***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Lämpimät onnittelut Piii ja m0308 pikkunyyteistä:heart:

Susimielelle tsempitykset, kohta teilläkin on vauva sylissä=)

Mä sain eilen ommeltua verhot ja tyynynpäälliset kankaista jotka on odottanu jo kesästä asti. Samalla sain neljä lapsille tehtyä käsityötä viimeisteltyä ja kävin vielä pitkästä pitkästä aikaa lenkillä nauttimassa pikkupakkasen raikastamasta säästä illalla, vielä kera ystävän. Loistosunnuntai siis!

Masua juili monta tuntia eilen mutta siinä se, yksittäisiä kipeitä ja ei kipeitä supistuksia silloin tällöin joten ihan heti ei meidän tonttu edelleenkään ole syntymässä. Katsotaan nyt mitä huominen polikäynti tuo tullessaan kun edelleenkään lääkkeettä en nuku ja viime yö oli aika rikkoinainen ja levoton lääkkeestäkin huolimatta että kyllä tämä huolta lisää vauvasta ja myös itsestäkin: / Olisin niin toivonut loppuodotuksen sujuvan samoin kuin ihan näile viimeisille viikoille.

äitsy ja muru 38+6:heart:
 
:flower:Onnea monen tontun noutajalle :flower:

Mä olen varma että olen viimeisten joukossa jakaantumassa vaikka pari kk sitten lapsillekin lupasin että aattona olen ihan varmasti kotona.. taidan joutua perumaan puheeni :ashamed:

Mieskin valinnut nimen tulokkaalle, Eeva- jouluaaton mukaan :LOL: Rupesin itkemään kun kertoi vaikka leikkiä tuo laski vain. On niin tunteet herkillä että mun kanssa ei kannata kyllä leikkiä yhtään. :whistle:
Joten odottelu jatkukoon, antakaa tänne kaikkien ylimääräiset kivut ja supistukset, kiitos.

Odottaen omaa vuoroaan: 40+3 :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: viena ja Miimau
Onnea hurjasti pakettinsa saaneille ja tsemppiä niitä hakemaan lähteneille!!

Täällä on taas poksupäivä, 39+0.
Ei lisääntynyttä valkovuotoa, ei limoja, ei supistuksia, ei yhtään mitään!! :mad:
Välillä jopa melkein unohdan, että olen raskaana .. :/

Pikkuinen painaa välillä lantioon, mutta nyt parina viime päivänä ei ole tehnyt sitäkään, eli tuntuu kuin olisi nostanut päänsä pois sieltä missä sen pitäisi olla. Yötkin olen nukkunut ilman vessakäyntiä, vaikka jossain vaiheessa siellä piti juosta melkein vartin välein :/ Kai tämä kaveri vain päätti, että enpäs tulekaan täältä ollenkaan.. :) Liikkuu kuitenkin normaalisti.. käytännössä joka toinen päivä lähes koko päivän ja joka toinen päivä vain sen riittävän määrän :)
Ei kait tässä auta kuin harrastaa ässiä ja tehdä kykkyjä :D



Kauris ja pikkuinen 39+0
 
Eilen syntyi 40+4 klo 14.43 neiti 3860g ja 10/10pistettä. Homma eteni vauhdilla ja ponnistuskin vain 13min (toinenkin oli vielä 40min!) Ei repeämiä :) Olen suunnattoman helpottunut. Kokoahan kaikki povasi olevan vähemmän, joten onneksi ei odotuttanut enempää :) Nyt kun pääsis tästä vauvan sokereiden mittailusta vielä - ei sillä -hyviä ovat olleet. :)

Sametuli ja tyllerö vajaan vrk
 
Vau,täällähän on tiuhaan tuosahdellut tonttuja :)! Yhden päivän aikana tekstiä aika lailla ja sehän on ainoastaan ihanaa :D LÄMPÖISET ONNITTELUT KAIKILLE OMAN NYYTIN SYNNYTTÄNEILLE :heart:
TÄNEILLE[/COLOR] :heart:

Hih,Tuisku, arvaa vaan oonko tehnyt MITÄÄn valokuvaprojektin eteen joka tosiaan oli suunnitelmissa kyllä...no en! :LOL: Mä oon kyllä ollut niiiiiiiiiiiiiiin saamaton koko äiitysloman alun ajan että voi ei.....oikein hävettää! Sentään on joululahjat ostettu ja kortit tehty... Vielä osoitteet pitäisi kirjoitella ja hoitaa kuvertti postiin jottei jää miehen hommaksi :)

Omassa navassa on ollut hyvä fiilis fyysisesti ja suht jaksavainen mutta henkisesti alan olla jo tosi ärsyyntynyt pienistäkin asioista ja kiukuttelen aika turhistakin jutuista... Oikein käy mies sääliksi, parka! Sekin varmaan jo toivoo että alkaisi kohta tapahtumaan...:LOL:

