollut mulle kultaakin kalliimpi paikka kuulla kaikkea tärkeää!!!!! KIITOS!:flower:

Viime yö meni ihan harakoille ja ekaa kertaa kärsin todellakin kipeistä supituksista. Säännöllisiä eivät olleet ja niitä kesti tosi kipein vain noin tunnin verran. Illalla jo alkoi sellainen epämiellyttävä menkkamainen jomotus joten tiesinkin odottaa hiukan epämiellyttävää yötä... Ja tosiaan itkukin pääsi illalla kun rupesi aivan kamalasti pelottamaan kaikki tuleva. Murehdin jopa vauvan tulevia teinivuosia, HAH :LOL: No, eipä kyllä illalla paljoa naurattanut....;) Pikkuhousunsojaan saapuu hurjia lähetyksiä valkovuotoa mutta en kyllä tietääkseni ole limatulppaa bongannut. Onko se aina bongattavissa?

Jemina81: lämpimästi TERVETULOA! Tämä on ihana ketju :)

Hyyppäjäinen: Onpa tosiaan osuva!!! Ihana , kaunis!!!

Miimau&Masuasukki 38+1
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille kun toivotitte minut tervetulleeksi tänne palstalle,täällähän on vilkasta keskustelua,se on kiva :D
Kun viimeyönä kirjotin viestiä tänne, niin enpäs muistanut unenpöpperössä onnitella jo mammautuneita,eli onnea kovasti jo tontun saaneille :)

Alkaa olla nämä unetkin mitä sattuu,rytmit sekaisin ja nyt vielä kovan flunssan pukkas,mies oli vkon sairaana ja eikös se minuunkin tarttunut,hikoiluttaa ja lämpöä nostaa yskittää ja yöt mennyt pyöriessä.

Miten ootteko muut ottaneet influenssarokotteen raskauden aikana? minulle sitä suositeltiin viime vkolla neuvolassa,suojaa hyvin kuulemma vauvaakin,mutta väistämättä mieleen juolahti sen rokotteen sivuoireet,ei kai sitä voi verrata siihen mistä jotkut sai ikuisia narkolepsia oireita??
kertokaa viisaammat oonko vaan turhan arka nyt kun sitä suojelee vauvaansa kaikelta :) jos siitä ei mitään haittaa ole,niin tietty sen otankin jos vielä tässä vaiheessa voi ottaa.

Saas nähdä mennäänkö äitini kanssa käsikädessä tässä synnytyksessä,minä ja veljeni molemmat ollaan yliaikaisia ja eikös ensisynnyttäjät mene muutenkin usein lasketun ajan yli? ja saas nähdä miten iso poika on tulossa,mies on ollut reilu 4kg syntyessään ja ite reilusti yli 3,5kg ja mitä muut sanoneet mahan koosta,niin onhan tämä jo valtavan kokoinen :O

Synnytyskertomuksia on tosiaan mukava lueskella,vaikka se onkin yksilöllistä mutta tuo yksi kauhutarina sai vähän mietityttämään ja ihmetyttämään,mutta onneksi kaikki on nyt hyvin sielläkin,ei tuollaista kohtelua toivoisi kellekään :(

jemina81 ja poitsu 37+5
 
m0308synnytyskertomusta lukiessa tuli mieleen että pidithän taukoja ilokaasun otossa? mulla meinas myös tulla olo etten pysty / jaksa hengittää kunnolla jos vedin sitä liian paljon (mutta muuten kyllä toimi kohdallani kaasu hyvin). Itsekään en saanut ilokaasua enempää kipulääkkeitä ennen kuin olin yli 3cm auki + kanava hävinnyt, eli se on kyllä yleistä ettei muita saa ennen kuin on edennyt kunnolla. Hyvä että kaikki meni kuitenkin lopulta hyvin.

Omaa synnytyskertomusta kirjoitan vielä wordissa. Eli pitkän kaavan mukaan saatte sen varmasti lähipäivinä lukea =)

Viime yönä meillä herättiin klo 23-8.30 välillä vain klo 2-3 syömään. Ihanaa kun on saanut univelkoja vähän pois. Tänään tulee terkka kotikäynnille.

Poppeliini ja tyttönen illalla 1 viikon :heart:
 
m0308: Huh, mikä kokemus sinulla on ollut!!! :hug: Aika hurjaa että tuolla tavalla voidaan toimia, palautetta vaan antamaan!!

Ja kaikille Paljon onnea taasen uusista pienistä nyyteistä, niitä tulee nyt roppakaupalla ettei perässä tahdo pysyä!!

Miimau: mulla tuli esikosta tosi selkeä limatulppa, oikea klöntti limaa ja ihan "tulpan" näköinen kasa.. heh, ihanaa... mutta siis selvästi tiesin mikä on vaikka esikkoa odotin. Ja tulppa tuli noin vrk ennen kuin poika oli maailmassa mutta synnytyssupistukset oli kuitenkin jo päällä ja lähdettiinkin siitä sitten synnärille..

Täällä poksuu viikot 39+0, olotilassa ei muutoksia.. päivät menee hyvin, iltaisin vatsa kovettuu useasti ja nivusia vihloo kipeästi. Yöt sujuu hyvin eikä siis mitään lomoja tai muita havaittavissa!
Esikosta alkoi synnytyssupistukset tasan laskettuna, vaikka syntyi kyllä 40+1 . Joten en ole luonut ajatustakaan että voisi yli mennä.. kaiken maailman ihanat juustot ja mädit on valmiina joulua varten koska sillloinhan en enää ole raskaana.. :LOL: , pitää varmaan siihenkin ajatukseen vaan totutella..
Tosin neuvolatäti ei uskonut että yli menisi ja esikonkin synnytys alkoi ihan puskista vailla mitään ennakko-oireita joten toiveikkaana ollaan että lähtö tulee ennen joulua. Siis viikon päästähän ollaan siis synnärillä kun on laskettu.. heh.. toivossa hyvä elää!!!

Tsemppiä meille kaikille jotka odotellaan vauvojen syntymistä.. niin kuin joku veikkasi että poikavauvat tulee sitten kaikki rytinällä.. :kieh:

Ja vielä Influenssarokotuksesta joku kyseli, minä otin sen eikä mitään tullut rokotuksesta.. toivon että antais suojan vauvalle talven pöpöjä vastaan mutta mistäs sen sitten tietää... tulipahan otettua nyt kuitenkin!!

Hipu+pikkuveli 39+0
 
Voi m0308, itku tuli täällkin synnytyskertomustasi lukiessa! Kannattaa todella käydä tuo synnytys vielä uudelleen läpi, mielellään juuri sitä hoitaneen kätilön kanssa! Ehkä ei ihan vielä, mutta kuukauden parin päästä, ettei jää kummittelemaan mielen sopukoihin!

Astrelle tsempit jos käynnistetään!

Jemina81: Tervetuloa!

Mitähän muuta... Ihana joululaulu :heart: Ei todellakaan kaipaisi muuta lahjaa kuin tuon nyytin!

Tämä mamma lähtee kohta kohti neuvolaa, kuulemaan taas tuomiota kuinka on paino noussut, eikä mitään muuta muutosta ole tullut :headwall: Meinasin lähteä ihan kävellen, vaikka eipä eilisestäkään lenkkeilystä mitään hyötyä ollut... Nyt tulee kyllä himpun pidempi. Kaivelin jo netin uumenista noita akupisteitäkin, jotka edistävät synnytyksen käynnistymistä/edistymistä :ashamed: vaan ei ainakaan yhden illan hieronnan perusteella vaikutusta, pöh.

kovasti kärsimätön Taiu ja masussa hyvin viihtyvä Näkymätön Ninni 38+2
 
m0308 toivottavasti saat keskusteltua jonkun kanssa tuosta synnytyksestä. Esikoisen synnytys oli omalla kohdallani hieman saman tyyppinen, tosin siinä päädyttiin sitten lopulta kiireelliseen sektioon. Henkisesti synnytyksestä toipuminen vei todella pitkään ja tapahtuman muisteleminen toi kyyneleet silmiin todella kauan, joskus vieläkin. Itse en kenenkään ammattilaisen kanssa synnytystä käynyt sen tarkemmin läpi, ainoastaan synnytystä seuranneena päivänä lääkäri tuli "lohduttamaan", että seuraava lapsi voi ihan hyvin syntyä tavallisesti. Silloin tuo tuntui nyrkin iskulta naamaan.

Täällä ei ole enää mitään oireita, mitkä viittaisivat synnytyksen alkamiseen. Limatulppaa tuli viikko pari sitten, mutta senkin tulo on loppunut...kipeitä suppareitakaan ei ole ollut. Tosin eipä noilla nyt ole niin väliäkään, kun maanantaina on edessä se sovittu sektio. On aika outoa, kun tietää vauvan syntyvän silloin...

Onnea vielä kaikille jo vauvan saaneille ja tervetuloa mukaan jemina81!

Nyt tekemään pullataikinaa:p

miira ja muru 38+6
 
Tervetuloa mukaan jemina81 :)

Minkäänlaisia oireita ei oo ollut että synnyttämään lähtis, mutta toivotaan että sekin tässä joko tämän viikoon aikana tai ens viikon alussa koittais :) Viimeyönä vessakäynnin jälkeen mahasta kuulu poks ja sillon mietin ja odotin että noni nytkö ne lapsivedet menee mutta eipä menny ei :( Pitäis vaan koittaa olla miettimättä mutta arvatkaa vaa onnistuuko sellanen ku maha kertoo kokoajan että täällä ollaan ja jouluki lähestyy ja ensiviikolla on jo laskettu aika :( En haluaisi että tammikuulle menisi toisaalta sitte olisi poika vanhimpia luokalta, mutta silti kärsimättömänä odotellaan vaan. Eilen sain pestyä poitsun vaatteitaki niin että enään yksi koneellinen niin kaikki pikkusen vaatteet on pesty JES! Tänään taidan lähteä kävellen kirjastoon lukemaan uusimman vauvalehden ja meidänperhe lehden :) Jospa sais hetkeks muuta ajateltavaa :) Siivotakki toki täytyisi mutta jos sitä en sitte kirjastoreissun jälkeen jaksa tehdä niin en tee :)

Täällä on ilma niin kökkö ku voi vaa olla, vettä sataa ja nollassa tai plussan puolella mennään. Ja että ensviikolla pitäis joulu aattoki olla :( Kyllä mun mielestä joulusin tarvii lunta olla maassa. No toisaalta jossei kovat pakkaset tule pääsee sitte pikkuisenkanssa lenkkeilemään ennen helmikuutaki ellei ne pakkaset tule just ensvuoden puolella. :)

Terkuin baarbi rv 39+1.
 

Yhteistyössä