Miimau&Masuasukki 37+6
 
_H_
Alkuperäinen kirjoittaja neljäskö;25207870:
Kysymys jo tonttunsa saaneille :wave:

Millaisen painoarvion olit saanut lähellä lapsen syntymää ja minkä kokoinen oli syntyessään (laita rv:t mukaan). Kiitos =)
Rv36+0 sen hetkinen painoarvio oli 3,6kg ja LA-arvio oli 4,3kg
Rv39+4 ultralaitteen mukaan arvio 4,1 ja Kättärin tietokoneohjelman mukaan arvio oli vissiin 4038 eli pikkaisen vähemmän. Lasketun ajan arviosta ei ollut puhetta kun oli niin lähellä.

Herra synty sitten 39+5 ja painoi 4130g eli mielestäni aika hyvin piti paikkansa. Helpompi täm oli pukertaa ulos kuin 3,5 kiloinen esikoinen vaikka päänympäryskin oli 3cm isompi.
 
Viimeksi muokattu:
Hurjasti onnea kaikille vauvautuneille, paljon on pikkutonttuja tullut! Ja kiitokset kaikille synnytyskertomuksensa jakaneille :) Piillä olikin oikamoisen sitkeä istukka... Ihan muistui mieleen kun itse olin ihan vähällä joutua myös käsinirrotukseen (onneksi erkani lääkkeillä ja lievällä väkivallalla)

Susimielelle tsempit synnytkseen, ja kikille muillekin tietysti jotka vauvaa ovat lähteneet hakemaan :D Simulilla taisi myös olla vähän enteitä siihen suuntaan...

(.)
Meillä vietettiin viikonloppuna kuopuksen 2vuotissynttäreitä ja eilen illalla sain "palkinnoksi" muutaman napakan supistuksenkin ja hieman sitkeää limaa paperiin, ei kylläkään minkäänlaista viitettä vähäiseenkään verisyyteen, mutta pitänee tyytyä tähänkin vähään. Ehkäpä tämä tästä, onhan laskettuun aikaan vielä se 2 viikkoa (juu tänään poksahtivat viikotkin 38). Malttamattomuus nostaa vahvasti päätään, vaikka jo lupasin itselleni, etten kovasti hötkyile.
 
Todella paljon onnea Pii ja m0308 ja sametuli :D (toivottavasti en unohtanut ketään...)

Meillä alkoi arki, eli keskimmäinen on tänään kotona mun ja vauvan kanssa ja isompi hoidossa ja huomenna menevät sitten molemmat... Me ollaan tehty pitkä kävelylenkki tänään tuplilla :) Ihanaa kun voi liikkua, jos se muutamat sitkeät kilotkin karisisivat :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljäskö;25207870:
Kysymys jo tonttunsa saaneille :wave:

Millaisen painoarvion olit saanut lähellä lapsen syntymää ja minkä kokoinen oli syntyessään (laita rv:t mukaan). Kiitos =)
mulla ei ollut mitään virallista painoarviota kuin että menee samoihin esikoisen kanssa ja aika lähelle meni jos tyttö oli vain 300g painavampi.

ARGH! mulle on tullut täysi oikosulku siitä mitä nyt pitää tehdä!!! ainut mitä sairaalasta sanottiin oli että voit mennä kotiin MUTTA mitä sen jälkeen? kyllä mä tiedän että johonkin piti soittaa :D hyvää päivää siis! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sokruli ja Miimau
New York neuvolaanko sun piti soittaa?:D

36+1 oli painoarvio 3400g ja 36+6 painoa oli syntyessä 3430g. LA:n paikkeilla olis ainakin jossain vaiiheessa ollu sellanen 4 kg, niitä en niin tarkkaan kuunnellu kun tiesin koko ajan että ei mennä lähellekkään LA:ta.

Onnea taas vauvan saaneille!
 
Susimieli zemppiä jos ei ole jo vauva kainalossa:)!

Kahlan ihanaa:)Zemppiä koitokseen:)!

m0308 suuret vaalensiniset onnittelut koko perheelle:flower:

sametuli ihanaa nyt se vauva on sylissä:)ONNEA:flower:

_H_ en muista onnitelleeni sinua:ashamed: Suuren suuret onnittelut prinssistä:flower:

äitsy80 Täälläkin on yksi uneton (lääkkeitä ei kyllä ole käytössä). Turhauttaa kun yöllä ei saa nukuttua ja kohta vauva valvottaa:/ Jotenkin on niin tylsää ja turhauttavaa yöstä toiseen valvoa ja miettiä vaikka mitä kun ei uni tule tai sitten käy niin että nukahdan kyllä illalla kohtuullisen hyvin mutta yöllä kun havahdun kääntämään kylkeä niin enään ei uni tule ja se siitä sitten:kieh: Luulis että väsyttäis niin että uni tulis kun yöstä toiseen kukkuu mut ei niin ei:kieh:

Fantaihana meilläkin tuolla esikoisella tuntuu elämä olevan kaikista hankalinta vaikka ei oo vielä edes vauvaa:kieh: Ja mun pinna on jo kireä kuin viulun kieli:kieh: Jaksuja:hug:

Yö meni kukkuessa:kieh: Ihme kyllä ei edes nyt väsytä mutta kokemuksesta tiedän että parin tunnin päästä oon ihan loppu kunnes illalla taas seitsemän/puoli kahdeksan aikaan piristyn ja taas mennään...:kieh:
Mulla ei ole kyllä nyt oikein mitään positiivista kirjoitettavaa joten taidan jättää murinat tänne ettei vaan vahingossa tartu kenenkään muuhun.
Kaveri kävi aamupäivällä kahvilla ja se olikin toisaalta ihan mukava piristys mutta kun nuo meidän uhmaikäiset tinttarat taisteli lähes kaikista leluista ja kaveria kiinnosti vähän liian paljon koska meinaan synnyttää niin :kieh: Tuntuu että kaikki ihmisetkin jotka hieman liikaa ottaa kantaa tai kyselee tästä raskaudesta alkaa ottamaan päähän.Mä en oo koskaan loppuraskaudesta ollut yhtä pahalla tuulella ja kyllästynyt koko hommaan kuin nyt ja se keskiviikon sairaalassa käynti ottaa eniten päähän:kieh:

Hyvin pahalla tuulella olevan metsätähti (kaktus kuvais kukkana paremmin mun tunnetilaa) ja jättiläisvauva 39+5
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille!! :heart:

Tällä sitä vaan ollaan edelleen kokonaisena. Tänäään päätin alkaa tekemään ''joulusiivousta''. Imuroin hiki päässä ja muutaman kaapin siivosin.. nyt pitäs saada vaan tuo jätkä päiväunille, että sais pestyä lattiat.. sitten ois vielä tiskausta ja jos illalla lämmittäs vielä ulkosaunan =)

Mullakin menee hermot aika pienestä jo... Poitsu toi mulle Tomi Traktorin kotelon, mutta dvd:tä ei sitten meinannu millään löytyä ja itkuhan siinä tuli :eek: mutta levy oli sitten kuitenkin kannettavan sisällä, oli vaan jumittunu sinne sisälle...

Aika malttamattomana täällä siis ollaan jo, tympii koko ajan vaan enemmän ja enemmän, että joutuuko sitä taas käynnistykseen?!! ARGH!!

Jonna90 ja mahassa olla möllöttelyyn tyytyväinen pikkukakkonen 40+3
 
PII,Sametuli Onnittelut tytöistä :flower:

M0308 Onnittelut pojasta. :flower:

Tuisku Oon saanut valokuvat jo albumiin. :) Ja osaan tekstejä. Hissukseen.

kahlan ja susimieli Tsemppiä koitokseen. :)

Voi luoja mikä meno mahassa. Oli jo eilen illalla ja tänään jatkuu...hoh hoh. On maha ja sisuskalut hellänä.

OOn tänään esikoisen (1v10kk) kotona ja arvaa nukkuiko päikkäreitä. Noh ei! Aamulla nukkui jo pidempään ja en kyennyt aamulla juoksuttaa ulos niin huomaa sitten päiväunissa. Argh! Onneksi mies tulee jo 14.30 töistä.

Soitin aamulla naikkarille niin maanantaina antavat ajan yliaikakäynnille jos ei oo sitä ennen tullut. Ja koko joulun käynnistelevät joten neuvolasta sai taas ylläri väärää tietoa.
Millis ja Vertti 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: Tuisku81
Kahlanille tsempit! =)

Muutkin tuntuvat olevan pahalla tuulella, sama täällä. Aamulla oli ihan hyvä fiilis mutta mihin se oikein katosi. Pinna todellakin on kireällä ja itkettää ja v...ttaa kaikki, huoh. Tällä hetkellä haluaisin tämän raskauden unettomuuksineen päättyvän tähän paikkaan. Kiitos ihanien hormoonien ja väsymyksen , haluaisin jo omna kroppani takaisin ja elää normaalisti.

totaalisen kypsä äitsy ja muru 38+6 edelleen
 
Onnea taas vauvautuneille :heart:

Täällä on kans yks känkkäränkkäakka, ihan paska päivä on ollu. Viime yönä en saanu nukuttua oikeen kunnolla, aina kun havahduin niin olin ihan virkeä eli sitten piti taas unta odotella pitkät ajat. Lisäksi tuo meijän satavarma yöt läpi nukkuva kundi on saanut jostain päähänsä että keskellä yötä pitää päästä tekemään vaikka mitä, toissa yönä heräs huutamaan että pitäs lukea ja viime yönä läväytti valot päälle ja huusi että nyt on aamu, leikkimään. Yritin sitä laihoin tuloksin saaha nukkumaan ja eiköhän siitä tullut koko perheen huutokisa sitten siinä keskellä yötä. Kerittiin jo ukonkin kanssa haukkua toisemme pystyyn :ashamed: On vaan niin hermo pinnassa ja en tosiaan oo ihan parhaimmillani jos en saa nukkua. Koko aamun sitten vaan ootin että saan pojat päikkäreille ja että itekin saisin otettua unet ni eihän ne sit tietenkään halunnu just tänään nukkua. Sen sijaan ovat tehneet kyllä melkein kaikki herjuudet mitä vaan ovat keksineet. Neuvolakin piti olla tänään mut neukkutäti on vissiin sairaana, aamulla soittivat ja siirrettiin aika huomiselle eri neuvolatätille ja iltapäivällä soitti sit vielä uudelleen ja siirrettiin aika torstaille. Ja voi olla et sekin aika vielä perutaan jos oma nlatäti kattoo käynnin tarpeettomaks kun ke on äitipoliaika. Pientä vatkaamista..

Äsken oli jotain ihan uusia tuntemuksia tuolla alavatsalla, sellasta kipua mitä nyt ei oo vielä ollu. Tätä toistui muutamia kertoja, oiskohan ne sit ollu jotain lieviä suppareita. Nyt on kuitenkin ihan hiljasta että ei kai tässä vieläkään toimita pakata sairaalakassia loppuun :D

Jaksuja taas kaikille muillekin känkkäränkille, jos se huomenna ois parempi päivä :)
 
Täällä pinossa tapahtuu nyt kyllä melkein koko ajan :) Onnea TAAS tontuista :xmas:

Omaa vaan niin jo odotellaan, yöllä olin varma että lähtö tulee :) 23.30-03.00 säännölliset KIPEÄT supistukset puski päälle, olin aika väsynyt joten mietin sit et voinhan täs torkahtaa kun kyllä sit kun vähän viel tiheentyy ni pitää hereillä ja päästään lähtemään. Mut kuinkas kävi, nukahdin ja täällä ollaan yhdessä kasassa! :mad:

Aamulla ei niin mitään merkkejä mistään supistuksista, ehkä vähän painetta lantiossa. Nyt tehtiin kunnon suursiivous, illal saunaan ja jos viel sitä mukavinta keinoa kokeilis :)


No muiden kuulumisia odotellessa :)


Astre ja vauveli 38+1
 
Tsemppiä Kahlan!!!!

Apua, mun pää on tyhjä ku ilmapallo! Lueskelin tuossa kaikkien viestejä läpi ja painoin mielestäni hyvin mieleen että kenelle kommentoin ja mitä mut nyt ei oo harmainta aavistusta mitä mun piti kirjoittaaa...heh :LOL:

No,täällä joka tapauksessa bongattu aktiivisen viikonlopun seurauksena paperiin ja pikkuhousunsuojaan sitkeää limaa(ei kyl verta)ja kauppakäynnillä pari hassua mutta kivuliasta supparia...että ainaskin JOTAIN tapahtuu...;)

Palailen taas pian kurkkimaan tänne uutisia, hih!
Miimau&masuasukkini 37+6
 
Viimeksi muokattu:
Heips ja terveiset osastolta..

Pikapäivitys osastolta.. Ottivat sisään, jee!! Ja laittovat ballongin, joka on aiheuttanu kivasti kyllä suppareita.. Toivotaan et nyt alkas sit tapahtuun. Käyrillä supparit oli välillä 60-80 tasoa ja ihan mukavasti tuntuivat. Nyt tuntuu tulevan n.5min välein..

Onnittelut kaikille vauvautuneille, jospa meilleki kohta putkahtas vauva maailmaan.. :)

Näin pikasesti puhelimella täältä.. Tsemppiä kaikille synnytyksiin, kiukkuihin ynnä muihin.. :)

MiMa ja MöyriMauri 40+5
 
Millis, samaisesta paikasta siis sanoivat minulle myös että jouluna käynnistelevät. Minut viimeistään siis 23.12 ellei ole tullut. Jippii sanon minä :kieh:

Mua pyydetiin soittamaan perjantaina kun viikkoja tasan 41 Naikkarille että antavat ajan yliaikakontrolliin. Voi kun sille tielle jäisin viimeistään. Mutta kyllä täällä olo että pitkän kaavan mukaan mennään ja lopulta käynnistykseen niin kuin 3 edellistäkin tullut ;)

Antaa kinkun kasvaa vaan, niin äidin kuin tontunkin :D
40+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä